QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Zene] Eurithmics: Live 1983-1989

2011.12.19. 11:00 | TrueY | Szólj hozzá!

Címkék: zene 2011

2 CD-nyi Annie Lennox. Nagyon szeretem! Sajnos kevés CD-m van tőle. Erre a doppel koncert CD-re Eurythmics-es pályájának mérföldkövei kerültek fel. A klippjeit ronggyá néztem az MTV (ha szabad ezzel a képzavarral élnem).

hu.wikipedia.org - ezen jót kacagtam. A Lennox stúdió albumai között találtam egy kakukk tojást is: Medusa – Live in the Central Park (1996). Mit keres itt egy koncert album??? Stúdióban csinálták?

Nagyon rugalmas, kicsit érdesen mély fekvésű hangja van. Most, hogy így bele gondoltam némileg Yazoo-s. Talán nem véletlen, mert a Yazoo és az Eurythmics is szintipopban versenyzett. És talán az sem véletlen, hogy mind két énekesben erős volt a késztetés a jazz-es elhajlásra. Meg kell adni, hogy a mai trendikkel ellentétben, nem egy csinibaba és még rá is játszik erre. De hát a tehetsége adja el magát, ne a pofi. És ez jól is van így. Viszont van valami démonikus (talán igéző?) Lennox tekintetében.

Vigyázat a belinkelt tecső klippek (többnyire) egészen mások, mint a koncert előadások! A koncerten sokkal kevesebb a szinti és a pop is. Szerintem a koncert előadás sokkal dögösebb, mint az eredeti verziók.

  1. Never Gonna Cry Again (6:57) (tecső) [szöveg]- [1981] Az eredeti szám kicsit gyengusz. De a koncertre erősen felturbózták. Ezt a koncert felvételt nem találtam meg, de egy másikat idebiggyesztek a kontraszt miatt (tecső).
  2. Love Is A Stranger (3:59) (tecső) [szöveg] - [1982] Klasszikus darab még a a korai időkből. Sok bugyogás, szinti szötyögtetés. De Lennox hangja már nagyon Lennox-os.
  3. Sweet Dreams [are made of this] (3:47) (tecső) [szöveg] - [1983] Abszolút klasszikus videó a legismertebb számukról. Nekem is nagyon bejön! Már régóta meg szerettem volna tudni, hogy mit keres a tehén a szobában...
  4. This City Never Sleeps (5:33) (tecső) [szöveg] - Ez már gondolom a késői periódusukban készült, mert nagyon nem szintipop. Én inkább jazz számnak mondanám. Gyönyörű hangja van Lennox-nak! A Gospell kórus sem rossz!
  5. Somebody Told Me (3:43) (tecső) [szöveg] - Hű, ez viszont nagyon szintitpop! Na, kerestem egy koncert felvételt. Azt hiszem a lemezen is ez van (tecső - 1983 UK Live). Mennyivel jobbak az élő dobok és Lennox hangja is sokkal dögösebb!
  6. Who's That Girl? (4:07) (tecső) [szöveg] - egy újabb ikonikus szám
  7. Right By Your Side (4:27) (tecső) [szöveg] - [1983] Kis hawaii-i (ezt most így kell írni?) muzax.
  8. Here Comes The Rain Again (5:47) (tecső) [szöveg] - Nagy kedvencem. A klip Film Noir szerű, huza-vonósokkal a háttérben, és Lennox hangszíne! Piramidális!
  9. Sex Crime [1984] (3:46) (tecső) [szöveg] - Bár ez is nagy siker volt, de nekem nem jön be. Bocs. De ez nem Lennox hangján múlik. Valahogy a szám nem tetszik.
  10. I Love You Like A Ball And Chain (5:05) (tecső) [szöveg]  -Ez megint nagyon szintipop. És most nézzük meg hogyan szól koncerten: tecső. Egészen más!
  11. Would I Lie To You? (3:34) (tecső) [szöveg] - Hú, azta! Milyen háttérzenekaruk van! Fúvósok, fekete vokál. Nagyon brutális!
  12. There must be an angel (6:57) (tecső) [szöveg] - Remek szám, remek klippel 1985-ből.
  13. Thorn in my side (4:33) (tecső) [szöveg] - Ez is jó zúzós szám. Príma szaxofon szólóval. Legalábbis a koncerten.
  14. Let's go (4:55) (tecső) [szöveg] - Hú, ez megint nagyon elektromos hangzású. A koncert sokkal jobban tetszik.
  15. Missionary man (5:02) (tecső) [szöveg] - [1986] Hú, ez nagyon jó klip! Bár újdonságát csökkenti, hogy némileg Peter Gabriel: Sledgehammer klipjére hajaz. Ami - minő meglepetés - szintén 1986-ban készült.
  16. The last time (4:48) (tecső) [szöveg] - [1986] Eléggé rock-os szám. Klippet én nem találtam. Egy koncert felvételt csatoltam.
  17. Miracle of love (6:23) (tecső) [szöveg] - [1986] Szép szám. Csak nem egészen értem, hogy miért tettek a háborús képeket a klipbe. Szerintem a szövegből nem következik.
  18. I need a man (3:58) (tecső) [szöveg] - Annie Lennox, mint Marilyn. Dögös. A szám is. Mármint a dal. Jó rock-os hangzás.
  19. We too are one (4:18) (tecső) [szöveg] - jó kis szám, de semmi különös.
  20. Baby's gonna cry (5:10) (tecső) [szöveg] - [1989] ditto
  21. Don't ask me why (5:03) (tecső) [szöveg] - [1989] Néha rácsodálkozik az ember az általa ismertnek vélt dalokra is. Bár ez nem egy annyira ismert, de szerintem nagyon egyben van. Lennox nagyot énekel, rock-os a vonal és a gitár szóló is rendben.
  22. Angel (6:05) (tecső) [szöveg] - [1989] Angyalos számból van egy pár nekik. Ez az egyik leglíraibb. Egy kis asztaltáncoltatós visszarévedés a régi időkre. Lennox, mint médium.

Nem is tudtam, hogy a Gyűrűk ura: A király visszatér fő témáját is ő adta elő (és részben ő is írta) (Annie Lennox - Into The West).

Ritmussunk minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr763317802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása