QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Hájtek] Vámos Miklós honlapjának Nokia App verziója

2012.01.25. 11:00 | TrueY | 96 komment

Címkék: könyv 2011 hájtek

A saját blog-om OVI APPWIZARD-dal legyártott applikációjának elkészítésének sikerén felbuzdulva elkészítettem Vámos Miklós honlapjának is a böngészőjét. Persze ez is csak Nokia telefonokon üzemel! A program az RSS feed-eket olvassa le.

A store.ovi.com  4 találatot mutat Vámos Miklós nevére keresve. A jobb felső sorban a "Keresés szűkítése Típus alapján:" listából kereshetjük ki a saját telefonunknak megfelelő böngészőt.

Az app 3 RSS feed csatornát mutat meg. Az egyik a honlap feedjeit, a másik a Pályakezdő Írók Klubjának cikkeit, a harmadik a P.Í.K.-hez fűzött megjegyzéseket tartalmazza.

Fogadjátok sok szeretettel! Szerintem eléggé használható App-pot lehet összekattintgatni az AppWizarddal.

Varázsoljunk minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr843407913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Es mit szol ehhez Vamos Miklos?
Amit az elozo posztodhoz, amit a muvehez irtal?
@Attilajukkaja: Semmit. Mielőtt megcsináltam írtam a honlapjára, de valszeg vagy nem olvasta, vagy nem tetszik, hogy nick néven írok. Egyszer elküldtem egy novellámat a honlapjára és ott már kifogásolta. Mire azt írtam, hogy lehetnék akár Rejtő Jenő, Csokonay Lili, vagy Vámos Miklós is, de én inkább a TrueY-nál maradok. :)

A posztjaimat nem küldtem el neki. Lehet, hogy majd egyszer. Esterházy e-mail címe megvan. :)
@TrueY:
Igen, igen. Errol mar meseltel a multkori Vamos posztod kommentjeiben. Ezert kerdeztem azt, hogy erre is ugy reagalt-e, mint a multkorira. Vagyis sehogy.
Csalodtam is benne egy picit. Masmilyennek kepzeltem ot. Ha en Vamos Miklos lennek, a seggem a foldhoz vernem orormomben, hogy valaki ilyesmivel is foglalkozik. Raadasul ingyen!!!!
@Attilajukkaja: "Ha en Vamos Miklos lennek, a seggem a foldhoz vernem orormomben, hogy valaki ilyesmivel is foglalkozik. Raadasul ingyen!!!! "

Én meg nem azért csináltam, hogy megveregessék a vállamat. :) Érdekelnek az ott megjelenő írások. Van néhány tényleg jó és volt, akinek tetszett, amit írtam. Mmivel már magamnak megcsináltam, ezért tényleg 15 perc volt végigkattogtatni. :)
@TrueY:
"Én meg nem azért csináltam, hogy megveregessék a vállamat."
Igen, ezt sejtem! ;o)
De a felvetesem szempontjabol teljesen lenyegtelen, miert csinaltad. Mondhatnam, maganugy. Ha az en muveimhez csinalna valaki ilyen bongeszot, en megtiszteltetesnek vennem. Csak ennyi.
@Attilajukkaja: Hát ha az enyémhez, akkor én is. :)

De egy befutott író más kategória. Szerintem. Mindegy, azt hiszem ebben nem fogunk egyet érteni. De legalább kettőt! :) Én megbocsátom neki, mert jó könyveket ír. ;)
@TrueY:
Valoban nem ertunk egyet. Egy befutott ironak mennyivel tobb nagykepuseg engedheto meg, mint egy nem befutottnak?
Es Vamos mennyivel befutottabb, mint pl. egy Esterhazy?

"Én megbocsátom neki, mert jó könyveket ír."
Valoszinuleg en is igy tennek a helyedben,....de azert meg van rola a velemenyem! A konyveit pedig en is szeretem. De ezt mar kitargyaltuk egyszer...;o)
@Attilajukkaja: "gy befutott ironak mennyivel tobb nagykepuseg"
Szerintem nem nagyképűség. Neki is meg kell osztani az idejét a rajongók és a munkája között. Egy befutott írónak sok rajongója (útálója) van, mint egy nem befutottnak. Ergó nem reagálhat mindenre.

Szerintem ma Mo-n Vámos ismertebb, mint Esterházy. Főként a TV műsorai okán.
@TrueY:
"Ergó nem reagálhat mindenre."
Esterhazyt nem veletlenul hoztam fel. Szerintem neki is van eleg dolga, megis valaszolt neked! Roviden es oszinten. Nagyon szimpatikus volt tole.
Egy ilyen bongeszo letrehozasa sem tartozik a mindennapos dolgok koze.

"Mo-n Vámos ismertebb, mint Esterházy"
Ezt nem gondolom!!! Ertem en, hogy a Vamos beszelgetos musorai szelesebb koroknek szolt, mint Esterhazy eloadasa a Mindentudas egyetemen (ami mellesleg ragyogo volt!!!), de a neve annyit es annyi kontextusban van/volt emlitve, hogy aki a neve hallatara azt mondja, az egy futbalista, az Vamosrol sem sokat hallott. Szerintem.
@Attilajukkaja: "Esterhazyt nem veletlenul hoztam fel. Szerintem neki is van eleg dolga, megis valaszolt neked!"

Azért a munka minősége nem összehasonlítható! Esterházy szövege felizgatott és (szerintem) elég jó cikket írtam belőle. Magam is meglepődtem magamon, de sikerült legalább 2 esterházys gondolatot is kicsiholnom magamból. (de azt hiszem ezt is írtam mát). Azt a posztomat nagyon szeretem! Benne van a flow állapot. ;)

Persze van olyan novellám, amit nagyon szeretek. Ez pölö nem tetszett Vámosnak... :)
qltura.blog.hu/2010/08/27/adashiba_egy_szep_tavaszi_nap

Az ME szerintem is zseniális volt. De azt kevesebben nézték, mint a sok évadot megélt Lehetetlent. És még volt egy csomó más műsora is. Ezért gondolom, hogy több emberhez eljutott. Persze ez csak feltételezés.
@TrueY:
"de azt hiszem ezt is írtam mát"
Bezony, irtad! :o) Es a novelladat is emlitetted.
"a munka minősége nem összehasonlítható"
Maga a mester is megdicserte. Emlekszem. Erre mondtam, hogy egy bongeszo sem mindennapi dolog. Mas jellegu, de nem mindennapi.

"De azt kevesebben nézték, mint a sok évadot megélt Lehetetlent."
Ezt mondtam en is. Vagyis ertem a gondolatmenetedet, pontosabban, tudtam, hogy ezt fogod felhozni (!), megis ugy erzem, hogy Esterhazy neve annyira emblematikus, hogy nem kevesbe ismert, mint Vamose. Sot, tovabbmegyek. Lehet, hogy Esterhazy irasai kevesbe emeszthetoek es ezert kevesebben olvassak is. Lehet, hogy nem vezetett TV musort, megis megkockaztatom, hogy tobben ismerik a nevet, mint Vamoset!!!! Persze ez csak feltetelezes. ;o)
@Attilajukkaja: "Persze ez csak feltetelezes."

Két feltételezés áll egymással szemben... :) Így nehezen fogjuk megtudni, hogy ki nyert. Hacsak nem buzdítjuk fel a Mediánt, hogy mérje fel egy reprezentatív felmérésben. Bár szerintem mind a kettőjüket viszonylag kevesen ismerik. :)
@TrueY:
Nem nyeresre megy a jatek. Ha igen, akkor tedd meg e tetedet!
A Mediant pedig azert nem kernem fel, mert az o adataikban sem igazan bizom. Nem azert, mert csalnanak, hanem mert nem reprezentativak.

"szerintem mind a kettőjüket viszonylag kevesen ismerik"
A nevuket szerintem viszonylag sokan ismerik. A muveiket rendkivul kevesen.
@Attilajukkaja: "hanem mert nem reprezentativak."
Századvég, Tárki, Ipsos? ;)

"A nevuket szerintem viszonylag sokan ismerik."
Ismét nem ellenőrizhető állítás. Szerintem kicsit túlértékeled embertársainkat! ;)
@TrueY:
"Századvég, Tárki, Ipsos?"
Barmelyik johet. Nagy hibaszazalekkal mukodnek!

"Szerintem kicsit túlértékeled embertársainkat!"
Lehet. Csak annyit akartam mondani, hogy az Esterhazy:Vamos ismeretsegi indexe nem Vamos javara dolne el. Jelzem, a nevukre ertem mindezt, nem a muveik olvasottsagara.
@Attilajukkaja:
"Csak annyit akartam mondani, hogy az Esterhazy:Vamos ismeretsegi indexe nem Vamos javara dolne el."

Tartom a fogadást! Én Vámosra tippelek. Egy piros Balatonszelet? ;)
@TrueY:
Rendben! :o))))
"Egy piros Balatonszelet?"
Azt sem tudom, mi az. De azert rendben!
Nalunk a csoki 86% kakaotartalomnal kezdodik....
@Attilajukkaja: "Azt sem tudom, mi az."
??? Hol éltél Te az elmúlt 60 évben? Nem tudod mi a Balaton szelet??? ;)
index.hu/gazdasag/magyar/retrosnack/ :)

Étcsokis nápolyi. Van kék, ez újabb, tejcsokival. Meg zöld, ez is új, mogyoróval. De az igazi a piros! :)

Érdekes, hogy a Győri Keksz Gyár honlapján nem sorolják fel, mint termék. Hmmm...
@TrueY:
"Hol éltél Te az elmúlt 60 évben?"
Sok helyen,...de egyik sem volt a Balaton kozeleben.
(Lattam, hogy jartal a Clandestino blogon. Onnan is szerezhettel volna infot arrol, hol eltem az elmult 60 evben. Persze tudjuk, te nem olvasol... :o)))) )

Amugy van/volt egy gasztroretro blog is. Tok erdekes!!! Most mintha nem lennenek rajta uj posztok. De ha megis olvasni akarnal ezekrol a dolgokrol, akkor:
@TrueY:
...mondom, akkor: retrogastro.blog.hu/
(az elobb rossz gombot nyomtam meg)
@Attilajukkaja: "egyik sem volt a Balaton kozeleben"
Magyarország bármelyik lepukkant élelmiszerboltjában beszerezhető. Ez, meg a Túrórudi. :)

"Lattam, hogy jartal a Clandestino blogon"
Hmmm, nem is tudtam... :)
"Persze tudjuk, te nem olvasol."
Valszeg ezért! :)

Nem mondod, hogy régi étlapokat szkennel be! :)
@TrueY:
"Magyarország bármelyik lepukkant élelmiszerboltjában beszerezhető. "
Vagyis nem ult a balatonos poenom? No nem baj! A dunakavicsnal majd ujra probalkozom! ;o)
A lenyeg, hogy gyerekkoromban sem voltam igazan edessegfuggo, felnotkoromra pedig oda jutottam, hogy kifejezetten nem szeretem az edes izt. Kepes vagyok ugy vegigsutni a karacsonyi/szilveszteri idoszakot, hogy egyetlen sutibe sem kostolok bele. Nem szeretem.
Ezert a Balaton szelet szamomra nem egy komoly kihivas!

"Nem mondod, hogy régi étlapokat szkennel be!"
Orulok, hogy ismered oket! De tenyleg. :o)
@Attilajukkaja: "Vagyis nem ult a balatonos poenom?"
(=%/)(=/=/!/%!=/
És ezt komolyan mondom! ;) Nem vagy kicsit genya? :)

"gyerekkoromban sem voltam igazan edessegfuggo"
Én sem. Volt, hogy hónapokig tároltam a hűtőben egy tábla csokit. Mire meg akartam enni, addigra atyám már kiette a "hüttőből"! :)

IT szagértőként mindig a Balaton szelet volt a megvesztegetési egységár. :)

"Orulok, hogy ismered oket!"
Nem ismertem őket, csak ránéztem a linkre, amit küldtél... ;)
@TrueY:
"Nem vagy kicsit genya? "
De bizonyara az vagyok. Talan ebben rejlik a "varazsom." Ha eszreveszem, hogy ez komolyan zavar, akkor teszek rola. Amugy imadom a "genyasagot".

A balatonos poennal eppen nem akartam genya lenni, csak picit szivatos. Se tobb, se kevesebb a szokasosnal.
Nagyon szeretem olvasni a posztjaidat. Ne kerdezdd miert. Azt is szeretem, hogy nem mindenben ertunk egyet. Es azt is, ahogyan reagalsz a szivatasaimra. Szeretem a szellemi oda-vissza pingpongozasainkat. Feludit.
Bennem meg soha nem fogalmazodott meg, hogy genya lennek. De elfogadom a cimet.
Majd visszafogom magam!

"IT szagértőként mindig a Balaton szelet volt a megvesztegetési egységár. :)"
Majd megkerdem rola a paromat.
@Attilajukkaja: "Amugy imadom a "genyasagot"."
Ezt a feleségem is nagyon tudja... :)

"Nagyon szeretem olvasni a posztjaidat."
A perverziónak különböző megjelenési formái vannak. :)

"Majd visszafogom magam!"
Ahogy tetszik. ;)
@TrueY:
"A perverziónak különböző megjelenési formái vannak. :)"
En is hasonlo hulyesegeket szoktam valaszolni, amikor zavarba hoznak.

Ahogy tetszik. ;)
Ennyi???
Na jo. Szerintem jegeljuk a Vamos-Eszrehazy kerdest. En korbekerdezem a kornyezetemet, mert tenyleg erdekel a valasz.
@Attilajukkaja: "En is hasonlo hulyesegeket szoktam valaszolni, amikor zavarba hoznak."
Ez most nem a zavarban levésem leplezésére szolgált. Kb. 5 emberről tudom, hogy olvasnak. Napi 40-60 ember olvas legalább 1 cikket. Az olvasók 25-30%-ka visszatérő "vendég", azaz 10-20 ember. Tehát van 10-20 olyan ember, aki rendszeresen olvas. Ebből lejön a család 4-5 embere, meg a kutya, macska, ... Tehát kb. 5-15 ember olvassa, azért mert érdekli. Ez olyan szűk réteg, hogy már-már perverzió számba megy. ;)

"Ennyi???"
Most mit mondjak erre. A Nyenyire mégsem hivatkozhatom! :)

"En korbekerdezem a kornyezetemet,"
Ez nem ér! Nem reprezentatív!
@TrueY:
"Ez olyan szűk réteg, hogy már-már perverzió számba megy."
Jo, akkor perverz vagyok, gruppen perverz. Egy 5-15 fos csoport azert mar elegge komoly kis tarsasag! Es te vagy benne az alfa perverz? :o)))

"A Nyenyire mégsem hivatkozhatom!"
A nyugdijellato nyenyire kar is lenne! De meg a Nenyire is. ;o)

"Nem reprezentatív!"
Az en kornyezetemben nagyon is az! Egyelore anyukamat, a paromat, a portast, a zoldsegest es egy hajlektalant kertdeztem meg. Mondanom sem kell, hogy Esterhazy all nyeresre. :o)))
De kivancsi lennek a te kornyezetedre is. Kerdezz meg nehany ismerosodet, de ne ugy, hogy "ugye a Vamos Miklost jobban ismeritek?"!!!
@Attilajukkaja: "te vagy benne az alfa perverz"
No várj, írni és olvasni egészen más dolog. Az írás nálam kényszeres. De Te olvashatnál más is helyettem. ;)

"De meg a Nenyire is"
Annak semmi értelme. Nyenyi mennyivel jobb szó! ;) Mint a Hippodrom...

"Mondanom sem kell, hogy Esterhazy all nyeresre."
Túlművelt, sznob banda! ;) Ja és még liberálbolsevik! Bár lehet, hogy a judeo-liberál-plutokrata jobb szó?
@TrueY:
"Te olvashatnál más is helyettem"
Nem helyetted ugyan, de mast is olvasok!! Bezony.
Es ezzel most azt akarod mondani, hogy csak az olvasoid perverzek? Te, aki hosszu orakat szansz arra, hogy leird a gondolataidat, hogy valaszolgass nekunk, velem vitatkozzal szinte minden nap (miota is?), te noooooormalisnak tartod magad, Margit? :o)))
Mert akkor kerem szepen a perverzitas egzakt definialasat!!! (Ez a mondat nagyon tudomanyosra sikeredett, he-he!)

"Annak semmi értelme."
:o))))) Megint egy jo valasz! Ugyesen kibujtal a hurokbol! :o)))

"lehet, hogy a judeo-liberál-plutokrata jobb szó?"
Ezt lehet, hogy a hajlektalan ertene, de az anyam biztosan nem!!!! :o)))
A zoldseges inkabb jobbikos, mint fideszes, a hajlektalan mar azt sem tudja, hol el, a portast nem merem megkerdezni a politikai hovatartozasarol (holnap/hetfon is be akarok jonni). Anyam oreg mszp szavazo, mi a parommal pedig egyik taborba sem tartozunk. Megis mindegyik ismeri Esterhazyt. Na jo, Vamost is. Ez kicsit ront az osszkepen, mint Schrodinger macskaja, amikor ralep a sajat arnykepere. De ebbe most nem menjuk bele...
@Attilajukkaja:
"Es ezzel most azt akarod mondani, hogy csak az olvasoid perverzek?"

Hát valami defektusuknak kell lenniük, az bizonyos! :) Woody Allan-nel szólva: Nem lennék olyan klubnak a tagja, aki felvenne tagnak. ;)

"Te, aki hosszu orakat szansz arra, hogy leird a gondolataidat, hogy valaszolgass nekunk, velem vitatkozzal szinte minden nap (miota is?), te noooooormalisnak tartod magad, Margit? :o)))"

Nem, de az kényszeres. :)

"Mert akkor kerem szepen a perverzitas egzakt definialasat!!!"

Erről már beszéltünk, semmi sem perverz, ha mind a ketten elfogadják... :)

"Megint egy jo valasz! Ugyesen kibujtal a hurokbol!"

Nincs hurok. :) Kedvenceim még: Századunk utolsó polisztirolja, a hiú indián és a kaotikus hittérítő. ;)

"Ezt lehet, hogy a hajlektalan ertene, de az anyam biztosan nem!!!!"

Ezek ilyen csurkás panelek. Ilyenekből szokta generálni a cikkeit. Nagyon leleményes.;) A maszop kevésbé leleményes ezen a téren. Is.

"A zoldseges inkabb jobbikos, mint fideszes, a hajlektalan mar azt sem tudja, hol el"

És megkérdezted őket Esterházy vs Vámos ügyben? ;)

"Megis mindegyik ismeri Esterhazyt. Na jo, Vamost is."

Akkor ez eddig döntetlen. ;)

" Ez kicsit ront az osszkepen, mint Schrodinger macskaja, amikor ralep a sajat arnykepere."

Schrödinger macskája nem lép sehová, mert ott ül a lezárt dobozban. Gondolom tök sötét van nekije... :) Persze csak az a része, amelyik még él. A másik állapotában meg pláne nem lép. ;)
@TrueY:
"Woody Allan-nel szólva: Nem lennék olyan klubnak a tagja, aki felvenne tagnak."
Eppen most olvastam egy cikket azokrol, akik ezt komolyan is gondoltak. Akik nem vettek at a magasztos dijakat, mert nem ertettek egyet az adomanyozok rendszerevel. Koztuk volt Paszternak, Sartre, Marlon Brando vagy Sinead O'connor.
Brando egy indian not, az indian jogokert kuzdo aktivistak egyiket kuldte el az Oscar dijatado unnepsegre. Mindenki megdobbent, amikor a torzsi ruhaba oltozott alacsony noci megjelent a szinpadon es elmondta, hogy Brando nem keri a dijat. Es egyben tiltakozik az ellen, ahogy a filmvilagban bemutatjak az amerikai indian kisebbseget.
Na jo, Paszternak es Solohov valoszinuleg nem onszantukbol mondtak le a dijrol,....de akkor is. Ezek a nok/ferfiak tenyleg tokosek voltak.

"Erről már beszéltünk, semmi sem perverz, ha mind a ketten elfogadják..."
Itt erzek ne'mi ellentmondast. Akkor en megis miert esem a perverz kategoriaba?

"Nincs hurok. :)"
De volt! Mi is az a nyenyi, amire nem akartal hivatkozni?

"És megkérdezted őket Esterházy vs Vámos ügyben? ;)"
Sajnalom, ha felreertheto voltam. EZEKET az embereket kerdeztem meg eddig. Ezert irtam roluk. De meg dolgozom az ugyon.

"Schrödinger macskája nem lép sehová, mert ott ül a lezárt dobozban. "
Vagy mert nem is letezik.
Vagy mert ugy kezd el viselkedni, ahogyan azt a vizsgaloja latni akarja.
Nem tudom, a zoldsegesunk egyertelmuen Esterhazyra szavazott.
@Attilajukkaja: "Akik nem vettek at a magasztos dijakat,"
És Blaskó Péter Kossuth-díjjáról ne feledkezzünk el! ;)

Brando féle balhéról is hallottam. A Sinead féle, viszont új volt nekem. Ő mi ellen tiltakozott?

"Itt erzek ne'mi ellentmondast."
Igen, van, de nem bírtam kihagyni. BOCS! :)

A nyenyi a nenyi, csak jobban hangzik. :)

"EZEKET az embereket kerdeztem meg eddig."
Odamentél egy hajléktalanhoz és megkérdezted, hogy ismeri-e Esterházyt és/vagy Vámost??? Nem semmi!

"Vagy mert nem is letezik."
Schrödinger macskája a dobozban kevert kvantumállapotban leledz. Az adott anyag rádióaktív bomlásának megfelelő valószínűséggel halott és élő is egyben. Egy adott állapotba csak akkor kerül, amikor kinyitjuk a dobozt és megtudjuk, hogy milyen állapotban is van. Az, hogy él-e, vagy halott-e nem a vizsgálójától függ.

Üdvözlöm a zöldségest! ;)
@TrueY:
"Blaskó Péter Kossuth-díjjáról ne feledkezzünk el!"
Bevallom, errol nem tudok semmit.

"Brando féle balhéról is hallottam."
Az Oscar-dij atadasan egy apro termetu indian no ment fel a podiumra, torzsi oltozekben. Egy emberi jogi aktivista volt es atadta Brando uzenetet, ami arrol szolt, hogy nem ker az Oscar-bol azert, amit Hollywwod muvel tobbek kozott az indianok abrazolasaval is. Meg egyebekert. A valasz egy nagy megdobbenes volt. A no miatt es Brando uzenete miatt is. Nagyon nem illettek bele a kepbe.

