QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Színház] John du Prez; Idle, Eric: Spamalot

2011.12.14. 11:00 | TrueY | 38 komment

Címkék: színház 2011

Madách, 2011. 11. 20. 15:00
madachszinhaz.hu

Kicsit mindig tartok a Madáchtól. Nem vagyok egy nagy musical kedvelő. De a Producerek és a Csoportterápia kellemes emlékeket hagytak bennem. Ezen felbuzdulva feleségem elvitt a Spamalot-ra tudván, hogy mekkora Gyalog galopp rajongó vagyok.

Érzéseim erősen vegyesek. Szerencse, hogy nem az 5000 Ft-os helyen ültünk, mert akkor mérges lennék. 2000 Ft-ot megért a dolog (jobb erkély). Így csak egyetlen jelenetről maradtunk le félig-meddig, de erről majd egy kicsit később.

Az a baj a Gyalog galoppal, hogy kb. 20* néztem meg egészben és még többször részleteiben. Kortársaimhoz hasonlóan egész jeleneteket tudok idézni. Mivel azonban a sok dana elviszi az időt, ezért a történetet erősen meg kellett vágni. Bekerült viszont a Tó királynője, mint bővérű menyecske a főszereplők közé. Nekik is helyet kellett szorítani az események folyásiba. De visszakanyarodva az eredeti mondandómhoz, sokszor zavart, hogy nem azt mondják, amit elvárok és nem értettem, hogyan fog folytatódni a történet, ha fontos részletek kimaradnak. Ilyen például az európai és afrikai töketlen fecskék repülésének taglalása. Persze van beszély a fecskékről, de azok nem töketlenek. Itt egy kicsit fennakadtam, mert mi lesz majd az úton-, illetve hídon állóval a történet végén? Elárulom, semmi, mert úgy kimarad a történetből, hogy csak nosza.

Van benne pestisjárvány (de nem a klasszikus fordulatot mondják: "Visszük a hullákat! Hozzátok a halottakat!"), meg anarcho-szindikalista-társadalom. Mindez persze danolva. Még a hullák is. Elő kerül a fekete lovag is. Sorsa a szokott és ott marad megdöntetlenül.

Hiányoltam a Rossznyavaja várat és, hogy sok szöveg nem érthető. Így néha az angol feliratot olvastam, hogy megértsem, hogy éppen mit mondhattak a színpadon. Már az elején is feltűnt, de az előadás előre haladtával egyre szembetűnőbbé vált, hogy Szerednyei csak imitálta a mozgást! Lehet, hogy egy direkt van így, de mintha próbálna és csak jelezné, hogy ő is itt van, de nem akar részt venni a játékban. A Tó tündért játszó színésznő viszont nagyon jó lett. Ő inkább kívülről játszik. Ezt úgy értem, hogy a szerepéből egy színésznő szerepébe lép ki. Elveszett szerep vicces.

A szerzők írtak bele egy adott nemzetre jellemző részt (A "Magyarok nélkül" című dal szövegét Bárány Ferenc írta). A NI lovagjainak második kérése az, hogy rendezzenek egy Musical-t a Madách Színházban (a lejtős ösvény helyett). Érdekelne, hogyan szól ez különböző országokban... A történet során kiderül, hogy magyarnak lenni fikció és a darab egyszer csak megérkezik a Madách Színházba, mint helyszínre. Ez kicsit erőltetettnek tűnik eleinte, de egyre több játékra ad lehetőséget. A grált végül is megtalálják és egy kisfiú el is nyerte az Arthur díjat. Ez aranyos jelenet volt.

Szerintem a második felvonás határozottan erősebb. Sok az ismert poén, de nem a megszokott módon. Érdekesség, hogy előkerül az "Always look on the bright side of life!". De van benne apró részlet a macskákból, az operaház fantomjából is. Persze a megfelelő jelmezeket is be tudták szerezni viszonylag könnyedén.

Az előadás közepesen jó volt. Picit zavart, hogy egy iskolás osztály végig viháncolt, ha kellett, ha nem. De végül is a végén nagy tapsot kaptak.

Tököljünk minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr293399291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oh! Attol tartok, en nagyon utaltam volna az eloadast. Na jo, engem mar eleve nem lehet elrangatni semmilyen operara, operettre vagy musicalre. Talan ket ilyen mu tetszett egesz eletembe, azok is csak azert, mert meg nagyon fiatal voltam. A Jesus Christ Superstar es a Hair.
De a hid jelenet az egyik kedvencem a Gyaloggaloppban! Azt kihagyni ve'tek. A NI lovagos jelenet is ugy jo, ahogy az eredetiben van. Remelem azt benne hagytak, hogy "na jo, kiegyezunk egy dontetlenben!".

"A történet során kiderül, hogy magyarnak lenni fikció"
Mi van? Ez meg milyen uzenet? :o))))

"Így néha az angol feliratot olvastam, hogy megértsem, hogy éppen mit mondhattak"
Kivetitettek a szoveget? Vagy kaptatok egy "librettot"?
Asszem, ezt a darabot kihagyom....Eleget tokolok en minden nap!
@Attilajukkaja: Én ezeket is szeretem, de azt hiszem ezt már részletesen kitárgyaltuk. :)

Személy szerint a Spamalotot nem ajánlom. De a Csoportterápia egészen jó ( qltura.blog.hu/2011/06/29/szinhaz_bolba_tamas_galambos_attila_szente_vajk_csoportterapia ). Azt ajánlom.

"Mi van? Ez meg milyen uzenet?"
Próbáld megfogalmazni magadnak, hogy mi az, hogy magyar! Nehéz lesz! Már évszázadok óta próbálkozunk vele, de nem igazán meg. :)

"Kivetitettek a szoveget?"
Aha! Van a színpad fölött egy ledes képernyő. Mind az Erkelben is volt.
@TrueY:
"a Csoportterápia egészen jó"
Nekem az a bajom ezekkel a darabokkal, hogy idegesit, amikor az emberek teljesen termeszetellenes modon egyszer csak ugy dontenek, hogy dalolva kezdenek el beszelni. Aztan meg hirtelen abbahagyjak. A musical-ben legalabb erteni, amit enekelnek, mert nem valtoztatjak el a hangukat, de a masik ket mufajban meg erteni sem lehet a szoveget. Ugyanez vonatkozik a tancbetetekre is. En imadom a tancos eloadasokat, de hogy egy szindarabba minek beszurni ilyesmit, azt fel nem fogom.

"Próbáld megfogalmazni magadnak, hogy mi az, hogy magyar"
Egy nemzet, ugyanugy, mint a lengyel, a koreai vagy az amerikai. Hogy nem homogen, es dinamikusan fejlodott a tortenelem folyaman? Hat aztan? Szinte egyik nemzet sem az.
Egy nemzet akkor lenne fikcio, ha csak egyes emberek elmejeben elne, de ha mindegyikeben el, azt mar valosagnak nevezzuk. Meg akkor is, ha egyes elmek szerint ki kellene csoportokat rekeszteni belole.

"Van a színpad fölött egy ledes képernyő"
Igen, ez valoban szokas, ha erthetetlen nyelven vagy modon adjak elo a darabot (kulfoldi vendegszereples vagy OPERA!!!). :o)
Es a rendezo ugy gondolta, hogy a darab csak akkor lesz kovetheto, ha az eredeti szoveget kivetiti angolul????? Hat nem tudom. Nem lehetett valami nagy az onbizalma. :o)
@Attilajukkaja: "egyszer csak ugy dontenek, hogy dalolva kezdenek el beszelni"
Ez kicsit olyan, mintha azt mondanák Picasso kék korszakára, hogy unalmas, mert túl sok kéket használ. :)

Gondolom a szerző azt értette a fikción, hogy nehezen megfogalmazható, mert annyira kevert és sok kultúrájú csapat vagyunk, hogy nehéz bármilyen ismérvet elfogadni erre. Kedves jobbos barátaimmal sokat beszélgettem erről és abban állapodtunk meg, hogy ha mutatnak egy olyan tesztet, amivel mérni lehet, hogy ki mennyire magyar, akkor majd tovább beszélgetünk erről... :)

"ledes képernyő"
Gondolom itt a kelfeldi nézőknek kedveskedtek ezzel.
@TrueY:
"olyan, mintha azt mondanák Picasso kék korszakára, hogy unalmas"
Igen, ez valoban szubjektiv. Dehat a muveszet egeszeben nem az?
Mellesleg, nekem Picasso kek korszaka tenyleg elegge unalmasnak tunik. Na jo! Csak viccelek. igazabol nem kedvelem Picassot ugy, ahogy van: kek es mas korszakokkal egyben. Nem festett rosszul, de a korszak egy celebet csinalt belole. Az ujitasai messze nem birnak olyan jelentoseggel, mint amit a reklam megprobal kihozni belole. Picasso fel van fujva.
Es sokan ebbol probalnak megelni.

"nehezen megfogalmazható, mert annyira kevert és sok kultúrájú csapat vagyunk"
Nem tudom, a rendezo mit akart kihozni ebbol az egeszbol, de ebben igaza vot. Tenyleg multikultik vagyunk. De ettol meg nem valtunk egy fiktiv naciova!

"ha mutatnak egy olyan tesztet, amivel mérni lehet, hogy ki mennyire magyar, akkor majd tovább beszélgetünk erről"
Ez jo megoldas!! Csak az a kerdes, hogy ki dobja a piacra a teszt kitet. Mert ha en, az nagyon mas alapon mukodne, mint pl. a Vona Gabor vagy a Harrach Peter tesztje. v
@TrueY:
"Kedves jobbos barátaimmal sokat beszélgettem erről"
Hat neked is vannak ilyenek? Nekem is :o)
Nem tartom magam kommunistanak es sohasem szavaztam meg az MSZP-re sem, de liberalis elvek alapjan elem az eletemet.
Idonkent jobbikosokkal sorozok, mert Hal' Isten igy hozta a sors. Ezt is megtehetem. Nagyon tanulsagosnak tartom ezeket a kocsmai beszelgeteseket. Ezek ott jo, dolgos emberek.
Jo lenne, ha oket is meghallhatnank!
ha oket is meghallgatnank!
@Attilajukkaja: "de a korszak egy celebet csinalt belole"
Hát igen! Erről (is) szól a svéd Picasso kalandjai. Nagy kedvenc!
"Picasso fel van fujva."
És erre ő is szépen rájátszott!

"ki dobja a piacra a teszt kitet."
Hát igen. Erről szól a USA-beli feketék alacsonyabb IQ-ja is. Nagyban függ, hogy ki állítja össze az ilyen teszteket.

"Hat neked is vannak ilyenek?"
Igyexem elkülöníteni magam a politikai szekértáboroktól. Nekem egy politikus akkor szimpatikus, ha látom rajta, hogy gondolkodik. Sajnos ebből egyre kevesebb van.
@TrueY:
"Erről (is) szól a svéd Picasso kalandjai. Nagy kedvenc!"
Ebben egyetertunk!!!!

"És erre ő is szépen rájátszott!"
Helyeben en is ezt tettem volna!!!! De mire gondolsz, hogy rajatszott? Szerinted nem onmagabol fakadt az excentrikus, bohem, ellenallo, soha meg nem nyugvo viselkedese? Miben kellett rajatszania? Es ha eszrevette, hogy celeb lett, es erre valoban rajatszott (pl. tanyerok festese ket vonallal, a film szerint), akkor vajon miert tette?

"Igyexem elkülöníteni magam a politikai szekértáboroktól."
Es mekkora sikerrel? Mert igyekezni en is igyekszem,...de nem nagyon megy. Mert egyszer csak szavazni kell!

