QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Hájtek] Hogyan kapcsoljuk ki a Caps Lock billentyűt (frissítve)

2011.07.13. 11:00 | TrueY | 50 komment

Címkék: windows linux 2011 hájtek

Ha van felesleges ÉS zavaró billentyű a billentyűzeten, akkor az a Caps Lock. Manapság már nem használjuk semmire, de rendszeresen lenyomjuk és utána törölhetjük vissza a szöveget (vagy használhatjuk a '~' karaktert (g)vi(m)-ben). Láttam kollégát, aki késsel pattintotta ki. Úgy látom, hogy több embernek is van problémája ezzel a billentyűvel, mert a "remove capslock"-ra guglizva elég sok leírást és képet találhatunk.

Én eddig egyetlen dologra használtam. Linux-on, ha a boot alatt bekapcsolom, akkor megcsinálja az fsck-t (megldás >itt<).

Szóval, hogyan is lehet kiiktatni ennek a gombnak a működését?

W7 alatti megoldást a howtogeek.com-on találtam. A lényege, hogy kis registry túrás után a keyboard billentyűk scan kódját át tudjuk konvertálni valami másra. Akár 0-ra is. Egy boot kell hozzá. A registry kulcs, amit túrni kell:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout

Ezen belül a "Scancode Map" kulcsot kell hozzáadni. Ez a kikapcsoló szekvencia:

00000000 00000000 02000000 00003A00 00000000

Egy reboot után hiába nyomkodjuk a Caps Lock-ot, nem csinál semmit. De más kulcsra is fel lehet map-pelni. Esc-et lehet belőle csinálni, vagy Num Lock-ot. Vagy akármit.Ehhez egy kis segítséget a Microsoft honlapjáról lehet kapni. E szerint a fenti sor azt jelenti, 2 tétel jön a 8 byte-nyi nulla után (4 byte a fejléc, 4 byte beállítás) a lábléc 4 nullával együtt. Tehát az értékes adat esetünkben a "0000" két byte és a "3A00" little endian két byte. Ha megnézzük, hogy mi a Caps Lock billentyű scan kódja, akkor azt találjuk, hogy "3A". Ezt átforgatjuk csupa nullára, ami azt jelenti, hogy nem fogunk csinálni semmit. Van aki balsó control billentyűnek konfigurálta (leírás itt).

Ha nem akarunk registry-t túrni, akkor arra az esetre "akkor most mi van?" ajánlotta az erről a linkről letölthető kis programot.

A Linux-on, Gnome alatt a megoldás nekem jobban tetszik, mert minden user magának (is) beállíthatja és bármikor ki-be kapcsolhatja. A megoldást innen szedtem: cyberciti.biz.

A felhasználóm .bash_profile-jának végére beírtam:

xmodmap -e "remove lock = Caps_Lock"

A led-et sem kapcsolgatja, betűt sem változtatja! Hurrá! A korábbi fsck-s megoldásomat sem teszi tönkre, mert a boot alatt még nincs kikapcsolva, csak ha kiadom ezt a parancsot.

Gomboljunk le valakiről valamit minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr503042032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fantasztikus, azért szerintem ez 2011-ben már nem akkora probléma... :)
Szerintem lama az aki a caps lockot veletlen nyomkodja.
Nincs megoldás arra, hogy érzékelje a nyomást de ne váltsa a kis-nagy betűt ? voIP programban használom push to talkra és arra tökéletes is csak sokszor rossz állásban marad :)
@Penya64: Hat akkor en lama vagyok. Tenyleg gyakran lenyomom a shift helyett. Ez kulonosen akkor mokas, ha jelszot gepelek be...
@Celtic: Hat a windoz xptol felfele sikit ha password mezobe irsz es be van kapcsolva a caps.
@Penya64: Igaz. Csak ritkan irok Windows gepbe jelszot.
Remek, de inkább ezért nem módosítgatom a win7 registry-jét. Igaz nem nagyon használom a Caps Lockot, de nem is idegesít. Az sokkal jobban idegesítene, ha nem lenne ott gomb :)
Hát aki a capslock-ra azt írja, hogy "felesleges"....
Na mind1, csak így tovább!
@a_nick_mar_letezik: Jelenleg 1 Lo**t**h drótnélküli billentyűzetet használok.
Szívesen elcserélném a rajta levő Caps Lock-ot egy Scroll lock-ra, mert azzal tudnám a kis KVM kapcsolómat üzemeltetni...
Húsz éve napi 5-30 000 karaktert gépelek. Ez alatt kb. 5x fordult elő, hogy véletlenül benyomtam a Caps Lockot.
Amit jobban hiányolok, hogy kb. 10 évvel ezelőtt volt egy olyan ergonomikus billentyűzetem, ami fizikailag ketté volt "törve" középen, és oda tettem a két felét, ahová akartam (jó, a kb. 15 centis összekötő vezeték korlátain belül), így mindig kényelmesen tarthattam a két kezem. Ami a még nagyobb truváj volt, hogy a Space gomb is kétfelé tört, de a bal oldali fele BackSpace-ként működött, így nem kellett jobb kézzel állandóan a visszatörléshez szükséges hirtelen, rántó jellegű csuklómozdulatot megtennem gépelés közben akár naponta ezerszer is. Ettől el is múlt a csuklófájásom. Azóta sincs ilyen billentyűzet sajnos :(
tökéletes megoldás egy nem létező problémára. index címlap. lol.
Felteszed az MS billzet driveret, aztan abban van checkbox, hogy Caps Lock ki legyen-e kapcsolva...
kepfeltoltes.hu/110713/caps_off_www.kepfeltoltes.hu_.png
@Kiwicake: http://www.play.com/PC/PCs/4-/11102960/Goldtouch-Ultimate-Ergonomic-Split-Keyboard/Product.html?_%24ja=tsid:11518|cat:11102960|prd:11102960
@matalan1: bexarás, köszi :) Pár éve nem néztem már, letettem róla. Bár úgy látom, a szóköz-gomb mindkét oldalon szóközt nyom, és az ára... 8-|
Ennyi erovel az "x" gomb is felesleges, mert alig hasznaljuk.
Xpn évek óta fent csücsül egy kis progi capsunlock

www.brainsystems.com/capsunlock/

Teszi a dolgát
Én ezzel sprintelek fps-ben, úgyhogy nem kapcsolom ki :D.
Nekem az US/HU billentyűkiosztást váltja, tudom ajánlani. Gnome desktop alatt menü: system / prefs / keyboards / layout tab / options button / "keys to change layout" alatt található.
Felesleges, és 2 helyet is foglal. Kipattintottam, még a laptopomból is:)
Nálam mindent a titkárnőm gépel, azt se tudom, mi az a CapsLock.
Mint programozó, nekem azért gyakran hasznos. Véletlenül meg sohasem nyomom le, bár vakon gépelek... :)
Én beállítottam a speciális funkciók között egy sípjelet erre a billentyűre. Ad egy hangot (különbözőt) be és kikapcsoláskor.
Bár nem kapcsolódik közvetlenül a témához, valaki azt is megmondhatná, hogy mi értelme az INSERT gombnak. Soha az életben nem használtam még. Mármint szándékosan. Véletlenül persze már benyomtam, és csak néztem, hogy juj, de jó, hogy szépen felülírja, amit nem kéne. Oké, van, aki ctrl+c, ctrl+v helyett ctrl+ins, shift+ins-et használ vágólaphoz, én magának a felülírásnak az értelmét nem látom.
@nitro1: Az insert hagyomány. A 3270 terminál alkalmazásokban, ahol fix képernyő szerkezetet használhatsz nem mindenhová tudsz beszúrni. A 3270 terminálokra meg qrva sok alkalmazás épült a PC-t meg az találta aki a 3270-et is.

A témához. Én már láttam trollt, aki nagybetűvel írogatott mindent, amikor letorkoltuk, akkor azt írta hogy beragadt a CAPS LOCK-ja. :-))
Azt hol tudom megnézni, hogy a billentyűzetem egyes gombjainak mi a kódja? Most be akartam állítani Num-/ gombra a caps lockot, de csak simán semlegesítette. e035 kódot adtam neki, de lehet, hogy laptopon más a kiosztás.
@co2: Ez tök jó. :-)) Köszi az 5letet!
@UFP P: Bármilyen gombra át lehet definiálni. Ha neked ez megoldás.
@Turk Hava Yollari: "Szívesen elcserélném a rajta levő Caps Lock-ot egy Scroll lock-ra, mert azzal tudnám a kis KVM kapcsolómat üzemeltetni..."

A forrásban pont ilyen példa(is) volt:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
"Scancode Map"=00000000 00000000 02000000 2a003a00 00000000

Ez egy scroll-lock-ot csinál helyette.
@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Az 'x' nagyon fontos! Több okból is. Ad 1: (g)vi(m)-ből a ':x'-esz szállsz ki. Ad 2: Magyar billentyűzeten azon van a '#' karakter. :)
@tb79: Végre egy valós felhasználási lehetőség.. :) Kösz!
@ern0: Kösz! Ez sem rossz, de én nem szoktam billentyűzetet váltani. A magyarról mindent elérek.
@Démonmac1: Igen, ilyet én is láttam több embernél. Erre megoldás a poszt.
@v2peti: Hihi! Ez is jó! Mivel állítottad be? Mi alatt?
@nitro1: Word-ben, ha lenyomod, akkor felülírja a karaktereket és nem beszúrja. Ritkán használom. De én Ctrl+Ins, Shift+Ins-es gyerek vagyok. Régen ez volt a másolás alapból.
Aki nem akar regisztyt túrni annak itt egy <300kb program winre, minden billenytűt át lehet vele irni íztés szerint.
download.chip.eu/hu/KeyTweak_1325542.html
After Effects-ben nagyon sokszor használom a Caps Lock-ot, ha ki akarom kapcsolni a valósidejű preview-t (tök fölösleges 5-10 másodperceket renderelgetni, ha csak néhány olyan paramétert akarok megváltoztatni, aminek renderelés nélkül is tudom a hatását)

Véletlenül eddig még sose sikerült megnyomni... Gyakrabban fordul elő a sor végén enter helyetti ű betű, na arra lehetne valami algoritmus, ami szűri :)
@Gery.Greyhound: meg a kétsoros smiley, amikor a kettőspont után jön az enter. :)
10 év alatt kb. 4-szer nyomtam le véletlenül. Egyébként legtöbbször nem a váltóval, hanem az A-val keveredik össze.
A mostani billentyűzetem olyan, hogy a Caps Lockot csak határozott lenyomáskor kapcsolja be, ha véletlenül érek hozzá (pl. az említett A-s eset), akkor nem történik semmi.
A shift helyett, teljes erőből meg még sosem nyomtam le...
Hejhóóóó!
Olvastam erről a Caps Lock billentyűs ötletedről.
Olyan ötleted nincsen, hogy az "inzert" gombot hogyan lehetne a winfosban megölni végévényesen?
Ha az "Insert" gombot át lehetne valahogyan kódolni, én nagyon benne lennék abban is, hogy legyen helyette inkább legyen "@" karakter. és akkor nem kellene mindig kétujjasan,
az "Alt Gr" és a "V" gombok lenyomásával előhívni.
@webnazi: "Olvastam erről a Caps Lock billentyűs ötletedről."
Nem az enyimé. :) Csak gyűjtés. :)

"Olyan ötleted nincsen, hogy az "inzert""
Dehogynem! Ugyanez az Insert gomb is igaz. A scan kódját kell beírni és 0-ra állítani. Itt van egy táblázat: www.win.tue.nl/~aeb/linux/kbd/scancodes-1.html

De van erre egy program. Próbáld ki.
download.chip.eu/hu/KeyTweak_1325542.html

"legyen "@" karakter"
Az is megoldható. Csak nem 0-át kell betenned a scan kód után, hanem a "@" scan kódját.

Sok sikert!
@TrueY:
Ugy erzem, mostanra mar nekem is hozza lehet szolnom a poszthoz. (Felbatorodtam).
Csatlakozom azok taborahoz, akik nem ertik, hogy egyaltalan miert letezik a billentyuzetukon a Capslock. Lehet, hogy annak idejen volt ertelme, de ma miert?
Szivesen olvasnek valamit a Capslock torteneterol.
@Attilajukkaja: "Ugy erzem, mostanra mar nekem is hozza lehet szolnom a poszthoz. (Felbatorodtam)."

Nemá! Egy hájtek tag-eshez is! Velkám! :)

"Csatlakozom azok taborahoz, akik nem ertik, hogy egyaltalan miert letezik a billentyuzetukon a Capslock."

Én gépeltem mechanikus írógépen (ami még mindig megvan)! Elég nehéz volt nagy betűket gépelni, mert a kisujjal (a leggyengébbel) kellett tartani az egész kocsit. Ott a caps lock egy kampó volt, amit be lehetett akasztani és akkor a kocsi fent maradt. No ezt örökölte meg a villanyírógép, majd az ámmittógép billentyűzet.

A QWERTY kiosztás is azért van, hogy az egymás után sűrűn következő betűk minél messzebb legyen egymástól. Így a kalapács összeragadásának valószínűsége csökkent. Szó nincs tehát ergonómiáról, mert gyors gépelésről. Arra ott van a Dvorak kiosztás. Csak az meg nem terjedt el a konformizmus miatt.
@TrueY:
"Nemá! "
Na jo! Valojaban csak a statisztikadat akartam javitani. :o)))

"ami még mindig megvan"
En mar kidobtam, pedig egy valodi Olivetti volt. Anyamtol kaptam.

"ott van a Dvorak kiosztás."
Az nem egy hires festo volt?
(Csak vicc, csak vicc, csak vicc.....!!!!) :o)))))) Ha engem kerdeznel, nekem sokkal szimpatikusabb a Dvorak-fele billentyuzet!

Amugy elveztem a leirast. Koszonom! Es ez nem vicc.
@Attilajukkaja: "Valojaban csak a statisztikadat akartam javitani."
Azután jön a gugli és leültetnek norma csalásért! :)

"En mar kidobtam,"
Én el fogom kunyizni Édesanyáméktól és megy a többi kacat mellé. Múltkor pl. babkávét kaptunk ajándékba. Jött a kérdés, hogyan daráljuk meg? Eszembe jutott, hogy a szekrény tetején lakik 3 tekerős kávédaráló dísznek. No be is üzemeltem az egyiket. :)

"Ha engem kerdeznel, nekem sokkal szimpatikusabb a Dvorak-fele billentyuzet!"
Lehet ilyet venni. Vagy csinálni: www.google.hu/search?q=dvorak+billenty%C5%B1zet&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a

"Amugy elveztem a leirast."
Őrülök! :)
süti beállítások módosítása