"A Sinead féle, viszont új volt nekem. Ő mi ellen tiltakozott?"
Ugy altalaban az elnyomo, puccos rendszer ellen. Ahogy Sartre is. Egesz eleteben a burzsoa ertekek ellen harcolt, nem volt hajlando atvenni egy burzsoa dijat. Sinead akkoriban nyiltan tamogatta az IRA mozgalmat is. A borotvalt fejevel (ez akkoriban meg igen ritka volt!) es bakkancsaval (Fabry utan, szabadon, ket kaval) o sem illett volna bele a galaestek stilusaba. Ideologiailag sem!

"Odamentél egy hajléktalanhoz és megkérdezted, hogy ismeri-e Esterházyt és/vagy Vámost??? Nem semmi!"
:o)))) Bevallom, nem igy tortent! Nekem sajat "bejaratu" hajlektalanjaim vannak, akiket legalabb 10 eve ismerek es tamogatok valamelyest. Annak idejen ugy ismertem meg oket, hogy a munkahelyem korul eltek, probaltak boldogulni. Szoba elegyedtunk. Azota mar elsodorta oket innen az elet vihara, de minden heten legalabb egyszer meglatokatnak. Altalaban penteken. Igen, persze azert, hogy adjak nekik egy kis penzt,...de az evek folyaman egyre fontosabb lett az, hogy beszelgetunk. Megismertuk egymast. Az elet problemai mellett azt is megvitatjuk neha, hogy Fellininek melyik volt a legjobb filmje. Kettonk szerint az Amarcord. :o)
Hogy Esterhazyrol es Vamosrol kerdeztem oket, egyaltalan nem lepte meg a holgyet, akinek feltettem a kerdest. Fontos volt, hogy csak az egyikuk valaszoljon!

Schrodinger macskaja szamomra egy orok rejtely marad. Ertem is, meg nem is. Azt is ertem, hogy nem fontos, hogy el-e. De az igen, hogy letezik-e.
"Egy adott állapotba csak akkor kerül, amikor kinyitjuk a dobozt és megtudjuk, hogy milyen állapotban is van."
Erre utaltam, amikor azt irtam, hogy a doboz vizsgaloja hatarozza meg a vizsgalat kimenetelet. Fontos, hogy a vizsgalo(do) szemely, akarata ellenere is befolyasolja a vizsgalati eredmenyt. Ezert, ha te belemennel egy ilyen Esterhazy-Vamos felmeresi jatekba, akkor elore meghatarozzuk a feltett kerdes szoveget es a vizsgalando/vizsgalhato egyenek koret. Vagyis csokkentsuk (kizarni ugysem tudjuk) a vizsgalo fel befolyasat a valaszokra.
...Amugy ez buli lenne! :o)

"Üdvözlöm a zöldségest!"
Eppen most jottem tole, de sokan voltak ahhoz, hogy atadjam az udvozletedet. De ha megkerdezi, hogy miert udvozlod, mit mondjak? Hogy azert, mert ismeri Esterhazy Petert????
@TrueY:
Bocs, hogy ketszer kuldtem el...
@Attilajukkaja: "Blaskó Péter Kossuth-díj"
Fletótól nem vette át, Vityától meg igen. Kemény gyerek! :) Viszont mellette szól, hogy Alföldit megvédte!

"nem volt hajlando atvenni egy burzsoa dijat."
Bruhaha... Hogy lehet egy díj burzsoá? ;)

"Nekem sajat "bejaratu" hajlektalanjaim vannak,"
Ehhez gratulálok. De tényleg.

"nem fontos, hogy el-e. De az igen, hogy letezik-e"
Nem ez a kérdés! A macska a doboz kinyitásáig egyféle kevert állapotban van. Részben él, részben halott. Akkor "ugrik" a megfelelő állapotba, amikor detektálod az állapotát, azaz amikor kinyitod a dobozt. Ezzel szokták érzékeltetni, hogy az elektron is egyszerre több helyen van (Schödinger egyenlettel leírható valószínűségi állapotban) és csak a detektáláskor nyeri el a végleges helyét.

"Hogy azert, mert ismeri Esterhazy Petert???? "
Azért is akár. Vagy bármi másért... :)

"Bocs, hogy ketszer kuldtem el..."
Úgy kimoderáltam, hogy nosza! ;)
@TrueY:
"Fletótól nem vette át, Vityától meg igen. Kemény gyerek! :) Viszont mellette szól, hogy Alföldit megvédte!"
Aha! Koszi az infot! Latod ezt nem tudtam. :o)

"Hogy lehet egy díj burzsoá? "
Nevezheted akarminek. Tenyleg nem a megnevezesen mulik! A lenyeg, hogy a dijat azok akartak adomanyozni ezeknek az embereknek, akik ideologiaja ellen harcoltak.
A burzsoa pedig egy eleg jol meghatarozhato fogalom, szerintem.

"Ezzel szokták érzékeltetni, hogy az elektron is egyszerre több helyen van"
Az elektron, mint reszecske nem letezik, csak az elektonfelho. De igazad van abban, hogy detektalhato. Ezert mondtam azt, hogy a macska sem biztos, hogy letezik, mint olyan. Ha pedig valaki detektalja, es a milyenseget is le tudja irni, az mar nem a macskan mulik.

A zoldsegesemet pedig rendszeresen megdicserem. Rendszeresen barmi masert. :o)))
Majd holnap benyogom neki, hogy szep ez a krumpli,...na meg az Esterhazy, tudod Gabikam (kacsintas)!

"Úgy kimoderáltam, hogy nosza! ;)"
Nem tudom, szoktak-e megkoszonni a kimoderalast,..de en most megteszem. Ugy nezett ki, hogy nem ment el az elso...de ugyis tudod:o),
@Attilajukkaja: "dijat azok akartak adomanyozni ezeknek az embereknek, akik ideologiaja ellen harcoltak"
Ez olyan, mint a Kossuth-díj. Nem Fletó adományozta, csak ő adja át emelvén a dolog ünnepélyességét. Bár lehet, hogy a mai juntában visszatértünk ahhoz, hogy Kádár véglegesíti a listát. :(

"Az elektron, mint reszecske nem letezik, csak az elektonfelho"
Az elektronnak (mint minden egyéb részecskének a pi-mezontól az autóbuszig) kettős a természete. Vannak részecske és hullám tulajdonságai is. Szóval létezik, mint részecske. A macska is létezik, csak az állapotáról mint valószínűségi állapot tudunk csak beszélni, egészen eddig, amíg meg nem nézzük.

"tudod Gabikam (kacsintas)"
A végén még szabad kőmíllyesnek néznek titeket. :)

"gy nezett ki, hogy nem ment el az elso."
Ilyet én is szoktam csinálni. Teker, teker és nem jön vissza válasz. Leállít, újraküld és kétszer megjelenik. Engem ilyenkor csúnyán le szoktak anyázni... :) De én inkább moderálok. :) Meg magamat is. :)
@TrueY:
"Ez olyan, mint a Kossuth-díj. Nem Fletó adományozta, csak ő adja át"
Nem igazan latom a parhuzamot. Az Oscar-dij penzes emberek adomanya, a Kossuth-dij pedig egy allami kituntetes. Vagyis olyan, mitha a bankarok es a multik ellen protestalnal es ezert atvenned a Prima Primissima dijat. En mondjuk atvennem es egy bankok es multik elleni kampanyhoz hasznalnam latvanyosan fel,...de ez mar maganugy. :o)

"létezik, csak az állapotáról mint valószínűségi állapot tudunk csak beszélni, egészen eddig, amíg meg nem nézzük"
Es meg akkor is.

"A végén még szabad kőmíllyesnek néznek titeket. "
:o)))
Amugy rajottem, hogy a felmeresi adataim azert nem jok, mert a megkerdezettek 99%-a vagy mindket irorol tudta, hogy kicsodak, vagy egyikrol sem. Akik tudtak, azok gyakorlatilag mindannyian Esterhazyra szavaztak. Volt valaki, aki a Vamos Miklost ismerte csak, mert a Zaray Martaval olyan szepen enekelte az operetteket! :o)))

"Engem ilyenkor csúnyán le szoktak anyázni... "
Engem nem! En jo helyekre jarok. :o)
@Attilajukkaja: "Az Oscar-dij penzes emberek adomanya, a Kossuth-dij pedig egy allami kituntetes."

Igen. de mind a kettőnél van egy szakmai zsűri,a ki odaítéli. Tehát az adományozóktól független kamara ítél. A nem átvevés az ő hitelüket ássa alá, nem a pénzeszsákokét. Szerintem.

"Es meg akkor is."
Vagy sem?;)

"Volt valaki, aki a Vamos Miklost ismerte csak, mert a Zaray Martaval olyan szepen enekelte az operetteket!"
Hihi! Én egy kabaré idézettel válaszolok: Nem szeretem a Vámosit, mert feljebb vitte a Zárayt. (az árait, étted? Höhö) :)

"En jo helyekre jarok."
Jó neked! :) Érdekes, hogy ma ketten is "megdicsértek", hogy a nyilvánvaló trollkodás ellenére normálisan válaszoltam. Az az érdekes, hogy úgy érezték, hogy ez említésre méltó dolog. Hmmm. Azt hiszem nem jó országban élek... ;)

A másik, hogy Csurka halála okán fellendült a honlapom látogatottsága. Csak azt nem értem, hogy miért a Majális c. drámáját keresik. Pedig a Házmester sirató sokkal jobb volt. A Deficitet és a Döglött aknákat értem... :)
@TrueY:
"mind a kettőnél van egy szakmai zsűri,a ki odaítéli."
Akkor sem veszem at egy bankar penzet, ha a bankok elleni harcba fektettem a munkassagomat. Nem lennek hiteles.

"az árait, étted? Höhö"
Basszus! Ha ezt nem fuzod hozza, elso hallasra nem ertem! :o)

"a nyilvánvaló trollkodás ellenére normálisan válaszoltam."
Milyen trollkodas?
"Azt hiszem nem jó országban élek..."
Vagy nem jo blogokra jarsz!

"Csurka halála okán fellendült a honlapom látogatottsága."
Ez jo!! :o))))
Es azt is latod, kik latogatnak vagy csak a latogatok szamat? Nem nev szerint gondoltam...
@Attilajukkaja: "Akkor sem veszem at egy bankar penzet"
Én átvenném! :)

"elso hallasra nem ertem!"
Pedig féltem odaírni! :) Elmondva kicsit más... :)

"Vagy nem jo blogokra jarsz!"
Ez a gerilla marketing része. Én mindenféle blogokra bepofátlankodom és trollkodom! :)

"vagy csak a latogatok szamat?"
Azt látom, hogy milyen domain-névről hányan jönnek és melyik posztot hányan nézték meg. És, hogy a gugliban milyen keresésre jött fel az én posztom. Pl. "Baros Erika letöltés"-t elég sokan keresik. :)
@TrueY:
"Én átvenném! :)"
Amilyen elvtelen dog vagyok, en is! Es utolag mar a kutya sem tudna, hogy mire koltottem. Akarmilyen jo celra is forditanam. Ez a gubanc.

"Pedig féltem odaírni! :) Elmondva kicsit más..."
Nalam ne felj. Sot! Kotelezo. Legfeljebb megsertodom egy eletre!
Amugy neha en is azon kapom magam, hogy a masik fel mennyire nem erti a hangsulyt vagy a mondatom pontozasat, mert leirva annyira nem ugyanaz, mint amikor mondjuk. ;o)

"Én mindenféle blogokra bepofátlankodom és trollkodom!"
Bepofatlankodsz? Ezek a blogok azert irodnak, hogy minel tobb ember "bepofatlankodjon" rajuk! A trollkodasban pedig nagyon kezdo vagy! Ha tenyleg ez lett volna valaha is a celod... :o)

"Pl. "Baros Erika letöltés"-t elég sokan keresik."
Who the f... is Baros Erika? Bocsi, ezekben a dolgokban nem nagyon vagyok otthon. Biytosan illene tudnom, ez miert poenos,....de nem tudom.
@Attilajukkaja: Hmmm... Kiírta, hogy elküldte a megjegyzésem, de én nem látom. Te látsz valamit ez előtt, vagy elveszett az elektronok temetőjében?
@Attilajukkaja: Megint azt írta ki, hogy "A hozzászólás elküldése sikerült." de nem jelent meg... Mi a pék van???
@TrueY:
Ez vicc?
Elotte tobb ezer bejegyzest latok,...pontosan mire gondolsz?
(Es ne azt valaszold, hogy konkretan a b...ra, de most a bejegyzesed erdekel.)
De ha meglatod a beirasomat, akkor valoszinuleg pontosan tudni fogod, amit tudni akartal. :o)
@TrueY:
"Mi a pék van??"
Szar ugy, amikor a sajat rendszered lazad fel ellened, pedig azt hitted, hogy mindenki teged tamogat! :o)
Amugy csak egy bejegyzesed ment valahova mashova,...a rendszer mukodik.
@Attilajukkaja: Hmmm... Úgy néz ki, hogy elveszett... Akkor újra...

"Legfeljebb megsertodom egy eletre!"
Hát ez az! :)

"Bepofatlankodsz?"
Sokan (és nem mindig a szerző) saját vadászterepnek éreznek bizonyos tematikus blog-okat. Aki megjegyzést tesz (nem pozitívat), azt egyből anyázzák.

"Baros Erika?"
Elgépeltem, bocs! Bartos Enikő. Mesekönyveket ír. Anna, Peti, Gegő, vagy Bogyó és Babóca könyv, diafilm, film, CD. És van pár verseskönyve is.
@TrueY:
"Hát ez az! :)"
Hat az mi? Az is valami? Az semmi! Ahhoz kepest, hogy ket napja beszakadt a mukormom! :o)))

"Sokan (és nem mindig a szerző) saját vadászterepnek éreznek bizonyos tematikus blog-okat."
es akkor melyikotok is a troll?

"Elgépeltem, bocs! Bartos Enikő."
Aaah! A Bartos Eniko. Ugyanugy nem tudtam volna, ki az, de igy legalabb megtudtam. Es tenyleg erre keresnek ra annyian? Ez jo. A linkeket is megnezem,...csak nem most.
De a tema izgat, mert szeretem a gyerekverseket. Foleg azokat, amelyeknek ertelmuk is van. Mondtam mar, hogy a sved gyerekversek haromsorosa az egyik kedvencem?

Siv Widerberger: Bélyeg

Bélyeget gyûjtöttem.
Papa hozott egyszer egy kilót.
Azóta nem gyûjtök bélyeget.
@Attilajukkaja: "Elotte tobb ezer bejegyzest latok,."
Te min keresztül nézed? Az előtt a bejegyzés előtt a tied volt csak, pedig az enyémnek kellett volna lennie.

