QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Könyv] Mayr, Ernst: Mi az evolúció?

2012.02.06. 11:00 | TrueY | 86 komment

Címkék: könyv 2004

Vince Kiadó, 2003
antikvarium.hu

Ernst Mayr a XX. század vezető evolúció biológusa volt. Ezt a könyvet 2001-ben írta (What Evolution Is). Egy meglehetősen jó összefoglaló könyv. Természetesen az evolúcióról. Többféle szempontból is körbejárja a témát. Az elején különböző definíciókat vizsgál meg. Természetesen bizonyos történelmi áttekintést is ad a korábbi klasszikus elméletekről (pl. Lamarck).

Ez után szemügyre veszi a variációs evolúciót, szelekciót. Szelekció + alkalmazkodás = anagenezis (erről az jut eszembe, hogy Szovjetúnió + villamosítás = kommunizmus. A régi vicc szerint tehát Kommunizmus - villamosítás = Szovjetúnió). Fajképződés, makroevolúció, kladogenezis. Ejt nehány szót saját fajunk kialakulásáról, valamit hogy mivel foglalkozik mostanság az evolúció kutatás.

Eléggé belemegy a genetikai témába. Ír a sokféle mutációkról (pontmutációk, kromoszóma mutációk) , génkettőződés (Ortológ gén, paralóg gén). Rekapituláció (erről Harry Potter által használt varázsige, a kapitulatus jut eszembe. Ez biztos az ellen varázsige.). Fajok közötti géntranszfer, plazmidok. Pleiotrópia (homozigóta letális gének fennmaradása a populációkban. Pl. sarlósejtes vérszegénység az afrikai népességben, vagy a cisztás fibrózis az európai népességben). Szól a különböző szelekciós tényezőkről is: viselkedés, szexuális szelekció, intraszexuális szelekció. Fajképződés (allo-, para-, peri-, dicho-, szimpatrikus). És persze szó kerül a nem darwini evolúciós erőkről is (genetikai sodródás, semleges (neutrális) evolúció).

Pár szót kerít az evolúciós elméletet bíráló koncepciókról is. Érdekes, hogy lezárásként egy kis evolúciós kiskáté (katekizmus, moderül FAQ, vagy GyIK) található.

Nagyon jó, izgalmas könyv! Csak ajánlani tudom!

Evolválódjunk minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr803291235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

varászige ? Ammeg mi? Evolúciós trükk?

Érdekes olvasmány lehetett, bár nekem picit túl tudományosnak tűnik. Előbb még mást akarok beszerezni.
Éppen pár hete olvastam egy ajánlót, gondoltam meg is veszem, ha könyvesboltban járok, Csányi Vilmos, Kampis György, Mérő László, Pléh Csaba könyvét a Mindörökké evolúció-t.
Mérővel különben is elfogult vagyok, mint nagy Füles rajongó (atyaég, több mint huszonöt éve veszem!), éppen most olvastam róla, hogy a focimeccs a rejtvénypályán típusú rejtvényeket is ő találta ki. Bár az olasz módra a nagy kedvencem, de ezt is nagyon szeretem.
Az evolúció nagy rejtélye a rejtvényfejtő csacsi...
@NYJetsTD: "varászige ? Ammeg mi? Evolúciós trükk?"
Kicsit bővebben? Nem sikerült értelmeznem...

"nekem picit túl tudományosnak tűnik."
Hát a Blikk nem sűrűn szokott ilyenekről írni, az biztos! ;)

"Mindörökké evolúció"
Na az lehet egy igazán könnyű esti olvasmány. :)

"Mérővel különben is elfogult vagyok"
Én is nagyon szeretem, bár az utóbbi időben egyre több hülyeséget is mondott. Nem tudom, hogy miért...

"rejtvényfejtő csacsi"
Szerintem nem. A kockásfülü nyúlból alakult ki. :)
@TrueY: "Kicsit bővebben? Nem sikerült értelmeznem..."
Csak arra próbáltam utalni, hogy a Harry Potter (van aki szerint helikopter) sorban véletlenül felcserélted a zs betűt...

