QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Hájtek] Samsung Galaxy Mini (GT-S5570) #3

2012.08.14. 11:00 | TrueY | 15 komment

Címkék: 2012 hájtek

samsung.com/hu, Előző rész...

További tapasztalataimat szedegettem össze. Elmondhatom, hogy jobbára még mindig meg vagyok elégedve a cuccal. De azért adódnak kisebb-nagyobb problémák. Elsősorban ezekkel foglalkozom.

Először is nem értem, hogy miért nem lehet fejjel lefelé fordítani? Illetve lehet, de arra nem fordítja a képet. Nem értem, hogy miért okoz ez gondot az op.rendszernek! A probléma ott jön elő, hogy a USB csatlakozó a telefon tetején van. A szivargyújtós töltőn viszont spirálba feltekert vezeték van. No már most, ha beteszem az autó telefon tartójába, akkor nagyon feszül a töltő és töri a vezetéket. Fejjel lefelé nem törné, de úgy meg nem fordul meg a navigáció! Bakker! Teljesen érthetetlen számomra! Egy elkerülő megoldásom van! Mivel az autóban van USB csatlakozó, ezért vettem egy USB-uUSB csatlakozót. Ennek nincs feltekerve a kábele és kicsit lötyögősen bár, de feszülés nélkül be tudom dugni.

Az első rosszul sikerült navigáció indítások után azt javaslom, hogy a navigációt indítsuk el 2-3 perccel korábban, mielőtt kocsiba szállunk. Így egyből hadra fogható lesz, amikor elindulunk. Én már párszor belefutottam, hogy az elinduláskor sokáig csak azt mutatja, hogy keresi a GPS-t. Viszont, ha már megy, akkor nincs vele gond! Viszonylag kicsi, 30 MB-os adatcsomagom van, de a T a 30 MB forgalmazása után is engedi a GPRS-t, ami teljesen elég a gugli navigációnak! Néha a lakásom környékén is szoktam vele navigálni és már volt, hogy sokkal jobb utat javasolt, mint amin én járni szoktam!

Sajnos a WiFi vétele zavaróan gyengusz. Az iPad sokkal messzebbről is tökéletes vételt produkál!

Sokszor visszatérő és idegesítő probléma, hogy amikor csöng a telefon, akkor nem lehet lenémítani! Fel kell venni, vagy le kell tenni! Néha olyan helyen vagyok, hogy 10-20 másodperc is eltelik, amíg olyan helyre tudok menni, ahol nyugisan beszélhetek. Ilyenkor jó lenne, ha le tudnám némítani. De ilyen csúszka sajnos nincs! Miért??? Marad a hangszóró lefogása (jobb alul, hátul). Ez viszonylag jól némít.

A billentyűzet eléggé idegesít. De az az iPad-on is. Azt hiszem, hogy egy billentyű app lesz az első, amit megírok, ha végre rászánom magam az Android programozásra!

Találtam pár jó kis appot:

  • ColorNote (free): Ezt használom a beépített jegyzet és naptár helyett. Jobbára meg vagyok elégedve vele, de van pár nagyon zavaró hiányossága.
    Először is nincs "elő"riasztás. A beépített naptárban több riasztást is adhatunk egy eseményhez. Valamint  jegyzet és naptár bejegyzés külön álló entitás. Miért? A jegyzethez beállíthatunk riasztást és naptár bejegyzésből csinálhatunk jegyzetet. De akkor duplikált lesz. Ez miért van így? Talán a guglival való szinkronizálás miatt??

  • My Data Manager (free): nk szaktárs ajánlotta ezt az app-pot. Nagyon jó network forgalom logoló cucc! Az új verziója már napi, sőt órás forgalmat is tud és a grafikonban kikapcsolható a WiFi forgalom, így tényleg csak a mobil hálózati forgalmat is meg tudom nézni! Ezzel szűrtem ki, hogy a HVG app-ja kajálja meg a hálózati keretemet. Sajnos a letöltés is simán elindulhat a 3G-t használva. Miért nem lehet WiFi-re korlátozni? Ami még viszonylag sokat eszek, az a "Hálózati hely" (ez mi lehet?) és az "OS services". Ezek is 2-2 MB-ot megesznek havonta. Amit nem értek, hogy a "Tárcsázó" beépített app miért eszik meg 1 MB-ot? Miért konnektál a neccre???

  • HVG (free): No ezt leszedtem! Az app jó, de még akkor is 3-4 nap alatt megeszik 30 MB-ot 3G-n, ha minden frissítést kikapcsolunk! Ezt nem ajánlom! Pedig kér érte! Jelentettem a hibát. Pár hónap nem volt elegendő a javításhoz... :(

  • Battery Indicator (free): Az aksi fogyasztásának nyomon követésére ezt az appot tettem fel. Viszonylag igénytelenül megcsinált dolog és csak annyira tartom hasznosnak, hogy %-osan is kijelzi, hogy hol is tart a fogyasztás. Ebből jöttem rá, hogy 15%, 10% és 5%-nál szól a teló, hogy már kezd lefogyni. 10%-nál halványít egyet, de ezt kézzel felülírhatjuk. Azt is megmutatja, hogy mikor mennyit volt bekapcsolva a WiFi, és a képernyő. Nézhetjük, hogy mikor "ébredt" fel a készülék és mikor milyen térerőt "látott".Igazából egyetlen dologra használom. A bal-felső sarokban százalékosan is kijelzi a töltöttséget.

  • Fruits Memory (free): Egy klasszikus memory játék. Gyümölcsök vannak rajta. Nem tud sokat, de azt szépen megcsinálták. Kicsit hiányolom, hogy nem lehet az időre játszást kikapcsolni, viszont a folyamatosan rövidülő időket jó ötletnek tartom. Tovább lehet gondolni!

  • Amőba (free): Magyar alkalmazás. Azt hiszem 19x19-es pályára beszorított klasszikus amőbát játszhatunk. Kicsit zavaró, hogy néha nem látom, hogy hová tett a gép. Pedig egy világos folttal jelöli, de bizonyos fényviszonyok mellett csak tippelni lehet.

  • Booble Shoot (free): Erős függőséget okozó játék. 3 azonos színű bubit kell egymás mellé illeszteni és akkor kipukkadnak. A fizikai magyarázattól most inkább tekintsünk el. :) Van puzzle és arcade módja is. Az előbbinél adott pályát (illetve 3x90 pályát) kell letakarítani. Az össze bubi látszik a képernyőn és a pálya felső része néha lefelé mozog, hogy haladásra sürgessen minket. Arcade módban egy nagyon hosszú pálya van (illetve 90), aminek a vége a a távoli jövőbe veszik, de a bubik folyamatosan jönnek lefelé.

  • Pumpkins vs. Monsters (free): Ez egy nagyon idegesítő játék, de a lányom nagyon szereti. Zombik, múmiák, maja harcosok és néha csontvázak jönnek és őket kell 3 egyszínű, egymás mellé huzigatott tökfejjel megdobálni. A tökfejek a képernyő alján levő kertben nőnek. Néha egy-egy sírkő nehezíti a szabad huzigatást. Kezdetben csak sárga és zöld tökünk van, de ahogy előre haladunk a fokozatokban megjelennek a piros (tüzes), kék (hideg), szürke (szuper shot?), rózsaszín (elektromos?) tökök is. Így egyre nehezebb három egyszínűt találni, főleg, hogy véletlen szerűen bukkannak elő az új tökök, ami persze pont a legrosszabbkor állak a huzigatás útjába. Szerencsére el lehet pukkasztani a tököket, de az megint idő!
    A szörnyek dobálásával pénzt is kereshetünk, amin javító készletet, aknát és dinamitot vehetünk. Van továbbá zezzentő, fagyasztó és sírkő evő is, de ezeket csak a ritkán megjelenő gyémántok ellenértékeként lehet megszerezni, vagy valódi (!) pénzen vehetünk! Ez mekkora genyaság! Én sóher vagyok és inkább gyűjtögettem vagy 15 a fagyasztó gránátot, mielőtt nekimentem az utólsó előtti blokk 15. pályájának. És örömmel jelenthetem, hogy sikerült megtörnöm az ellenállást!

