QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Hájtek] Linux install Thosiba Satellite L500-1EQ-re - 2. menet

2009.12.14. 22:41 | TrueY | Szólj hozzá!

Címkék: 2009 hájtek

http://laptops.toshiba.com/laptops/satellite/L500
http://www.laptopszalon.hu/webshop/3605/Toshiba+Satellite+L500-1EQ

I. felvonás

Install - II. felvonás

  1. Sikerült boot-olni és szépen fel is jött. Kiderült, hogy a Gnome-ot szeretem. :-) Hát akkor legyen Gnome.
  2. A WLAN-t nem találta meg, pedig az install alatt be kellett írnom! Bakker. Első fekete pont!
  3. No, ezt már a notebook-on írom! Sikerült életet lehelnem a wlan-ba. A /etc/network/interfaces-ben kikommenteztem a wireless-*, ami WEP-hez van, és beírtam a wpa-essid és wpa-psk kulcsot. Az essid-ban lehet space is (nem kell macskaköröm), amint az kiderült. Kavartam egy csomót, de nem akart IP címet kapni a DHCP szervertől. Majd egy reboot után végre feléledt a wlan. Ja, az interfaces normál 644-es jogait levettem 600-ra, hogy ne nézegesse minden lúzer a wpa kulcsot!
  4. Kicsit szagolgattam: alapban van rajta gimp meg openoffice. Ez utóbbit nézegetem majd egy kicsit, de szerintem teljesen megfelelő lesz vord és ekszel helyett. Van Movie Player, de lecserélem mplayer-re izibe'. Perl ok, iceweasel ok, ghostscript ok. Az látszik, hogy nagyon szeretnék, ha hivatalokban is ezt használnák. Tele van játékokkal! Ezeket minek rakták fel??? Kipróbáltam egy solitare-t. Hihhhhetetlenül lassú! 9-10 mp egy kártya odébbrakása egy 2,1 GHz-es dual core-os gépen??? Natttyon gááááz!
    Amit nem találtam: gvim, LaTeX. Van valami grafikus update manager, de arra amég nem jöttem rá, hogyan lehet vele új csomagot feltenni. Marad a jó öreg apt-get. :-) Az iceweasel bizonyos oldalakon problémázott az Adobe Flash Player hiánya miatt. Az automatikus install nem ment, azt ajánlotta, hogy legyen manuális. No, aakor vagy keresek egy csomagot, vagy felhekkelem a tarball-t. Egy AdBlock is fel fog csusszanni.
  5. Nagyon szépen néz ki, de egy kicsit zavar, hogy NetworkManager Applet a system tray-ben (vagy hogy hívják ezt Gnome-ban jobb-fölül) nem mutatja a bekonfigurált wlan-omat. No meg az angol dátum formátumot is át kellene alakítanom ugyanott. Ezeket majd akkor, ha egyébként jól megy.
  6. Kicsit furcsa ez az 1366x768-as felbontás. Nagyon lapos. Majd hozzá edződök egy picit. :-)
    Nagyon jó kis system tool-ok vannak. Van egy olyan, amelyik kördiagramban kirajzolja, hogy ki mennyit eszik a diszkből. Nagyon hasznos! A grafikus lognézegető is sirály! AZ összes log összegyűjtve, verziózva. Hasznos.
  7. Az USB-be bedugott pendrive kicsit szorul, de a tartalmát hipp-hopp felrántotta. Filmekből még egy képet is betesz. Van unmount, minden. Szuper!
  8. Ma kaptam egy jó kis pps-t emilben. OpenOffice nagyon szépen megmutogatta.
  9. Rar-ban egy excel lapot is kaptam. Bár az Archive Manager - bármi is lett légyen az - nem tudta kicsomagloni, mondván, hogy ezt a típust nem támogatja. De akkor meg minden ismeri fel??? Mindegy, 7z van rajt, de sajna erre kicsit rá kell gyúrni, mert nem tudja megnyitni. :-( Akkor megpróbálom az unrar-notfree verziót, de ahhoz kicsit neki kell gyűrkőzni...
  10. De előtte akkor felrakom a vim-gnome-ot, ha már lendületben vagyok. Mert mennyivel szebb a színes-szagos gvim-et használni

    # apt-get update
    # apt-cache search vim
    ... nézegettem és találtam egy jónak tűnőt ...
    # apt-get install vim-gnome
  11. Flash Player felrakásához a forrás itt van: http://wiki.debian.org/FlashPlayer. Debian 5.0-nak megfelelően megeditáltam a /etc/apt/sources.list-et, azaz hozzáadtam a
    deb http://www.backports.org/debian lenny-backports main contrib non-free
    sort, majd

    # apt-get update
    # apt-cache search flash
    ... nézegettem és találtam egy jónak tűnőt ...
    # apt-get install flashplugin-nonfree
  12. A sun java6 jre-hez kell még a sources.list-hez adni ezt a sort
    deb http://ftp.us.debian.org/debian/ lenny main contrib non-free
    Ez után mehetett az

    # apt-get update
    # apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin
  13. Már közeledünk!
    A leírások azt ajánlják, hogy ~/.iceweasel/plugins-be linkeljem a libjavaplugin_oji.so, de akkor csak egy user látta volna. Inkább valami általánosabb helyet kerestem.

    # cd /usr/lib/iceweasel/plugins/
    # ln -s /usr/lib/jvm/java-6-sun-1.6.0.12/jre/plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so libjavaplugin_oji.so

    Iceweasel-t újra kell indítani. Megnéztem a Tools / Add-ons / Plugins-ben, hogy megvan a Flash Player és a Java 1.6 JRE is. Ha már ott vagyok, akkor feltettem az AdBlock-ot is.
  14. Most már látom a nonfree unrar-t is
    # apt-cache search unrar
    Nosza, rakjuk fel izibe'!
    # apt-get install unrar
    És az archive manager is meg tudja végre nyitni a deszktopról! Hurrá! De inkább kézzel tártam fel a rar file-t (unrar). Meg is néztem OpenOffice-ban a benne rejlő  XLS-t. Szép.
  15. Irány egy olyan oldal, ahol van java Applet. No, először kicsit makrancoskodott az első java Applet-es oldalnál. Kicsit türelmetlen voltam és kilőttem, de másodjára szépen ment.

 

Jó kis gép. És a Gnome is szép rajta.

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr921638265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása