QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Zene] Csík Zenekar: Most múlik pontosan (Eurovíziós dalfesztiválra vele!)

2011.08.19. 11:00 | TrueY | 47 komment

Címkék: zene 2011

Még nem csináltam ilyet, ezért kérem finoman tiporjatok a lelkembe! Arról van ugyanis szó, hogy Wolf Kati Eurovíziós dalfesztiválon való (le)szereplése kapcsán merült fel, hogy nézzünk szembe azzal a ténnyel, hogy a finneken kívül senki sem fog ránk szavazni. Ezért lényegében mindegy mennyire jó (értsd: a nagyközönségnek tetsző) számmal futunk ki az összeurópai euródiszkó nagy seregszemléjének színpadára, annyi esélyünk van győzni, mint muslincának a motoros ellen. Akkor hát próbáljuk megmutatni azt, amit mi értéknek gondolunk. Használjuk fel reklámra a dolgot és hökkentsük meg Ejrópát!

És itt jött az ötlet (nem (csak) az enyém volt), hogy nevezzük a Csík együttest erre az össznépi dzsemborira. A szám jó, az előadás kiváló. 100% vállalható magyar termék. Ezért mindenkit arra ösztönöznék, hogy aki egyetért ezzel a poszttal, nyomjon rá egy like-ot (vagy ami az adott rendszerbe van neki). Ha összejön pár ezer +1, akkor megpróbálom az illetékesek figyelmébe ajánlani ezt az alulról jövő népi kezdeményezést. (Ennek most úgyis nagy divatja vagyon.)

A szám a maga gyönyörűségében: Csík Zenekar - Most múlik pontosan
(tecsőn 7+M látogatója volt)

Az eredeti szám: Quimby - most múlik pontosan

A nagy sikerre való tekintettel van közös koncert is: Csík Zenekar + Kiss Tibor (Quimby)

Janicsák Veca előadásában:

 

Bárdos Deák Ági is feldolgozta a Bardo című lemezén "Most múlik" címmel. /Amorphkának köszönöm a kiegészítést! - a szerk./

Egyébként ez nem is annyira lenne különleges, hiszen Rúzsa Magdi sem egy main stream számmal és előadással indult. A maga egyszerűségében teljesen kilógott a mezőnyből és ez bizony jól is állt neki.

Eurovision SC Final 2007 - Hungary - Magdi Ruzsa

+1 like-ot neki minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr283163793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Inkább menjen Feró és énekelje, hogy utálja az egész XX. századot.:)
@Rosa Rugosa: Egyrészt igazad van, de én inkább a Nagyvárosi farkassal, vagy a Nem kell-lel nevezném ;) Vagy egy még korábbival: Gyere kislány, gyere. :)

Az ő nevezésére elkezdheted gyűjteni a szavazatokat!
@Rosa Rugosa:
Ja, egyébként nem Feró, hanem Beatrice! ;)

Beatrice - Nagyvárosi farkas:
www.youtube.com/watch?v=zsPL9_DtqLQ

Beatrice - Nem kell
www.youtube.com/watch?v=q4YILZ64KEA

És a kedvencem: Beatrice-Gyere kislány
www.youtube.com/watch?v=-ixhV5-2188
Az egesz Eurovizio egy olyan "utalom" kategoria, amit sajnos nem hagyhatunk ki. Egy muszaj.
A Csik nagyon jo (de nem tudott kilepni a sajat arnyekabol, - remelem, nem is akar.) Ruzsa Magdi pedig, szerintem, korunk "Kovacs Katija". A sztarcsinalok nyertesei kozul foleg ot tartom erdemesnek a tovabbi eneklesre. Molnar T. Caramel-t szerettem meg meg annak idejen :o)
De ezt a dalt Kiss Tibor egy olyan pillanataban/allapotaban irhatta meg, amit en legszivesebben a mindenki altal sajnalatos tevedesnek titulalt Olah Ibolyatol hallgatnam meg legszivesebben :o)
Apropo, mi van azzal a lannyal?
@Attilajukkaja: Az Eurovízióval egyet kell értenem. Nagyon gáz.

Csíkot én is nagyon szeretem. Ez talán kiderült. :)

Rúzsa Magdit is szeretem. Nem tudom, hogy mennyire Kovács Kati. :)

Nekem megvan a Sztárcsinálók. Nagyon jó. Azt hiszem, hogy az első magyar mjúzikel. Szerencsém volt még a Tháliában láthatni.

Caramel szerintem is az egyik legjobb magyar férfi énekes.

A dal egyébként a drog függőségről szól.

Oláh Ibolyát nagyon szeretem, de nem könnyű eset. Nem szívesen hívják, mert többször visszamondta a fellépéseket az utolsó utáni pillanatban is.
Leirtad ugyanazt, amit en,...csak maskepp. Ez jo.

"A dal egyébként a drog függőségről szól. "

Jesszusom! Dehogy!!!!!!
Kiss Tibor fuggo, ezt mindenki tudja. A dal klippje amugy nalam tizbol tizes! Nagyon talalo! Gyonyoru.
Igaz, senki nem tudja szo szerint ertelmezni a dal szoveget, de az erzes az, ami megragadja az embert. Minden Kiss Tibor dal szolhatna a drogfuggosegrol. Akar egy kalap ala is vehetnenk oket, nem igaz? De nem arrol szolnak! Erzesek, gondolatok, remeny es remenytelenseg huzodik meg a szovegekben. Mindaz, ami mindannyiunkat izgat, csak nem tudjuk szavakba onteni. Ha nem igy lenne, a dalai sem lennenek ennyire sikeresek. A lelek szarnyalasat mindenki be tudja fogadni, mert valahol mindannyiunkat izgat a dolog. Mindannyian vagyunk ra. En legalabbis igen :o)
Olah Ibolyarol ezek szerint te sem tudsz semmi ujat. Talan jobb is igy.
@Attilajukkaja: ""A dal egyébként a drog függőségről szól. "
Jesszusom! Dehogy!!!!!!"
Olvastam valahol egy interjút Kiss Tiborral. Ő nyilatkozta. Csak tudja. :)

OI-t néha hallom és szeretem a dalait. Ennél többet nem tudok erről mondani. Egy rajongói oldalt találtam: oiro.hu/
Ezen ez áll: "Ibolya hivatalos honlapja megszűnt."

Egy júliusi Nők lapja cikk van fent róla: olahibolyamuzeum.oiro.hu/oiro/2011_29het_noklapja_01.jpg
olahibolyamuzeum.oiro.hu/oiro/2011_29het_noklapja_02.jpg
olahibolyamuzeum.oiro.hu/oiro/2011_29het_noklapja_03.jpg
@TrueY:
"Ő nyilatkozta. "
Nem fogod elhinni, de boritekoltam, hogy ezt valaszolod :o))))
Hat ha a Kiss Tibor mondta, akkor az ugy is van!

Nagyon tisztessegesen utananeztel Ibolyanak. Azert erre nem gondoltam, csak kerdeztelek, hatha hallottal felole valamit. Koszonom! Kicsit furi ez a beszkennelt cikk, de informativ. Pont ennyit akartam tudni rola. Meg egyszer koszi!
@Attilajukkaja: Egyrészt elhiszem, másrészt nem is biztos, hogy az ő nyilatkozatában olvastam. Lehet, hogy csak a tecső-n, a hozzászólásokban... Ez pedig így már nem annyira autentikus. :(

Ez olyan, mint a Beatles: Lucy in the sky with diamonds. Mindenki egy LSD-s látomásnak gondolta. Pedig nemrég halt meg az a lány, aki 4 évesen festette az eredeti képet, ami megihlette Lenont.
www.youtube.com/watch?v=A7F2X3rSSCU

Továbbá ilyen kult szám lett a Kft.: Bábú vagy c. száma. Mindenki a diktatúrát hallotta bele, pedig Laár számtalanszor nyilatkozta (és ebben most biztos vagyok! ;) ), hogy ez egy szerelemről szól.
www.youtube.com/watch?v=3GsvlXoOM9E
@TrueY:
"nem is biztos, hogy az ő nyilatkozatában olvastam"
Jaj, ne legyel mar ilyen illuziorombolo!!!