"Na az lehet egy igazán könnyű esti olvasmány. :)"
Ááááá, nem olvasnám, csak kitenném a nappali asztalára, hogy értelmesnek látszódjak, meg jól kitakarja az üveg alatt a szalonna maradékot...

"utóbbi időben egyre több hülyeséget is mondott."
Na, mit tudsz? Ez nekem új...
@NYJetsTD: "felcserélted a zs betűt"
Javítva! Kösz! Érdekes, hogy a helye sírás ellenőrző nem sírt a varászigéért sem! :)

"jól kitakarja az üveg alatt a szalonna maradékot."
Arra a Blikk is megfelel. :)

"Na, mit tudsz?"
Volt valami interjúja, ahol egy kicsit politizálgatott és engem megdöbbentett... :(
@TrueY: Miért sírt volna fel? Pali bácsi országában ez ma már teljesen elfogadott...
Herbert azt mondta: Minden ciklus egyfajta reakció az előző ciklusra. Bár ő az evolúcióra gondolt... : )

"Arra a Blikk is megfelel. :)" Aba csómagótam visza a marradékk kóbásztot...

"Volt valami interjúja, ahol egy kicsit politizálgatott és engem megdöbbentett... :("
Te most direkt szopatsz... esküszöm átküldöm a hangyáimat... most komolyan, mit mondott, tényleg rohadtul kíváncsi vagyok?
Az a kérdőjel felkiáltójel akart lenni, csak közben nem tudtam figyelni, mert a hangyáimnak magyaráztam az itinert hozzád...
@NYJetsTD: "Pali bácsi országában ez ma már teljesen elfogadott..."
Idegen Tollak törzsfőnökre gondolsz? :) De akkor meg miért szótál, hogy nem jó, ha jó? ;)

"most komolyan, mit mondott,"
Nem tudom már. TV-t néztem és ott tűnt fel. Én meg megdöbbenva hallgattam, hogy mit mondott. Vagy ő volt indiszponált, vagy én... :)

"hangyáimnak magyaráztam az itinert hozzád"
Én meg betanítottam a gyilkos kaszáspókokat, hogy nyomják le a hangyáidat. Persze az első védelmi vonalat a padlóm alatt székelő hangyáim fogják jelenteni! ;)
@TrueY: "De akkor meg miért szótál, hogy nem jó, ha jó? ;)"
Ez annyira jó, hogy mától én mondtam... : ))))

Olvastad, hogy az Új Színház (nemsokára Csurka István színház) első előadására a motorosok befoglaltak 3 sort, motoros vagy sportos cuccos megjelenést kérve? Kíváncsi leszek, mondjuk egy év múlva is ilyen lelkesek lesznek? Mert azért mindenki tudja, ez nem kulturális, hanem politikai performance lesz...
@NYJetsTD: "Ez annyira jó,"
Döntsd már el végre, hogy jó, vagy nem jó? Itt állok ért(he)tetlenül! ;)

"előadására a motorosok befoglaltak 3 sort"
Én voltam egy volt kolléganőm előadásán az egyik színházban. A nézőtér tele volt családtagokkal. :) Dö(r)ner is megmondta, hogy majd a goj motorosok fognak fellépni. Hol itt a gond. Főleg, ha eltartják a színházat... ;)
@NYJetsTD:
"varászige ? Ammeg mi?"
Az a varazsige, csak szejpitve. :o)
De latom, ezzel a kommentemmel mar elkestem...., TrueY mar kijavitotta!
Akkor mar a blog bemutato szovegebol is kivehetne egy t betut. Mar zavar egy ideje, de annyira nem, hogy szoljak. Most szolok! "Nem kritika, inkább csak maszatolást arról, ami van és vanni vélek. Vigyázat! SPOILER VESZÉLY!"

"atyaég, több mint huszonöt éve veszem!"
Ez most komoly? Tenyleg veszed me'g a Fulest? Es a Fules Evkonyvet is?

"csak kitenném a nappali asztalára, hogy értelmesnek látszódjak, meg jól kitakarja az üveg alatt a szalonna maradékot... "
:o)))) A macskak elol? Remenytelen!

