QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Adáshiba] Szavazási technikák

2012.02.17. 11:00 | TrueY | 83 komment

Címkék: 2012 adáshiba

Társasági, munkahelyi beszélgetések sokszor felmerülő témája, hogy egyáltalán elmenjünk-e szavazni. Az én, erről a témáról alkotott véleményemet igyekszem ebben a cikkben összeterelgetni.

Én kötelezővé tenném a szavazáson való részvételt. Aki nem szavaz, az fizetne mondjuk 1000 Ft-ot. Így olcsóbb is lenne a (nép)szavazás és némi plusz késztetés kapna a lakosság, hogy éljen demokratikus jogaival. 50%-os részvétel mellett 4 milló fő * 1000 Ft = 4 milliárd Ft. Nem sokkal több pénzből szokták megrendezni a választásokat.

Egyébként azért is érdemes elmenni, mert bár egyetlen szavazat keveset ér, de ne felejtsük el, hogy nagyon sokan gondolkodnak úgy mint mi (ezért nem lottózzunk az 1, 2, 3, 4, 5 számokkal, mert sokan ezt a kombinációt játszák meg!). Egy országos reprezentatív felmérés viszonylag jó eredményeket szokott adni, hiába csak 2500 emberrel csinálják.

No, de hogyan szavazzunk? Én az alábbit szoktam tanácsolni:

1. Írj egy listát a jelöltekről.
2. Ha van 1 szimpatikus, szavazz arra.
3. Ha több szimpatikus jelölt is van, akik közül nem tudsz választani, akkor kockadobással válassz ki egyet (Ha nem pont hat jelölt van, akkor ajánlom a véletlen szám generátor használatát).
4. Ha nincs szimpatikus jelölt, akkor húzd ki a "biztos nem"-eket és a megmaradók között jöhet a kocka sorsolás.
5. Ha egyikre sem szavaznál, akkor menj el és húzd át a szavazólapot.

Egyébként, ha otthon maradsz, vagy ha érvénytelen a szavazatot adsz, akkor a szélsőséges pártokat fogod támogatni. Nekik általában stabil a szavazó tárboruk, így arányaiban több szavazatot fognak kapni.

Én olyan szavazásokat szeretnék, hogy 99,9% a részvételi arány és 60% az érvénytelen szavazatok aránya. Ekkor a politikusnak nem lenne hivatkozási alapjuk, hogy lusták voltak a szavazók, meg azért nem mentek el, mert úgyis az ő emberük győzött volna. Szépen látszana, hogy az emberek mekkora szelete nem szimpatizál azzal, ahogy a politikusok az ügyeket intézik.

Szavazzunk valakire minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr933521825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@TrueY: nekem nem tűnik túl demokratikusnak ez a "kötelező" szavazás... Nem akarsz te véletlenül politikus lenni?

Egyrészt ha nem tudok a sok seggfej között választani, akkor az érvénytelen szavazatom ugyanúgy nem ér semmit mint ha el sem megyek. A részvételi adatokat a politikusok mindig az asztal szélére tolják...
Másrészt, azt gondolom, tessék úgy politizálni, dolgozni, hogy a szélsőségeseknek esélye se legyen teret nyerni.
De a hülye vezetők kretén megnyilvánulásai ezen nem segítenek.
Ma is itt egy erős cáfolat a Pintér-Zsiga tandemnek:
index.hu/belfold/igazamiigaz/2012/02/17/47_ezer_forintot_kapnak_akik_eddig_28_5_ezret/
Harmadrészt, sok tízezer szavazó korú állampolgár nem fog a kötelezettség ellenére sem szavazni. A hajléktalanok, erdőlakók, fogyatékosok, rokkantak, elesettek, külföldi munkavállalók, kórházi ápoltak és még sorolhatnám büntetését mi alapján szabjuk meg? Béla bácsinak holnap vakbél műtéte lesz, ő még tudott volna szavazni, de Lajos bácsinak levágják fél lábát, neki elnézzük? Magdi néni rosszul lesz otthon, de megbüntetjük mert nem szavazott és különben is, miért olyan hülye, hogy nem hívott valakit, aki igazolja? Ki ítél, ki hajtja be? Mennyibe kerülne egy ilyen bizottság? Nem lenne egy szép történet...
Huha!
En meg szinte soha nem szavaztam senkire. Mindig csak valaki(k) ellen.
Ertem az ervenytelen szavazat leadasa es a nem szavazas kozotti kulonbseget is. Elmeletileg. Gyakorlatban kit erdekel, hogy a politikus azt hiszi, lusta voltam-e vagy sem? Ez is, az is jelzes erteku.
Szavazasra kotelezni pedig eleve furcsa otlet. Ha valakit erdekel a dolog, ugyis elmegy. Ha nem erdekli, akkor pedig jobb, ha nem megy el. Meg valami hulyeseget ir a cedulara. Nekem ugy adodott, hogy elmultam 36, amikor eloszor szavaztam. Es nem azert, mert nem akartam.
Es mi van, ha valaki eppen megbetegszik? Tudod mennyi adminisztracioval jarna annak az 1000 Ft/fo-nek a beszedese? A felmentesek, utolagos igazolasok atnezese, iktatasa, elbiralasa? Persze, ha munkanelkuli tanarok vegeznek kozmunkaban, akkor novelhetnenk negy evente egy kicsivel a foglalkoztatasi statisztikankat!!!! Kozpenzen! Vagy bunhodesi penzen?

Amugy sem vagyok hive a buntetessel valo nevelesnek. Tudom, tudom, hogy neha raver az ember annak a komisz kolyoknek a fenekere,...de ha mar folyamatosan csak utik, az mar nem koser!

"Szavazzunk valakire minden nap!"
Bocs,...de en ma leszavaztalak. :o/
De azert nincs ori-hari, ugye? :o)))))
@NYJetsTD:
Most szaladnom kell, de szinte ugyanakkor irtunk. :o))) Majd kesobb meg visszaterek!!
@NYJetsTD: "Nem akarsz te véletlenül politikus lenni?"
Isten ments! Van nekem szakmám!

"az érvénytelen szavazatom ugyanúgy nem ér semmit mint ha el sem megyek."
No ez a nem igaz! Ha 60% érvénytelen lenne, akkor az egyértelműen a kiábrándultságot jelezné. Egyébként meg én egy olyan pártot alakítanék, aminek az lenne a neve, hogy "takarodjon az összes ingyenélő a büdös ...-ba/-be". Szerintem egyértelműen befutó lennék a választáson! ;)

Az urnát kiviszik, ha nem tudsz elmenni. Ez nem érv! Azt hiszem, hogy van pár ország, ahol kötelező...
No, rákerestem: itthon.transindex.ro/?cikk=6372
27-28 országot ír ez a cikk.

@Attilajukkaja: "Mindig csak valaki(k) ellen."
Én mindig tudtam, hogy kire szavazok.

"Szavazasra kotelezni pedig eleve furcsa otlet."
Nem annyira. 1892-ben, Belgiumban vezették be először.

"De azert nincs ori-hari, ugye?"
Hát, legalább egyszer kimaradsz a dobásból! :)
@TrueY: "Ha 60% érvénytelen lenne, akkor az egyértelműen a kiábrándultságot jelezné."
...és te azt gondolod, hogy ettől még nem csinálna röhögve kormányt a győztes?

"Egyébként meg én egy olyan pártot alakítanék, aminek az lenne a neve, hogy "takarodjon az összes ingyenélő a büdös ...-ba/-be". Szerintem egyértelműen befutó lennék a választáson! ;)"
Ha hozzáteszed, hogy -ha félidőnél 60%-nyi embernek nem tetszik ahogy politizálok, elzavarhattok, - én is rád szavazok...

