QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Hájtek] Önállóan működő Winamp installálása pendrive-ra

2011.07.29. 11:00 | TrueY | Szólj hozzá!

Címkék: windows 2011 hájtek

A HTC-blog.hu közös nyereményjátékán nyertem egy 2 GB-os pendrive-ot. A minap sikerült is elkocognom átvenni a terméket (köszönet és hála érte!). Mivel eddig még minden ajándék pendrive-om rövid idő alatt elhalálozott, ezért valami olyan felhasználás után néztem, aminél nem fog nagy törés okozni az életemben, ha elfogy alólam a vas.

Gondoltam egy önjáró WinAmp-ot fogok alkotni, ahol a komplett install és a zene egy helyen van. Kicsit gogliztam és találtam egy oldalt, amivel már el tudok indulni: winamp.com. Végül nem egy teljesen minimál config pakkot raktam össze. Pár extra fícsörrel is rendelkezik. De, hogy szavamat egymásba ne öltsem, lássuk az install lépéseit több-kevesebb részletességgel.

  1. Legújabb WinAmp letölt innen. Most a legfrissebb az 5.62
  2. Letöltött progi indít
  3. [Next] > [I Agree]
  4. Browse: pendrive path-t adjunk meg. Nálam "E:\Winamp"
  5. Kikapcsoltam egy rakat dolgot. Ami megmaradt:
    * Multimedia Engine > Audio Playback
    * WinAmp Library > Playlists, Auto-Tagger, Playlist Generator, Portable Media Player Support: USB Devices Support
    * User Interface extensions: Global Hotkey Support
  6. Ne tegye ki sehová. Minden kikapcsoltam (Start Menu, Quick Launch, Desktop) > Next
  7. Csili-vili feature-ok kikapcs > Next
  8. Don't Install Driver Scanner > Install (itt eltököl egy kicsit)
  9. Finish, majd Start
  10. Setup. Ne társítsa semmihez, ne mutasson semmit a böngészőkben.
  11. Ne küldjön statisztikát, mert a firewall-on úgy is fel fog akadni. > Finish
  12. Észreveszi, hogy az E hordozható. Igen kezelje!
  13. Ctrl+P (Setup): Global Hotkeys: Enabled
  14. Az ini file-okat sajna a user-ünk alá pakolja a C: drive-ra. Valahova ide: c:\Users\<my_user_name>\AppData\Roaming\Winamp\. Ez az e:\Winamp\paths.ini-ben adatik meg. Csináltam egy e:\Winamp\config könyvtárat és a c:-ről mindent ide mozgattam. A paths.ini-t módosítottam:
    inidir={26}\Winamp
    helyett
    inidir=e:\Winamp\config
    Úgy tűnik, hogy ez már megy. Mondjuk szép lenne, ha az jelenlegi drive nevét nem kellene beégetni.
  15. Pár tucat registry bejegyzést is létrehoz, de azzal most nem foglalkozom.

Ezzel lényegében az install készen is van. Ez már működik is. A továbbiakban az extrákat szedtem össze:

  1. Most akkor nézzük meg, hogyan lehet un/mount-olni egy USB (pen)drive-ot parancssorból.
    A megoldás: c:\windiws\system32\mountvol.exe.
    Az unmount egyszerű:
    mountvol e: /dNa jó, de hogyan mountoljuk?
    Amikor először mount-oltuk, akkor adjuk ki az alábbi parancsot:
    mountvol e: /l
    Ez kiír egy "\\?\Volume{hexa szám}" szöveget. Ezt véssük fel piros filccel egy postit-re. :)
    mountvol e: \\?\Volume{hexa szám}és már meg is vagyunk.
    Persze az előző parancs arra is jó, hogy ne a rendszer határozza meg számunkra, hogy melyik betűhöz rendelje az USB eszközt.
  2. Ezekből persze csinálhatunk shortcut-okat a desktop-ra, ahol hotkey-eket is lehet definiálni és akkor egy gombnyomásra megoldottuk az un/mount-ot.
    Én egy cmd file-e csináltam, amelyik argumetnum nélkül indítva mount-tol és indítja a winamp-pot és stop agumentummal indítva leállítja a winamp-pot és unmount-ol. Ehhez persze az unmount előtt még le kell állítani az éppen futó winamp-pot is, mert különben nem tudja a W7 umnount-olni, vagy sikerül neki, de akkor a winamp fog megzavarodni (nem is értem, hogy ilyen miért enged az op.rendszer!). Ezt a
    taskkill /T /IM winamp.exeparanccsal tehetjük meg. Hoppá! Ez a winamp is tudja magától:
    e:\winamp\winamp.exe /CLOSE
    vagy
    e:\winamp\winamp.exe /KILL
    Nem tudom, mi a különbség a kettő között. Tehát a cmd script:
    if "%1" == "stop" goto stop

    mountvol a: \\?\Volume{<hexa számok>}\
    start a:\winamp\winamp.exe
    goto fin

    :stop
    rem taskkill /T /IM winamp.exe
    a:\winamp\winamp.exe /CLOSE
    mountvol a: /D

    :fin
  3. Hogyan induljon el magától mount-oláskor? (később kiderül, hogy W7 alatt nem megoldható)
    Megoldás: egy autorun.inf file-t kell a pendrive-ra készíteni
    Kis leírás >itt<.
    [autorun]
    shell=\winamp\winamp.exe
    Sajnos nem indul magától :( Mindig feljön egy ablak, ahol klikkelnem kell. A shell helyett kipróbáltam az "open"-t és a "shellexecute"-et is, de semmi. Sőt még ezt is megpróbáltam, de hiába
    attrib e:\autorun.inf +r +s +h Úgy tűnik, hogy MS kiszedte W7-ből az autorun.inf megoldást. Hát akkor nem véletlenül nem megy! Autorun.inf-et  mégsem töröltem le, mert az ikon és a címke miatt fel lehet használni:
    [autorun]
    label=WinAmp (2G)
    icon=\winamp\winamp.exe
    Marad a klattyogás, illetve egy Enter-t kell csak nyomni a mount után.
  4. Időközben bekerült a gépbe két vinyó. Ezért úgy döntöttem, hogy átirányítom az egészet az A: meghajtóra. Minek árválkodjon kihasználatlanul ez a szép bötű. A pendrive-on minden ini file-ban minden e:-ot árírtam a:-ra. Sajnos ettől a WinAmp Library meghülyült. Nem látszik az A: drive a Devices alatt.
    No ennek is megvan a megoldása:
    Ctrl+P | Plug-ins | Portables | Nullsoft USB Device Plug-in -> duplaklikk A: meghajtó kiválaszt és Connect.
    Innen kezdve az Alt+L-re feljön a Library és a Devices alatt már látszik az A:
    A registry-t it át kellett túrni, mert egy csomó helyre bekerült e:\winamp. Ezeket átírtam a:\winamp-ra. Van pár tucat belőlük.

    Igazából át sem kellene írni, mert úgy sem szerencsés elindítani a mount-oláskor megjelenő popup ablakból. Ha a mount-oláskor felugró dialógus ablakon a winamp-pal való lejátszásra bökünk, akkor az elejétől kezdi és nem ott, ahol legutóbb abbahagyta. Ezt az ablakot inkább escape-eljük le! Sajnos a mount-oláskor feljövő AutoPlay dialógus ablakot nem lehet kikapcsolni!
  5. Szeretném, hogy Screen Lock-kor álljon le, bejelentkezéskor induljon el magától:
    Screen_Lock_Detector.exe letölt
    WinAmp leállít
    Start Screen_Lock_Detector.exe indít -> install: Pendrive: Winamp/Plugins
    Ezt rakja fel: gen_lock.dll
    WinAmp indít
    Config: Ctrl+P | Plug-ins | General Purpose | DoJoe's Screen Lock Detector -> duplaklikk
    Mondjuk az igazi az lenne, ha leállna, de csak akkor indulna el, ha én szólok neki. De ne legyünk telhetetlenek!
  6. Szeretném, ha WinAmp indulásakor elkezdene játszani:
    AutoPlay_Winamp_Plug-in.exe letölt
    WinAmp leállít
    AutoPlay_Winamp_Plug-in.exe indít -> install: Penddrive: Winamp/Plugins
    Ezt rakja fel: gen_autoplay.dll
    A plugins könyvtárban látom, de nem kezd el játszani. A config | Plug-ins | General alatt sem jelenik meg. Úgy néz ki, hogy W7-tel nem működik jól.

    Állítólag ez sem jó W7-en, de azért kipróbáltam és jó: Eggware Autoplay v1.1
    a_play11.exe -> gen_aply.dll
    config: Ctrl+P | Plug-ins | General Purpose | Eggware Auto-Play Plug-In v1.1 -> Enable autoplay

    És működik! Mondjuk nem 100%-os, mert bár ugyan azt a számot játsza, amit abbahagytam, de nem arról a pozícióról folytatja, ahol kiszálltam, hanem elölről indul. De már ez is nagy előrelépés!

És már hasít is jó kis csomagunk!

Zene-bonáljunk minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr493047647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása