QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Színház] Bulgakov, Mihail: A Mester és Margarita

2015.04.07. 11:00 | TrueY | Szólj hozzá!

Címkék: színház 2015

http://vigszinhaz.hu/images/upload/7fb68b6207002d86d4f065a8e2b86fd2.jpg?20130103-194747
színmű két részben
vigszinhaz.hu

"Egyet fizet, egyet kap akció!"
"Ez az előadás csak előszó a témához!"

Meglehetősen vártam ezt az előadást. Sok olyan embert ismerek, aki zseniálisnak tartja a művet. Sajnálatos módon jómagam még nem fogtam neki az elolvasásához, de egyszer már láttam is a zseniális Arvisura Színház előadásában a Szkénében. De semmi nem maradt meg bennem a történetből. Valószínűleg az egy nagyon megvágott történés volt. Ez most uszkve 3,5 órát tartott.

Tudom, hogy ciki, de én eleddig azt hittem, hogy Margaréta. Nekem mindig a virág képe jelenik meg lelki szemeim előtt. A feleségem hívta fel a figyelmemet, hogy nem sikerült felülkerekednem diszleszkiámon (sic!). Szóval a kedvemért szögezzük le, hogy Margarita.

Most igyekeztem nagyon figyelni, de a sok szálon futó történet most sem állt össze. Valószínűleg a bulgakovi szimbóleumokat nem értem. Ezért én kérek elnézést! Meglehetősen sok szál fut párhuzamosan a meskete és a térbeli és időbeli ugrásokat a forgószínpad forgatásával oldják meg. Van ugye a Pilátus-Jézus szál (meglehetősen erőtlen Jézussal (Varju Kálmán) és kidomborított Pilátussal (Fesztbaum Béla). Krédó nincs.), meg a diliház szál, no és az Ördög-Berlioz, Ördög-színház, Ördög-Margarita szálak. Számomra kicsit követhetetlen. Az Ördögöt (illetve Woland fekete mágia processzort) nagy beleéléssel és eleganciával játsza Lukács Sándor. Kiemelném az ördögfiókák örömjátékát (Hella - Réti Andrienn, Behemót - Mészáros Máté, Azazelló - Telekes Péter).

Nekem a rendezés tetszett. Bár a meztelen női testeket nem értettem (a kellemes látványon kívül. De ettől nem lesz egy darab modern). Van pár koncepciótlan, de meglehetősen látványos elem. Vicces, hogy az elején a költőt és Berliozt TV-s showműsor szerűen vezetik be. Egyszer csak mintegy spontán gospel kórus alakul a színpadon. Nagyon jó kis számot nyomnak. Nem értettem a szerepét, de Margarita (Járó Zsuzsa) vonaglása a ventillátorral fújt nylonban és stroboszkóp fényben valóban nagyon látványos. Továbbá amikor a diliházban megverik Hontalant (Molnár Áron), akkor megcsillant a fiatal színész akrobatikus ügyessége. Tényleg szép megoldás.

Sajnos nem egészen értem a bált! Hitler, Sztalin, hogyan kerülnek ők együvé Szofival (akinek a lágerben parancsra választania kell két gyereke között (l. még Sophie választása című film))?

Azt mondanám, hogy érdekes előadás. Bár az sem titkolható, hogy nem szokásos módon többek az első felvonás után elmentek. De lehet, hogy csak az előadás hossza miatt kellett korábban indulniuk.


Bolondokháza minden nap!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr97316056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása