QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Hájtek] Linux install Thosiba Satellite L500-1EQ-re - 3. menet

2009.12.23. 22:44 | TrueY | Szólj hozzá!

Címkék: 2009 hájtek

http://laptops.toshiba.com/laptops/satellite/L500
http://www.laptopszalon.hu/webshop/3605/Toshiba+Satellite+L500-1EQ

I. felvonás
II. felvonás

Install - III. felvonás

  1. Na végre! Kicsit nézegettem a menüket és megtaláltam a package installer színes-szagos változatát System/Adminstration/Synaptic Package Manager. Végre valami, amivel még többet felejthetek! :-) Ez pont ugyan azt tudja, mint az apt-* parancskészlet, csak csili-vili, kattintgatós. Nehogymá' meg kelljen 3 parancsot tanulni... :-)
  2. Kiderült, hogy az mplayer fejlesztőinek sikerült végre az összes szabadalmat megszerezniük és megcsinálták a debián csomagot is. Hurrá! Ezen felbuzdulva rákerestem az mplayer csomagra. Többek között találtam egy olyan, hogy gnome-mplayer. Jól hangzik! Szerencsére a függőségek között megvan a sima mplayer, így nem kell majd elszakadnom a konzolos indítás lehetőségétől!
  3. Akkor nekiugrok a LaTeX-nek. Erre a csomagra azt mondta, hogy elavult, használjak LaTeX 2e-t helyette. Akkor legyen tetex (ez volt az eredeti, ami emlékeztem). A tetex-re is azt mondja, hogy elavult. Használjam a Tex-Live-ot. Kiválasztottam a texlive-base-bin-t. Lerántom és megnézem, hogy le tudom-e forgatni a régi tex doksiaimat.
  4. NTP-hez feltettem a hihetetlenül bonyolult ntp nevű csomagot.
  5. Install szépen felment! Van mplayer, pdflatex.Mencoder-t nem találtam. Lehet, hogy azzal még van szabadalmi probléma. Az ntpd fut.
  6. SMB mount: Places / Connect to Server -> Service type: Windows share. A többi értelemszerű. Ha feljön, akkor az egyik menüpontban hozzá lehet adni, mint bookmark, így a Places menüpontból egyből választható.
  7. A kamerát az Application / Sound & Video / Cheese Webcam Booth progival teszteltem. teljesen jó!
  8. Ha userként nyomok egy System / Shut Down-t, akkor kivisz ki a bejelentkező képernyőhöz, ahol megint csak meg kell találni a shutdown-t az Actions menüben. De ha a kikapcs gombot nyomom meg, akkor feljön ugyanaz az ablak és ott kiválasztva a Shot Down-t, akkor már egyből lekapcsol.
  9. Megpróbáltam a toolbart felülről oldalra hozni, hogy az amúgy sem túl magas képernyőt ne nyomja még jobban össze. Az alsó sávot megszüntettem, és csináltam egy 90 pixel széles bal oldali panelt, de sajnos a kis programkák ikonjait nagyon felnagyítja ilyenkor. Jobb lenne, ha kis ikonoként fel tudnám sorakoztatni őket. Ezt nem sikerült megoldani. Viszont majdnem minden grafikus alkalmazás F11-re teljes kérenyőssé válik, ami az összes felesleges tartozékot lenyithatóvá alakít. Így már egészen élvezhető mértű lett az iceweasel is. Megszűnt a klausztrofóbiám.
  10. Ha valamelyik panel-re jobbklikk és az Add to Panel-t választom, akkor egy csomó hasznos és egy rakás haszontalan kis alkalmazást lehet a panelekre varázsolni. Ott be tudtam a Weather Riport-ot is állítani, így mindig jelzi a kinti hőmérsékletet és az időjárást. Ha az ablakon sem tudnék kinézni, biztos hasznos lenne.
  11. iceweasel-ben is szerettem volna, ha a backspace-re visszalép. Alapban nem csinál semmit. Némi borzolás után megtaláltam. about:config-ban a browser.backspace_action-t kell 0-ra állítani. Alapban ez 2.
  12. Mplayer-rel volt egy kis probléma a magyar ékezetekkel. Ehhez a subfont.ttf-fet oda kellett másolnom a ~/.mplayer könyvtárba. Ezt egy másik mplayer alól másoltam. De hogy oda honnan szereztem, már nem emlékszem. Bohóckodtam az input.conf-fal is, hogy a szokott billentyűkre reagáljon.

 

Még van mit tenni...

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr841638269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása