QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Könyv] Várnai György; Macskássy Gyula: Peti és a marslakók

2011.11.01. 11:00 | TrueY | 78 komment

Címkék: könyv 2011

https://www.antikvarium.hu/foto/10342993-nagy.jpgMinerva, 1968
Antikvarium.hu

Macskássy Gyula a magyar rajzfilm apukája. Nagyon szeretem az alkotásait. Talán a legismertebbek az 1951-ben készült "A kiskakas gyémánt félkrajcárja" (>tecső<) és az 1956-ban készült "Két bors ökröcske (>tecső01, tecső02, tecső03<)". Persze mind a kettőben érződik a szegény ember (állat) harca a hatalmasságokkal. De hát az a kor szelleme. Az én két nagy kedvencem a Ceruza és radír (1960) és a Párbaj (1961). Sajnos a tecsőn nem leletem fel őket. De közreműködött a Gusztáv nehány epizódjában is.

A Peti rajfilmekből két sorozat is készült (1963-ban és 1967-ben). Ezekhez kapcsolódva adtak ki két mesekönyvet. Én legalábbis kettőről tudtam: Ez a könyv és a "Félix és a gépkutya". Kb. 5-6 évvel ezelőtt jegyeztem elő a Bookline.hu-n erre. Sajnos nekik nem volt meg, de még fotójuk sem volt róla. Elröppent ez a pár év és egyszer csak levelet kaptam, hogy itt a könyv. Hurrá! Sajnos a könyvről képet nem találtam. A beillesztett kép is a Félix és a Gépkutya című filmből van. De a képi világa ugyanaz. (Idő közben az Antikvarium.hu-n megtaláltam a könyvet)

A mese valahol a jövőben játszódik. A rakéta úgy áll a garázsban, mint most a Suzuki. Akkoriban inkább Trabant. Három a főhősök száma: Peti kisiskolás, Kati ovis és Félik, a daxli. A rosszcsont gyerekek elkötik Leó bácsi rakettáját és Holdra akarnak menni, de a Szaturnuszra érkeznek a Mars érintésével. Közben összekenik magukat és a gyalogosokat a szivárványról lefolyó színekkel. A sebességmérő 23 000 km-t mutat. De per mit? Per óra, vagy per másodperc? Mert számoljunk egy kicsit. A Nap-Föld középtávolság 149 millió km. A Nap-Szaturnusz középtávolság pedig 1427 millió kilométer! Tehát ha pont arra kódorog a Szaturnusz, mint a Föld, akkor minimó kalkula 1278e6 km. Ezt 23e3 km/akármivel megtéve 55565 akármiig tart. Amennyiben az akármi másodperc, Akkor röpke 15 óra alatt oda is érnének. Ha a gyorsítási és lassítási periódust nem számoljuk. No és a visszaút! Percről ne is ábrándozzunk, mert az 60* ennyi idő, ami kivárhatatlan... Ha meg óra, akkor el sem indultak, mert az első szökési sebesség 28 480 km/h.

Leó bácsi idő közben felébred és a háza előtt álldogáló taxi rakétát leintve utána veti magát a gyerekeknek. Mindeközben a gyerekek körhintáznak egyet a Szaturnusz gyűrűin és indulnak hazafele. Kicsit elkapkodják a dolgot és lezuhannak a Marson. Szerencsére Leó bácsi is bedöcög. A napszemüvege miatt róla meg azt hiszik, hogy Marslakó és elmenekülnek.

Végül minden jóra fordul és az összetört rakétát hazavontatják. Hurrá!

Hódítsuk meg a világűrt minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr623214738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ezen a leíráson besza-behu. Kurva jó a stílus, szuper, hogy olyan témákat érintesz, amiket más blogokban még csak nyomaiban sem találni. Respect!
@NYJetsTD: Örülök, ha tetszik, bár a stíluson lehetne mit cizellálni. Most olvastam bele és az első 3 mondatban 3 rajzfilm is van. Meg az a sok közben. Brrr... Na reszelek rajt egy picit! :)

Igyexem nem aktuálpolitizálni, mert egyrészt nagyon sokat ezt csinálják (nagy is az ilyen fórumok látogatottsága, jókat lehet Troll-kodni), másrészt a világ nem erről szól. Csak a politikusoknak élet-halál kérdés. Az átlag embernek csak annyiban a dilettáns képviselők nem hagyják normálisan élni őket.
@TrueY: bevallom őszintén, én szeretem megosztani "erőimet" nyolcvan százalékban a politikai blogok javára, de sokkal jobb kedvre derítenek a kultúrával foglalkozó bejegyzések. Augusztusban találtam rá a tiedre, bevallom, irigylem a széles látásmódot és az olvashatósági maximum tartott cikkeket.
Úgyhogy zúzz tovább, gratula!
@NYJetsTD: Én nem szeretem a politikai megmondó blog-okat. Szerintem ezek többségét csak a reklámért csinálják. Jókat lehet anyázni a másikra.

Cserébe én meg sem próbálok az aktualitásokra komcentrálni. :) Amint ez a könyv is mutatja. ;) Viszont örülök, ha valakinek tetszik, amit írok. Elárulom, hogy már legalább ketten vagytok. :)
@TrueY: @NYJetsTD:
"nem szeretem a politikai megmondó blog-okat. Szerintem ezek többségét csak a reklámért csinálják."

Gondolkodtam azon, hogy belekotnyeleskedjek-e a beszelgetesbe. De nem birtam ki :o)

A politikai blogok nem mukodnenek, ha nem lennenek "megmondó blog-ok".
Muszaj leirni es megindokolni egy allaspontot a szerzo reszerol, mert csak az lehet vitaindito. Aztan lehet egyeterteni vagy alazni az elgondolast.
Biztosan vannak reklamfogasok is egy-egy blogban, es mindig akadnak "trollok". Neha az a gyanum, hogy a posztolo maga a Troll, mert igy turbozza fel a hozzaszolasok szamat :o)

A lenyeg, hogy tenyleg nem kotelezo szeretni az ilyeneket.
Es en is orulok, hogy mas blogok is leteznek. Kulonben nem irnek be ide.

Gusztavot imadtam annak idejen. Igaz, az nem Macskassy volt. De ezt te is irtad.
www.youtube.com/watch?v=pJOuOkEWE5w
@Attilajukkaja: nem probléma, hogy beszálltál, olyan ismerős volt a nick neved, azután rájöttem, hogy az albán gasztronómiai heteken találkoztunk : )
Még csak felületesen tudtam belenézni a bejegyzésekbe, de látom ti már nemegyszer csevegtetek. Tetszik, mert olyan témákat és helyszíneket is érintetek, ami számomra is értékelhető.

Koromnál fogva nekem még volt szerencsém belekapni Gusztávtól Lolka Bolkáig, Mazsola és Tádétól Jamie és a csodalámpáig, ezért összehasonlítva a hetvenes-nyolcvanas évek magyar és külföldi rajzfilmjeit, bizony nem vallottunk szégyent. Kár, hogy ma már nem is rúgunk labdába ezen a téren. (sem)

Macskássy Gyula legtöbb művét még hatéves korom előtt láttam, alig maradt meg valami bennem, de amikor olvastam a posztot, tökre kedvem lett hozzá, ezt a Petis sorozatot mindenképpen megkeresem. Ez a TrueY gyerök tud valamit... : )

@TrueY: Bár én tavaly inkább el sem mentem szavazni, valljuk be, nem volt túl jó a felhozatal, de szeretek odamondogatni a droidoknak. Utálom a parlamenti képviselőket, mert ahogy benn ülnek a tutiban, mindenről elfelejtkeznek, amit addig ígértek. Persze nem naiv vagyok, csak egy kis pofon a hülyéknek.

"Elárulom, hogy már legalább ketten vagytok. :)"

van már egy tippem, ki a másik... : )
@NYJetsTD:

"ismerős volt a nick neved, azután rájöttem, hogy az albán gasztronómiai heteken találkoztunk"
En baromira nem emlekszem rad, mert a" baromira nem emlekszem rad" szindromaban szenvedek, ...de tenyleg. Annak idejen hosszu levelet irtam neked.
Megkaptad?
Irtam annak idejen valamit Alban honlapokra, ahol te is megjelentel. Jo lenne, ha valaszolnal azokra.
Orulok, hogy ujra talalkoztunk!
Ezt az albánozást viccnek szántam, itt az említett blog:

vilagevo.blog.hu/2011/10/02/kviz_na_ez_vajon_mi

Azt a levelet keresd meg, mert hozzám nem ért el. A többit majd ugyanitt. Hali!
@NYJetsTD:
"Ezt az albánozást viccnek szántam"

Tenyleg te vagy az?
Nem emlekeztem rad,...de tovabbra is gyanus vagy nekem :o)

A baromi hosszu levelemet azota sem kaptad meg, mi? Vagy igen?

"Koromnál fogva nekem még volt szerencsém belekapni Gusztávtól Lolka Bolkáig, Mazsola és Tádétól Jamie és a csodalámpáig"

Ha ez igaz, akkor TrueY biztosann bevesz a kubjaba ;o)

Mazsola es Tade? Valoban emlekszel meg ezekre? Es Morzsi kutyara is?
@NYJetsTD:

A Lolka es Bolka egy lengyel rajzfilm. Ugy adodott, hogy gyermekkoromat Lengyelorszagban toltottem.
Ott hulyen hangzott volna ez a rajzfilm, mert az eredeti cime" Lolek y Bolek" volt.

Az albanos viccet pedig tenyleg nem vettem. Bocsi.
@NYJetsTD: "Bár én tavaly inkább el sem mentem szavazni, valljuk be, nem volt túl jó a felhozatal,"
Ez öreg hiba. Én pl. kötelezővé tenném a szavazást. A legrosszabb esetben húzd át a szavazólapot, ha szabad ilyet kérni.

"de szeretek odamondogatni a droidoknak."
Teljesen felesleges. Vallásháborúba nem érdemes beszállni.

"Utálom a parlamenti képviselőket, mert ahogy benn ülnek a tutiban, mindenről elfelejtkeznek, amit addig ígértek. Persze nem naiv vagyok, csak egy kis pofon a hülyéknek."
Ilyen képviselőket érdemlünk meg. Sajnos ez a valóság. Ők is ennek a társadalomnak a termékei. Ilyenek vagyunk, ezért ők is ilyenek. :(

"van már egy tippem, ki a másik... : ) "
Azt látom, hogy nagyon fellendült a kommentelési forgalom. ;)
@Attilajukkaja: "Muszaj leirni es megindokolni egy allaspontot a szerzo reszerol, mert csak az lehet vitaindito."

Engem zavar a vitakultúra alacsony színvonala. A véleményemet úgy szoktam leírni, hogy teret engedjek az enyémtől eltérő véleményeknek is. No ez sok helyen nincs. Megmondom az én véleményemet, de nem érdekel, hogy mi a tied. Sőt, ha elmondod, akkor majd jól beszólok. Siralmas...
@TrueY: Azért látod (a Dörner ügy miatt többször is kommenteltünk) nehéz néha szétválasztani a politikát az életünk más részétől. Olyan mit egy rossz polip, mindenhova elér.
Naaaa mindegy, lépjünk ezen tovább.
Holnap, amíg játszik a Jets, megnézem pár bejegyzésed, most már kíváncsi vagyok milyen témákat hoztál fel ezidáig. Azután majd jól megmondom a magamét... : )

@Attilajukkaja: lebuktál, tehát albán lapokra irogálsz : )
@NYJetsTD: Persze én nem mondtam, hogy nem látogatom a nagy forgalmú portálokat. De elsősorban számításból. Ki a fene olvasná el a blog-omat, ha nem látja egy blog-on a bejegyzésemet. Mondjuk, hogy kísérletezem... :)

Érdekelne, hogy Te hogyan bukkantál rám... ;) Érdekelne a magadé! Tényleg!
@TrueY: Nyert a Jets, úgy hogy vidáman írdogálok...

Mivel én is nagyban használom a netet, saját vállalkozásomnak bizonyos időszakokban élesben nyomom a marketinget, akár gerilla akár POP reklámról legyen szó, úgy hogy ezt majd priviben nyugodtan kibeszélhetjük, csak ezek a nyilvános felületek nem alkalmasak erre.
Már kész az én blogom felülete is, csak még nem tudtam elindítani, egyrészt időhiány, másrészt technikai hiányosságaim miatt. Ráadásul a téma sem gyermek mese lesz.

"Érdekelne, hogy Te hogyan bukkantál rám... ;) Érdekelne a magadé! Tényleg!"

Konrad Lorenz a "vétkes"... : )
@NYJetsTD: (Azt tudnám, hogy mi az a Jets... :) )

Én csak így gerilláskodom. Persze lehet trollkodásnak is nevezni, de azért igyexem a témába vágni.

"Lorenz": még van 4-5 könyve a talonban. Sajnos régen (5-6 éve) olvastam és nem jegyzeteltem ki posztolható minőségben. Inkább a hobbimhoz kellett. De majd igyekszem valamit összehozni... :)
Ezek szerint tartasz hobbiból pár lorenzet...
@Attilajukkaja:
"Gusztavot imadtam annak idejen. Igaz, az nem Macskassy volt. De ezt te is irtad."
Én úgy tudtam, hogy a teljes alapötlet az övé volt...

Gyerekkorodból megmaradt a lengyel tudásod? Szoktál visszajárni?
@TrueY: voltál már index címlapon? Vagy ez még várat magára?
@NYJetsTD: "voltál már index címlapon?"
Egyszer már igen. Nem is értem, hogy miért! Úgy tönkre vágta a jó kis statisztikámat. Napi 3-4000 klikk jött a normális 50-100 helyett... :)
@TrueY:
"Azt látom, hogy nagyon fellendült a kommentelési forgalom. ;) "
Bocs, hogy kozben kiszalltam. De tudod, milyen vagyok? Megbizhatoan lassu es esetleges!