"Mindenki egy LSD-s látomásnak gondolta."
Igen, errol en is olvastam. Marmint arrol, hogy ez nem is igaz.

"egy szerelemről szól"
Kiss Tibor is mondja: "...ez tenyleg szerelem" :o)
A dal szovege viszont kisse osszefuggestelen, megis kozvetit valami nagyon bensoseges erzest. Nehol selymes, nehol morbid, de megragadja az embert. Ezert valahol hiheto, hogy ez a szerelem valojaban nem is egy embernek szol.
@Attilajukkaja:

* Sajnos nem mindig emléxem, hogy mit-hol olvastam. Erről meg voltam győződve, hogy Kiss nyilatkozta. De utánanézve nem. :(

* Sokan a Sárga tergeralattjáró bizonyos részeit is ilyen látomásnak gondolják. Pedig csak kreatív a rajzoló. :)

* A szerelem nem mindig heppiség. Ezt is kifejezheti.
@TrueY:
A szerelem jo, a szerelem fa'j..../Presser/
@Attilajukkaja: "Mindenki tudja, hogy ennyi az egész. Az élet arasznyi repülés a földtől a földig. A világnak mindegy, hogy meddig élsz. De neked és nekem ez most az egyetlen, az első és az utolsó bevetés."
LGT-Prológ es trialóg
www.youtube.com/watch?v=QG-aSdN5CsI
Sose szerettem az átdolgozásokat, csak egy két kivétel van, ez sajnos nem tartozik közéjük. 11 évig néptáncoltam és Quimby rajongó is vagyok, valahogy nem tudom megszeretni ezt a számot...így. Lehet, hogy csak nem illik az énekesnő szájába ez a nóta, nem tudom. Valószínűleg, ha először ezt hallottam volna, és nem az eredetit, akkor tetszene. Ez olyan, mint egy filmet először eredeti hanggal, feliratosan nézni, és utána meg szinkronnal. Brrr.
Azzal viszont egyetértek, hogy valamilyen magyar népzenét kéne küldeni a dalfesztiválra. Már egyre több elektronikus népzenét játszó zenekar van: Makám, Holdviola, ez utóbbit ajánlom mindenki figyelmébe:
www.youtube.com/watch?v=Shsp3hp2TdQ
@deakvera: Én is jó pár évig néptáncoltam. Táncházban és együttesben is. Nagyon szeretem az autentikus népzenét (főleg a széki-mezőségi zenéket, táncokat).

Szerintem ebben a számban az a poén, hogy népzenei előadók adnak elő popzenét népzenére hangszerelve. Nekem olyan, mintha ez népzene lenne, csak a szövege modern.

Én először a csík verzióját hallottam és egyből megragadott.
@deakvera: Én nem szeretem az elektronikus népzenét. De ha szeretnél ezzel korteskedni , akkor nosza. Nekem nem jött be. :(
@deakvera: Meghallgattam a linket. Köszi! Nekem a népdalénekes népdalénekesek jobban bejönnek. Ez inkább olyan, mint amikor egy rock énekes énekel népdalt. Ez utoljára Freddie Mecurynak sikerült. :)

www.youtube.com/watch?v=C2O4dZgAIcU

És ennek egy nagyon vicces feldolgozása: Guns'n' Roses:

www.youtube.com/watch?v=cNXPjwU8w8A
(sajnos ők közel nem annyira jók, mint Mercury)

De vissza az eredeti témához. Akkor már lehetne a a Besh o drom is.

www.youtube.com/watch?v=Wkc-WHSSn4U
LGT is nagy kedvenc: Ringasd el magad, Bummm!, Mindenki maskepp csinalja....
@Attilajukkaja: Én sokat jártam a Tabánba a rendes évi koncertjeikre. :)
@TrueY:
En is voltam kint parszor!!!!
@deakvera:
Pfu! Nekem a Holdviola altalad belinkelt dala nagyon bejott. Ez egy nepdal, vagyis a nep "koltotte" es ugy enekli, ahogyan eppen a szivebol jon. Itt egy nagyon szep, tiszta hang adja elo a dalt minden mellekiz vagy modorossag nelkul.
Koszi a linket.
Eurovizora viszont egyiket sem javasolnam.
@Attilajukkaja: Én a posztban leírt dolgok miatt vinném ki. Nyerni nincs esélyünk. Akkor ne ebben a gagyi eurodiszkóban nyomuljunk, hanem vigyünk nekik érdekességet.
@TrueY:
Ertem, mire gondolsz. Nem vagyok egy nagy Eurovizios fan, de ugy tudom, mas is vitt mar ilyen nepies hangzasu dalt oda. Valoszinuleg a Csik sem logna ki nagyon a sorbol.
Amiert azt mondtam, hogy egyikojuket sem kuldenem ki, azert volt, mert nagyon degradalodott mara ez a verseny a szememben. Messze nem arrol szol, amirol kellene. Nagyon fajna a szivem, ha ott latnam az enekeseinket varni a szavazatokat es azok nem jonnenek, pedig a produkciojuk boven megerdemelte volna. A Csik zenekart tobbre tartom annal, minthogy tudatosan ilyen megalaztatasnak tegyem ki.
Persze fel lehet oket kerni ilyesmire, mert lehet, hogy nekik meg igy is jo reklam lenne. Ha vallaljak, menjenek!
@TrueY:

Az alapotlet jo,.....de en megsem szurnek ki a zenekarral ennyire.
:o/
@Attilajukkaja: Ha bevállalják? Szerintem brahiból kimennének.
@TrueY:
Szerinted ez brahi? Nekem nem biztos, hogy az lenne...
@Attilajukkaja: Nem célközönség előtt fellépni lehet brahi. Főleg, ha fizetik az utat és a próbákat. Szerezhetnek pár kelfeldi hívet is...
@TrueY:
"Nem célközönség előtt fellépni lehet brahi.
Aka'r.
De csak, ha nagyon nagy szukseg van a fellepesre!
Vagy ha mar akkora nev vagy, hogy akar ezt is megteheted.
Amugy nem brahi, hanem ciki.
@Attilajukkaja: Hihi! Megnéztem a Bizottságról készített Privát rocktörténet filmet. Abban az van, hogy a Feket bárányok fesztiválon léptek fel és rettegtek a közönségtől. De ez alatt az egy óra alatt futottak be... Ez most ciki, vagy brahi? :)
@TrueY:

Ezt a sztorit Wahorn is elmeselte a radioban :o)
Ez egyertelmuen nem ciki. De meg nem is brahi. Oket annyira nem ismerte senki sem, hogy a fellepesuk egyik kategoriaba sem sorolhato be. Nagy Feron mulott, hogy egyaltalan ott lehettek, mint elozenekar. A kozonseg nem oket varta es kemenyen kifutyulte, megdobalta a tarsasagaot. Aztan tobben odamentek hozzajuk es megkerdeztek, hol jatszanak legkozelebb?
Sikertortenet.
Azt a filmet en is megneznem....

(A brahi nalam az a kategoria, amikor egy zenekar TUDATOSAN lep fel ugy egy rendezvenyen, hogy tudja, ott nincs helye es az egesz csak egy nagy vicc,...viszont nem egy rossz vicc!)
@Attilajukkaja: Hát, szerintem ez nagyjából az a történet, amit Te leírtál. (Na jó, nem egészen). Az utókor viszont igazolta őket... :)
@TrueY:
Hal' Istennek, ugyanarrol beszelunk. En igy emlekszem a sztorira :o)
Es igen, az utokor igazolta oket!
(Az uj posztjaidra azert nem reagalok, mert mar igy is negy fele irok :o)
Csanyirol es Mandelbrotrol meg amugy is beszeltunk mar.)
Akkor ezt a szálat lezártnak tekintem. :)
@TrueY:
Ja!
Igaz, a radioban szombaton 18:00-kor meg mindig a Bizottsag tagjai meselnek magukrol :o)
@Attilajukkaja: Erről akkor lemaradtam... :)

"Hölgyeim és Uraim! Ez volt a Bizottság!"
@TrueY:

He-he. mekkora szerencse, hogy ezt a temat mar mindketten lezartuk:o)))))

www.mr1-kossuth.hu/
"Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy a Magyar Rádió adóin elhangzott műsorokat honlapunkon a sugárzást követően 3 hétig hallgathatják meg."
@Attilajukkaja: Bakker! Egyszerűen nem találom a régebbi anyagokat. Korábban mindig felvételről hallgattam a rádió kabarét is, de ott valahogy normálisan volt megcsinálva a honlap. Most nem találom, hogy hová dugták a linkeket! :( Feladom...
@Attilajukkaja: Megtaláltam! :)
http://www.hangtar.radio.hu/kossuth#!#2011-10-15
@TrueY:
OK :o)
En kozben egy masik linket is megadtam (mielott ezt a valaszodat olvastam volna).

"Korábban mindig felvételről hallgattam a rádió kabarét"
Hat te is????
En nagyon szeretem. Ha nem tudom meghallgatni, a netrol hallgatom vissza :o))
@Attilajukkaja: Én imádom a rádió kabarét. Az új fiúk is ügyesek. Nekem a nagy kedvencem, amikor Darth Vader elmegy a körzeti orvosi rendelőbe. :) Bár én Salamon Béla jeleneteit is nagyon szeretem.
@TrueY:
Az uj fiuk nekem is nagyon tetszenek! Foleg Litkai, Kolhalmi, Felmeri, Bodocs, Hadhazi, Badar. Igaz, Badar mar nem olyan uj, csak a radioban. A Jappan es az A'merika c. konyvet is imadtam :o))))
Na es a Szomszed neni produkcios iroda! :o)))
www.youtube.com/watch?v=Cu69nXQO7vQ
www.youtube.com/watch?v=DaWdTSXge7k

Salamon Belat csak TV-ben lattam.
@Attilajukkaja: Nekünk a Kőhalmi, Hadházi, Litkai a kedvencünk. A Szomszéd nénit nem sikerült igazán mexeretni...

Nekem ez az egyik kedvenc Salamon jelenetem. De sajnos csak egy újabb előadásban van meg.
www.youtube.com/watch?v=XP9YOQn_v5o

A Vadvirág Panzió a másik:
- Mondja! Tudja maga, hogy mi az az optikai csalódás?
- Persze! Ha kölcsön ad a látszerésznek egy kis pénzt és az nem adja vissza!
@TrueY:
A jelenet aranyos, de tenyleg mas lehetett Salamon Belaval :o)

"Szomszéd nénit nem sikerült igazán mexeretni"
Izlesek es pofonok. A legjobb jeleneteiket meg nem talaltam meg a neten, de a radiokabareban nagyon jokat szoktak leadni toluk.
A Badar sem jon be?
@Attilajukkaja: De Badárt és Szőkét nagyon szeretem. Badáron inkább a MÁV mostani helyzete miatt gondolkodom el. Ő egyfolytában arról beszél, hogy mi mindent loptak évtizedek alatt. És gondolom ez most is így van. :(
süti beállítások módosítása