"Az urnát kiviszik, ha nem tudsz elmenni. Ez nem érv!"
Az erdőbe is? Vagy Manyi néni, már egy héttel előbb jelentse be, hogy rosszul lesz? Mert a mozgó urnát előre jelezni kell...

"No, rákerestem: itthon.transindex.ro/?cikk=6372
27-28 országot ír ez a cikk."
194-ből? Nem nagy arány... De nem is fogadom el indoknak, picit hasonlít a kormány alaptörvény ollózásához, ez a cikkely az olaszban van benne, ez a cikkely az írben, ez meg a ciprusiban... Aztán kapunk egy katyvaszt. Szerintem még messze vagyunk a szavazás kötelező tételétől, jelenleg a lakosság 20%-ka funkcionális analfabéta, nekem ne 20 kg krumpli, vagy 2 zacskó mosópor alapján döljenek el szavazások. Már most is rengeteg ilyen történt, mi lenne ha még több "megvehető" szavazó lenne?
Nálunk a lakosság jó 20%-ka alkalmatlan a társadalom kérdéseit még megérteni is, nemhogy szavazni...
@TrueY:
"Ha 60% érvénytelen lenne, akkor az egyértelműen a kiábrándultságot jelezné."
Es ha 60% nem megy el szavazni, az mit jelent? Biztosan lenne, aki ezt is, azt is meg tudna magyarazni. Pl., hogy az orszag 60%-a analfabeta, mert azelmultnyocev, vagy mert nem akar szavazni.

"olyan pártot alakítanék, aminek az lenne a neve, hogy "takarodjon az összes ingyenélő a büdös ...-ba/-be""
Es akkor miben kulonboznel az eddigi osszes parttol?

"Az urnát kiviszik, ha nem tudsz elmenni."
Hozzam nem hoztak ki,...pedig nagyon szerettem volna!!!

"itthon.transindex.ro/?cikk=6372"
A lista impozans es erdekes. Es vajon mit ertek el a magas (mar ahol) reszveteli arannyal? Es egy svajcinak vagy lichtentsteininek vajon nem er meg 20 frankot egy tavolmaradas? De nem akarom elterelni a szot a lenyegrol: mit ernel/ernenk el azzal, ha kotelezove tennenk a szavazast? Miert lenne az jobb? En inkabb azt torolnem el, hogy ketfordulos lehessen a szavazas: fuggetlenul a reszveteli aranytol, az gyoz, aki a legtobb voksot kapta. Punktum. Az ismetelt szavazasoknak altalaban semmi ertelme.

"Én mindig tudtam, hogy kire szavazok."
Nekem nemigen volt kire.

"Hát, legalább egyszer kimaradsz a dobásból! :)
:o)))) Majd szolsz, mikor!

@NYJetsTD:
"Szerintem még messze vagyunk a szavazás kötelező tételétől"
Miert pont attol? Nekem mar arra is van otletem, hogyan dijazzuk vagy buntessuk a szavazokat. Felallitunk egy Kubatov Bizottsagot, amely majd kiszabja a kotelezo szavazasi adot. Szemelyre szoloan!
@Attilajukkaja: "Es ha 60% nem megy el szavazni, az mit jelent?"
Azt, hogy az emberek nagy része még arra sem veszi a fáradtságot, hogy 4 évente elmondja a véleményét. Már ha van neki.

"Es akkor miben kulonboznel az eddigi osszes parttol?"
Én a 4 farkú kutya párnak lennék szívesen tagja. Bohócországban élünk úgy is!

"Majd szolsz, mikor!"
Érezni kell azt! :)
@NYJetsTD: "...és te azt gondolod, hogy ettől még nem csinálna röhögve kormányt a győztes?"

Dehogynem! Esetleg be lehet vezetni, hogy csak minősített X%-kal lehessen bejutni. Lehet finomítani a dolgon. :)

"Ha hozzáteszed, hogy -ha félidőnél 60%-nyi embernek nem tetszik ahogy politizálok, elzavarhattok, - én is rád szavazok..."
Én nem politizálnék. Tag lennék egy csomó parlamenti és felügyelő bizottságban és felvenném a zsét. Pont, mint amit most is csinálnak. Csak én tudatosan csinálnám! :)

"Az erdőbe is?" - Oda is.

"Vagy Manyi néni, már egy héttel előbb jelentse be, hogy rosszul lesz? Mert a mozgó urnát előre jelezni kell..."
Manyi nénit majd a kórház kimenti.

"194-ből? Nem nagy arány..."
No de hányban van valódi szavazás? :)

"jelenleg a lakosság 20%-ka funkcionális analfabéta,"
Persze lehetne szavazási Zh-t is írni előtte. Aki legalább 5 kérdésre tudja a választ a 10-ből, az szavazhat. :)

"Nálunk a lakosság jó 20%-ka alkalmatlan a társadalom kérdéseit még megérteni is, nemhogy szavazni..."

Szerintem túl optimista vagy! Én inkább 60-70%-ra tenném.
@TrueY:
"Már ha van neki."
Es ha nincs? Akkor miert jo eroltetni a dolgot? Es ha nem veszi a faradtsagot, akkor rendeletekkel kell ezt helyre tenni? Ennek mi ertelme?

"Bohócországban élünk úgy is!"
Igen. De nem valaszoltal a kerdesemre. Egy bohocorszagban miben kulonbozne a te partod programja az eddigiektol?

"Érezni kell azt! "
Vagyis MOST? Azonnal?
Hú, de jó, komnentvadász cikk. :)
Ez se rossz ötlet, de a teszt előtte még jobb.
Akkor szavazhat, ha legalább 3-at felsorol a választási programból.
De tudok jobbat is.
Minden választáskor legyen kötelező a politicalcompass.org teszt kitöltése. És csak arra a pártra szavazhat, amelyik beleesik a preferenciájába. Érdekes eredmények lennének.
@nk: Hármat??? : ))) Írom a kezdetektől:
1. Írja le a nevét.
2. Most még egyszer hiba nélkül.
3. Az X még nem jogosítja fel az ingyen kolompérra!
@TrueY: "Dehogynem! Esetleg be lehet vezetni, hogy csak minősített X%-kal lehessen bejutni. Lehet finomítani a dolgon. :)"
Ezt azoknak kellene elfogadni, akik most bent ülnek a parlamentben. Esély?

"Tag lennék egy csomó parlamenti és felügyelő bizottságban és felvenném a zsét. Pont, mint amit most is csinálnak. Csak én tudatosan csinálnám! :)"
Lehetek a barátod? : ) Tudok isteni chilei cseresznyét!

"Manyi nénit majd a kórház kimenti."
Mikor? Majd ha másnap már jól van. Ááá, hidd el TrueY ez is olyan magyarosch megoldás lenne, bizottságokkal, behajtással, mindenkiről mindent tudni akarunkkal. (by kubatov)

"Persze lehetne szavazási Zh-t is írni előtte. Aki legalább 5 kérdésre tudja a választ a 10-ből, az szavazhat. :)"
Ez jó : ) bár már nk-nak megírtam, az első három pontban bukna a dolog...

"Szerintem túl optimista vagy! Én inkább 60-70%-ra tenném. "
Na látod, magad is elismered a találmány gyenge pontját. Ennyi hülyével torzítanád még tovább az amúgy is nyakatekert választási rendszert. Szerinted mennyi agyament menne el szavazni ezer forintért? És kire?
@Attilajukkaja: "Ennek mi ertelme?"
Szerintem az az értelme, hogy az ember na akarjon kívül maradni a képviseleti demokrácián. Ez egy kis késztetést adna.

"te partod programja"
Nincs "én pártom". Azért csinálnám csak, hogy legyen egy olyan rubrika, amit akkor lehet behúzni, ha az ember nem akar senkire sem szavazni. :) Lenne egy 2/3-ban üres parlamentünk. :)

"Vagyis MOST? Azonnal? "
"Luke, érezd az erőt! :)

@nk: "Hú, de jó, komnentvadász cikk."
Őrülök, ha kommenteznek, de nem mondanám, hogy kifejezetten a kommentekért írnék cikket. Ezt is vagy 3-an kommentezték. Határeset... :)

"És csak arra a pártra szavazhat, amelyik beleesik a preferenciájába."
Ezt nem értem! Személyiségteszt alapján dőljön el, hogy melyik párthoz áll közel valaki? ;)

@NYJetsTD: "Ezt azoknak kellene elfogadni, akik most bent ülnek a parlamentben. Esély?"

Azt hiszem, hogy alakul Jukkaja által hiányolt programom. Bekerülök a parlamentbe, meghozom ezt a törvényt és feloszlatom a parlamentet. :)

"Tudok isteni chilei cseresznyét!"
Azt már Torgyán doktor leszüretelte... ;)

"Szerinted mennyi agyament menne el szavazni ezer forintért?"
Ha nem menne el, akkor csökkentené a j9ltségeket. Az is jó! A kire? kérdésre pedig a cikkben található a válasz. :)
@TrueY: "Ezt is vagy 3-an kommentezték." Várd meg amíg kikerül blog-ketrecbe, na, majd akkor jön a tömeg. :)
"Ezt nem értem! Személyiségteszt alapján dőljön el, hogy melyik párthoz áll közel valaki? ;)"
Nem éppen személyiségteszt, nézd meg.
Pl.
- Our race has many superior qualities, compared with other races.
- Abortion, when the woman's life is not threatened, should always be illegal.
- Abstract art that doesn't represent anything shouldn't be considered art at all.
Érdekes kérdeseket feszeget.
De félek, a választók fele meg sem értené a kérdéseket, még ha magyarul lenne sem, szóval már itt elvérezne az ötletem.
@nk: "Várd meg amíg kikerül blog-ketrecbe, na, majd akkor jön a tömeg."
Miért kerülne ki? Én a "nem reklámos" verziót választottam. Így viszont nem fog kikerülni. Esetleg a poszt ajánlóba. De oda se nagyon. De jól van ez így.

"Nem éppen személyiségteszt, nézd meg."
Átfutottam. Lényegében egy személyiségteszt. :)

"De félek, a választók fele meg sem értené a kérdéseket"
Fele? Optimista vagy!
@TrueY:
"az ember na akarjon kívül maradni a képviseleti demokrácián."
Ertem. Ez olyan, mint amikor anyam egyik reggel belem eroltette a bogre langyos tejet. Het eves voltam. Tiltakoztam, de nem volt appelata. Megittam. Az elso ora a suliban azzal kezdodott, hogy sugarban hanytam. A szuleim haza kellett, hog vigyenek.
Szerintem nem kell eroltetni azt, ami nem megy.
Az embereket nem kenyszeriteni kell arra, hogy eljenek a jogaikkal, hanem ertelmet adni az aktusnak.
Az emberek nagy resze azert nem megy el szavazni, mert nem hisz a szavazasban. Ha kenyszeritik oket, akkor sem hisznek majd benne, csak elmennek es behuznak valamit. Ezt akarod? Ugy erzed, hogy ezaltal nem maradnak ki a kepviseleti demokraciabol?

Amugy mi a franc az a kepviseleti demokracia? En johiszemuen beszavazok a falumbol egy X partos kepviselot azzal, hogy majd azokat a dolgokat kepviseli, ami a falunknak baromi fontosak. Ezt o is tudja, mert kozulunk valo. A Parlamentben pedig eppen az ellenkezojere szavaz, mert a Vezer eppen azt parancsolta. Mert partfegyelem van. Meg frakciofegyelem,...meg mit tudom en milyen fegyelem. Es en nem is tiltakozhatok. Nem mondhatom, hogy "Hekas, te nekunk nem ezt igerted!" Elvileg mondhatom, de a gyakorlatban nem.
Hat tojok en az ilyen parlamenti demokraciara!!! Ez az egesz csak arrol szol, hogy ki es mikor ulhet a barsony szekbe. Ezeket az embereket egyaltalan nem erdekli az orszag sorsa, csak az, hogy mikor kerulhetnek jobb pozicioba.
Ezekre menjek el szavazni? Jobb dolgom is van vasarnaponkent.
A szavazas egy allampolgari jog, amit a politikusoknak ki kell erdemelniuk!!!!! Ha kierdemlik, akkor elmegyek es szavazok.
@Attilajukkaja: "Ertem. Ez olyan, mint amikor anyam egyik reggel belem eroltette a bogre langyos tejet."
Azért ez nem ugyanaz! :)

"hanem ertelmet adni az aktusnak."
Persze igazságod vagyon, de ha nem a VV-ben reklámozod, akkor nem jut el a tudatukig. :(

"mert nem hisz a szavazasban."
Meg azt sem tudja, hogy van. Egy új plagát a főtt téren, oszt jól van.

"Hat tojok en az ilyen parlamenti demokraciara!"
Ezzel is egyetértek. De mivel csak ennyi a beleszólásom, ezért én élek is vele. Első szavazásomkor választhattam a Hazafias Népfront és a Hazafias Népfront jelöltje között. Elmentem és áthúztam a szavazólapot.
@TrueY:
"Azért ez nem ugyanaz!"
Ezzel csak azt akartam illusztralni, hogy az eroltetett/kotelezo dolgok neha visszasan sulnek el. Engem pl., ha koteleznenek a szavazasra, elmennek, de elotte biztosan meginnek egy bogre langyos tejet!!!! :o)))))

"ha nem a VV-ben reklámozod, akkor nem jut el a tudatukig"
Ne ma'! Valasztasok kornyeken meg a csapbol is az folyik. TV, radio, szorolapok, telefonok, plakatok.

"Elmentem és áthúztam a szavazólapot."
Ezt ma is megteheted. Sot, azota mar mozgalomma is valt a dolog! :o))))
www.youtube.com/watch?v=zjcTnlOHObk
Csak konyorgom, ne tegyek kotelezove!
@Attilajukkaja: @NYJetsTD:
Nem ide tartozik, de errol jut eszembe az egyik kedvenc Heti hetes reszletem: a Vendeglatas reform. :o))))
Fogadjatok szeretettel!
www.youtube.com/watch?v=KUcXsaHDeuE
@TrueY:
Bocs, az elobbit nem magamnak akartam irni! ;o)
@Attilajukkaja: "neha visszasan sulnek el."
Hát igen. Gyereknek pl. nem szabad pénzt adni azért, amit önmagától szívesen csinál, mert demotiválttá teszi. De ez nem egy akkora kényszer (szerintem), hogy ne lehessen kibírni. Amint azt több országban is bevezették. Szerintem nem butaság.

Ha valaki zászlajára tűzné én biztos támogatnám!
@TrueY:
Te csak ne adjal a Fidesznek ilyen otleteket, mert meg bevezetik, hogy ujabb cimen szedhessenek be penzeket! Ok persze nem egy ezressel buntetnenek.
Es tovabbra sem latom ertelmet az ilyen allampolgari kotelessegnek a sarcolason kivul. Sorry!
@Attilajukkaja: "Engem pl., ha koteleznenek a szavazasra, elmennek, de elotte biztosan meginnek egy bogre langyos tejet!!!! :o)))))"

Nagyon jót röhögtem... : )))))

@TrueY:
"Gyereknek pl. nem szabad pénzt adni azért, amit önmagától szívesen csinál, mert demotiválttá teszi."
Nehéz ügy ez is, szerintem mindig a család belügye, hány éves korig próbálja ezt megoldani. De erre sincs igazán jó recept, ahány ház annyi szokás...
A feleségem zsebpénz párti, szerinte gyereknek plusz juttatás ne járjon olyanért, ami alapvető higiéniai követelmény (pl.: takarítás), ez legyen számára egyértelmű, hogy meg kell! csinálni. Viszont (bár az is egyértelmű, hogy az iskolát el kell végezni), de kimagasló tanulmányi eredményért cserébe elképzelhetőbbnek tartja a plusz juttatást, hiszen a későbbiekben is a munkahelyek zömében átlag feletti teljesítésért jutalom jár.

Szerintem, ha a gyerek valamit önmagától is szívesen megcsinál, azért nem vár el külön jutalmat.
@NYJetsTD:
"Nagyon jót röhögtem... "
Ennek orulok! :o)

"ha a gyerek valamit önmagától is szívesen megcsinál, azért nem vár el külön jutalmat"
Nalunk soha sem volt penzjutalom semmiert. A dolgokat meg kellett csinalni es ezert legfeljebb dicseret jart. Az is nagyon motivalo tud lenni. Ha viszont kertem zsebpenzt, akkor kaptam.
@Attilajukkaja: Már sok olyan dolog megtörtént az elmúlt két évben, amit én csak viccből vettem fel. Az utolsó az Országos Tervhivatal visszaállítása (Nemzeti Erőforrástervezési Hivatal, vagy hogy híjják most).

@NYJetsTD: "Nehéz ügy ez is, szerintem mindig a család belügye,"
Ezt pszichológusok vizsgálták. Amit belső motivációból csinálunk, nem jó pénzzel jutalmazni, mert elvárássá konvertálódik. Magamról is ezt látom.

"A feleségem zsebpénz párti"

Szerintem is kell zsebpénz, de azzal nem azt kell "jutalmazni", amit belső motivációból is szívesen megcsinál.

"a munkahelyek zömében átlag feletti teljesítésért jutalom jár."

Hát igen, ez a rossz HR ismérve. Nem csak pénzzel lehet motiválni. Persze a magasabb fizut szereti az ember, de csak pár hónapig ad új lendületet. Utána elvárássá válik.

"Szerintem, ha a gyerek valamit önmagától is szívesen megcsinál, azért nem vár el külön jutalmat."

Igen. De mi felnőttek meg elrontjuk, ha ezért pénzt adunk. Ennél kicsit trükkösebb jutalmazást kell választani.

"Ha viszont kertem zsebpenzt, akkor kaptam."

A lányom is pár év múlva belép a zsebpénzes korba. Még el kell döntenem, hogyan fogom kezelni. Nem könnyű!
@TrueY: "Szerintem is kell zsebpénz, de azzal nem azt kell "jutalmazni", amit belső motivációból is szívesen megcsinál."

Egyetértünk.

"Hát igen, ez a rossz HR ismérve. Nem csak pénzzel lehet motiválni. Persze a magasabb fizut szereti az ember, de csak pár hónapig ad új lendületet. Utána elvárássá válik."
Nem tudom. Néha jó, néha nem. Személyes tapasztalatom alapján a hölgy alkalmazottaim mindig örömmel vettek más fajta juttatást (ne röhögj, nem arra gondoltam : ) .... ). Számukra a dícséret, a figyelmesség sokszor többet nyomott a latba. A gazdasági válság hatására azonban nem csodálkozom, hogy most mindenkit jobban lehet motíválni egy kis kápéval...

"A lányom is pár év múlva belép a zsebpénzes korba. Még el kell döntenem, hogyan fogom kezelni. Nem könnyű! "
Ne aggódj, akkora már a lányod dönti el... : )))
@NYJetsTD: "Személyes tapasztalatom alapján a hölgy alkalmazottaim mindig örömmel vettek más fajta juttatást"

A nők alapvetően másként működnek. Ha pl. egy nőnek felajánlod, hogy kap 10 dollárt egyedül, vagy 5-5 dollárt megosztva egy kolléganőjével, akkor a nők többsége az utóbbit fogja választani.

" (ne röhögj, nem arra gondoltam : ) .... )."

Nem röhögtem. Csak gúnyosan kacagtam. Hohohoho... :) Ja az a Télapó...

"A gazdasági válság hatására azonban nem csodálkozom, hogy most mindenkit jobban lehet motíválni egy kis kápéval..."

Szerintem ez nem motiváció, hanem a demotiváció elkerülése. ;)
@TrueY:
"Már sok olyan dolog megtörtént az elmúlt két évben, amit én csak viccből vettem fel"
Vettel vagy vetettel fel? Nem mindegy! A lenyeg, hogy ez a szavazasi kotelezettseg az elso olyan gondolatod, amivel nem tudok azonosulni. Hal' Isten, csak egy marginalis kerdes.

"mi felnőttek meg elrontjuk, ha ezért pénzt adunk. Ennél kicsit trükkösebb jutalmazást kell választani."
Konkretan mire gondol, Uram? :o) Vagyis mi a trukk? Van a dicseretnel is jobb trukkje?
Egy 1 es 4 eves mellett nyilvan meg nem alakultak ki a penzbeli jutalmazas optimalis szabalyai, de mar pontosan tudod, gyermekeid mire, hogy reagalnak. Szerintem az o reakcioihoz kell merni a majdani jutalmazasi felteteleidet is. Ne szaladjunk ennyire elore a idoben. Ok majd hozzak a kerdeseket, es akkor raertek megoldani ezeket. Mert minden gyerek mas es mas.

"A lányom is pár év múlva belép a zsebpénzes korba. Még el kell döntenem, hogyan fogom kezelni. Nem könnyű!"
Egy lannyal sohasem lesz konnyu! :o))))))
De nem biztos, hogy most kell eldontened mindezt. Tul sok a toled fuggetlen tenyezo. Sok mulik azon, milyen iskolaba kerul, kik lesznek az iskolatarsai, addig hogyan fejlodik a szemelyisege, stb. Azt persze erttem, hogy neked elore kell gondolkoznod, de en ammondo vagyok, hogy a penz kezelese ebben a korban csak egy huszadrangu problema kell, hogy legyen. Most erzelmileg kell ugy feltoltened a lanyodat, hogy keszen alljon arra, hogy minel stresszmentesebben fogadja be az "onallo" letezest, amit egy ovoda vagy iskola jelent egy kisember szamara. Lehet, hogy nincs igazam, de valahol egyetertek azzal, amit a masik berletes (!) mond: "akkora már a lányod dönti el". En azt mondom, hogy akkor mar ketten dontitek el. De barhogy is alakul, a kislanyod nelkul semmikepp se dontsel!!!!
@NYJetsTD:
"a hölgy alkalmazottaim mindig örömmel vettek más fajta juttatást (ne röhögj, nem arra gondoltam"
En arra gondoltam, hogy a ferfi alkalmazottaiddal vajon hogyan bantal ezek utan????

Amugy erdekelne, miert tartjatok udvos dolognak a gyerekek penzbeni jutattasat.
Hallottam nehany szakvelemenyt arrol, hogy ez fejleszti a gyermekek penzhez valo ertelmes hozzaallasat. En ebben nem hiszek. Egy bizonyos kor alatt semmikepp!!!
@Attilajukkaja: "En arra gondoltam, hogy a ferfi alkalmazottaiddal vajon hogyan bantal ezek utan????" Őket olyan feladatokkal bíztam meg, amiben tudtam, hogy kudarcot vallanak, ezért nincs premizálás... : ) Na jó, az igazság az, a pasik imádák a titulusokat. Egy jól eltalált pozició átalakításért a mennybe mennek. Őt már marketing vezetőnek, hívják, nem munkatársnak... Az már fel sem tűnik neki, hogy ugyanott ül, ugyanaz a főnöke, ugyanaz a munkaköre... de én egy szemét vagyok, mint már mondtam... De többet is fizettem... : )))

"Amugy erdekelne, miert tartjatok udvos dolognak a gyerekek penzbeni jutattasat." Hol olvastál ilyet? Azt mondtam, ha már adni kell, akkor hogyan...
Én még bátran elrohangáltam egy szál zsíros kenyérrel egész nap, vasárnaponként nem volt nyitva semmi, ha kaptam egy bicajt, az maga volt a mennyország...
De most 2012 van. Tudomásul kell vennünk, a pénz minden gyerek életében is ott van. Te hiába akarod elkerülni, az iskola, a haverok beteszik helyetted is a legfontosabb dolgok közé. Kénytelen vagy számára biztosítani valamilyen ellátmányt, különben képtelen a többiekkel tartani rengeteg programban. Ha pedig ez történik, kegyetlenül megsínyli. Sajna ez van.
@NYJetsTD:
"a pasik imádák a titulusokat. Egy jól eltalált pozició átalakításért a mennybe mennek"
Hm. Szerintem mi no sokkal halasabbak vagyunk egy-egy titulusert. Eppen azert, mert nekunk ritkabban osztogatjak az ilyet. De lehet, hogy a nok a titulus melle tobb penzt is kernek? Nem tudom, csak kerdezem.

"de én egy szemét vagyok, mint már mondtam... De többet is fizettem... : )))"
Nyugodtan szemetkezhetsz, ha kozben emeled a fizetesemet. Vagy csak korrigalsz?

"Hol olvastál ilyet? Azt mondtam, ha már adni kell, akkor hogyan..."
Ne haragudj, de nem olvasok vissza. Mert ha eleve ugy allsz hozza, hogy adni kell, akkor minek? En pont ezt vitatom. A tapasztalatom az, hogy e nelkul is fel lehet noni. Es ennek ellenere is lehet az ember gyerekebol barmi: akar banki alkalmazott, kozgazdasz vagy elszamolo politikus.

"Én még bátran elrohangáltam egy szál zsíros kenyérrel egész nap"
Es? En nem ezt mondom? Ha hagynank, a mai skacok is ellennenek ennyivel egesz nap, es semmivel sem lennenek butabbak, mint a tobbiek,...de az idok valtoznak. Sok minden valtozik. A penzhez valo viszony pedig nagyon is. A kerdes, hogy a gyerekeinkre eroltessunk-e egy altalunk udvosnek velt penzugyi szemleletet, vagy hagyjuk oket felnoni es raeszmelni arra a penzugyi vilagra, ami akkor eppen regnal?
Mert a szuleim meg abban neveltek fel engem, hogy felre kell tenni, takarekoskodni kell, ...ma meg arra ebredek, hog ez mekkora hulyeseg volt!!!! Szinte minden borult, amit ok annak idejen mondtak nekem.
A zsebpenz egy erdekes kerdes maradt. En, liberaliskent, azt mondom, hogy adjatok. Ha pedig elveszititek valamiert a kommunikaciot a gyerekkel, akkor ne penzmegvonassal probaljatok ezt korrigalni!

"Kénytelen vagy számára biztosítani valamilyen ellátmányt, különben képtelen a többiekkel tartani rengeteg programban."
Ez eddig is igy volt. Nyilvan befizetem a kirandulasra. Ha tudom. A tobbi programra is. Ha tehetem. De ez nehogy mar valamilyen egyebb teljesitmenyen muljon. Csak akkor folyamodnek ennyire durva elvonasi eszkozokhoz (a nem befizeteshez), ha a gyerekem abszolut kezelhetetlenne valna. De akkor mar szakembrhez fordulnek.
@Attilajukkaja: "Vettel vagy vetettel fel?"
Úgy látom, hogy már írni sem tudok... :( Vetettem fel, természetesen.

"az elso olyan gondolatod, amivel nem tudok azonosulni"
És még mennyit tartogatok elrejtve! :)

"Van a dicseretnel is jobb trukkje? "
A dicséret pölö egy jó megoldás.

"de mar pontosan tudod, gyermekeid mire, hogy reagalnak"
Hát, azért ettől még messze vagyunk! :)

"amit egy ovoda vagy iskola jelent egy kisember szamara."
Elég hisztis teremtés és ezt néha nehezen kezeljük. Főleg, ha mi is fáradtabbak vagyunk. De azért igyexünk... :)

@NYJetsTD: "Tudomásul kell vennünk, a pénz minden gyerek életében is ott van"
Ja. Meg az iPad, meg a fészbukk! :)
@TrueY:
"Úgy látom, hogy már írni sem tudok... "
Miert, meg mit nem? :o)))
Amugy en is egyfolytaban melleutok, vagyis ne zavartasd magad! Ebben az esetben csak azert kerdeztem ra, mert komikus volt az elirasod. ;o)

"És még mennyit tartogatok elrejtve! :)"
Mennyit??????

"Hát, azért ettől még messze vagyunk! :)"
:o)))) Szerintem me'g tudod!

"Elég hisztis teremtés és ezt néha nehezen kezeljük."
Eletrevalo noszemely!! :o) Es ilyenkor mi van?
@TrueY: Chuck Norris már tépett ki lapot a Facebook-ból...
@Attilajukkaja: "Miert, meg mit nem?"
Olvasni... :)

"mert komikus volt az elirasod."
Azt hiszem ennyi humorral be is kell érned! ;)

"Eletrevalo noszemely!"
Mi is ezzel áltatjuk magunkat! :)

@NYJetsTD: :)))
@TrueY:
"Azt hiszem ennyi humorral be is kell érned! ;)"
Azert meg kenyeztethetnel egy kicsit!

"Mi is ezzel áltatjuk magunkat! :)"
Akkor veletek mar nyert ugye van!
@Attilajukkaja: "Azert meg kenyeztethetnel egy kicsit!"
Huh, megint ez a szó... :)

"Akkor veletek mar nyert ugye van! "
Az biztos, hogy a családot az ujja köré csavarta! :)
@TrueY:
"Huh, megint ez a szó... :)"
Akkor ugy irom, hogy egy kicsivel tobb ajnarozast meg el tudnek viselni!!!! :o)

"Az biztos, hogy a családot az ujja köré csavarta!"
Egy negy eves kislanynak pont ez a dolga az eletben!!!! :o)
@Attilajukkaja: "Akkor ugy irom, hogy egy kicsivel tobb ajnarozast meg el tudnek viselni!!!! :o)"
Itt rideg tartás van! Attól erősebbre nő a juhok szőre! ;)

"ez a dolga"
Jaja! De az öcsi is nagy sármőr! Olyan a mosolya, mint Brosnannak! :)
@TrueY:
"Itt rideg tartás van! Attól erősebbre nő a juhok szőre!"
Es mibol gondolod, hogy meg ennel is szorosebb akarok lenni? :o))))

"De az öcsi is nagy sármőr!"
Majd egyszer kuldesz roluk lepeket.... :o)
@Attilajukkaja: "Es mibol gondolod, hogy meg ennel is szorosebb akarok lenni?"
Te tényleg nagyon el vagy tévedve! Ki szokta a birkákat megkérdezni, hogy akarnak-e szőrt növeszteni? ;)

"Majd egyszer kuldesz roluk lepeket..."
Ennek több gondja is van. Én semmiféle megosztó izére nem töltök fel képeket. Persze, hogy a cégek HR-esei azon nyomozgassanak. :)
Ha qltrua pötty truey beigli gmail pötty com-ra dobsz egy emilt, akkor megpróbálok kibányászni valamit fotóapparátból pár képet a skacokról! De nem garantálom, hogy napokon belül meglesz...
@TrueY:
"Ki szokta a birkákat megkérdezni"
De te minket tartasz ridegen!

"Ha qltrua pötty truey beigli gmail pötty com-ra dobsz egy emilt, akkor megpróbálok kibányászni valamit fotóapparátból pár képet a skacokról"
Beigli? :o))) Erdelyben majomfaroknak becezik.
Meg en is tartozom neked kepekkel. Nem feledkeztem meg rola, csak meg nem jutottam el odaig.
@Attilajukkaja: "De te minket tartasz ridegen!"
Erről ez jutott eszembe (csak, hogy kikerüljek a csapdába, amibe belemásztam):
"Miért jöttél idegen ó idegen
Ugyanaz a szó, ugyanaz a hang
Miért jöttem a nevem itt csak idegen
Átölel a csend, a gyerekkori csend"
:)

"majomfaroknak"
Ez is jó!
@TrueY:
"hogy kikerüljek a csapdába"
Hova? :o)))))))

Ezt ismerem!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wnyem17ypmM#!
@Attilajukkaja: "Hova?"
Azt hiszem inkább rajzolni fogok! Azt sem tudok, de azt legalább csak a lányom látja! :)

"Ezt ismerem!"
Nagy kedvencem az első 2-3 EAST lemez.
@TrueY:
"de azt legalább csak a lányom látja!"
:o)))) Hacsak nem posztolod ki!
Amugy bocsanat a csipkelodesert, de olyan magas volt a labda!!!! Muszaj volt leutnom. Legkozelebb igyekszem visszafogni magam! Tudom, hogy faradt vagy. Nem volt szep dolog tolem visszaelni a helyzettel. (Vagy megis? Hi-hi-hi!)
De tenyleg. Bocsi!

"Nagy kedvencem az első 2-3 EAST lemez. "
Errol meg nem volt posztod?
@Attilajukkaja: "Hacsak nem posztolod ki!"
Az az érdekes, hogy néha olyat rajzolok, ami a feleségemnek is tetszik. Pedig mindig nagyon ügyetlen voltam. Ezért robot kutyákat és nyulakat rajzolok. :)

"Tudom, hogy faradt vagy."
Inkább figyelmetlen. Vagy csak a gondolataim gyorsabbak a kezemnél és amikor gépelek, akkor már nem ott járok agyban. :(

"Errol meg nem volt posztod? "
Nem. De a magyar prog.rock-ot folytani fogom. Egyelőre a Solaris és az After Crying van terítéken. Utána jönne az East és a Syrius. Ja, a Pata Rhei meg már korábban volt. :) Valszeg utána majd az underground jön (Kontroll, URH, Európa Kiadó).
@TrueY:
"Ezért robot kutyákat és nyulakat rajzolok."
:o)))) Igazan posztolhatnal beloluk egyet-kettot, csak ugy, illusztraciokent. Cool lenne!

"Inkább figyelmetlen."
Az nalam gyakran egyutt jar a faradtsaggal. Igaz, nem feltetelenul.

"Vagy csak a gondolataim gyorsabbak a kezemnél"
Hja!!! Az anyosom is mindig ezt mondja a fiarol, ha az valamit olyan elnagyolva mond el, hogy nem nagyon lehet erteni. Mert az agya olyan gyorsan porog! :o)

"Valszeg utána majd az underground jön (Kontroll, URH, Európa Kiadó)."
Az izgat a legjobban! Eppen ma olvastam az Indexen, hogy meghalt a VHK ustdobosa. Nem voltam soha nagy VHK rajongo, de akkor is sajnalom.
@TrueY: Most hogy Attilajukájával rojtosra ültük a páholyt, a többi blogbejegyzésedet olvasva, látom végre elkezd megtelni az első sor is. Gratula. Színesedik a paletta.

@Attilajukkaja: nyulas-robotos poszt még úgysem volt. Saját rajzokkal díszitve, igazi performance... jó ötlet... áááá, de nem hiszem hogy TrueY megmerné csinálni... ; )))
@NYJetsTD:
Be jo, hogy megint itt vagy!!!!

"Attilajukájával rojtosra ültük a páholyt"
Na ne! Neked talan csak a gatyad korcaja kezd fercesedni. Az en bugyim allapotarol meg nem nyilatkozom!!!! :o))))

"de nem hiszem hogy TrueY megmerné csinálni... ; )))"
Aaaaaa! En sem hiszem! Gyava robotnyul o ehhez. meg mostmar azert sem mutatna meg a rajzait. Csak mert kertem.
Aaaaaa! Meg fejlodnie kell ahhoz, hogy rajojjon, egy nyilvanos naploban is meg kell mutatnia magat. Nem fenykepekkel, nem a tradicionalis modon, hanem az alkotasain keresztul. Ilyen alkotas az iras. Is.
@Attilajukkaja: "Cool lenne!"
Szerintem még nem készültetek fel erre lelkileg! ;)

"Az izgat a legjobban!"
Akkor reszkess! Én a Kontrollt szeretem a legjobban! Bár kicsit későn leletem rájuk. Gimiben taszított a hozzájuk rendelt hangulat.

"Eppen ma olvastam az Indexen, hogy meghalt a VHK ustdobosa. Nem voltam soha nagy VHK rajongo, de akkor is sajnalom."
VHK-t nem ismertem.
@NYJetsTD: "de nem hiszem hogy TrueY megmerné csinálni... ; ))) "
Robotnyúl vagyok én ehhez! :) Avagy "Nyuszi vagy McFly!" :)

@Attilajukkaja: "mostmar azert sem mutatna meg a rajzait."
Dehogynem! Egy kint is van! :)

"nem a tradicionalis modon, hanem az alkotasain keresztul."
Olvasgasd a "gezarol" tag-es cikkeket. Azok az én írásaim.
@Attilajukkaja: "Na ne! Neked talan csak a gatyad korcaja kezd fercesedni. Az en bugyim allapotarol meg nem nyilatkozom!!!! :o))))"

Mennyiség és minőség nem ugyanaz : P : )))))

@TrueY: ""gezarol" tag-es cikkeket" ????
@NYJetsTD: """gezarol" tag-es cikkeket" ????"
A címkefelhőben látsz olyat, hogy "gezarol", de a gyengébbek kedvéért: qltura.blog.hu/tags/gezarol

;)
@TrueY:
"Szerintem még nem készültetek fel erre lelkileg! "
Kuzdjunk meg! Nekem mar keszen all a fenykardom!

"Én a Kontrollt szeretem a legjobban!"
Nekem nem volt igazi kedvencem. Akkoriban annyi izgalmas csoportulas volt. Nehezen valasztanek.

"VHK-t nem ismertem."
Pecsaban lattam oket ketszer. Nekem nem jott le a dolog,...de ez biztosan az en hibam.

"Dehogynem! Egy kint is van! :)"
Egy robotnyulat sem lattam.! Egy piros kockaval nem menekulsz!!!

"Olvasgasd a "gezarol" tag-es cikkeket. Azok az én írásaim"
Tudom. Jol tudom.

@NYJetsTD:
"Mennyiség és minőség nem ugyanaz"
Nem a bugyim beltartalmarol beszeltem! :o))) Csak a korcarol!
@Attilajukkaja: "Nekem mar keszen all a fenykardom!"
Ti nem ezeket a robotokat keresitek! ;)

"Nehezen valasztanek."
Ja, nem az akkori Kontrollról beszélek, hanem a mostaniról! :) Akkoriban az Európa Kiadó tetszett volna jobban. :)

"Egy piros kockaval nem menekulsz!!!"
Normális???? Piros kocka??? Négyzet lesz az és nem egy, hanem rengeteg! Kékből van egy!

"Tudom. Jol tudom."
Gondoltam. Ezért nem értettem, hogy miért írtad, amit írtál. ;)

@NYJetsTD: "Mennyiség és minőség nem ugyanaz :"
Ilyet nem mond egy igazi alkoholista! ;)
@TrueY:
"Ti nem ezeket a robotokat keresitek! ;)"
Miert? Van tobbfele is?

"Akkoriban az Európa Kiadó tetszett volna jobban."
Ok is nagy kedvencek!!!

"Négyzet lesz az és nem egy, hanem rengeteg! Kékből van egy!"
Ajaj! Bocsanat. szinteveszto vagyok. :o))))
Az ilyen negyzetfejuekkel amugy sem erdemes vitatkozni!

"Ezért nem értettem, hogy miért írtad, amit írtál. "
Nem ertetted? Akkor utana kell olvasnom. Most sajnos csak ilyen rovid beszurasokra van idom. Tobbre nem. De rajta leszek!
@TrueY: Még csak gyakorló vagyok... : )))

@Attilajukkaja: most vehetem ki a kezem a bugyidból... de hát aki a korcot nem becsüli : )))
@NYJetsTD:
"vehetem ki a kezem a bugyidból."
Ne siesd el. Jo meleg van abban a bundabugyiban! :o)))
@Attilajukkaja: "Miert? Van tobbfele is?"
<<These aren't the droids you're looking for >>
www.youtube.com/watch?v=vzcWPKAv2Ow

"Bocsanat. szinteveszto vagyok."
Nő létedre??? ;) Az X kromoszómához kötött. Ha jól tudom.

"Az ilyen negyzetfejuekkel amugy sem erdemes vitatkozni!"
Na, most jól megkaptam. Most meg már nerd vagyok! :)

@NYJetsTD: "Még csak gyakorló vagyok..."
"- Van egy jó és egy rossz hírem!
- Mi a rossz?
- Ki kell venni a fél tüdejét!
- És mi a jó hír?
- Lesz helye a májának!"

"Ne siesd el. Jo meleg van abban a bundabugyiban!"
Szóljatok, ha a posztra ki kell tennem a (18)-as karikát! ;) Az minden esetre sokat lendítene az látogatottságon! ;)
@TrueY:
"<<These aren't the droids you're looking for >>"
Aha!!!! Bocsanat, nem vagyok valami nagy Star Wars rajongo (sem)!

"Nő létedre??? ;) Az X kromoszómához kötött. Ha jól tudom."
Mar megint az X kromoszomanal lukadtunk ki! :o)))
Nok kozott is van szinteveszto, csak joval kevesebb, mint a ferfiak kozott, mert csak a hopmozigotaknal jelentkezik. Ha csak az egyik X kromoszoman van a hiba, akkor a no csak hordozoja a kornak, mig a ferfi szinteveszto/szinvak lesz.

"Most meg már nerd vagyok! :)"
Nem, nem! Csak nem tudtam kihagyni a "negyzetfeju"-t!

"ha a posztra ki kell tennem a (18)-as karikát!"
Az en bundabugyimhoz az keves lesz! :o))))

"Az minden esetre sokat lendítene az látogatottságon!"
Az tuti! De csak az elejen!!!! :o)
@Attilajukkaja: "Bocsanat, nem vagyok valami nagy Star Wars rajongo"
Nincs bocsánat! Hétvégén tessék bepótolni! Nincs kifogás! ;)

"hopmozigotaknal jelentkezik"
Igen, ezt tudtam. Sőt olyan is van, hogy egyes nők 4 színt érzékelnek. A vörösből kettőt. Hasonló okokból van egy extra csap típusuk.

"Csak nem tudtam kihagyni a "negyzetfeju"-t! "
Ezt már nem magyarázod ki! ;)

"Az en bundabugyimhoz az keves lesz!"
Hát, Iránban egy mullah betiltotta a fehér cipő viselését, mert a csador alól kivillanó lábbeli nemi gerjedelmet okozott nála. Szóval vannak itt szunnyadó lehetőségek. :)

"De csak az elejen!"
Már minek az elején? ;)
@Attilajukkaja: Hoppácska! Ma is tanultam valamit:
hu.wikipedia.org/wiki/Fotoreceptor#Csapt.C3.ADpusok

Azt mondja, hogy az R csap (kék, ebből van a legkevesb) a 7. kromoszómán fogalmazódik meg. A K és a H (zöld és sárga) egymás mellett az X-en. Hmmm... Ez sok mindent megmagyaráz! :)
@TrueY: Akkor a kedvedért:

Egy fiatalasszony elmegy a nőgyógyászhoz, és megkéri, hogy segítsen rajta, mert berepült egy darázs a lyukon, és zavarja, hogy ott benn röpköd. A nőgyógyász egy igen intim kúrát javasol: ő bekeni a farkát egy speciális folyadékkal, és arra majd rátapad a rovar. A hölgy belemegy, de mikor az orvos már ötödszörre tolja be és húzza ki, figyelmezteti hogy nem erről volt szó. Erre a nőgyógyász:
- Stratégiát változtattam: inkább lelövöm.

@Attilajukkaja: Jól van, még bent hagyom egy negyedórát, de aztán megmaradjon minden ujjam!.... : )))
@NYJetsTD: Idefigylej, Te pernahajder! Az ember szórja itt a tudománytot elibéd, te meg jössz itten a smoncáiddal! Pfuj! ;) Egyszer Te is kimaradsz a dobásból! De már csak 1 dobásod van! :)

"de aztán megmaradjon minden ujjam"
Úgy látom nincs ujj a Nap alatt! ;)
@TrueY:
"Nincs bocsánat! Hétvégén tessék bepótolni!"
Latni lattam, csak rajongo nem vagyok. Ha nem lattam volna, most nem tudnam, hogy az vagyok-e. :o)

"olyan is van, hogy egyes nők 4 színt érzékelnek"
Ezt viszont en nem tudtam!

"van egy extra csap típusuk."
Igen, ugy hivjak, hogy cicik. :o)

"Ez sok mindent megmagyaráz!"
Aha. Baromi sokat! :o)

"Szóval vannak itt szunnyadó lehetőségek. :)"
En tul sokat is latok benne, ezert mondtam, hogy a +18 keves lesz!

"Már minek az elején? ;)"
Az elejen sok latogato lesz, de ha meglatjak a bundabugyit, az eletben nem ternek vissza!

@NYJetsTD:
"de aztán megmaradjon minden ujjam!...."
Az csak rajtad fog mulni, hogy mennyire kopnak el!
@TrueY: Blog főnök bácsi, az Attilajukkaja kezdte az egészet... én ártatlan vagyok, mint a holnap születő bárány...
Megígérem mostantól csak úgy tömöm magamba a tudományos ismereteket...

@Attilajukkaja: Most hazudtam aTrueY-nak hogy jó leszek, remélem bevette...
Igaz rád kentem az egészet, de te már megszoktad... ; )

"van egy extra csap típusuk."
Igen, ugy hivjak, hogy cicik. :o)"
: )))))))))
Mi van veletek, TrueY és te is szórjátok a poénokat.. Ez már a tavaszi zsongás...
@NYJetsTD:
"Igaz rád kentem az egészet, de te már megszoktad"
Amig nem kened szet rajtam, addig nem baj! :o))))

"Mi van veletek, TrueY és te is szórjátok a poénokat"
Eddig is szortuk, csak te most kezded oket megerteni! ;o)
@Attilajukkaja: "Latni lattam, csak rajongo nem vagyok."
Akkor bocs! :)

"Ezt viszont en nem tudtam!"
Én viszont nem értem! Csak mozaicizmussal mehet, mert ott a Barr test, ugyi...

"Igen, ugy hivjak, hogy cicik."
És az hány nm-es fényre érzékeny??? ;)

"de ha meglatjak a bundabugyit"
Azt hiszem ez az egyik gyenge pontja az Ellenség a kapuknál című (egyébként szerintem szuper) filmnek. Amikor kivillan Rachel Weisz fehér selyem alsója, hangosan felnevettem! Hollywood-ban nem hallottak a bugyirózsaszín bundabugyiról! :)

"Eddig is szortuk, csak te most kezded oket megerteni!"
Milyen szépen összefoglaltad a lényeget! ;)

@NYJetsTD: "Megígérem mostantól"
No azé'! ;)
@TrueY:
"Én viszont nem értem!"
Pontositsd, hogy mit nem ertesz: hogy a nok is lehetnek szintevesztok, vagy hogy negy szint is lathatnak?

"Amikor kivillan Rachel Weisz fehér selyem alsója, hangosan felnevettem!"
Pedig mostansag ujra kezd divatba jonni a regi, nagymama tipusu bugyi! :o))
www.mon.hu/hirek/ELETMOD/cikk/lealdozoban-a-tanga-korszak-j246n-a-nagyi-bugyi/cn/news-20100910-05113734
@TrueY:
Bocsi, ez kimaradt:
"És az hány nm-es fényre érzékeny??? "
Nem igenyli a lathato fenyt! 320 nm alatt is gerjed/elnyel! (De ilyenkor jobb, ha becsukod a szemed, mert az UV arthat a retinanak! Hacsak nem oltod le teljesen a lampat.) A frekvenciara viszont nagyon is erzekenyek ezek a csapok: 50-60 simogatas/min az idealis. Az emisszio nehany (9?) honappal a gerjesztes utan kovetkezik be. Nem igenyel kulonosebben komplikalt detektort. Ilyenkor az effektust nem csak a csapok mukodesen lehet lemerni, hanem a noi szemek sugarzasan is. Altalaban boldogsagot sugarzanak,...de innen mar te is tudod...;o)
@Attilajukkaja: "vagy hogy negy szint is lathatnak?"
A négy színt nem értem. Valszeg csak mozaikossággal megy. Hiszen két pirosat látnak. Viszont pirosra érzékeny csapok nincsenek. Kék, zöld, sárga van. A zöld és sárga van az X-en. Ergo a két piroshoz két X-nek kell működni. Viszont az egyik inaktív. Tehát kétféle pirosat úgy láthat, ha mozaikos. Jól pödröm a fifikát? ;)

"Nem igenyli a lathato fenyt! 320 nm alatt is gerjed/elnyel!"
Talán felett! Alatta a látható fény van. ;)

"de innen mar te is tudod"
No igen. De utána már folyamatos sugárzás van. :)
@TrueY:
"A négy színt nem értem. "
"Valszeg csak mozaikossággal megy. Hiszen két pirosat látnak."
Jo alapotlet, de a genek expresszioja nem biztos, hogy igy mukodik. Mert ez a fontos, nem az, hogy egy gen hol helyezkedik el. A transzpozon (ugralo DNS szakaszok) is egy divatos magyarazat manapsag. Vagyis a valaszom, hogy NEM TUDOM. Nezzunk utana! Te, meg en! :o)

"Talán felett! Alatta a látható fény van. ;)"
Nem tudom. Ertem, mit kifogasolsz,....de ez definicio kerdese. Mi van alatta es felette? A hullamhossz vagy az energia?
Jobban jartam volna, ha kihagyom az UV-t es csak annyit irok, hogy ezek a kulonleges csapok sotetben gerjesztetoek a legjobban! :o)

"De utána már folyamatos sugárzás van."
Igy van! Folyamatos sugarveszely!!!! Felelmetes egy dolog! Paks egy kispinty egy szoptato anyahoz kepest! :o))))))
@Attilajukkaja: "Nezzunk utana!"
Ahol olvastam, ott valszeg le van írva. Csak már elfeledtem, hogy hol olvastam. De szerintem nem a Rédei féle nagy genetika könyvben volt. Akkor a Panem-es még nagyobban kellett lennie. Majd utána lesek... :)

"Jobban jartam volna,"
A könnyű labdákat leütjük! :)

"szoptato anyahoz kepest"
És a szopizó babához képest! :)
@TrueY:
"Majd utána lesek..."
Megtenned? Egykor irtam, hogy nem vagyok genetikus. Nekem is csak egy pontig trivialisak ezek a kerdesek.

"A könnyű labdákat leütjük! :"
Nem is!!! Csak a nagyon magasakat!!! :o)

"És a szopizó babához képest! :) "
Jaj! Ez nagyon kedves volt!!!! Kicsit no"cis, de nagyon kedves. :o)
@Attilajukkaja: Utánalestem. Nagyon egyszerű volt, mert találtam wikipedia oldalt! :)

hu.wikipedia.org/wiki/A_sz%C3%ADnl%C3%A1t%C3%A1s_zavarai#Dikrom.C3.A1zia

"Egy másik jelentős előny lehet a tetrakromát nők jelenléte. A nők sejtjeiben az egyik X kromoszóma véletlenszerűen inaktiválódik, ami lehetővé teszi, hogy a színtévesztést hordozó nők retinájában négyféle csap legyen, ezáltal több színárnyalat között tegyenek különséget, különösen a spektrum érintett tartományában."

"Ha a protanomáliát hordozó nő egy deuteranomáliás férfitól szül lánygyermeket, akkor ez a gyerek tetrakromát lehet."

"Csak a nagyon magasakat!!"
Mind1, hogy magas, vagy alacsony, csak könnyű legyen! ;)

"Kicsit no"cis, de nagyon kedves."
Mik derülnek ki rólam! :)
@TrueY:
"Utánalestem."
Koszi! Nagyon erdekes volt!!!!!

"Mind1, hogy magas, vagy alacsony, csak könnyű legyen!"
Az alacsonyakat nem szeretem lecsapni. Nem elegans! ;o)

"Mik derülnek ki rólam!"
Amig nem te szoptatod a babat, addig nincs baj! ;o)
ize.hu/_files/pics/00010/00010628.jpg
@Attilajukkaja: "Nagyon erdekes volt!"
Szívesen, de nincs mit!

"Nem elegans!"
Szerintem a magas labdát nem elegáns lecsapni. Az alacsonyat sokkal nehezebb. :) De azt hiszem ezt jól kitárgyaltuk. :)

"Amig nem te szoptatod a babat, addig nincs baj!"
Pedig én is szoktam. Lefekvés előtt megcsinálom a tápot. Nagyon jó érzés, amikor ott szuszmákol a hálózsákjában. :)
@TrueY:
"Pedig én is szoktam."
Uh! Az nem illegalis? En a helyedben beernem a cumiztatassal! :o)

"Nagyon jó érzés, amikor ott szuszmákol a hálózsákjában."
Azt elhiszem!!!
@Attilajukkaja: "En a helyedben beernem a cumiztatassal!"
Bocs, de a cumit is szopja a gyerek, nem? Ergo én cumiból szoptatom. ;)
@TrueY:
"én cumiból szoptatom."
Mindenre van megoldas! :o)
www.motorozz.hu/img/forum/1231516_1.jpg
@Attilajukkaja: "Mindenre van megoldas!"
Tehéntejet csecsemőnek? Brrr... ;)
süti beállítások módosítása