"Engem zavar a vitakultúra alacsony színvonala. "
Az engem is. Hidd el, pontosan tudom,mirol beszelesz, de attol meg a blog irojanak muszaj megirnia, mi az o allaspontja. Nem a trollkodast vedem, hanem az altalad "nem szeretem a politikai megmondó blog-okat"-ra reagaltam. Egy politikai blog, velenyem szerint, csak megmondo lehet.

@NYJetsTD:
"Azt a levelet keresd meg, mert hozzám nem ért el. A többit majd ugyanitt. "
Termeszetesen nem volt semmilyen level,...csak ezzel probaltam kiugrasztani a nyulat a bokorbol. Azt hittem, kamuzol az alban gasztronomiai hetekkel. Ez mondjuk igaznak is bizonyult, csak nem ugy, ahogy en gondoltam. A lenyeg, hogy jol behuztal a csobe! :o)))

"lebuktál, tehát albán lapokra irogálsz : ) "
Mostanra mar kar lenne tagadni....Csak annak orulok, hogy ezek szerint te is azokat latogatod leginkabb!! He-he.

"látogatom a nagy forgalmú portálokat. De elsősorban számításból."
Ezt egyszer en is megkaptam TrueY-tol. Lehet, hogy tenyleg nem erdekli semmi sem, csak sajat maga? :o)))
Mindegy. Mi ketten mar biztosan iit vagyunk Es latok meg nehany erdeklodot.

"Gyerekkorodból megmaradt a lengyel tudásod?"
Passzivan. Vagyis mindent ertek, de mar nem nagyon tudok beszelni. Amit mondok, azt viszont akcentus nelkul, allitolag :o)
A "Lolek y Bolek", vagyis az ovodaskori szokincset persze fejlesztettem idovel, es olvasni is egeszen folyekonyan tudok, de VV Jerzy tolmacsolasi szintjet meg nem ertem el :o)))
Meg fejlodnom kellene, hogy elerjem az o szinvonalat!
Vissza nem jarok Lengyelbe, de egyszer tinedzserkent ott toltottem ket hetet es csodasan visszajott a nyelvtudasom. Vagyis nincs veszve minden. Kozben viszont apanyelvi szinten megtanultam oroszul. A ket nyelv nem ugyanaz, de a szlav vonal megmaradt. Ez ez nagyon hasznos dolog.
TrueY-al egyszer mar beszelgettunk arrol, milyen kar, hogy az orosz nyelvet annyira elvetik a magyarok. Ennek persze ertheto okai vannak, amit most nem reszleteznek,...de akkor is kar.
Jozsef Attilat olvastam mar angolul es spanyolul is,...de meg sem kozeliti azt az elmenyt, amit magyarul tani-tani probal!
@Attilajukkaja: "Bocs, hogy kozben kiszalltam."
Kívánom mindannyiunknak, hogy ez legyen életünk legnagyobb problémája. :)

"de attol meg a blog irojanak muszaj megirnia, mi az o allaspontja."
Ez oké is. Csak a blog-okat is úgy állítják be soxor, hogy ők tudják a megfellebbezhetetlen igazságot.
"Szerénység! Ne tömjénezze magát! Szerénység! Ha én valamit szeretek magamban, az a szerénység." :)
@TrueY:
"a blog-okat is úgy állítják be soxor, hogy ők tudják a megfellebbezhetetlen igazságot. "
Nem tudom.
A legtobb politikai blog az indexen (mert en ezeket olvasom, barmekkora korlatoltsagra is utal a teny!), nem ilyen.
Igaz, meg vannak gyozodve a blogolok az igazsagukrol, de ezt nem szoktak az emberre eroltetni.
De ez is egy becsapos dolog, mert en eleve nem is kommentelek olyan oldalakra, amelynek lenyegevel valahol nem ertenek egyet. Vagyis engem nem nagyon kell meggyoznie a blogolonak az igazsagarol :o)
Altalaban nem is veluk szoktam vitatkozni.

"Ha én valamit szeretek magamban, az a szerénység."
Mondtam en, hogy a Tanu a legjobb magyar szatira :o)
Figyeled? Mar visszavettem magambol es csak a szatirak kozott tartom a legjobbnak.
Igaz, minden jo komikus film valahol egy szatira is ;o)
@TrueY: "Napi 3-4000 klikk jött a normális 50-100 helyett... :)"

Na ma már a feleségem is belenézett, úgyhogy +1...
De szerencsére az ő érdeklődési köre 180 fokkal más, így ez már csak az én területem marad, körbe is pisilem gyorsan, Lorenz kedvéért... : )

@Attilajukkaja:
"Termeszetesen nem volt semmilyen level,"
Én meg a hülye postást sejtettem az ügy mögött. Azt hiszem albán származású...

"Vagyis mindent ertek, de mar nem nagyon tudok beszelni. Amit mondok, azt viszont akcentus nelkul, allitolag :o)"
Az utóbbi időben én már a magyarral is így vagyok...

