QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Könyv] Bartos Erika: Anna és Peti és Gergő történetek

2011.05.28. 12:00 | TrueY | 9 komment

Címkék: könyv 2010

annapetiesgergo.hu

Bartos Erika ezekkel a kötetekkel lopta be magát a magyar családok szívébe és estéibe. Rengeteg kedvesség, szeretet és humor árad a rajzos történetekből. Számomra nagy felüdülés volt. A Boribon mesék után szinte rokokósan túldíszítettek a képek. Minden képet érdemes megnézegetni, mert sok apró poén van elrejtve, ami a huszadik újraolvasás után sokat segít a szülőknek a túlélésben. Nyomon követhetjük pl., ahogy a konyhában egy kis kukac képről-képre vándorol. Vagy érdemes megnézni, hogy a szobában milyen könyvek hevernek szerte-szét (Boribon születésnapja, Amikor életemben először megszülettem, Kippkopp a hóban). A plafonról lógó bábuk és a Nap is együtt örülnek/búslakodnak a szereplőkkel. A szerző építész és ez látszik az épületek megjelenítésén. Példul a Várban, az Uri utcában sorrend helyesen vannak az épületek megrajzolva. Díszítésekkel együtt. Annyi a gond, hogy az Uri utca nem lejtős és kimaradt a Balta köz, de ez legyen életem legnagyobb problémája.

Tizenhárom kötetben összesen 172 történet lapul. Valószínűleg a sorozat be is fejeződött, hiszen a feldolgozható családi történetek száma véges. De ezen történetek egy része átszivárog a Bogyó és Babóca mesékbe, kitörvén az eredeti koncepció zsákutcájából (pl. a Fülgyulladás c. rész transzponálódott a Bogyó és Babóca beteg: A fülgyulladás című epizódba). Mivel az inkább fikciós sorozat és kevésbé köti gúzsba a szerző szárnyaló fantáziáját a rögvalóság és a vállalhatóság.

A gyerekeknek lehet majd gond, mert az általános iskoláig szinte minden napjukat megismerhettük. Kicsit mindannyian testvérekké válnak. Így minden családban van egy Anna, Peti és Gergő gyerek is.

A szülőknek sokat segít. Tanácsokat és hivatkozási lehetőséget ad (gyógyszer, hőmérőzés) a kezünkbe. Megmutatja, hogy bármit meg lehet oldani, csak kreativitás kell hozzá. Ötleteket ad, hogyan próbálhatunk megoldani konfliktusokat. Persze hajnali 3-kor üvöltve ébredő gézengúznál nem mindig könnyű alkalmazni is ezeket az eszközöket.

Hasznos újítás, hogy van gyerekeknek tartalomjegyzék is a végén. Minden történet kezdőképe kicsiben fel van sorolva. Nagyon sokat segít, hogy a kis hallgató maga tud választani! A pohos apukák nevében külön köszönet azért az előrelátásért, hogy a képekhez tartozó szöveg az oldalak tetejére került! Aki már olvasott pocakra támasztva könyvet, az tudja miről beszélek!

Nekem a nevekkel volt gondom. Illetve csak kettővel. Ha nem koncentrálok oda eléggé (és a sokadik olvasásra előferdül), akkor az "Anna" és "Anya" szavakat rendszeresen felcserélem. Egy idő után lányom javít.

A honlapon néhány történetet meghallgathatunk Bartos Erika előadásában. Illetve az összes könyv is fel van sorolva tartalommal.

Az első két Anna és Peti kötetben csak 13-13 történet van, a többiben 16 darab.

  1. Anna és Peti - Kistestvér érkezik (2006)
  2. Anna és Peti - Irány az óvoda! (2006)
  3. Anna, Peti és Gergő - Nagycsalád lettünk (2007)
  4. Anna, Peti és Gergő - Irány az iskola! (2007) (a gerincén Anna és Peti van)
  5. Anna, Peti és Gergő - Játsszunk együtt! (2008)
  6. Anna, Peti és Gergő - Családi fészek (2008)
  7. Anna, Peti és Gergő - Megmondalak! (2008)
  8. Anna, Peti és Gergő - Süss fel, Nap! (2008)
  9. Anna, Peti és Gergő - Annakönyv - A kezdetek (2009)
  10. Anna, Peti és Gergő - Petikönyv - Gézengúzok könyve (2009)
  11. Anna, Peti és Gergő - Gergőkönyv - Legkisebbek könyve (2009)

A Süss fel, Nap című könyvben vagy egy kis elírás, vagy elrajzolás. Az Anna iskolába megy (vagy valami hasonló) epizódban az van írva, hogy az öt róka és a hód. A képen pedig négy róka és egy hód van. A táblán a felirat: Négy róka és a hód. Most akkor hány is az a róka?

Gyerekeljünk minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr652822700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anna és Peti könyv jó, csak sajna borsos az ára. Boribon rulez (most épp a retró kiadásúakaat vadászom, már kettő megvan, Boribon és a 7 lufi, valamint Jó éjszakát Annipanni.
Nekem sose az kell, amit kapni lehet, hanem az, amit épp nem lehet kapni, csak vadászni...:-)
@dbeata: "Anna és Peti könyv jó, csak sajna borsos az ára."
Viszont szépek a könyvek. Azt hiszem 2 rugó környékén vannak. Az nem is olyan vészes!

"Nekem sose az kell, amit kapni lehet"
Akkor ajánlom ezt: qltura.blog.hu/2011/11/01/konyv_varnai_gyorgy_macskassy_gyula_peti_es_a_marslakok
4-5 évig kajtattam utána! És a Félix és a gépkutya még hiányzik! Szólj, ha látod valahol! ;)
@TrueY: Viszonyítás kérdése. Én sokallom egy darab könyvért. Kettő van, de többet nem terveztem venni. Sokat veszek vaterán is. Szívesen megnézem azt a könyvet, amit írtál. Az a Macskássy, aki a Frakk-ot is? Félis és a gépkutya, ezt ki írta? Hol kerested eddig?
Na most megnéztem, aha. Cuki. Volt, hogy egy évig kerestem egy leporello-t úgy, hogy a címét se tudtam, csak kisgyerekkorból emlékeztem rá, hogy a gyerekek reggeli tevékenységeiről szól. Megtaláltam. Vaterán. Jó reggelt, gyerekek a címe, Nemes Nagy Ágnes az írója. Mindennap megnéztem az új töltéseket, nem csak cím szerint, hanem a könyvcsomagokat is (sokszor úgy hirdetik, hogy gyerekkönyvek, és egy kép van a könyhalomról, úgy kell kibogarászni).
@dbeata: Azért ezek a könyvek szép vastagok! Plusz nálunk lassan a kicsi fiam is belenő a mesélésekbe, így nem kell még egyszer megvenni. A gond az, hogy egy író annyi embert eltart, hogy nosza... Ha lehetne én is elektromos könyvkén venném már meg. :)

Eddig több online antikváriumban is feliratkoztam. A bookline most írt sok év után, hogy találtak egy példányt. A Félix-ről információt sem nagyon találtam. 60-as évek közepén adták ki.

A Vatera jó ötlet. Megnézem, hogy duplót lehet-e kapni. A lányom építészeti igényeit lassan nem tudom kielégíteni a meglévő pakkal! :)
@TrueY: A Félix a www.regikonyvek.hu-n előjegyezhető, ez azt jelenti tudtommal, hogy volt már ilyenjük. Érdemes feliratkozni, és küldenek emailt, ha bejön egy. Én is így szereztem meg egy könyvet. A vaterán is van termékfigyelő, oda is be lehet írni.

