QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Film] Valami Amerika 2

2012.04.12. 11:00 | TrueY | 13 komment

Címkék: film 2011

(Schütz Ila emlékére)
színes, magyar vígjáték, 110 perc, 2008
port.hu, IMDb: 7,3 (azt kell mondanom, jogos)
TV2, 2011. 11. 19. 19:00

"Ez egy bűnös hely. Ez egy bűnös város."

Még 2008-ban moziban láttam és nem tetszett. Nem tetszett eléggé. De úgy látszik, hogy ért bennem a dolog, mert most a TV-ven megnézve határozottan sok poént találtam benne. Vagy én komolytalanodtam meg?

Kezdés kicsit morbid. Eltemetik a brazil sorozatfüggő Terka nénit. És jön a Bűnös város forgatása, amit a Lottónyereményből pénzelnek. És el is bukják, mert az film fogyaszthatatlannak bizonyul. Mindeközben Alex kiszabadul a börtönből az USÁban. A börtön előtt Bala várja, a magyar maffia főnök. De kap még egy esélyt.

Az három testvér szét van zuhanva. A lottó nyertes (Hujber Ferenc) totál leégve, nagymenő marketinges (Szabó Győző) impotens, mert a nője (Oroszlán Szonja) lelépett, a reklámfilm rendező (Pindroch Csaba) pedig belebetegedett a bukásba. Összeköltöznek. Kapnak egy képeslapot az USÁ-ból és ezen a nyomon elindulnak az USÁba, hogy kinyomozzák a szélhámost (Szervét Tibor). Ez sikerül is. És itt indul az új történet.

Szokásos film-a-filmben (pontosabban színház-a-filmben, egészen pontosan musical-a filmben történet) Az East-West című darabot kellene megrendezni. Átírják és musicalt csinálnak belőle. Próbák, családi viszályok. És feltűnik Bala, a gengszter, aki szponzorálja a bukást. Amit nagy ívben elkerülnek.

Az alap a Producerek című Mel Brooks musical. Érdekes, hogy ott (is) Oroszlán Szonja alakítja a főhősnőt. De igazából nem a történet maga, ami jó. Sokkal inkább a dialógusok, beköpések és az alakok. Bala, a bunkó maffiózó (Csuja Imre), aki folyton Korda Gyurit hallgat, Mónika a testőre (Faragó András), aki metál énekes szeretne lenni. Az a kis részlet a Bűnös városból. És még sok minden más. Az ördög a részletekben... Szervét (a szélhámos Alex) eltűnik a mesében és csak időnként jelenik meg, hogy csavarjon egyet a történeten. Egy Deus ex Machina antitézis. Meg kell említenem nagy kedvencemet, Fesztbaum Bélát. Alig van szerepe, de hihetetlen jó karakterszínész. Imádom!

A sokadik megnézésre egyre erősödött bennem az az érzés, hogy szeretném megnézni a musical-t! A dalok jók, érdekesek. Van benne tankcsapda is, amit Faragó András danol nagy tehetséggel!

Szerintem a takarító nő casting részből többet ki lehetett volna hozni. A többivel elégedett vagyok!

Legyen valami Európa minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr723399084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nekem is tetszett mindkét rész... Csuja hatalmas, ahogy idősödik, úgy lesz egyre karakteresebb. A jó kis magyaros szotyiköpködés pedig igazi poénvonal a filmben.
De a többi karakter is zseniális. Egyedül a maffiózó lánya idegesített a film elején, de a musical bemutatón ő volt az egyik legpozitívabb meglepetésem.
Szervétnek viszont a mai napig nem tudom megbocsátani a TV2-es Rém rendes család koppintást...az szó szerint fájt....
@NYJetsTD:
A 2. resz gagyi. Az elson meg en is jot szorakoztam. Igaz, akkor sem volt a kedvencem, mert kb. ugyanakkor jott ki a Kontroll c. film, amit viszont imadtam. A ketto kozott pedig egy minosegi szakadek tatong!
Talan meg az is gond, hogy Hujber Ferencet es Hamori Gabriellat tehetsegtelen szineszeknek tartom. Nem feltetlenul a fenti film kapcsan.
Hujbertet pl. eloszor Kamaras Ivannal lattam egy rovid filmben, ahol kiderult szamomra, hogy az addig csak "szepfiunak" elkonyvelt Kamaras Ivan milyen jo szinesz is! Ehhez kellett Hujbert gyalazatos alakitasa:
www.port.hu/a_feher_also/pls/fi/films.film_page?i_film_id=25282
A rovidfilmet sajnos nem tudtam belinkelni.

A Valami Amerika 2 erossege meg igy is a szereploi gardaban van: Pindroch, Schutz, Szabo Gyozo, Oroszlan Szonja. Szervet is jo benne! De nekem ez mar keves volt....Meg nem neznem meg egyszer!!!!
@Attilajukkaja: Látszik, nem velem nézted meg a filmet, akkor szétröhögtük volna magunkat és csak jó emlékeid lennének : )

Hujbert én sem bírom, nincs karaktere, gyenge az arc és hangjátéka.

Viszont ha lesz harmadik rész, azt is megnézem szívesen : P
@NYJetsTD:
A film biztosan nem adna ra okot,....de furcsa dolog ez a nevetes. Ha valaki joizuen kacag melletted, az nagyon ragados tud lenni! :o))))
(www.youtube.com/watch?v=kXf3wx5nPXU
2:30-tol: kivettek a mandulajat, es megserultek a hangszalai..., 4:27-nel megszolal egy masik hangszal serult. A vegen az egesz stabot kirugtak!)
@Attilajukkaja: ÓÓÓ, igen ez az egyik kedvencem.... különösen, hogy az összes meghívott zombie-ként üldögélt...
Hatalmas figura az egész pereputty, rajzfilmben az új Simpson család lenne... : )
@NYJetsTD:
"az összes meghívott zombie-ként üldögélt"
Na igy ulnek en a moziban melletted a Valami Amerika 2-on! :o)))
@Attilajukkaja: Hüüüüülyeeee! : )))))

Különben sem hagynám, te tartanád a pattogatott kukit.... (hi-hi)
@NYJetsTD:
"te tartanád a pattogatott kukit"
En, ...es minel tavolabb, hogy ne erd el!! He-he! :o))))
@NYJetsTD: "A jó kis magyaros szotyiköpködés pedig igazi poénvonal a filmben."
És amikor a kocsi Kordára indul? ;)

"de a musical bemutatón ő volt az egyik legpozitívabb meglepetésem."
Gondolom így volt összerakva a szerep.

"az szó szerint fájt"
Azt nem láttam, de az eredetit sem. Engem az is idegesített...

@Attilajukkaja: Én is így érzetem első látásra. Másodikra és harmadikra viszont egyre jobban tudtam mulatni az elszórt poénokon! ;) Szerintem egészem más film a második rész. Másként kell nézni...
@Attilajukkaja: "Kontroll c. film, amit viszont imadtam. A ketto kozott pedig egy minosegi szakadek tatong!"
A Kontrollnak az eleje nagyon jó, de sajnos nincs rendes vége! Valamiért a magyar filmek egyik átka, hogy a vége nincs megcsinálva.

"Hujbertet pl. eloszor Kamaras Ivannal lattam egy rovid filmben, ahol kiderult szamomra, hogy az addig csak "szepfiunak" elkonyvelt Kamaras Ivan milyen jo szinesz is!"
Részben osztom. Kamarás néha tényleg nagyon csillog, de sajnos nem mindig tud kitörni a Darvas alteregoból.

"A Valami Amerika 2 erossege meg igy is a szereploi gardaban van: Pindroch, Schutz"
A dologgal egyetértek. Az utóbbit viszont nem értem... Szegény Schütz Ila már nem szerepelt itt.

Viszont a testőrt játszó színész milyen jól énekli a Tankcsapdát (ha jól emlékszem ők írták a számot)!
@TrueY: Az eredeti Rém rendes család nem tetszett neked???? Én imádtam...

@Attilajukkaja: azt a kukit szívesen tartanád.... : )))
@NYJetsTD: Nem tetszett. Pár részt néztem, de annyira bárgyúnak találtam, hogy inkább maradtam a Star Trek-nél. ;)
süti beállítások módosítása