A vitakultúrával kapcsolatos elmélkedéseitekkel kapcsolatban, csak annyit jegyeznék meg, hogy az általában megfigyelhető felállás:
- ha nem azt mondod amit én hülye vagy
- nem vitatkozunk, hanem veszekszünk,
- holnap egy másik blogon folytatjuk
- anyád

Kb. ennyi. Van amikor szórakoztat, de néha már unalmas.

TrueY most ne figyelj, mert nyalok. Ezért őrülök ennek a helynek, szélcsendes, értelmes, szellemes, széleskörű, tájékoztat, szórakoztat. Az én agyamnak tízes.
@Attilajukkaja: "nem is kommentelek olyan oldalakra, amelynek lenyegevel valahol nem ertenek egyet."
Bevallom, hogy én mindent kommentelek. A sminkeléstől a poén lapokig. Ami kint van az index főlapján, megkommentelem.Az okokról már írtam... ;) Mondjuk nagy anyázást eddig csak nagyon jobbról, illetve a VV beírásaimhoz kaptam... :)

"Mondtam en, hogy a Tanu a legjobb magyar szatira"
Ezt én soha nem is vitattam! ;)

@NYJetsTD: "Ezért őrülök ennek a helynek..."
Én meg őrülök, hogy őrülsz. Mondjuk a rétegműsor jelleg megmarad... :)
@TrueY:
"Ezt én soha nem is vitattam!"
Tudom :o)
De akkor is olyan jo erzes ujra leiirni es viszonthallani!

@NYJetsTD: :o)

""mindent ertek, de mar nem nagyon tudok beszelni. Amit mondok, azt viszont akcentus nelkul, allitolag :o)"
Az utóbbi időben én már a magyarral is így vagyok."

En meg pont forditva: egyre tobbet tepem a szajam/szamat, viszont egyre kevesebbet ertek a magyar beszedekbol!
De lehet, hogy egyre gondoltunk?
A vitakulturaval kapcsolatos megjegyzeseiddel abszolut egyetertek!!!!

Amugy meg AZ ANYADAT!!!! :o)))

"őrülök ennek a helynek"

Ez kellemes volt. Es nagyon igaz! En is hasonloan erzek, csak meg sohasem gondoltam arra, hogy ezt meg is fogalmazzam. De TueY-nak biztosan jol esik ezt olvasnia!
Ugy gondoltam, ezt a hozzaallast tolem amugy is erzi :o)
Biztos vagyok benne!!!
@Attilajukkaja: "De TueY-nak biztosan jol esik ezt olvasnia!"
Valóban jól esik, de itt egy filmidézettel elvágnám ezt a szálat

www.youtube.com/watch?v=CsAr0EHGoc8

:)
@TrueY:
Ponyvaregent.
Az mekkora volt!! !
" na, ne szopjuk egymas faszat!"

Imadtam!
@Attilajukkaja: Ha már esterházyaskodunk, akkor pontosítok:

- Mintha nem is ugyanaz a kocsi volna.
- Na azért most még nem kezdjük egymás faszát szopni!

Na ezt beírom majd ide is:
hu.wikiquote.org/wiki/Ponyvareg%C3%A9ny
@Attilajukkaja: Bakker! Miért pont ehhez a poszthoz kellett beidéznem! ;)
Hülyék! Szétröhögtem az arcomat.

De legfőképpen azért, mert a mai napig dolgozgatok problem solver-ként... na nem ilyen "tisztogatási" szinten... : )

Esmeralda Villalobos, Marsellus Wallace, Vincent Vega, nyuszimuszi Yolanda... 10 pontos film.
@NYJetsTD: Jaja! Én is 10-eshez sorolom. A feleségem sokáig nem tudta megnézni, mert mindig bealudt rajta. Megnéztük a Becstelen brigatykat ( qltura.blog.hu/2010/01/05/film_becstelen_brigantyk_2 ) és nagyon tetszett neki. Nekem nem annyira és mondtam neki, hogy a Ponyvaregény sokkalta jobb. Végül sikerült felkeltenem a figyelmét és ráérzett a dologra... :)
@TrueY:
"Ha már esterházyaskodunk, akkor pontosítok"
Bocs, ha nem voltam pontos. Igazad van, idezni, csak pontosan, szepen....
"esterházyaskodunk"
Ez tetszik :o)

"Bakker! Miért pont ehhez a poszthoz kellett beidéznem! ;) "
Miert? Van valami okkult, szennyes posztod is, ahova ez jobban illlett volna? :o))))
En vevo lennek ra! :o))))
Amugy vannak nem csak gyerekek szamara keszitett rajzfilmek is,...de a lenyeg, hogy most csaladi animacios fesztivalt hirdettek meg, ami a 70'-es evek muveitol indul egeszen a legmodernebb rajzfilmekig. A te gyerekeidnek is erdekes lehet:
www.magyarhirlap.hu/aula/csaladi_fesztivalon_az_animacios_filmek_arany_es_ujkora.html
@NYJetsTD:
"a mai napig dolgozgatok problem solver-ként... na nem ilyen "tisztogatási" szinten... : )"
Hanem?
@Attilajukkaja: A kereskedelmi és szolgáltató szektor problémáit jelenti, de szigorúan csak a magán gazdaságban...
Állami feladatokat is öt perc alatt meg lehetne oldani, de ott nem csak a szakértelem, tudás számít, hanem tekintettel kell lenni szociális, társadalom politikai, környezeti és még több tucat egyéb érdekre is, amelyek gátolnának a gordiuszi csomók átvágásában.

Ma olvastam egy bazi jó viccet a melóról:

A cég értékesítési igazgatója panaszkodik a titkárnőjének:
- Ez a Lajos olyan feledékeny, hogy azt csodálnám, ha el tudna adni az ügyfeleknek akármit is. Most is mondtam neki, hogy ha jön vissza az ebédből, akkor hozzon nekem néhány szendvicset, de szerintem nem számíthatok rá.
Ebben a pillanatban nyílik az ajtó, és lihegve beesik George.
- Főnök, nem fogja elhinni, mi történt! - újságolja. - Ahogy bementem az étterembe, megláttam egy régi ügyfelünket, aki már vagy három éve nem vásárolt tőlünk semmit. Leültem hozzá, és olyan jól elbeszélgettünk, hogy a végén rendelt 10 millió dollárért.
A főnök odafordul a titkárnőhöz:
- Ugye mondtam, hogy ez a hülye elfelejti a szendvicseimet!
@Attilajukkaja: " Van valami okkult, szennyes posztod is, ahova ez jobban illlett volna? "
Hát ha már, akkor ehhez jobban illett vóna...
Okkult: qltura.blog.hu/2011/11/11/film_mig_vegul_semmid_sem_marad
Esterházy: qltura.blog.hu/2009/03/23/szinhaz_esterhazy_peter_a_kekszakallu_herceg_csodalatos_elete
@NYJetsTD:
A vicc jo, csak azt nem tudtam kovetni, hogy Lajosbol hogy lett egyszer csak George? ;o)
@Attilajukkaja: Ezért ne másolj be és magyaríts viccet a bild-ből...
: )

de most már nem javítom ki, legalább rejtély marad ki az a george..
@NYJetsTD: "de ott nem csak a szakértelem, tudás számít, hanem tekintettel kell lenni szociális, társadalom politikai, környezeti és még több tucat egyéb érdekre is, amelyek gátolnának a gordiuszi csomók átvágásában."

Szerintem nincs igazad. Egy megfelelő nagyságú boríték a megfelelő embernek és minden meg van oldva. Nem kell érteni semmihez és nem kell nem kell figyelemre lenni semmire. :(
@NYJetsTD:
"legalább rejtély marad ki az a george.."
Jaj, de ravasz!!! Majd meg torom rajta a fejem!
@TrueY: "Szerintem nincs igazad. Egy megfelelő nagyságú boríték a megfelelő embernek és minden meg van oldva. Nem kell érteni semmihez és nem kell nem kell figyelemre lenni semmire. :("

Ezért próbáltam utalni arra, hogy én borítékmentes megoldásokat javaslok a problémák kezelésére.
@NYJetsTD: Nem vagy egy kissé tájidegen? :)
@TrueY: Azért nekem is meg vannak a trükkjeim... ; )
@TrueY: Annál is kellemesebb. Bár a trükköket másokkal adatom elő, én csak kigondolom. Hasonlítanak erre... ; )

buvesztrukk.hu/ursula-martinez-a-meztelen-buvesz.html

... és tényleg.
@NYJetsTD: Hát a trükk értéke nem sok volt a dolognak. ;)
Akkor megyek a nokiás dobozért...
@NYJetsTD: Nokiás dobozt? Ezért? Maszkimum a nőnek, de ennyit inkább a családomra költök. 10 milla sok pénz!
@TrueY: @NYJetsTD:
En csak most neztem meg a "trukkos" videot! Nagyon trukkos a csajszi! :o)))

TrueY-nak ugy latszik elvonta valami a figyelmet a hatterben levo feliratrol: Juste pour rire, Montreal. "Csak hogy nevess!" (szabadforditottam) c. kanadai humor fesztivalon keszult a felvetel ;o)
@Attilajukkaja: Trükkös? Egyetlen nem túl érdekes trükköt ismétel meg vagy 5*. Én inkább Rodolfot nézném. Ő sokkal jobb trükköket csinált. A trükk megoldását az egyik kommentező beírta, a hüvelykujjára van felhúzva egy izé, abba gyűri bele a kendőt. Nem véletlen tartja olyan furcsán a kendőt. A hüvelykje mindig mögötte van. És amikor "eltünteti" a kendőt, után furcsán rázza a kezét. Gondolom ez is ezért van.

Kösz a fordítást, mert én nem tudtam volna vele mit kezdeni. Többek között a francia is kimaradt az ismereteim közül. Viszont akkor nem értem, hogy egy ilyen szám mit keres egy humorfesztiválon...
@TrueY: @Attilajukkaja: Bocs, bocs, bocs, én vagyok a hibás. Már nem akartam egyértelműbben célozni erre a hozzászólásomra: 2011.11.13. 21:29:04
Na, most jól fejbe rúgtam magam.
@TrueY:
"Trükkös?"
Meg annal is trukkosebb!! Ez az eloadas lenyege! A peformance magaval akar ragadni, ki akar zokkenteni a mindennapi valosagbol. Meg akar hokkenteni, amennyire csak tud. Mindezt az erotika es az esztetikum hataran belul teszi, mert fel akarja ebreszteni a nezot. Es ez sikerul is neki!!
Temyelg eredeti es meresz vallalkozas. Ja, hogy meg egy kendovel is bohockodik? Az tenyleg egy aranyos plussz!!!!
A trukk nem a klasszikus kendo-eltuntetes, hanem a koret. A no pontosan tudja, hogy a legprimitivebb buveszmutatvanyt adja elo. Direkt valasztotta ezt az egyszeru trukkot. Ez is segit ramutatni, hogy a lenyeg nem a keztrukkben van.
Zsenialis!

"nem értem, hogy egy ilyen szám mit keres egy humorfesztiválon"
Ha ezt nem erted,....akkor tovabbra se jarj humorfesztivalokra!
(De most komolyan. Te ezt a szamot nem tartottad viccesnek?)
En nagyon jot nevettem a produkcion! Nem csak nevettem rajta, hanem egy jot is csettintettem: ez igen!
Meghokento es nevetseges is volt.
@TrueY:
megkokkento

Bocsanat. Mindig bosszankodom, ha elirok valamit.
Megis rendszeresen elofordul :o)
@Attilajukkaja: Az előadás nem volt rossz, csak nem érzem oda valónak. Persze a hiba lehet az én készülékemben is... :)
@TrueY:
Csermely Peter biokemikus. Mint emlitette, stresszfeherjekkel foglalkozik, de mindig is erdekeltek a tarsadalmi problemak, a tehetseggondozas. A halozatokhoz is ugy jutott el, hogy nem elegedett meg azzal, hogy megismerje a stresszfeherjek funkciojat, hanem erdekelte, hogyan fuzodik a mukodesuk a Nagy Egeszhez. 2005-ben adtak ki a halozatokrol szolo konyvet: www.weaklink.sote.hu/_index.php?target=konyv
Gondolom, ugy erezte, hogy a ME musoraban inkabb errol beszel, mint a feherjekrol, mert ezt fontosabbnak vagy kozerdeklodesre meltobbnak tartotta.
Nekem nem tunt fel, hogy ez a tema ne tartozna ide. A vege egy kicsit holivudosra sikerult: szeressuk egymast, gyerekek! :o)
Az viszont meglepett, hogy meg a Solyom Laszlo is elment az eloadasara. Talan azert, mert annak idejen o hozta letre a Bolcsek Tanacsat, amelynek csupan 4 tagja volt, egyikuk CsP.
@Attilajukkaja: Höhö! Gyanús volt nekem ez a hálózatos könyv és megnéztem a blog-omat. A könyv már fel van víve, mert olvastam, csak még nem került posztolásra... :) Aki késik, az nem múlik. :)
@TrueY:
"A könyv már fel van víve, mert olvastam, csak még nem került posztolásra..."
Tenyleg olvastad? Nahat!
Nem hagyhatott mely nyomokat benned, ha utana kellett nezned :o/

De bevallom, hogy en nem is olvastam, csak reszleteket belole.
Nem vagyok olyan alapos, mint te. Irigyellek is ezert a tulajdonsagodert!
@Attilajukkaja: "Nem hagyhatott mely nyomokat benned, ha utana kellett nezned"
5 éve olvastam. :)

Én az olvasott könyveket kijegyzetelem és utána abból dolgozok. A régi, tudománnyal foglalkozó könyveimet most viszem fel, mert akkoriban még nem blog-oltam. ;) Van pár komolyabb és néhány TIT szintű is.
@TrueY:
"az olvasott könyveket kijegyzetelem és utána abból dolgozok."
Alapos ember lehetsz, hallod-e?
Ha nem lennenek kutyaid es gyerekeid, azt hinnem, hogy lefekvesnel is mindig elere igazitod a nadragodat mielott felveszed a csikos pizsit es az a'gyba bujsz :o)))
(Azt ne kerdezd, hogy nalam ez a ketto hogy jon ossze!)

A lenyeg, hogy en nem szeretek jegyzetelni, inkabb odafigyelek. A ketto nem feltetlenul uti egymast,...de valahol megis. Maskent adja magat oda az ember egy konyvnek, egy eloadonak, egy filmnek, ha inkabb atlenyegul vele. Az is igaz, hogy en soha nem kivanok posztolni a benyomasaimrol. Azok maskent jelennek meg a mindennapjaimban.
Ezert is te irsz sajat blogot es nem en :o)
@Attilajukkaja: Abszolút nem vagyok rendszerető ember. Az élére vasalás annyira nem jellemző, hogy a feleségemet szeretném lebeszélni az ingeim kivasalásáról. Különben is, csak a csórók hordanak élére vasalt nadrágot (a tehetősebbek ugyanis méretre szabott nadrágot hordtak (ami nem volt élére vasalva), és csak a konfekciót vásárlók hordtak élére vasalt nadrágot (mert azt összehajtogatva tárolták)).
De tényleg nagy kekec vagyok. Sok olyan dolgot veszek, amit más nem.

Én nem lényegülök, én megfigyelek... :)
@TrueY:
"De tényleg nagy kekec vagyok."

Addig jonak latom, amig engem nem bantasz vele. Eddig meg egyszer sem tetted! Amugy en is az vagyok! Csak maskepp.

"Sok olyan dolgot veszek, amit más nem."
Peldaul?

"Én nem lényegülök, én megfigyelek... :)"
Ebben kulonbozunk.
@Attilajukkaja: Hülyeséget írtam...
"Sok olyan dolgot veszek észre, amit más nem."
@TrueY:

"Sok olyan dolgot veszek észre, amit más nem."
???
Ebben mi a hulyeseg????
@Attilajukkaja: Nem mindegy, hogy
"Sok olyan dolgot veszek, amit más nem."
vagy
"Sok olyan dolgot veszek észre, amit más nem."
:)
@TrueY: Én meg sok olyan dolgot nem veszek észre, amit más sem...

@Attilajukkaja:
"Az is igaz, hogy en soha nem kivanok posztolni a benyomasaimrol. Azok maskent jelennek meg a mindennapjaimban."
Ezt egy 70 IQ-val rendelkező emberkének is fejtsd ki légyszíves. Fura, de érdekes mondat volt.
@NYJetsTD: De le buktál! Akkot Te vagy a 70-es a Alien 3-ból! :)
@TrueY: ...és arról hallottál. hogy az ember keresi a hasonló kaliberű emberek társaságát? ; ))))
@NYJetsTD: Jaja! Én is szerepeltem a filmben! Az első részben én bújtam ki az első áldozat hasából. Remélem felismertél! :)
@TrueY: csak halványan láttalak, mert fújtam rohadtul chemotoxal a plazmát...
@NYJetsTD: Chemotox-szal a palzmát? Otthon van egy tokamak reaktorod? Vagy mi?
@TrueY: Az otthoni reaktorunk paszuly meghajtású...
@NYJetsTD:
"Ezt egy 70 IQ-val rendelkező emberkének is fejtsd ki légyszíves. Fura, de érdekes mondat volt. "
Ez egy megnyeroen kedves modja annak, hogy ertesemre hozd, valami hulyeseget irtam :o)
Pedig az en fejemben osszeall a kep.
Amikor azt irtam, hogy "nem kivanok posztolni a benyomasaimrol. Azok maskent jelennek meg a mindennapjaimban" arra gondoltam, hogy nincs kesztetesem arra, hogy a benyomasaimat leirjam, vagy ne adj'isten megosszam masokkal. Azokat maskent dolgozom fel, beagyazom a mindennapi rutinba. Aztan neha egy-egy blogon megis leirom oket.
Lehet, hogy nem volt szerencses a megfogalmazas,...de hirtelen igy jott ki.
Nem, sajnos nem volt egy Woody Allen vagy Oscar Wilde tipusu zsenialisan vicces csavar. Csak eppen akkor igy ereztem.
Ehhhh, volt mar rosszabb is!
@NYJetsTD: Nem mondod, hogy metán plazmátok van! Nobel-díjat neki! :)
@TrueY: : ))))))))))))))))

Mi lenne, ha írnál egy közös blogot, mert szétesek, mire mind a hármat, amibe írogatunk, megnézem. A címe legyen TAN...
@TrueY: Nincs időm, állandóan itt firkálok...

De félre érthető voltam, igazából csak egy helyen akartam sokat szövegelni, mert a Zé és a scien is pörög e mellett... Akkor én most lusta vagyok?
@TrueY: Már csak pénzért megy : DDD
süti beállítások módosítása