QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Hájtek] Hogyan NE ébresszük fel a gépünket a billentyűzeten való matatással (windows)

2013.11.05. 11:00 | TrueY | Szólj hozzá!

Címkék: windows hájtek 2013

http://cdn.zmescience.com/wp-content/uploads/2011/03/sleep.jpgA kollégáim többsége bekapcsolva hagyja éjszakára a gépét. Ezt nem igazán szeretem, mert tök feleslegesen fogyasztja az áramot. Hogy viszonylag gyorsan induljon beállítottam a hibernálást és leállítás helyett ezt használom. Mielőtt elmegyek a "Shutdown" helyett egy "Hibernate"-et nyomok a Start menüben (már amíg van). Hogy egyáltalán legyen Hibernate menü a Start-ban, nem feltétlenül triviális feladat. Én valahogy beállítottam, de emlékszem, hogy egy kis trükközés kellett hozzá.

Hogy szavamat egymásba ne öltsem, csak amennyire hozzászokhattatok, akadt egy kis probléma. A gépemet reggel rendszereresen bekapcsolva találtam. Gyors nyomozás eredményeként arra gyanakodtam, hogy a tettes a takinéni lehet. Törölgetés közben lenyomja a szóköz gombot, vagy csak egyszerűen odébb teszi az egeremet. Ez utóbbi egy 5 gombos Microsoft optikai egér, aminek az oldalán is vannak gombok (szerintem tök feleslegesen). >Olyan, mint ez<. Így ha valaki felemeli, akkor majdnem 1 a valószínűsége, hogy valamelyik (de inkább mind a kettő) oldalsó gombot megnyomja.

A kérdés tehát, ami itten maradt minékünk a nyakunkon, hogyan tudom kikapcsolni, hogy az egér áthelyezése, vagy a billentyűn való matatás ne ébressze fel az alvó oroszlánt?

Persze próbáltam a clickwaret használni, de jól belefutottam a zsákutcába. Ezzel próbélkoztam:  Control Panel / Power Options / My Custom Plan 1 (vagy amit éppen használunk) / Change plan settings / Change advanced power settings. Itt hosszan böngésztem az beállítási lehetőségeket, de olyat, ami megoldja gondomat, nem találtam (megoldás kisvártatva).

Megoldást rövid keresgetés után >innen< gugliztam ki. A parancssorba írandó varászszó a "powercfg"! Használata roppant egyszerű. Először a "powercfg -devicequery wake_armed" paranccsal kilistázzuk, hogy mire ébred a kis aranyos, majd a gyanúsan hangzó eszközöket letiltjuk. Én a billentyűt és az egeres is kinyírtam az alábbi módon:

>powercfg -devicequery wake_armed
Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller #2
Microsoft USB IntelliMouse Optical (007)
HID Keyboard Device (004)
>powercfg -devicedisablewake "HID Keyboard Device (004)"
>powercfg -devicedisablewake "Microsoft USB IntelliMouse Optical (007)"

És láss csodát hibernálás után hiába nyomkodok én akármit, nem ébred fel a gép. Csak a power gombbal lehet bele életet lehelni. No és az ethernet kártyával, ha a vég szükség úgy hozza. De remélem nem hozza...

A visszakapcs egy kicsit trükkösebb, mert már nem tudjuk kilistázni a felélesztő eszközöket. Tehát előtte vagy file-ba írjuk, vagy blogoljuk. Vagy jöhet a kclickware: Control Panel -> System -> Device Manager (vagy gyorsabban prompt-ba írjuk be, hogy devmgmt.msc). Itt egy device-re kettőt kattingve feljön a property ablak. Ha van egy "Power Management" fül, akkor ott ki- és vissza lehet kapcsolni.

Egyébként az event viewer-ben (cmd: eventvwr -> Windows Logs -> System) megnéztem, hogy mikor ébred fel. Kiderült, hogy pontban hajnali 3-kor. Némi guglizás után kiderült, hogy nem csak nekem volt ilyen problémám.  A beállított automatikus frissítés (Control Panel -> Windows Update -> Change Settings) minden nap 3:00-ra van beállítva.


Ébredezünk minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr335558290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása