QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Adáshiba] Fogyó kúra (1065. nap)

2016.05.10. 11:00 | TrueY | Szólj hozzá!

Címkék: adáshiba 2016

http://www.biobag.hu/21040/biobag-nagykep/omron-bf511-testosszetetel-mero-keszulek-turkiz.jpg[<<Előzmény | Utózmány>>]

Sikerült a karácsonyi súlytöbbletet március idusára leadnom. Persze egy kicsi csalással, mert a hétvégén kicsit többet tudok aludni, így a reggeli salaktalanítás (ezt most szépen körülírtam) a mérlegelés elé kerül. Ez legalább 30-40 dkg. Az igazi célt valójában csak 5 héttel később értem el. De azért sikerült végig a tartási sávon belül maradnom.

Az eddigi laza súlytartási próbálkozás nem igazán hozta meg az elvárt eredményt. Lazulván köbö 6 hét alatt elkezdtem gyarapodni. Utána újabb 3-4 hónapig tartott, hogy visszafogyjak. Tipikus jojó effekt 150-180 napos hullámhosszal. Rájöttem, hogy fogyásban jó vagyok, de súlytartásban nem. Nem szabad engedni a súlytartási határ felé növekedni magam. Hétvégén amúgy is nehezebb figyelni a kaja bevitelre, ezért azt játszom, hogy hét közben igyekszem a minimum közelében tartani a tömegem, a hétvégi plusz kalóriákat meg a következő hét elején adogatom le. Úgy tűnik, hogy ezzel jobban kordában tudom tartani magam.

Megkísérlem a fogyózást egy új dimenzióba transzponálni. Zsírból kellene fogyni, de tömegcsökkenés nélkül. Ha nagyképűen akarom megfogalmazni, akkor azt mondanám, hogy szálkásítanék. Az a gond, hogy tömegből könnyű fogyni, mert egyszerűen mérhető. Zsírból nehezebb, mert annak a méréséhez trükközni kell. Bár némi lelkiismeret furdalással, de egy dietetikussal történő konzultáció eredményeként vettem egy OMRON BF511-es testösszetétel mérőt. Ez ellenállásokat mér legalább 8 elektródával, ami állítólag korrelál a test zsír, izom és zsigeri zsír aránnyal. Meg állítólag megmondja a nyugalmi energia fogyasztást. Erre most nem hiszem, hogy szükségem lehet, de furcsa, hogy 1675 kcal-t mutat. Az ajánlások által mondott 2000 kcal csak alig 300 kcal-val több ennél (Egy kalória kalkulátor 2006 kcal-t mond. Persze olyat is leletem, amelyik 2500 kcal-t mond). Tehát ennyivel többet fogyasztok, mintha egész nap csak heverésznék a baldachinos ágyikómban. Ez cirka 330 kcal. Érdemes ezért felkelni? Valami nekem nem stimmel.

Mint mondtam volt, konzultáltam egy dietetikussal, mivel sajnos magas a koleszterin szintem. Már korábban is magas volt (6,2), de reméltem, hogy 2 év fogyás megoldja a kérdést. De nem. 6,7 lett. Lehet, hogy ebben a karácsonyi zabadömping is szerepet játszhat. Így a reggeli kakaó + mákos kiflit lecseréltem 1,5%-os tej - müzli kombóra (illetve most már szójaizére cseréltem a tejet is) + zab és len pehely. Mivel ajánlottak a növényi olajok, ezért egy marék dió-mandula-mogyoró-aszalt gyümölcs adaggal dúsítom (és egy fél banán). Vettem omega-3 kapszulákat is. Meg növényi szterineket tartalmazó táplálék kiegészítőt. Plusz koleszterin csökkentő teák. A gyros-t görögsali-falafel-re cseréltem, amihez egy RIO Mare halkonzervet eszegetek. Hetente többször csinálok ebédre salátát (3 paradicsom, 2 paprika, 1 csomag retek, tökmag és lenmag olaj, olajbigyó, sovány sajt (10%-os Óvári lájt), teljes kiőrlésű kiflivel). A futást folytatom. Hozzá adtam 20 perc kondit 2 naponta, hogy az izom fejlődjön a zsír rovására. Fél év múlva megnézem, hogy sikerül-e csökkenteni a koleszterinemet. Nagyon remélem! A doki 10% csökkenést prognosztizált max.

Sokak szerint mindegy mikor eszünk. Csak a mennyit a fontos. Szerintem jó, ha 16 után nem eszem (legfeljebb csak egy nagyon picit), mert 12-15 órán át ürülhetnek a raktárak. Szóval a saját tapasztalatom azt mondatja nekem, hogy a kettő kombinációja is érdekes.

Találtam egy cikket, ami a bélben élő mikrobák fontosságát elemezgeti. Lehet benne valami, de azért nem dimenzionálnám túl ezt sem.

És végül a kedvenc grafikonom az elmúlt 7 hónapra (a karácsonyi brutalitás egészen szépen látszik):

bmi_main.png

Hal adjunk minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr48009487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása