1997, Periferic Records
aftercrying.hu, en.wikipedia.org , facebook.com
Második (majdnem teljesen) angolul megjelent lemezük. Talán ismét szerették volna elárasztani magukkal a dekadens nyugatot? Vagy (jellemzően) inkább ott sikeresek és ezért készült? Nem tudhatom...
Ez az album a sorban a 6. kiadott nagylemezük. Korábban már volt két kazettájuk (1989 és Opus 1 címmel), amit később CD-n is kiadtak 2009-ben.
Ezzel a lemezzel szerencsé(m)re visszaközeledtek a King Crimson irányába. Kicsit keményebb, setétebb árnyalatú zengzetek, klasszikus hangszerek garmadája, nagy dinamika. Nekem ez a fajta hangzásvilág jön be leginkább. Néhány szám egészen olyan, mintha a King Crimson Island lemezről bukkant volna elő. Ezek nagyon szépek (l. Enigma II.)! Persze az After Crying nem tribute zenekar. Leszámítva az utolsó szám ajánlását.
A De Profundishoz hasonlóan itt is megjelenik közreműködőként Latinovits Zoltán (itt vajon miért nincs feltüntetve?), illetve József Attila is (talán Görgényi Tamás tolmácsolásában). Sajnos nem minden számot tudok belinkelni, de azért igyekeztem. A szövegmondás kicsit Hunglish, de nem nagyon zavaró (főleg, amennyire én tudok angolul)... Nagyon erősen konzum idiotizmus ellenesek a szövegek. Amiben, azért lássuk be sok az igazság...
- Save Our Souls
- Save Our Souls (2' 49") (instrumentális) - Csellóra és zenekarra írt bevezető dallam. Nagyon szép, nyugis és mégis izgalmas!
- PANEM ET CIRCENSES (29' 21")
- Fun Fair Land Open (4' 33") (szöveg) - Lendületes rock szám sok fúvóssal. Fogyasztói társadalom diktatúra ellenesség rulez.
"Enjoy this Fun Fair Land, you fool
Do act as a marionette
Choke in this internet spiderweb marketing rule!"
A vége egy instrumentális zenekari darab némi vadvirágos réttel, mintegy kontrapunktálva az előző rock nyomulást. - Providence (Dance With The Sleep-Walker Marionettes) (2' 44") >tecső< (szöveg) - És itt elérkezünk az előző számban megidézett holdkóros marionett bábukhoz. Sok (azt hiszem főleg) fafúvós és hegedákok (meg egy csomó minden más). Az előző szám végének mintegy a folytatása. És az ének is szép. Az ilyen számokért lehet nagyon szeretni az AC-t. Egyszerűen gyönyörű!
- Salto Mortale II (Trash-Flow) [a) Nuclear Feast b) Bumper Car c) Ferris-wheel d) Burlesque] (8' 46") (szöveg) - 4 tételből álló szám. Rögtön a második halál ugrással és erős felütéssel indítva, hard-rock dominanciával.
A középső két tétel egy vidámparki karneválba csöppent minket. Rózsaszín álmok kergetése, mint az agy ópiuma. Mi az a Ferris-wheel? A wikipedia szerint az óriáskerék.
A negyedik tétel teljesen tisztán elkülönül zeneileg a többitől. Egy hamisítatlan ragtime-ot hallgathatunk. - Sleepin' Chaplin (2' 39") >tecső< (instrumentális) - Gondolom az előző szám utolsó tételében elfáradt a művész és most megpihentet miket. Kis zenekari hangszerelés.
- Madrigal Love part IV (Casanova) (4' 13") (szöveg) - A King Crimson Larks' Tounges in Aspic epic-jéhez hasonlóan lemezeken átívelő téma. Az első három rész még az Overground Music lemezen jelent meg (part one, two, free címekkel). A második rész az Első évtized első CD-jének tizedik számaként is megjelenik magyarul.
Ne lepődjünk meg! Ez tényleg az, amit a cím is mond. Napsütötte táj, nyugi, kellemes érzések hömpölygése, full relax, angyalok kara halkan húzza a fülbe valót. - Final (Big Evil Fun Fair Finale) (6' 26") (instrumentális) - Én inkább nyitánynak (mint zárványnak) mondanám. Sok zenekar, rock-kal vegyítve. Talán ez a legjobb szimfonikus-rock szám a lemezen!
- Fun Fair Land Open (4' 33") (szöveg) - Lendületes rock szám sok fúvóssal. Fogyasztói társadalom diktatúra ellenesség rulez.
- Intermezzo
- Intermezzo (2' 49") >tecső< (instrumentális) - Ebből van több is (pl. John Wettonnal a Strugle for Life albumon). Kis pihenő a reklám alatt, vagy inkább helyette. De legalábbis a két soktételes szám között. Szép trombita szám.
- FAREWELL TO 20TH CENTURY (27' 57")
- Viaduct (4' 36") >tecső< (instrumentális) - (a tecsőn első 4,5 perc. Utána egy későbbi szám következik). Nagy Ferós alapvetés (Utálom az egész XX. századot) - nagyon a De Profundis lemezről pattant szám. Amolyan igazi koncert és hangulat indító szimfonikus rock darab sok-sok lendülettel, dobbal és trombitával. Néhol kicsit Stalker-es.
- Salto Mortale I (Helpless) (3' 33") (szöveg) - És itt a következő (vagy inkább megelőző) halálugrás.
"Neither a smile nor a caught glance
But a nude grave in which your faith lies"
Ismét keményebb, már-már hard-rock-os dallamvezetés. Csak elvétve zavar a képbe egy-egy zongora klimpír. - Enigma II (5' 41") (szöveg) - Ez egy teljesen King Crimson: Islands szerű szám. Melankolikus fuvolák.
- Struggle for Life [a) With a Pure Heart (József Attila) b) Waiting for Better Days] (9' 11") (szöveg) - Kissé népiesebbre hangszerelt darab. A visszatérő alapmotív a Szegény legyén vagyok én... kezdetű népdal, amire ráültették József Attila: Tiszta szívvel címezetű versezményét. Zenekari hard-rock.
- a) The Man & The Rock (Weöres Sándor) b) American Express (4' 56") >tecső< (szöveg) - Valahogy nem vagyok kibékülve ezzel a számmal. Talán azért, mert szerintem Latinovits nem igazán jó ebben a néger spirituáléban. Nekem picit döcögős. Természetesen After Crying nélkül is meg lehet hallgatni (>tecső<). Nem tetszik így sem. Pedig nagyon sok jó zenei megoldás van benne, de a szöveg annyira hangsúlyos, hogy agyonnyomja a zenét. Ahogy vége a versmondásnak egészen jó kis, lendületes szám kerekedik belőle.
- Conclusion
- Conclusion (A Tribute to Keith Emerson) (10' 45") >tecső< (szöveg) - A lemezen még más énekli, nem az új énekes. Bocs, de az eredeti jobban tetszik.
Tisztelgés a beillentyűs Keith Emerson előtt, aki az Emerson, Lake and Powell keresztneve volt. Nem meglepően ELP-s, YES-es hangzású zene. Többé-kevésbé.
- Conclusion (A Tribute to Keith Emerson) (10' 45") >tecső< (szöveg) - A lemezen még más énekli, nem az új énekes. Bocs, de az eredeti jobban tetszik.
Össz játékidő: 1ó 13' 45"
Az együttes tagjai:
Egervári Gábor – fuvola
Görgényi Tamás – ének
Pejtsik Péter – cselló, basszusgitár, ének, szintetizátor
Torma Ferenc – gitár, basszusgitár
Winkler Balázs – trombita, billentyűs hangszerek, ütőhangszerek
Közreműködők:
Andrejszki Judit – ének, vokál Szabó Ferenc – dob, ütőhangszerek Koós László – basszus Lengyel Zoltán – zongora Makovecz Pál – harsona Borbély Mihály – szaxofon Klenján Csaba – szaxofon Erdei Péter – kürt Szabó Mónika – fuvola Rácz Ottó – oboa Reé György – klarinét Horváth Vilmos – fagott Fenyő Katalin – hegedű |
Shuszter Andrea – hegedű Herbály Ágnes – hegedű Tóth-Kiss Johanna – hegedű Holló Jutka – hegedű Szatmáry Emese – hegedű Beritz Zsuzsa – hegedű Balogh Enikő – brácsa Szekrényi Ferenc – brácsa Sabján Anikó – cselló Puskás Zsolt – cselló Szászvárosi Sándor – cselló Szántó Gábor – nagybőgő |
Szépen illeszkedik az egyszámos művek sorába. Ilyen az 1 című magyar sci-fi krimi, és a 9 című USA-beli animációs film is. De a kört bővíthetnénk is a pozitív egész számok halmazán: 24 (USA-beli sorozat), (az általam teljesen ismeretlen) magyar kísérleti film, a 48, vagy a méltatlanul híres képregény adaptáció, a 300. Némi kereséssel a port.hu-n még továbbiakat is találhatunk (3, 4, 8 stb.).
Ne 5-öljunk, de 6-oljunk minden nap!
+jegyzések