(A Music-Drama in Three Acts)
1986, Sony Masterworks MK 39564
philipglass.com
Közreműködők: Bernard Fowler, Kronos Quartet, Janice Pendarvis, Douglas Perry, The Roches and Linda Ronstadt
Szövegét írta: Laurie Anderson, David Byrne, Paul Simon and Suzanne Vega
Ez már javában a "jól fésült" korszaka Glassnak. Szép futamok, dallamok. Nagyon hallgatható lemez. Nézzük csak meg, hogy kik írták a szövegeket! Paul Simon, Suzanne Vega, Laurie Anderson és David Byrne (Akiről fogalmam sincs kicsoda. Ja, hogy Talking Heads! Miért nem ezzel kezdték! Saját honlapja is van.). Meglepő, ahogy Glass zenéje a pop kultúrába is lecsorog.
Először a versek voltak meg. Utána Glass zenét írt, majd kiválasztották az énekeseket. Itt persze ne pop énekesekre gondoljunk. Glass operákat ír, szóval a zene igényelte a képzett előadókat. A zene viszont itt-ott egészen popos. Érdemes az előadókra is vetni egy pillantást. Már csak a hangszerek sokasága miatt is.
Hegedű: Sanford Allen, Carol Pool, Linda Quan, Elliot Rosoff, Richard Sortomme, Marti Sweet.
Brácsa: Paul Doktor,Jill Jaffe, Sol Greitzer.
Cselló: Frederick Zlotkin.
Basszus gitár (? angolul Bass, de valszeg nem nagybőgő): John Bed.
Trombita: Wilmer Wise, Stephen Burns, Philip Ruecktenwald.
Harsona: James Pugh.
Basszus harsona: Alan Raph.
Francia kürt: Robert Carlisle, Joseph Anderer.
Fuvola: Paul Dunkel, Jack Kripl.
Szoprán szaxofon: Jon Gibson.
Alt szaxofon: Richard Peck.
Szintetizátor: Michael Riesman, Philip Glass.
- Changing Opinion (9:57) >tecső< (szöveg: Paul Simon) - Hatásos kürt bevezetővel adja meg az alaphangot. Után Órák-os zongorafutam jön és csak mind ezek után szólal meg a kicsit fátyolos hangú énekes. Izgalmas kompozíció.
- Lightning (6:42) >tecső< (szöveg: Suzanne Vega) - erősen szintis háttérrel indít. Kortárs komolyzenében ritka az ilyen poppos hangzás. Azután belépnek a trombiták és harsonák. Megnyugodhatunk. Elég pörgős darab.
- Freezing (3:16) >tecső< (szöveg: Suzanne Vega) - Vonós bevezető egy lassabb folyású számhoz. Itt a Glasstól megszokott éles-magas kórushang is mint zeneszerszám kíséri az éneket.
- Liquid Days (Part One) (4:45) >tecső< (szöveg: David Byrne) - Ez is erős vonós és énekhang (hümmögő kórus) alappal operál. Szép. Talán kevésbé melankolikus, mint az előző. Inkább tavaszi merengés, mint őszi mélabú.
- Open The Kingdom (Liquid Days, Part Two) (6:59) >tecső< (szöveg: David Byrne) - Ez kicsit Richard Clayderman-osan slágergyanúsra sikeredett. :) Persze a zongora mellett van fuvola, meg sok vonós. Az énekes, mintha kasztrált férfi lenne. Már abból leszűrve, hogy hány kasztrált férfi énekest hallottam életemben. Én legalábbis így képzelem el. Ez tényleg jól összerakott szám és nem is lóg ki Glass lólába a kottából.
- Forgetting (8:10) >tecső< (szöveg: Laurie Anderson) - Ez Laurie Andersonhoz illően melankólikus zene, halk vonósokkal a háttérben. Egészen a fúvósok belépéséig. Ott fény derül a tavaszi szellőre is.
Teljes játékidő: 39' 41"
Jól hallgatható zene. Szerintem!
Folyjunk minden nap!
+jegyzések