Nálunk a duplo valahogy nem annyira jött be. Inkább én vagyok duplo-fan, a lány meg póni és mindenféle szerepjáték-fan, ami azt jelenti, hogy "most azt játsszuk, hogy te leszel a Léna,én pedig az anya", meg hasonló szülőnyúzások mennek... :-) De azért jó is! Sokszor a konfliktusokat is kezdeményezi, hogy dolgozzuk fel így (szerepcserével), ami abszolút telitalálat, bölcsebb, mint egy pszichológus...

Na, sok sikert a kereséshez és szép estét! Azért beírom a termékfigyelőbe ezt a Félix-et. Van egy csajszi itt a kerületben, aki mesekönyv gyűjtő, még évekkel ezelőtt vettem tőle egy könyvet, de nem emlékszem már, hogy mit, és a vaterás nevére sem emlékszem (nyomokban arra, hogy hol lakik, de ez kevés...).
@dr.dbeata: "A Félix a www.regikonyvek.hu-n előjegyezhető, ez azt jelenti tudtommal, hogy volt már ilyenjük."
Előjegyzés van több is, csak ezeket már ritkán vesztegetik. :( De megpróbálom őket is! Kösz!

"Nálunk a duplo valahogy nem annyira jött be. Inkább én vagyok duplo-fan, a lány meg póni és mindenféle szerepjáték-fan,"
Ugyanez a felállás! :) A lányom 4,5 éves.

"ami azt jelenti, hogy "most azt játsszuk, hogy te leszel a Léna,én pedig az anya", meg hasonló szülőnyúzások mennek..."
Nálunk most a pacik házasodnak! :) De a duplo várban laknak, amit az öcsike néha lezúz és akkor jöhet az újraépítés. Duploban is vannak lovak és egy csomó állat, ami bejön a lányomnak. Érdekes, hogy az emberfigurákkal nem játszik! Soha nem babázott pl.

"De azért jó is! Sokszor a konfliktusokat is kezdeményezi, hogy dolgozzuk fel így (szerepcserével), ami abszolút telitalálat, bölcsebb, mint egy pszichológus..."
Ezt mi is szoktuk. Sokszor hisztizik és akkor azt játszuk, hogy ő a lovak anyukája és a kiscsikók hisztiznek, akikkel persze én vagyok. :)

"beírom a termékfigyelőbe ezt a Félix-et."
Köszi!

"vaterás nevére sem emlékszem (nyomokban arra, hogy hol lakik, de ez kevés...)."
Ezen a nyomon akkor nem indulnék neki! :)
Szia!

Az enyém 3 múlt szeptemberben :-) Egyke. Egyelőre.

Az jó, a Duplo vár, az oviban van ilyen. Most szeretnék neki egy duplo istállót venni, még gyűjtök. Nagyiéktól megkapta a tesco gazdaságos én pici pónim készletet (kb 20 ló egy dobozban, óriásplakáton is nyomták az ünnepek előtt) úgyhogy eddig eddig eddig vagyok velük.

Te anyuka vagy apuka vagy?
@dbeata: Hali!
"Az enyém 3 múlt szeptemberben :-) Egyke. Egyelőre."
Az enyém kétke. :) Van ilyen is? ;)

"Az jó, a Duplo vár, az oviban van ilyen."
Ez nem igazi vár. Vettünk egy nagy züld alapot és arra húztunk fel egy téglatestet. :) Van valami királykisasszonyos torony is (ezt örökölte az unokanővérétől). Ott laknak a lovak. :)

"Most szeretnék neki egy duplo istállót venni, még gyűjtök."
Olyan is van? Megnézem a vaterán...
"Nagyiéktól megkapta a tesco gazdaságos én pici pónim készletet (kb 20 ló egy dobozban"
Ez azért erős túladagolás lenne... :)

"Te anyuka vagy apuka vagy?"
Én elsősorban gyerek vagyok! ;)
süti beállítások módosítása