  • Jewels Star (free): Klasszikus játék kicsit turbózva! Véletlen szerűen "beeső" drágaköveket kell csere-berélni úgy, hogy legalább 3 ugyanolyan legyen egymás mellett. Legalább 300 pályát alkottak. Itt is van arcade és "minerál" (bányász) mód. Az előbbiben egy pályát kell letakarítani (minden mezőn legalább egyszer, de néha többször is el kell tüntetni az ott levő anyagot), míg a bányász módban a felső szint letakarítása után mindig 2 sorral feljebb tolja az összes követ. Én az ilyen játékokat csípom.

Csak egészség legyen és térerő! Minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr164285431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nekem Samsung Ace a telefonom és bár jelentősen ütősebb mint a mini, azért ennél is vannak apró hibák.
Mivel nagyon sokat utazom, ezért a töltő már családtagnak számít, minden nap egyszer fel kell tölteni. Mondjuk használom is rendesen, navi-gmail-skype-humap eszi az aksit.
Feladatkezelőben a bezárások nagyon fontosak, mert észrevétlenül zabálnak. Mint írtad, a hvg valóságos vámpír. Sajna ez így van, amikor az első bejegyzésedet írtad a miniről, akkor nagyon hasznos tanács volt a mellőzése.
A wi-fije szuper, személy szerint nagyon megvagyok elégedve, eddig mindenhol ragyogóan tette a dolgát.

A navinál ugyanaz a helyzet mint a tiednél. Néha rojtosra ülöm, mire megtalálja a pozíciót. A fényképező és a videó sem egy világszám, de nekem bőven elég.

Persze általában a hibákról beszélek, de azt kell mondanom, megváltás volt az Ace amikor megvettem. Pár hónap alatt még az ára nagy részét is visszahozta, a napi átlag 12-15 sms helyett most havi ennyit szórok el matelcsyre, minden megoldható e-mailben és skype-n, az állandó zsebiroda pedig megfizethetetlen.

A billentyű app nagyszerű lenne, főleg ha olyan lesz, amin én is eltalálom azokat a rohadt betűket. Nyolc sorban huszonöt elütés. De unom már...
@NYJetsTD: Sajnos nekem is fáj, hogy 1 napot bír ki. Ha sokat pisztergálom, akkor még kevesebbet. Ezért vettem egy USB kábelt, hogy a munkahelyemen is tudjam tölteni.

Sajnos a mini wifi-je nem ász. A iPad-é jobb.

Egyébként én is meg vagyok a minivel elégedve, amit írtam is. De magyar ember a hibákra fókuszál elsődlegesen! ;)

A billentyűről én pl leszedném a Q, W betűket és a visszatörlés mellé feltennék egy "oda"törlést is. ;) De ezt még érlelem! Ha lesz kiforrottabb ötletem, akkor posztolom és megköpködheted... :)
@TrueY: Méééé' még niccs késsszzz??? : ))))

A Q és A W betűket nem engedem elvenni! Sőt nekem még kellene rá a következő két betű: Ä, ß,

Hol a kassza, ahol fizethetek?
@NYJetsTD: Neked külön megcsinálom, hogy az E helyett legyen a ß. :)

Na kassza meg... :) Majd pont tőled fogok pénzt elfogadni! ;)
@TrueY: Ezt már szeretem... el is kezdtem írni egy listát, milyen androidos kütyüket csinálj meg még nekem....egyelőre csak két spirál füzet telt meg, de kezdetnek ez is elég lesz... : ) e-book helyett... : ))

ne fizessünk minden nap... : )

Más: kedvet kaptam tőled a hangoskönyvekhez, főleg a rohadt sok vezetés közben simán végére is érnék a legtöbbnek, viszont rémisztően drágának találtam az áraikat. Van olyan hely ahonnan letöltöd őket?

Más: visszanéztem a 02 hó 17.-i blog bejegyzésedet... gyanús vagy nagyon... : )
@NYJetsTD: A táncrendem már foglalt. Elsőre egy TTS-es felolvasót bütykölök össze.

"kedvet kaptam tőled a hangoskönyvekhez"
Nem ér rám fogni! ;)

"Van olyan hely ahonnan letöltöd őket?"
Bevallom őszintén, hogy én veszem őket. Abban reménykedem, hogy ha így teszek, akkor pl. a kossuth nyomda folytatja a Rejtő sorozatot.

"gyanús vagy nagyon"
Eztet nem értem! Kicsit bővebben kifejtenéd?
@TrueY: "A táncrendem már foglalt. Elsőre egy TTS-es felolvasót bütykölök össze."
Kell az nekem? Mindjárt utána nézek....

várj...
várj...
várj...

Utána néztem. Kell.

Nem ér rám fogni! ;) Jó hatással vagy az intelg...ööö...intgert...ööö... inteleng...ööö szóval a másoknak szürke, nekem fekete állományomra... : )
De rossz hatással a pénztárcámra..

"Bevallom őszintén, hogy én veszem őket. Abban reménykedem, hogy ha így teszek, akkor pl. a kossuth nyomda folytatja a Rejtő sorozatot."

Jó, jó csak provokáltalak, hátha lebuksz... : ))) Mondjuk Rejtőtől szinte mindent elolvastam 30 évvel ezelőtt, úgyhogy előbb körülnézek kiket dolgoztak már fel...

"gyanús vagy nagyon"
Eztet nem értem! Kicsit bővebben kifejtenéd?"
Mekkorát elmélkedtünk a regisztrációról, már akkor. Tőled vették az ötletet... Ez biztos... : )
@NYJetsTD: "Mekkorát elmélkedtünk a regisztrációról, már akkor"

A regisztrációt biztos nem tőlem vették! Én egyetlen szóval sem említettem meg! ;)
Nem gyári androidot kellene rajta használni, hanem pl Cyanogenmod-ot. Valamit írnak itt: phoneblog.hu/2012/03/19/megjelent-a-cyanogenmod-7-2-2-3-7-tobb-mint-70-telefonra/
És akkor lesz kánaán, meg 180 fok, meg 270 fok, vagy amit akartok.

Billentyűzetből meg tengert lehet már rekeszteni, nem érdemes arra pazarolni az időt. Ajánlom: play.google.com/store/apps/details?id=com.touchtype.swiftkey.phone.trial - Fizetős, de ez a 30 napos próba verzió
iPaden idegesíthet a bill, de itt fölösleges, cseréld le.

Van magyar TTS, ha jól nézem a google találati listát, SVOX-Judit: market.android.com/details?id=com.svox.classic.langpack.hun_hun_fem

Nem némítja le ha a kikapcs gombot nyomod meg mikor hívnak?
@nk: Én ezért nem szeretném széthákolni a telefont. Persze iPhone-ra is van jailbreak, meg minden...

A billentyűz és TTS ötletet kösz, megnézem alkalomadtán!

A némítós dolgot kipróbálom és referálok! Kösz!
@TrueY: Első alkalommal tényleg macerább OS-t cserélni, de széthákolásnak nem nevezném. Utána meg annyi, hogy install és kész.
Előző rész utolsó kommentjét láttad?
@nk: Tényleg lehalkítja! De a képernyőt is kikapcsolja! Bakker! Ahhoz, hogy utána felvegyem be kell kapcsolni. Mondjuk moziban jó lehet, mert akkor nem világítja be a nézőteret. Nem túl intuitív. Szerintem...

Kösz!
@TrueY: Hú, az elkerülte a figyelmemet! Kösz! De én C++-ban fejlesztenék, ha fejlesztenék. De főleg nem a készüléken! ;) Linux laptop, g++ és feltölt ciklust preferálnám... :)
@TrueY: Nagyon korrekt leírás van fent az SDK-ról is. dev.android.com

No, kipróbáltam én is. Nálam a lehalkító gomb is némit. Megy ez. :)
@nk: Aha! Igazad van és nem is kapcsolja ki a képernyőt! Így már elég jól használható! ;) Ha egyszerre akarjuk a képernyőt és a hangot is némítani, akkor kikapcs, különben csak a hangra a halkítás! Elég logikus! Kösz!
süti beállítások módosítása