QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Hangoskönyv] Rejtő Jenő: Az elveszett cirkáló (Rudolf Péter)

2012.03.21. 11:00 | TrueY | 10 komment

Címkék: hangoskönyv 2011

kossuth.hu, 2005
Elektromosan: mek.niif.hu

"- Miféle cirkáló ez? - kérdezte ámultan Bradford.
- Köszönjük kérdését - felelte Fred -, nagyon jó. Csak úgy látom a maguké kissé meglazult a túlnyomóan nedves időjárástól.
"

2006-ban hallgattam először. Szerintem ez Rejtő egyik legjobb írása. Humoros és mindeközben izgalmas is. Ez egy regénysorozat első darabja. Itt tűnik fel Piszkos Fred, a kapitány, aki ekkor még sokkal kevésbé köcsög és nem is annyira agyafúrt. Ebben a regényben valaki más a főokos, Rozsdás (John Hallyburton). De a végére letelepszik kis feleségével, a Kölyökkel (Edit Leven).

A történet Görögországból (Pireusz) indul, hogy Burmában (Irrawaddy, Rangoon) és az Indiai Óceánon érjen célba. A zsiványok részvénytársaságba tömörülnek, hogy megtaláljanak és megszöktessenek egy légióst. Közben elkötnek egy cirkálót (a Balmoralt, aminek a nevét később Radzeer-re változtatnak) az angol külügyekbe is beleütik az orrukat és a nagy kémhálózatok orrára is rákoppintanak. A szellemhajó mindig a legjobbkor tűnik fel, hogy előre lendítse a történetet.

Rudolf Péter sokat ad a dologhoz. Jók a hangjai és élvezetesen olvassa fel, adja elő a könyvet. Nagyon ajánlom!

Mini lexikon:

  • A 14 karátos autóban is feltűnik a "La France-rózsa". Ez egy 1867-ben nemesített tea hibrid fajta.
  • "A Déli Kereszt, mint valami hatalmas Signum Laudis az ég végtelen zubbonyán, millió sziporkázó csillag között tisztán, hatalmasan ragyogott." - A Signum Laudis I. VH-ban adományozott katonai kitüntetés. Ferenc Józseffel, vagy Kettős kereszttel (hu.wikipedia).
  • "Earl rezervált volt és csendes" - Milyen egy rezervált earl? Le van foglalva? Nem inkább tartózkodó?
  • "Milyen világbotrány lesz, ha ez a köpenicki história kiderül" - Ez már korábban is előfordult "Menni vagy meghalni" regényben. Köpenicki kapitány - "1864-1891 között Voigt sikkasztásért és okirat hamisításért összesen 25 évet tölt börtönben.", tehát ez a muki XIX. sz. végének híres-hírhedt csalója volt.

Cirkáljunk minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr193476639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A poszt tartalmi reszehez nem kivanok hozzaszolni, csak ehhez a harom mondatahoz:
"Milyen egy rezelvált earl? Le van foglalva? Nem, inkább tartózkodó?"
Ha jol tudom, a rezervalni szo azt jelenti visszatartani, tartalekolni valamit. Vissza lehet tartani egy asztalt a vendegloben (foglalas), vagy az erzelmeket (tartozkodas). De egy bor vagy mas ital is lehet "reserve", ami annyit jelent, hogy erlelt, mert visszatartottak a hordoban. Jo kis szo ez! :o)

A kerdesedre, hogy milyen egy rezelvalt earl, az a valaszom, hogy nyilvan nagyon elokelo, ha igy raccsol! :o)
Ugy erzem, az a harmadik kerdojel is csak veletlenul kerult a mondat vegere.
@Attilajukkaja: "vagy az erzelmeket (tartozkodas)"
Én is a tartózkodóra tippeltem...

"az a valaszom"
Kösz! Hiba javítva! Milyen 3. kérdőjelről van szó?
@TrueY:
"Milyen 3. kérdőjelről van szó?"
Hat a harombol a harmadikrol! :o)))))
Harom to"mondatoddal foglalkoztam, ezeket ideztem is (szabalyosan, ...nem plagizalva!!!). Ugy ereztem a harmadik ("Nem, inkább tartózkodó?") nem egy kerdomondat akart lenni. Lehet, hogy tevedek, de miutan belinkeltel elotte egy jo es meggyozo megoldast, ugy ereztem, ezt inkabb allitod, mint kerded. De ha kerded, akkor sem teljesen stimmel a mondat. Akkor van benne egy felesleges vesszo.
Ha kerdezted, akkor viszont ugy jartal a rezervalt szoval, mint en a truvajjal! :o)))
Tavol all tolem a kulcsinyi kekeckedes, foleg, hogy helyesirasban aztan plane nem vagyok valami spiller, de itt ugy ereztem, hogy ertelemzavaro a kerdojel.
Elutesekben viszont nagyon jo vagyok, ezert eszem agaba sem jut szolni erte, ha ez egy gyors kommentben tortenik. De ha egy posztban veszem eszre, az mas. Ezert szoktam szolni. En sem sertodnek meg, ha mas szolna erte. Tudom, hogy te sem!
@Attilajukkaja: "nem egy kerdomondat akart lenni."
Elszúrtam... :) "Nem inkább tartózkodó?" :) Javítva... Nagyon kösz! Sajnos a saját hibáimat nem veszem észre. :(

"de itt ugy ereztem, hogy ertelemzavaro a kerdojel."
Igazad vagyon. Vagy a vessző! :)

"Ezert szoktam szolni."
Nagyon köszönöm és jólesik, hogy valaki elolvassa, amit írok! ;)
@TrueY:
"Sajnos a saját hibáimat nem veszem észre. "
Ez termeszetes. En sem. Vagy csak akkor, amikor mar keso.

"Vagy a vessző!"
Nekem inkabb a kerdojel volt felesleges, mert azt hittem, mar megbizonyosodtal a "tartozkodo" jelentesrol.

"jólesik, hogy valaki elolvassa, amit írok"
Orulok, hogy nem veszed zokon az eszreveteleimet! ;o)
Es en is orulok, hogy valaki meghallgat engem. Ez mar csak egy ilyen mufaj....
@Attilajukkaja: "mert azt hittem, mar megbizonyosodtal a "tartozkodo" jelentesrol."
Nem egészen... :)

"Orulok, hogy nem veszed zokon az eszreveteleimet!"
Természetesen zokon vettem és vissza is fogod kapni! ;)
@TrueY:
"Nem egészen... "
?
Akkor ezt ne aruld el senkinek, mert engem abszolut meggyoztel az ellenkezojerol!!!
Sajnalom, hogy nem vagyok egy Rejto rajongo. Biztosan csupa jot irtam volna a regenyrol is. Igy viszont indifferens maradtam....

"Természetesen zokon vettem és vissza is fogod kapni!"
Mar alig varom! Kikotozes is lesz,...vagy csak sima ostorozas? :o)))
@Attilajukkaja: "Biztosan csupa jot irtam volna a regenyrol is."
Egy regény nem attól jó, hogy csupa jót írunk róla! :) Szerintem ezt érdemes elolvasni. Szerintem nettó 3-4 óra. Legalábbis nekem annyi volt, amikor év(tized)ekkel ezelőtt elolvastam. :)

"Kikotozes is lesz,...vagy csak sima ostorozas?"
Rosszabb! Lelki terror! ;)
@TrueY:
"Egy regény nem attól jó, hogy csupa jót írunk róla! :) "
Valoban?
Ezeket a szofordulatokat kitol tanultad?

"nekem annyi volt, amikor év(tized)ekkel ezelőtt elolvastam"
Jol ertem? Elolvastad??????

"Lelki terror!"
Azt valoban nehezen viselem,.. de Hal' Istennek, a kormanyunk gondoskodi arrol, hogy folyamatos edzesben tartson. :o/
Meg nem is dontottem el, mikepp rojam le neki halamat!!!!
@Attilajukkaja: "Ezeket a szofordulatokat kitol tanultad? "
Kipattant a fejemből! ;)

"Jol ertem? Elolvastad??????"
Hoppácska! Lebuktam! ;)

"Azt valoban nehezen viselem,"
Akkor jó lóra tettem... ;)

"de Hal' Istennek, a kormanyunk gondoskodi arrol, hogy folyamatos edzesben tartson"
Jaja, ebben ügyesek a fijjug. :(

"mikepp rojam le neki halamat!"
Ha van ötleted, szólj! Nekem egy X-em van erre. :)
süti beállítások módosítása