"Ahhoz kepest, hogy ket napja beszakadt a mukormom!"
A Sztárom a páromban mondta mindig a skót srác, hogy "és etiópiában éheznek"

"es akkor melyikotok is a troll?"
Mindenki! ;)

"szeretem a gyerekverseket"
Bartos Erika meglepően jókat ír! A lányom is imádja. És nagyon egyben van az illusztrációval, mert azt is ő rajzolja. Nekem a Százlábú kötete tetszik a legjobban.
Ezt a svéd "verset" én is olvastam. :)
@TrueY:
"Az előtt a bejegyzés előtt a tied volt csak, pedig az enyémnek kellett volna lennie"
Persze. De csak te tudod, honnan kell kezdeni a szamlalast. Azt nem mondtad/kerdezted, mi elott nem latom a valamit!!!

"A Sztárom a páromban mondta mindig a skót srác, hogy "és etiópiában éheznek""
Ezzel Anyam jott utoljara, amikor nem akartam megenni a nehezen beszerzett pragai sonkat. Gondolom, azt is sejted, mit valaszoltam neki. :o)
Szoval a Sztarom a paromat is nezed/nezted? Ehem.

Bartos Erikat elolvasom. A sved gyermekversek pedig szenzaciosak. Gondoltam, hogy szamodra is ismerosek. Neha olyanoknak tunnek, mint Andersen mesei. Talan inkabb a felnotteknek szolnak.
@Attilajukkaja: "De csak te tudod, honnan kell kezdeni a szamlalast"
Attól a kommenttől, mit látsz. :) Nem olyan bonyi. :)

"Szoval a Sztarom a paromat is nezed"
IMÁDOM! Spike for president! :)

"Talan inkabb a felnotteknek szolnak."
Nekem nem tetszettek annyira. Nincsenek rímek bennük. Akkor meg Majakovszkij. Azon is lehet sokat nevetni. :) Meg ahogy Hofi feldolgozta. :)
@TrueY:
"Attól a kommenttől, mit látsz. :) Nem olyan bonyi."
Foleg, ha tudod, melyik kommentre gondolsz. Persze, ha leirnad, akkor tul konnyu lenne a feladat. Nem?
Ezt kerdezted: "Te látsz valamit ez előtt?" En meg azt valaszoltam, hogy igen, rengeteg mindent. Es nem hazudtam!!!!!

"IMÁDOM! Spike for president! "
Erre sajnos nem tudok valaszolni. Talan, hogy YES!?

"Nekem nem tetszettek annyira. Nincsenek rímek bennük."
Egy vers a rimtol vers? A leirt haromsorosba annyi erzelem es ertelem szorult, amennyi husz bujj-bujj zoldag, zold levelecskebe sem!!!!
Hofi Majakovszkij verse ettol fuggetlenul zsenialis. :o)
@Attilajukkaja: ""Te látsz valamit ez előtt?" En meg azt valaszoltam, hogy igen, rengeteg mindent. Es nem hazudtam!!!!!"

"Az igazat mondd, ne csak a valódit!" :) Az ez előttre úgy gondoltam, hogy a Te kommented és "ez" a komment között kellett volna lenni annak a posztnak, amit én nem látok. De Te sem (mint ez utólag kiderült), mert a rendszer nekem ugyan azt állította, hogy elküldte a posztot, csak nem jelenítette meg.
Azt hiszem ezt elég rendesen körüljártuk! ;)

"Talan, hogy YES!"
Később láttam a Spike-t alakító színészt másban is, de nehéz elvonatkoztatni az ottani szerepétől. :)

"Egy vers a rimtol vers?"
Különben próza. Szóval igen. ;)
@TrueY:
"De Te sem (mint ez utólag kiderült), mert a rendszer nekem ugyan azt állította, hogy elküldte a posztot, csak nem jelenítette meg."
Hat ez az! En sem lathattam semmit, amig el nem kuldtem a valaszomat, hogy igen, rengeteg mindent latok! Mert minden csak utolag derulhetett ki! Ez a lenyeg. Ezert volt a valaszom utolso mondata, hogy "De ha meglatod a beirasomat, akkor valoszinuleg pontosan tudni fogod, amit tudni akartal." Capice? :o)
"Azt hiszem ezt elég rendesen körüljártuk! "
Korul. Egysavos logika! :o)))))

"Különben próza. Szóval igen. ;) "
Hoppa! Ebben most sok kolto es irodalmar nem ertene veled egyet. De ezt te is tudod, kis hucut, ...a szmajlibol itelve. Ezert most nem is a vers meghatarozasaval fogok ervelni, hanem hogy pl. a koreai nyelvben (ezt valamelyest kozelebbrol ismerem), minden sor vege rimelhetne anelkul, hogy valaki verselne. Az udvarias beszed ugyanis az ige egyik kulonleges formajanak a hasznalataval tortenik, amit mindig a mondat vegere tesznek (magyarositott irassal: ipnida). Vagyis nem kell, hogy a szovegnek kulonleges mondanivaloja, erzelmi toltete, harmoniaja, ritmusa legyen, mert a vege ugyis rimelni fog.
A masik peldam a japan haiku lenne. Szerinted az nem vers? :o)
@Attilajukkaja: "Egysavos logika!"
Kicsit részletesebben? Még a nagy szalagos magnók korából???

"Ebben most sok kolto es irodalmar nem ertene veled egyet."
Egyik sem vagyok. Nekem egysávos a logikám. If rím, then vers else... :)

"vege ugyis rimelni fog"
Plusz szótagszám. Ezért nekem a haiku sem vers... :) Ja te is ezt írtad... :) Szóval szerintem nem az.
@TrueY:
"Kicsit részletesebben?"
Szerintem felesleges! :o))))

"Egyik sem vagyok."
Nem szamit, attol meg velemenyed lehet rola. Vagy tudasod.

"Nekem egysávos a logikám."
Na ugye, hogy erted?!!!
Ha harc, hat legyen harc!!! :o))))

"If rím, then vers else..."
Ez aranyos! :o)

"Szóval szerintem nem az."
Masok szerint pedig az. Es a szotagszam csak egy stilisztikai megkotes, mint a szonetteknel.
@Attilajukkaja: Ja. De nekem ez a vers definíciója... :) A többi csak gyenge próbálkozás!
@TrueY:

"De nekem ez a vers definíciója... :) A többi csak gyenge próbálkozás!"
Tudom, hogy csak incselkedsz velem, de nem baj.
Te annak idejen nem probalkoztal versirassal?

(Eppen most kutatom ujra a Radiokabare linkjet!)
@Attilajukkaja: Nem olvasod a klasszikusokat! A gezarol címke alatt a saját írásaim találhatók.

qltura.blog.hu/2010/08/07/adashiba_embervagyok
qltura.blog.hu/2010/06/28/adashiba_vers

Az egyik tiszta rímes, a másik meg nem. :)
@TrueY
Ez most komoly? Ezt az "Ember vagyok" verset te irtad???
@Attilajukkaja: Persze. Még gimiben... :) A gezarol saját kút fő...
@TrueY:
Wow! :o))))
En annak idejen rajzoltam,...sokat. Azt sajnos nehez igy megjeleniteni. Nem is akarnam.
@Attilajukkaja: "En annak idejen rajzoltam"
Hihi! Én nagyon béna voltam és vagyok rajzolásban (a feleségem viszont nagyon ügyes). Egyszer indultam el rajzversenyen és azt meg is nyertem. És nem csak 1 induló volt! Hanem kettő! :)

Itt a mű:

qltura.blog.hu/2010/06/08/adashiba_a_hiba

A3-as négyzethálós rajzlap volt kiszínezve. Akkor csak pár nyelven tudtam megszerezni a fordítást. :)

Van még egy festményem. Inkább grafikám. "A mű" címet viseli. Találd ki, hogy mit ábrázolt! :)
@TrueY:
"Én nagyon béna voltam és vagyok rajzolásban (a feleségem viszont nagyon ügyes)"
Erdekes, hogy nalad is a feleseg az ugyesebb ezen a teren. Biztosan csak veletlen egybeeses. Az en ferjem is eleg bena rajzban. NYJets pedig majd elmondja a sajat tapasztalatat.

"A3-as négyzethálós rajzlap volt kiszínezve. "
Megneztem a rajzot. Szerintem nagyon jo!!!! Grafikusan voltal kepes kifejezni egy gondolatot, a "hibat". Szerintem a muveszet pont errol szol. Lehet, hogy az eredeti fekete-feher valtozat meg utosebb volt. Sok festonek cimkezett ember jott mar ra arra (pl. Picasso) , ahogy a vers nem a rimekrol szol, ugy a festeszet sem a rajztudasrol, hanem arrol, amit kozvetitesz vele. Nem vagyok nagy Kandinsky vagy mas minimalista festo rajongoja, de ertekelni tudom, ha valamit megertek. Es azt a legkevesebb szoval (vers), vagy legkevesebb ecsetvonassal teszik meg.
A rajzod szerintem maximalisan hozza a Hiba uzenetet! Ettol jo.

""A mű" címet viseli. Találd ki, hogy mit ábrázolt! "
4-5 "mas" kockat egymas mellett a piros-feher matrixban? Vagy egy tokeletes, hibatlan piros-feher matrixot.
Szabad a gazda! :o))))
@Attilajukkaja: "Megneztem a rajzot. Szerintem nagyon jo!!"
:) Kösz! Kicsit ott vagyunk, mint Vámos honlapján. Én akkor fordultam vissza, amikor VM azt válaszolta egy méltatójának, hogy "kényeztetsz". Brrrr, micsoda szó! ;)

"Grafikusan voltal kepes kifejezni egy gondolatot"
Erre Móricz anekdotikus válaszát tudnám mondani: "Gondulta a fene!". A Hiba egy oroszórai firkálásból jött. Mögöttes értelmet nem kell neki tulajdonítani. Egy poén. De ha neked fontosabb, háttérgondolatok is megjelennek, akkor örülök. ;) A sok nyelvű címet az építőtábor hozta magával. ;)

"Szabad a gazda!"
:) Én ennél egyszerűbb lélek vagyok! Egy képkeretben jobb alsó sarokban egy "µ" (ha nem látszik, akkor egy görög mű bötű). Mondom, hogy az a címe, hogy "A mű". :)
@TrueY:
""kényeztetsz". Brrrr, micsoda szó! "
Ez lehet nagyon jo szo is,...Attol fugg.

"Kicsit ott vagyunk, mint Vámos honlapján."
Te vagy ott,...en azt sem tudom, hol vagyok. :o)
Csak annyit mondtam, hogy a rajzod nagyon is jo volt, mert kifejezte a Hiba gondolatat. Raadasul elso nezesre. Az ember csak ranezett es akarhonnan is jott szeles e vilagbol, rogton erzekelte a HIBAT. Mert latta! Ezt meg egy maori suket-nema gyerek is megertette volna!!! Ettol kulonleges.

"Gondulta a fene!".
Az ilyen muvek a legjobbak!

" Egy poén. De ha neked fontosabb, háttérgondolatok is megjelennek, akkor örülök"
NEM, nem jelennek meg. Csak a poen. Ez nem eleg?

"A sok nyelvű címet az építőtábor hozta magával."
Uristen, meg is kinoztak? Hol dolgoztattak halalra?
Amugy tetszett ez a soknyelvu dolog. :o)))))

"Egy képkeretben jobb alsó sarokban egy "µ""
Nem egyszerubb, hanem fifikasabb lelek vagy nalam.
Tetszik!!!!!
@Attilajukkaja: "Ez lehet nagyon jo szo is,"
Ez egy honlapon szerintem nagyon rossz szó! Én inkább maradok a már többször beidézett Ponyvaregény jelenetnél... :)

"Ettol kulonleges"
Azt hiszem, hogy ezt egy kicsit túlmagyaráztad. Ennyi azért nincs benne. :)

"Hol dolgoztattak halalra?"
Lakitelek! Még az MDF alakulása előttről. :)

"tetszett ez a soknyelvu dolog"
És még nincs kész. A Romulánnál elakadtam. :)

"fifikasabb"
Vagy csak több matekot hallgattam. Vagy fizikát? Vagy és? ;)
@TrueY:
"Azt hiszem, hogy ezt egy kicsit túlmagyaráztad. Ennyi azért nincs benne. :)"
En mondtam, amit mondtam. Ha nem hiszed, jarj utana. Vannak nalam szakavatottabb muveszi lelkek is ebben az orszagban. Adjak neveket???????
A magyarazatomat pedig olyan egyszeruen fogalmaztam meg, amennyire csak lehetett. Ha ezt valaki tulmagyarazasnak veszi,...akkot forduljon Deutch Tamashoz. O majd biztosan segit az ertemezesben!
@Attilajukkaja: "akkot forduljon Deutch Tamashoz"
Mi a f...nak? :) És pont Dajcshoz? Még ha Réz Ádámot mondtad volna! :) Az egy igazi polisztirol!
@TrueY:
Eloszor is elnezest az elirasert. Masodszor meg pont Deutchhoz? IGEN. Aki nem erti az elso, nagyon egyszeru magyarazatomat,...annak nincs menekves.
Rez Adam egy masik szint. Ot ne keverjuk bele.
@Attilajukkaja: "annak nincs menekves"
Hát köszi! :) Úgy látom le vagyok írva... :)

"Rez Adam egy masik szint."
Hát igen. Őt nagyon szeretem. Pár évig laktam vele egy házban. :)
@TrueY:
"Úgy látom le vagyok írva... :)"
Es mar hanyadszor is? Minden egyes alkalommal, hogy bepotyogom "TrueY", le vagy irva!!! ;o)))

"Pár évig laktam vele egy házban."
Wow! Okos ember. Nekem bejon. Egyszer volt vele ket-harom eve (?) egy beszelgetos musor sorozat a Radioban. Szombat estenkent adtak le 1-1 orat, es en mindig hallgattam. Annyira jo volt, hogy utana rakerdeztem a Radional, meg lehet-e venni CD-n. A valasz valami olyasmi volt, hogy az elso es masodik 3 resz ara 80-80 ezer forint, a tobbi ketto valamivel olcsobb. Kerdeztem, hogy viccelnek-e? En nem forgalmazni akarom, csak sajat celra vennem. Mondtak, hogy ennyibe kerul: kulon CD elkeszitese, jogdijakkal, postazassal, stb. Ekkor irtam Rez Palnak, elmondtam, hogy mi faj, de mar pontosan nem emlekszem a valaszara. A lenyeg, hogy o sem tudta elkuldeni. Hat igy jartam Terezzel (ha jol tudom, ez a beceneve, a "te, Rez!"-bol). :o/
@Attilajukkaja: "TrueY"
Hát, normál körülmények között ez automatikusan beszúródik... :)

"Nekem bejon."
Én is szeretem hallgatni és szerettem vele beszélgetni. Jó srác. A felesége is. Egy kislányuk van, azt hiszem.
@TrueY:
"normál körülmények között ez automatikusan beszúródik.."
Normal korulmenyek kozott eszrevetlenul szurodsz be,...de eleg gyakran sajat magam irlak le. ;o)

"Jó srác. A felesége is. Egy kislányuk van, azt hiszem. "
Acsi! Melyik Rez Adamrol beszelunk?? En az oregrol.
@TrueY:
OK.
O Rez Andras.
De lehet, hogy en is el vagyok szallva a nevekkel. :o)
@Attilajukkaja: Ó, bakker! Mekkora egy sügér vagyok! :(
@TrueY:
"Mekkora egy sügér vagyok!"
En orulok neki! Vegre egyszer nem en tevedtem! ;o)
@Attilajukkaja: Az a ciki, hogy be is linkeltem és a linkben is András van. Nem is értem magam... :)
@TrueY:
"Nem is értem magam..."
Ajaj! Es akkor most mi lesz. Netes harakiri? A Capslockbol omlik majd a ver,...ha mar ugysem hasznalom semmire?
@Attilajukkaja: "Netes harakiri?"
Ne legyél már ennyire kommersz! Szeppuku lesz az! :)

hu.wikipedia.org/wiki/Szeppuku

Ez olyan, mint a wigwam, ami igazából tipi. Én is csak a Westerparkban tudtam meg a különbséget. :) Meg a gourmand és a gourmet közötti árnyalatnyi különbség... :)
@TrueY:
"Ne legyél már ennyire kommersz! Szeppuku lesz az!"
Dogoljek meg, ha nem gondolkoztam el a szeppukun mielott leirtam volna a harakirit,...de lusta voltam utananezni! Nem tudtam, hany pevel irjak. :o)

A wigwam es a tipi?
Es mi a kulonbseg? Nem csak a nyelvjaras?
(A gourmand es a gourmet kozotti kulonbseget talan tudom...)
@Attilajukkaja: "ha nem gondolkoztam el a szeppukun mielott leirtam volna a harakirit"

Érdekes, hogy a kettő abban tér el, hogy az írásjeleket felcserélték. :)

en.wikipedia.org/wiki/Wigwam
en.wikipedia.org/wiki/Tipi

Én gourmand-nak hittem, ami igazából gourmet. A feleségem szólt, mert ő franciás. :) Azt hiszem, hogy a németektől vettük így át.
@TrueY:
"a kettő abban tér el, hogy az írásjeleket felcserélték."
Ezt nem tudtam, de tetszik!!! :o)

A wigwamnak es a tipinek kozben jomagam is utananeztem! A tipi egy sator. Hordozhato wigwam. :o)
Azert koszi a linkeket!

A gourmand es a gourmet kozott szerintem joval kisebb a kulonbseg, mint a wigwam es a tipi kozott! ;o)
@Attilajukkaja: "Ezt nem tudtam, de tetszik!!! :o)"
Azt nem tudom, hogy a japánok merre írnak. Meg azt sem értem, hogy ha valaki el tudja olvasni a japán írást, akkor hogy-hogy összekeveri a sorrendjüket. Tudtommal szótagírnak a japánok. Hogy lehet a Szeppuku-ból Harakiri-t olvasni??? Megannyi érdekesség! :) No majd mégkérdem a japános műveltséggel rendelkező volt osztálytársamat... :)
@TrueY:
"Tudtommal szótagírnak a japánok."
Szerintem ugy irnak, mint a kinaiak. Van amit szotagokbol, van amit kepirassal. Pl. kinaiban egy facska jel az a fa, harom facska egymas folott/mellett az az erdo. Es ahogy magyarul is teljesen mas hangzasu a ket szo, kinaiban is. Es egy jel tobb mindent is jelenthet. Van pl. egy jeluk, ami az orosz nyomtatott nagy F beture emlekeztet. Az jelentheti Kinat/kinait vagy kozpontot, kozpontit, attol fugg milyen kontextusban van. (Ez abbol ered, hogy ok Kinat tartjak a vilag kozpontjank.) De sok ilyen van.
@Attilajukkaja: "Ez abbol ered, hogy ok Kinat tartjak a vilag kozpontjank."

Nem véletlen, hogy az Európában nyomtatott világ térképeken Európa van középen. Egyszer szereztem egy kínai eszperantó térképet. Nagyon furcsa volt rajta Európa, mert ugye Kína volt középen. :)

切腹 - no ez most akkor mi??? :) Ezt a Szeppuku oldaról másoltam be. Akkor gondolom a harakiri ez: 腹切. :)
@TrueY:
"Nem véletlen, hogy az Európában nyomtatott világ térképeken Európa van középen."
Pontosan. Ezt nagyon jol latod!!!! Es ha Amerikaba mesz, akkor teljesen mas terkepesziti abrazolassal talalkozol! Elso latasra furcsa,....de vegul is ertheto.
A kinaiak Kinat teszik kozepre, ....es valjuk be, abban a regioban teljesen jogosan teszik.

"切腹 - no ez most akkor mi??? "
Felreertettel. En nem tudok kinaiul, csak dolgoztam ott par honapig. Kb. 100/200 jel ertelemzeseig jutottam el. (A kinai irastudatlansag 1500 karakter ismerete felettl szunik meg!)
Bocsi. Nem akartam okoskodni, csak azt irtam le, amit gondoltam.
@Attilajukkaja: "....es valjuk be, abban a regioban teljesen jogosan teszik."
Sőt, az is lehet, hogy nekik sokkal régebb óta van nyomatott térképük, mint nekünk. ;)

"Felreertettel. En nem tudok kinaiul, csak dolgoztam ott par honapig."
Hihi! Ez vicc akart lenni! ;) Szerintem nem volt annyira rossz! ;) Én anno a számokat tanultam meg. Az 1, 2, 3 és 10-re emléxem. :) Az máris 4 az 1500-ból! :)
@TrueY:
"Szerintem nem volt annyira rossz! ;)"
Ja, hogy felcserelted a karaktereket? Erre nem is figyeltem. Igy tenyleg nem ANNYIRA rossz! ;o)
A szamok sem annyira egyszeruek, mint gondolna az ember, mert van hivatalos es nem hivatalos irasmod is: az --=1, a +=10 (most csak ezeket tudtam bepotyogni) a hetkoznapi irasmodban, de ha bemesz egy bankba, ott a hivatalos, sokkal bonyolultabb szamjegyeket kell hasznalni. Sok helyen meg arab szamokkal irjak ki az arakat. Ooooorulet! :o))
@Attilajukkaja: "Ja, hogy felcserelted a karaktereket?"
Ezt azért nem vártam volna tőled! El sem olvastad, amit írtam? :)

Én csak a -, =, (három vízszintes vonal), +-t ismerem. :) Meg az arab számokat. Mármint amivel most az arabok írnak. De akkor mi mivel írunk? Nem az az arab szám? Az arabok meg perzsa számokkal írnak? Hú, de össze lettem zavarva! :)
@TrueY:
"El sem olvastad, amit írtam? :)"
Csak atszaladtam rajta! :o))))

farm1.static.flickr.com/42/81440566_76f84255d1_o.gif

"De akkor mi mivel írunk?"
En ugy tudom, hogy arab, pontosabban nyugati arab szamokkal irunk, amit hindu-arabnak is szoktak nevezni. A mostani arabok pedig keleti arab szamokat hasznalnak.
en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Arabic_numerals
@Attilajukkaja: "Csak atszaladtam rajta!"
Ezért küzdök én itt veled! Disznóknak gyöngyöt! ;)

Én a jobboldali oszlopot tanultam meg 10 évesen a Gondolat zsebkönyvek egy kötetéből. Meg az arab számokat.

Köszi a linket! Engem egyszer megbüntettek a BKV-n, mert nem tudta elolvasni a bérletem számát az ellenőr. Hiába mondtam, hogy ez is arab szám, meg az is. :)
süti beállítások módosítása