QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Hájtek] Samsung Galaxy Mini (GT-S5570) #2

2012.02.24. 11:00 | TrueY | 5 komment

Címkék: 2012 hájtek

samsung.com/hu

Eltelt egy kis idő és összeszedegettem, hogy milyen újabb problémákkal találtam magam szemben. Az előző cikk >itt< található!

Sajna gyorsan merül. Egy teljes napot neccesen húzz ki, ha tényleg használom. Ezzel nem tudok sokat tenni. De az nagyon jó, hogy microUSB töltős, így otthon a töltőn, a munkahelyemen pedig az USB porton lóg. Szabvány szerint 500 mA-rel lehet terhelni egy PC USB portját. E miatt egy délelőtt kell a nem teljesen lemerített telefon feltöltéséhez. Ez sem túl jó.

A WiFi is gyengusz. Az iPad Wi-Fi-je még tök jó jelet mutat, de ezé már nem látja az adót.

Azt is be kell kalkulálni, hogy meglehetősen lassan talál GPS jelet. Legalább 1-2 perc kellhet neki. Néha bosszantó, hogy beülök az autóba és ott kell ücsörögni, míg megtalálja a helyét a világban.

Általában tetszik a felugró billentyűzet. Bár kicsit, mégis elég jól el lehet találni a gombokat. Az is jó, hogy majdnem minden gomb több funkciós. Pl. már a normál betűket tartalmazó gombokról is el lehet érni a számokat, vagy a nyagybeűs változatot. Ha csak 1, vagy két számot szeretnénk írni, akkor nem kell átváltani a numerikus/írásjelet billentyűzetre. Sőt a betűs billentyűzetről is elég sok írásjelet és smiley-t el lehet érni, a '.' hosszabb lenyomásával. Írásjeles billentyűzetből 3 is van: számos, írásjeles, smiley-is. Kicsit zavaró, hogy várni kell, amíg feljönnek az alternatív gombok. Jobb lenne, ha felhúzva az ujjat egyből felugorna. Kicsit gyorsabb lenne. Jé! A kis 'o'-ra hosszan bökve olyan sok jel jön fel, hogy a kis lezáró jel már nem fér ki. Tehát csak úgy lehet lezárni, ha beírok egy jelet. Hmmm...

A Naptrában egy időt beállítani is csak + és - jelek nyomkodásával lehet. Miért nem lehet az ujjak csúsztatásával megcsinálni? Gyorsabb lenne, szerintem!

Írtam, hogy nagyon tetszik, hogy a kapcsolatokból is ki tudunk tenni shortcut-okat a tálcára. Így egy ikon lenyomásával lehet telefonálni, SMS-t küldeni. Kicsit hiányzik, hogy ezt e-mail-ra miért nem lehet megcsinálni?

Azt sem értem, hogy miért nem lehet jegyzetet e-mailben elküldeni? Ha csinálok egy képet, arra feljön, hogy Bluetooth, gmail, Picasa, SMS. De a jegyzetnél csak Bluetooth és SMS (MMS?) van. Vajh miért? Kézzel át kell másolnom egy e-mail-ba, hogy el tudjam küldeni!

A 30 MB-os 3G keretem kb. 5 nap alatt elfogyott. Valamilyen SW szeretne kommunikálni neccen keresztül. Még nem jöttem rá, hogy melyik a bűnös!

A korábbi problémákra pár reakció:

  • Hogy fogok éjszaka is hallgatni? A korábbi telefonon vaktában is tudtam, hogy milyen gombokat kell nyomkodnom, hogy kikapcsoljon, megálljon, előre/hátra lépkedjen. Mivel itt csak kevés gomb van, ezért ez problémás lesz egy érintőképernyős mobilon.
    Éjszaka továbbra is az E51-et használom.
  • Kicsit gyengusz az aksija. Max 2 nap (de inkább 1), nem túl intenzív használat mellett. Problémás, főleg a feleségem régi kinyithatós Samsungja után, mai 1 hetet is kibírt.
    Azt hiszem, hogy alapból 1000 mA-es az aksija. De lehet 1100 mA-eset is venni bele. Gondolom az egy picit tovább húzza). Plusz beállítottam pár energiatakarékos dolgot, de nem sokat javult.
  • A Wi-Fi vevőkéjének érzékenysége is gyengének tűnik...
    Határozottan gyengébb, mint az E51-esé, de nem sokkal. Függ attól is, hogy hol vagyok a szobában. Gondolom a fránya interferenciák. Az iPad simán tök jó vételt mutat, ahol a Galaxyval csatlakozni sem tudok.

Találtam pár jó kis appot:

  • RealCalc (free): kalkulátor. Az alap androidos számológép négy alapműveleténél sokkal többet tud. Bár statisztikai funkciók nincsenek benne, de egy alap CASIO kalkulátor szintjét eléri. 10 memória, sin, cos, tan, ezek inverzei és hiperbolicus-ok. Log, ln, e^x, 10^x, y^x, y^(1/x), négyzet- és köbgyök, négyzet és köb, reciprok, százalék és zárójelek. Faktor, pi, e. Bekapcsolható a fordított lengyel logika is. Ezt én mellőztem.
  • ColorNote (free): Naptár és jegyzet egyben. Így jegyzetekre is lehet végre riasztást beállítani. Tud widget-et is, de ahhoz a telefonra kell installálni. Az SD-n nem működik.
    Többet tud, mint a beépített Jegyzet és a Naptár, szóval lehet, hogy kidobom őket és ezt az egyet fogom használni. Sajnos pár dolgot ez sem tud (hetek száma, magyar szabad és munkanap cserék). Na itt a jegyzeteket már sokkal több módon tudjuk továbbküldeni: Clipboard, csatolmány, bluetooth, gmail, másik note, sms. Sőt az eredeti jegyzetek küldési köre is kibővül! Ide is átküldheti a jegyzetet! Sajnos a naptár ezt nem tudja. :(
    Egy jegyzetet a "status bar"-ra is ki tudunk dobni. Ez is jó kis lehetőség! Mndig szem előtt van!
    Ami hiányzik: pozíció alapú riasztás (pl. benzinkúton szeretnék valamit venni); kicsit nehézkes a dátumok, riasztások beállítása. De más szokom. A gmail szinkronizálást még meg kell nézni, hogyan is megy...
    Sajnos nem lehet előzetes értesítéseket beállítani. Talán ez az egyetlen valóban fájó hiányossága.
  • HVG (free). Vigyázzunk! Ha nem kapcsolunk ki minden frissítést, akkor kb. 3-4 nap alatt megeszik 30 MB-ot a 3G-n! Be lehet állítani, hogy csak WiFi-n keresztül töltse le a friss híreket. De én kikapcsoltam és a kézi frissítést élesítettem be. Jövő hónap elején kiderül, hogy ez meggyógyítja-e a túlzott hálózati igényeket.
  • Index (free) - ehhez sok mindent nem tudok hozzátenni. Azt csinálja, amit el lehet tőle várni. Lehet jobbra-balra is lapozni. Ekkor a rovatok között vált. Index, Totalcar, SportGéza, Dívány, Velvet. A beállítások is nagyon korlátozottak (betűméret, rovatok, háttérszín, és a képletöltés), de nem is kell túljátszani az ügyet.
  • Network Traffic Detail (free): Mi eszi meg 3 nap alatt a 30 MB-os 3G kapcsolatomat (Valszeg a HVG app)? Ezt szerettem volna kinyomozni. Gyanúsan sokat forgalmaz a HVG app. De sajnos ez az app sem tud olyat, hogy WiFi és 3G bontásban megmutassa, hogy az egyes app-pok mennyit beszélgetnek. Keresek tovább.
    Szerencse, hogy a T-Mobil-nál a keret elfogyása nem jár teljes necctelenséggel, mert a GPRS kapcsolat még mindig megmarad.

Telefonálódjunk minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr233533648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Android telefonnál egyszerű lecserélni a gyári alkalmazásokat. Ha nem tetszik a naptár, tegyél fel egy másikat. A +--os megjegyzést nem is értem, bár Minit még nem használtam.
De lassan érkezik erre is az ICS, annak elég jó a gyári naptára.
forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1390423
Okostelónál az egy nap már ideális, legalábbis a jelenlegi aksikkal. Nekem sokszor csak fél nap. Ha estig nem kell rádugni, akkor már csodálkozok is. Bár a kocsiban is szoktam tölteni, de ott GPS-ezek is.
Mondjuk nem tudom, hogy miért Mini-t választottál. :)
Billentyűzetnek és a SwiftKey-t kultiválom. Nem csak az aktuális szót sejti, hogy mit akarsz írni, de egyből utána a folytatást is ki tudja találni. Ha sokszor írsz hasonló mondatokat, nagyon egyszerűvé válik. És utána nagyon hamar rászokik az ember, hogy hasonló mondatokat írjon. :)
Valószínűleg a google location szervízek nézelődnek fel. Vagy a Market is akár. Okostelefonhoz legalább 1Gb forgalom nem árt.
Számológép: Most lett tölthető a Graph-89, kell hozzá még egy rom is, és kapsz egy TI-89-et. De szerettem régen.
Network monitor: My Data Manager Free market.android.com/details?id=com.mobidia.android.mdm
Én ezt használtam korábban. Teljesen jó, státusz oldalon mutatja, külön mobil meg wifi.
De ICS-ben már alapból benne van a monitoring, és szabályozni is lehet alkalmazásokat, meg limitet állítani.
Ja, és linkelhetnéd ilyenkor az első részt, ne kelljen keresgetni. :)
@nk: "Ha nem tetszik a naptár, tegyél fel egy másikat."
Ezért próbálkozom most a ColorNote-tal. De az sem tökéletes... ;)

" A +--os megjegyzést nem is értem, bár Minit még nem használtam."
Ha egy dátumok szeretnél megállítani egy Note-hoz, akkor feljön egy kis ablak, amiben a hónap és nap van (vagy az idő). Itt a '+' és '-'-ra bökve lehet növelni, illetve csökkenteni a dátumot, vagy az időt. Nem túl elegáns megoldás.

"De lassan érkezik erre is az ICS, annak elég jó a gyári naptára."
forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1390423

Mi az az ICS? Ja a 4.0 Android??? Na majd megnézem! Kösz!

"Okostelónál az egy nap már ideális, legalábbis a jelenlegi aksikkal. Nekem sokszor csak fél nap. Ha estig nem kell rádugni, akkor már csodálkozok is. Bár a kocsiban is szoktam tölteni, de ott GPS-ezek is."

Ez azért gáz. Egyre jobb aksik vannak, a telefonok meg egyre kevesebbet bírnak. Pedig nem használok WiFi-t, BT-t, GPS-t és beszélni sem beszélek sokat. Sztem gáz!

"Mondjuk nem tudom, hogy miért Mini-t választottál. :)"
Mert még nem volt okostelefonom és nem vagyok nagyon igényes. :)

"Billentyűzetnek és a SwiftKey-t kultiválom."
Nekem ezek a csili-vilis dolgok nagyon be szoktak kavarni. Sokat szoktam jegyzetelni. Nagyon zavar, ha helyettem megpróbálja kitalálni a következő egy latin szót. ;)

"Ha sokszor írsz hasonló mondatokat, nagyon egyszerűvé válik."
Na, ilyet én nem szoktam! ;)

"Valószínűleg a google location szervízek nézelődnek fel. Vagy a Market is akár. Okostelefonhoz legalább 1Gb forgalom nem árt."
A forgalomból az látszik, hogy a HVG generálja a legtöbb forgalmat. Gyorsan ki is kapcsoltam. Nem nézek én filmet rajta és csak az utazáshoz kell. Itthon van WiFi, a munkahelyemen megint van, csak közbe' kell kihúzni valahogy! :)

"Számológép: Most lett tölthető a Graph-89, kell hozzá még egy rom is, és kapsz egy TI-89-et. De szerettem régen."
Nekem volt PTK-1096-m igaziból. 960 lépésben lehetett programozni! ;) De a telóra elég nekem a 4 alapművelet, sin, cos, ilyenek. Ha komolyabb számítás kell, akkor megírom programban.

"Network monitor: My Data Manager Free"
Nagyon kösz! Ezt kipróbálom!

"De ICS-ben már alapból benne van a monitoring, és szabályozni is lehet alkalmazásokat, meg limitet állítani."
Ha befejezik a portolást, akkor majd megpróbálom feltenni!

"Ja, és linkelhetnéd ilyenkor az első részt, ne kelljen keresgetni. :)"
Jogos, megcsináltam. Azon gondolkodom, hogy azok a témák, amikhez sok cikk tartozik, azokhoz csinálok egy összefoglaló cikket és mindig oda is hozzáadom az új linket. A cikkek pedig erre az összefoglaló cikkre fognak hivatkozni.

Köszi a kommentet!
@nk: "Network monitor: My Data Manager Free "
Hali! Nagyon kösz a tippet! Nagyon bevált! 2 nap után látszik, hogy a HVG alkalmazás viszi el a Mobil adatforgalom 87%-kát! Azt hiszem ezt az app-pot kénytelen leszek lebontani. :(
süti beállítások módosítása