"Nekem egy politikus akkor szimpatikus, ha látom rajta, hogy gondolkodik"
Szamomra ez mar keves a szimpatiahoz. Gondolkodni mindegyik gondolkodik, csak nem mindegy, hogy mire jut. Ez sokban fugg az eloeletetol (tortenelmi es egyben csaladi tapasztalataitol), az ambicioitol es az intelligenciajatol. Ha ez a szentharomsag valahol megbomlik (nyilvan csak az utolso ketto valtozhat), akkor mar gond van. A tisztesseg es tortenelem ismerete nalam mindharom kategoria resze.
Ha te is ezt erted gondolkodas alatt, akkor egyetertunk.
Van egy "axiomam" (na jo, elkepzelesem, amit most talaltam ki), ami meg bizonyitasra szorul, ha tenyleg szukseges: megfelelo politikus nem letezik, per definicio :o)
Vegyuk csak a klasszikusokat: Lincoln-t, Ghandi-t, Churchill-t. A torteneszek mindegyiket kemenyen biraljak. Nehanyra kinkeservesen rabiggyesztik a jo vagy a kivalo jelzot,...de hogy megfelelt-e az elvarasoknak? Egyertetuen nem! Csak egy rovid idore. Maskepp nem valtottak le vagy lottek volna agyon oket. Az utokor persze maskepp is itelhet ;o)
Az akkor lenezett gondolatok, ma mar egyetemesse valhattak.

Remelem, egykor a mi vezetoinket is pozitivan ismerik majd el,...de semmi jora nem szamitok. Ma Tisza Kalmant, Horthy Miklost es Karolyit Mihalyt sem az alapjan itelik meg, amit tettek, hanem amit a mostani kozhangulat diktal. Es ez nagyon veszelyes. Keves az ismeretunk a valodi szerepukrol.
Horthyrol a napokban jelenik meg egy iras,...ha megjelenik, majd jelzem.
@Attilajukkaja: "De mire gondolsz, hogy rajatszott?"
Arra gondolok, hogy eléggé a világ elé tárta az életét. Ez akkoriban még nem volt ilyen nagy divat.

"Es mekkora sikerrel?"
Szerintem elég jól megy. Örömmel nézem Eperjes és Székhelyi szerepléseit és szívesen olvasok Csurkát (a drámáit) és Esterházyt is. Szeretem Ákos és Brody zenéit.

"Szamomra ez mar keves a szimpatiahoz"
Szerintem sem sok, de egyre kevésbé jellemző. :( Sajnos ránk nem jellemzők a nagy formátumú politikusok. Ez a műfaj nekünk nagyon nem megy. :(
Horthy nem nagyon érdekel. Több százezer magyart küldött a halálba. Kiket a gázkamrába, kiket a húsdarálóba. :(
@TrueY:
"eléggé a világ elé tárta az életét"
Nem vagyok biztos abban, hogy ez az o sajat otlete volt.

"Örömmel nézem Eperjes és Székhelyi szerepléseit és szívesen olvasok Csurkát (a drámáit) és Esterházyt is."
Ha igy erted, akkor en is ezt teszem, de meg sohasem gondoltam arra, hogy ezzel elkulonitem magam a politikai szekertaboroktol. Egy muvesz- vagy tudosembernek,...de barmilyen hetkoznapi embernek is nagy galadsagot kell elkovetnie ahhoz, hogy elzarkozzam attol is, amit magas szinten muvel. A csaladban is van katolikus pap, akit nagyon kedvelek, mert jo ember es jo dolgokat csinal, akarmennyire is elitelem az egyhaz tortenelmet es tevekenysegenek szamos mozzanatat.

"Sajnos ránk nem jellemzők a nagy formátumú politikusok."
Ez a fogalom elegge szubjektiv, de az en eletemben valoban nem tudnek ilyet emliteni. Amugy is a tortenelem tesz egy politikust nagyformatumuva :o)
De amig Kossuth vagy Nagy Imre szemelye/nagysaga is vitatott, addig nehez a maiakrol itelkezni.
@Attilajukkaja: "ez az o sajat otlete volt."
Nem hiszem, hogy tudatosan gondolt erre. Meglehetősen extrovertált "self-confident" muki lehetett... Sajnos tudok pár ilyen embert, csak ők nem tehetségesek... :(

"ezzel elkulonitem magam a politikai szekertaboroktol"
Pedig manapság teljesen "normális", hogy valaki azért nem megy (mondjuk) a Nemzetibe, mert azt olyan ember vezeti, akit nem fogad el. :(

"Ez a fogalom elegge szubjektiv"
Igen. Pl. trianoni magyar tárgyalódelegáció tagjai napokon-heteken át küzdöttek, hogy meggyőzzék a döntnököket, de ezt Benes percek alatt a szünetben szétzúzta. Mert Benesnek voltak kapcsolatai, amiket könyörtelenül ki is használt. Ez a politika, amihez mi sohasem értettünk. Vagy nézzük a mostani ámokfutást! Szembe megyünk a forgalommal egy autópályán és ezt mi unortodoxiának hívjuk. :( Szokásos magyar szómágia.
@Attilajukkaja: Azt hittem elvesztél.
Megnyugodtam.
huhh...
@sulcus: @Attilajukkaja: Ezekért a meghitt pillanatokért érdemes blog-olni! :)
@TrueY: Te tucc valamit amit én nem? :-)
@sulcus: Ha tudnád, hogy én mi mindent tudok, amit Te nem, akkor nagyon meglepődnél! :)
@TrueY: @sulcus:
Ti mindketten tudtok valamit, amit en nem!!!

"Ezekért a meghitt pillanatokért érdemes blog-olni! :)"
Ez a pillanat annyira meghitt, hogy meg en sem tudom, mirol van szo.
Kedves Sulcus! Kisegitenel? Honann is ismersz te engem? Honnan vesztem el?
@sulcus: Nem volt célom! ;) Úgy is írhattam volna, hogy "Ha tudnád, hogy mennyi mindent tudsz, amit én nem, akkor...". De az olyan kishitű lett volna! :)
@Attilajukkaja: @sulcus: Bocs, de nem tudom kihagyni:

"Ha tudnád, hogy mi mi mindent tudunk, amit Te nem, akkor nagyon meglepődnél! "
Avagy
""Ha tudnád, hogy mi mindent tudsz, amit mi nem, akkor nagyon meglepődnél! "

Azt hiszem fokozhatatlan! :)
@TrueY:
Igen,igen ez fokozhatatlan,mondhatni mondhatni kimeríti az orgasmus maximus fogalmát :-)
@Attilajukkaja:
Hát,ha már az "avataromra" sem emléxel,nem hagytam túl mély,nyomot benned! :-(
De még akkor mostan TrueY-nak igaza lesz és a blogját össze-vissza nyálazzuk?!
Szerintem meg ha csak nem blöffölt,többet tud bimbózó majd hervadó kapcsolatunkról,ami nem teljesedett ki és elveszett az ideológia,sztratoszférikus útvesztőjén.Vagy az is lehet,hogy Ő többet tud rólam,mint gondolom,de akkor csak tőled,lehet információja.
@Attilajukkaja: "@Attilajukkaja: Azt hittem elvesztél.
Megnyugodtam.
huhh..."
Egyébként halovány lila gőzöm sincs,hogy TrueY ebben a mondatban milyen meghittséget vélt felfedezni,ez már engem is hanyatt vágott!?
@sulcus:
Ne legy szemet! Ne hagyjal ketsegek kozott vergodni. TrueY mar tudja rolam, milyen rossz a nevmemoriam. Pont az a baj, hogy az avatarod nagyon is ismeros, ...de nem remlik, melyik blogrol. Az biztos, hogy egyutt szidtuk a kormanyt (kulonben nem udvozolnel ilyen kedelyesen, he-he!). Ket-harom kulcsszora lenne szuksegem, onnantol mar beindulok.

"többet tud bimbózó majd hervadó kapcsolatunkról,ami nem teljesedett ki és elveszett az ideológia,sztratoszférikus útvesztőjén"
Szoval egyszer mar bimboztunk? Es te ezzel a nick-el probaltal beporozni????? En meg bibeztem,...aztan megsem? Ez egyre talanyosabb lesz!!!! :o))))

"Ő többet tud rólam,mint gondolom,de akkor csak tőled,lehet információja."
Hja. Rendszeresen adok le neki drotot mindenkirol. Foleg azokrol, akikrol magam sem tudom, hogy kik. A regi spicli ver nem mulik el nyomtalanul. Ez koztudott!!!!!!

"TrueY ebben a mondatban milyen meghittséget vélt felfedezni"
Nyilvan azt hitte, hogy ket regi kedves ismeros veletlenul osszefutott a blogjan. Tudod, csak TE meg EN! Meg a gyertafeny.
Meg en is remenykedem, hogy jol sul el a dolog,...Hogy nem bantottalak meg azzal, hogy nem tudom, ki vagy. Ha elarulod, akkor igerem, megkovetlek valahogy :o)
Te egy gyönyörű,édes, aranyos és főleg okos virágszál vagy.Nem utolsó sorban,tudsz főzni,ami manapság egy nőnél bizony ritka mint a néger síugró.
Ezeket imádtam benned!
Az a helyzet,hogy én dobtalak (lehet,igazi ok nélkül) mert kommunikációnk során egyre több olyan mondatot olvastam tőled ami kísértetiesen hasonlított a feleségemtől is hallgathatok és ez igen lehervasztotta a pollentermelésemet és porzóm turgorát!
(egyébként nem ezzel a nickemmel ismerkedtünk meg )
BOCSÁNAT TrueY-tól,hogy blogját nem rendeltetés szerűen használtam (nem akarattal történt!)
Elnézést,hogy élek mindenkitől. :-)
@sulcus:
"egyébként nem ezzel a nickemmel ismerkedtünk meg"
Igy nem er!!!! Ezek szerint nem is en kerultem meg, hanem te.

"én dobtalak (lehet,igazi ok nélkül)"
Na ez volt a kulcsmondat! TrueY-nak mar emlegettelek, amikor egyszer Virag elvtarsat idezte es azt irta, hogy "errol nem nyitok vitat!". Mondtam neki, hogy csak ovatosan banjon ezzel a mondattal, mert egyszer engem mar dobtak emiatt!!!!

"Ezeket imádtam benned!"
Nem gondolod, hogy picit eltulzod a nyajas kifejezeseket miutan tudni sem akartal rolam egy fel even keresztul? No de boritsunk fatylat a multra. Vissza vagy fogadva. ;o)
De tudd, hogy azota egy fikarcnyit sem valtoztam!

"lehervasztotta a pollentermelésemet és porzóm turgorát"
Latom a sok funyiras nem mult el nyomtalanul, te kis botanikus!
@sulcus: "Elnézést,hogy élek mindenkitől."
(+bocsátva!)

@Attilajukkaja: Mondom, hogy ilyen szép pillanatokért érdemes blog-olni! :)
@TrueY:
"ilyen szép pillanatokért érdemes blog-olni!"
Fene a gusztusodat!!! :o))))
@Attilajukkaja: @sulcus:
Nem a világmegváltásra hajtok! Nekem itt vagytok ti! :)
@TrueY:
Es ugy erzed, hogy velunk ez nem fog menni? ;o))))
@TrueY: Lassan kiadhatod könyvként évődéseinket. :-)
@Attilajukkaja: Fura a jó kapcsolatotok,a nem túl közeli ideológiai álláspontotok ellenére.
@Attilajukkaja: "Nem gondolod, hogy picit eltulzod a nyajas kifejezeseket miutan tudni..."
Oké,ano-lingualis közeledést befejeztem.
@sulcus:
"nem túl közeli ideológiai álláspontotok ellenére"
Miert? Mindketten a magyar hetpettyesre eskuszunk. Eskuszunk!
Valojaban nem tudom, mire gondolsz. De ha tenyleg annyira eltero az ideologiank (?) es megis joban vagyunk, akkor megtestesitjuk azt, amit amugy is nagyon hianyolok ebben az orszagban. Vagyis dicseretnek veszem.

"ano-lingualis közeledést befejeztem"
Azert ne kapkodd el annyira! Egy-ket nyelvcsapast meg el tudok viselni. :o)))))
@Attilajukkaja:
1.csak a féltékenység beszél belőlem :-)
2.Eddzek rá... :-),csak negatív feedback esetén nem szívessen...
@sulcus:
!. Na de ideologiai alapon? Amugy sosem alltottam, hogy monogam lennek. ;o)
2. Ennyi "negativ" feedback-et igazan megerdemeltel. Nem gondolod?
süti beállítások módosítása