"Kíváncsi leszek, mondjuk egy év múlva is ilyen lelkesek lesznek?"
Elnezve a Bekemenetet (vagy Bekamenetet?), en azt mondom, hogy IGEN. Magyar ember mindent megtesz a nemzet megmenteseert!

@TrueY:
"Volt valami interjúja, ahol egy kicsit politizálgatott és engem megdöbbentett... :( "
A politikai megnyilvanulasait nem muszaj keverni a matematikai, tudomanyterjeszto munkassagaval.

"Szerintem nem. A kockásfülü nyúlból alakult ki."
:o)))) Ez jo!

"megmondta, hogy majd a goj motorosok fognak fellépni"
Jesszusom! Fel is lepnek???? Bofogoverseny lesz vagy mi?
@Attilajukkaja: "Akkor mar a blog bemutato szovegebol is kivehetne egy t betut"
Nekem már nem is mersz szólni? ;) Kivettem! Kösz!

"A macskak elol? Remenytelen!"
A hangyák elől! Még reménytelenebb! :)

"politikai megnyilvanulasait nem muszaj keverni"
Ezzel igazad van. Csak meglepődtem, hogy egy ilyen tiszta fejű ember hogyan képes ilyen zavaros dolgok mellé állni. Azért nem szívesen ragozom, mert már nem emlékszem, hogy mivel kapcsolatban nyilatkozott.

"Bofogoverseny lesz vagy mi?"
És az még a legkevesebb... ;)
@TrueY:
"Nekem már nem is mersz szólni?"
Gondoltam, csesztetlek eleget!! :o)))
De igy mandinerbol talan nem fog annyira fajni. ;o)

"A hangyák elől! Még reménytelenebb!"
Jogos! Magam elott latom a macskak remult tekintetet, ahogy Z kapitany sereget nezik rabukni a Blikk utolso oldalara!

"egy ilyen tiszta fejű ember hogyan képes ilyen zavaros dolgok mellé állni"
Tudod, hogy ez sajnos nem a tiszta fejen mulik....Nem egy olyan magyar kivalosagunk van, aki szerintem a zavaros oldalon all. Dehat ezek a dolgok elegge szubjektivek.
Errol jut eszembe, hogy szombaton megint hallgattam a Radiokabaret, es ujra szerepelt benne Miko Istvan es Teri neni (Usztics) is! Egy pillanatra meglepodtem (de csak egy pillanatra!!), de orultem nekik. Mert jok voltak.

"És az még a legkevesebb... ;)"
Jesszum pepi!!! Kivancsi vagyok mi lesz a bemutatkozo eloadasuk cime! Az ember tragediaja? :o)))))
@Attilajukkaja: "De igy mandinerbol talan nem fog annyira fajni."
Mondhatom, de! :)

"Dehat ezek a dolgok elegge szubjektivek."
Hát igen. És Mo-n ezekről nem lehet, nem tudunk higgadtan beszélni.

"Miko Istvan es Teri neni (Usztics) is"
Vov! Végre! Én nagyon szerettem Uszticsot. Amíg nem ment el szittya magyarba... Lehet, hogy a magor boltok nem jöttek be annyira és mégis kell egy szakma?

"Az ember tragediaja?"
A Laár pour laár így aposztrofáltak: Az ember tragédia! :)
@TrueY:
"Mondhatom, de!"
Es szereted, ha faj? Naaa...., egy kicsit...? :o)

"És Mo-n ezekről nem lehet, nem tudunk higgadtan beszélni."
Sajnos nem. A rohadt eletbe! ;o)

"Lehet, hogy a magor boltok nem jöttek be annyira és mégis kell egy szakma?"
En attol tartok, forditva tortentek a dolgok. A Magor bolthalozat sikererol nincs infom, inkabb arra gondoltam, hogy o sohasem akart kikerulni a muveszi pixisbol, csak most kezdenek ujra olyan szelek fujni, hogy ezek az emberek is visszakerulnek lassan a szinpadra.

"Az ember tragédia!"
Ezt nem hallottam, de Laar valami nagyon hasonlora gondolhatott, mint most jomagam! ;o)
@Attilajukkaja: "Es szereted, ha faj"
Nem! Semmi extra bizarr... :) Különben is most van posztolás előtt a "Csak semmi szexet, kérem, angolok vagyunk!" című film rezüméje. :)

"csak most kezdenek ujra olyan szelek fujni, hogy ezek az emberek is visszakerulnek lassan a szinpadra."
Gondolod, hogy Usztics le volt tiltva?? Ezt nagyon nem hiszem! Mehetett volna Fábry-hoz pölö.
@TrueY:
"Nem! Semmi extra bizarr..."
Na majd nehany ev mulva!!!!

"Gondolod, hogy Usztics le volt tiltva??"
Nem. Letiltasra meg veletlenul sem gondolok. De politikai megfontolasokra igen. Fabry pedig nagy fideszes, de szerintem nem jobbikos. Most egyre inkabb kezdem erezni a jobbikos fuvallatot is. De lehet, hogy csak paranoias vagyok...
@Attilajukkaja: "Na majd nehany ev mulva!!!!"
Vicc: "Két öreg pasi beszélget:
- És emlékszel régen, hogy kergettük a lányokat?
- Igen. Csak már nem tudom miért!"

"Most egyre inkabb kezdem erezni a jobbikos fuvallatot is."
Ok, de nem a rádió kabaréban... :) Vagy ott is?
@TrueY:
A vicc Jo!!! :o)

"de nem a rádió kabaréban... :) Vagy ott is?"
Csak azok az infok allnak rendelkezesemre, amelyek mar neked is: Usztics ujra szerepel, szinpadkepes. A poenokban nincs valtozas. A tobbi csak az en spekulaciom, raerzesem.
@Attilajukkaja: @TrueY: "Ez most komoly? Tenyleg veszed me'g a Fulest? Es a Fules Evkonyvet is?"
De kis buzi vagy... : )) Há nem nézedd ki fejembő a intelegenzsiátot?
Na jó, elárulom, néha-néha azt is veszem, de nekem szent nap a kedd és már megyek is az újságárushoz a heti friss Fülesért... az asszonyt is annyira rászoktattam, ő is állandó fejt valamit belőle. Hiába na, jó hatással vagyok az emberekre... : P

Már nem emlékszem pontosan a Teri néniben volt Uszticsnak az a hatalmas dumája, ami mindig úgy kezdődött: Mondom az uramnak, Tibi...?
Mert azon fetrengtem, olyan elképesztően szórakoztató volt.

Ez a magor bolt hálozat már a születése pillanatában halott ötlet volt.
1. Mert nem tudott túl sokféle árut tartani.
2. Viszont ha akart, már vagy nem volt magyar cucc, vagy a magas készletek már óriási terhet jelentettek volna.
3. A közterhek kis forgalmú boltban még hatványozottabban érvényesültek.
4 A vevő csak addig magyar, amíg a Tescoban nem tudja 30%-al olcsóbban megvenni.
5. A kényszeresen eltúlzott magyarkodás kényszeresen eltúlzott beszerzési figyelmet igényelt.
Kb. ennyi elég is a haldoklásához.
@NYJetsTD:
"De kis buzi vagy... : )) "
Errol az oldaladrol meg nem ismerlek, de varom, mit meselsz!

A Fules nekem olyan retro, mint a Dunakavics vagy A Frutti. Nem gondoltam volna, hogy egy mai fiatalember is veszi me'g. Annak idejen nekem is nagy kedvencem volt. Mi is volt az a rovat? Tanar ur kerem? Vagy valami hasonlo. Annak a felet sem tudtam soha! Soha. :o) Meg az utolso oldalon volt valami kepes kitatalosdi. Azt nagyon szerettem. Nem is tudom, milyen a mai Fules. Most tutira veszek egyet, ha legkozelbb az ujsagos fele jaraok. :o)

"Mondom az uramnak, Tibi...?"
Ja, ja. Teri neni ura a Tibi. Most is nagyon jo volt!!!!

A Magor ezek szerint mara befuccsolt? En nem tudom, csak kerdezem.
@Attilajukkaja: nem vagyok másssz...ne aggódj : )))

A Tanár Úr kérem rovat ma is létezik, de nekem sem volt még sohasem "telitalálatom"...
Amire te még gondolsz, az a varázskép rovat volt szerintem, amikor egy rajzban volt elbújtatva egy mellékszereplő vagy tárgy. Nagyon szerettem én is.
Mivel én nagy "olasz módra" rajongó vagyok, azt még néha külön számban is megveszem. Most az új kedvencem a "rejtvénykulcs a zárban", hihetetlenül szórakoztató fejteni.

"A Magor ezek szerint mara befuccsolt? En nem tudom, csak kerdezem."
Gyorsan utána néztem:
www.veddamagyart.info/szolgalati-koezlemeny/384-koppany-magor-megszunnek
@NYJetsTD:
"nem vagyok másssz...ne aggódj"
Nekem miert kellene aggodnom? Mar a spazban vannak?

"varázskép rovat volt szerintem, amikor egy rajzban volt elbújtatva egy mellékszereplő vagy tárgy."
Ja, ja!!! Az is nagyon jo volt, de en nem erre gondoltam. Fenykepekre, makroban. Azt kellett kitalalni, ez minek a resze. A legutolso oldalon volt, a megfejtesek utan. Lehet, hogy mar nincs...:o/

"rejtvénykulcs a zárban"
Ezt nem ismerem. Ez nekem is uj. De meselj! Hatha a ferjemnek felelevenithetem a jatekkkedvet!!! :o)))

Magor. Raneztem a linkre. Egy eves, de gondolom, a helyzet azota sem valtozott. Ez viszont nem jo hir, mert megint van egy mestersegesen krealt alapja annak, hogy ocsaroljuk az idegen halozatokat es mindent nemzetisitsunk, amit csak lehet.
@Attilajukkaja: "Mar a spazban vannak?" csak az oroszok...

Fenykepekre, makroban. Ja, leesett! Igen, az is szuper volt, néha napján még most is előfordul...
Mikor a Story Tv újrakezdte a Szerencsekereket, (katasztrofális lett, inkább ne tette volna))(régen minden sokkal jobb volt) : ))
szóval akkor a Fülesben is megjelent hasonló, három-négy betűből kellett kitalálni megfejtéseket. A zöme rém egyszerű volt , de néha komolyan leizzadtunk, mire kitaláltuk.
"Hatha a ferjemnek felelevenithetem a jatekkkedvet!!! :o)))"
Füles rejtvények előjátékhoz.... új, unortodox megközelítés... : )

"Ez viszont nem jo hir, mert megint van egy mestersegesen krealt alapja annak, hogy ocsaroljuk az idegen halozatokat es mindent nemzetisitsunk, amit csak lehet."
Minden telített pénztárca, a súlyából annyit veszt, mint az általa, kiszorított versenypiac súlya... (NYJetsTD)(bocs)
@NYJetsTD:
""Mar a spazban vannak?" csak az oroszok..."
Akkor megnyugodtam. Azok eddig is ott kushadtak, csak csendben voltak.
(Amugy elnezest az elgepelesekert...)

A Szerencsekerek jatek nekem is ismeros,...igaz nem itthonrol. De azt is szeretem jatszani, mert van internetes valtozata is.

"Füles rejtvények előjátékhoz."
Jaj, dehogy is! Ez lenne a Jatek, nem az elojatek. :o)))

"Minden telített pénztárca, a súlyából annyit veszt, mint az általa, kiszorított versenypiac súlya... (NYJetsTD)(bocs) "
Szerintem pedig annyit nyer,...bocs.
@NYJetsTD: Nem nézek rátok és máris teleszórjátok kommenttel a posztot. Széjjelültetlek, fiam! :)

Én a füles a képregényekért szerettem. De már nem olvasok képregényeket...

"Mert azon fetrengtem"
Igen, a Teri néni figura annyira jó volt, mint amennyire a Bajor Én, a Tibi meg az Ottója rossz. :)

@Attilajukkaja: Szerintem meg veszít! Bocs... :)
Azért veszít, mert ugyanazt az árút drágábban fogod megkapni, ha csökkented a versenyt... Én legalábbis így értelmeztem.
@TrueY: @Attilajukkaja: True Y értelmezte jól. Biztosan még a szájgolyón járt az eszed.. : )))

"Nem nézek rátok és máris teleszórjátok kommenttel a posztot. Széjjelültetlek, fiam! :)"
Kapunk valami komment pénzt végre? Mert csak azért csináljuk... : )))

'"Én a füles a képregényekért szerettem. De már nem olvasok képregényeket..."
Van olyan mű, amit onnan ismertem csak. De az igazság sz, higy már sok-sok éve csak átlapozok rajta.

Gyerekkoromban volt a Kockás című képregényfüzet... A Hahota sorozat mellett az volt a kedvencem...
@TrueY: @NYJetsTD:
"Nem nézek rátok és máris teleszórjátok kommenttel a posztot."
Gondolom, ez olyan boldogsag, mint amikor a gyerek kiszorja a szonyegre a ropit. Nem pont erre gondoltal, de azert nagyon eleven, aranyos a gyerkoc.....Csak it nincs anyuci, aki feltakarit utanunk.

"Szerintem meg veszít! Bocs... "
"True Y értelmezte jól."
Na jo, akkor mit jelent az, hogy "telitett penztarca" (kinek a penztarcaja), es hogyan lehet osszevetni egy penztarcat egy piaccal? Ki mit ert ezalatt?

"Van olyan mű, amit onnan ismertem csak."
Ezzel en is igy vagyok. Es milyen ragyogoak voltak a rajzok!!!! Rejto Jeno pl. kimondottan unalmas volt a kepregenyek utan. Azota sem szeretem olvasni. Egy konyv kivetelevel.
@Attilajukkaja: "Csak it nincs anyuci,"
De itt van apuci, aki majd nyomkodja a "Moderál" gombot! :)

"hogyan lehet osszevetni egy penztarcat egy piaccal"
Tipikus nő! :) Egy kis absztrakció, kedves kollegina! :)

"Azota sem szeretem olvasni."
A 14 karátos, az Elveszett cirkáló és a Piszkos Fred nagyon nagy klasszikusok. Most hallgatom sokadszorra a Piszkos Fred közbelépet és abban is fergeteges dumák vannak... Poszt jön, nem kell aggódni! :)
@TrueY:
"De itt van apuci, aki majd nyomkodja a "Moderál" gombot!"
Ja, ha idoben ott van. Utolag pedig mar megette a fene.

"Tipikus nő! :) Egy kis absztrakció, kedves kollegina!"
Mar tul vagyok rajta! Es igy sem egyertelmu a dolog!

Es sajnos P. Howard munkassaganak megiteleseben sem fogunk egyeterteni. Nekem nem jott be. Tulbohockodta, karikirozta a dolgokat. Nekem mar sok, eroltetett. De nem szallok senkivel sem vitaba, mert mar tul vagyok sok ilyen polemian. Egyszeruen nem tetszenek az irasai. Fulesbe valo kepregenyek, oszt annyi. Egy konyvet tudtam csak vegigolvasni. Az viszont nagyon tetszett.
@TrueY: @Attilajukkaja: Gyerekkoromban sokat olvastam Rejtőt (is), akkor szuper volt, lehet hogy most másképpen tekintenék rá. Sajna egy költözködés során elveszett vagy háromszáz könyvem, Verne, Rejtő, Nemere, Tandori és még megannyi remek író, úgyhogy majd egyszer még pótolnom kell.

"Mar tul vagyok rajta! Es igy sem egyertelmu a dolog!"
Már pedig akkor így alszol el... : )))
Én értem, TrueY érti, 2:1 a pasik javára....
Himsoviniszták FC.
@Attilajukkaja: "Utolag pedig mar megette a fene."
Előzetes moderálás is be lehet állítani. Akkor persze csak 2 naponta jelennének meg a kommentek. :)

"Es igy sem egyertelmu a dolog!"
Pedig de. És nem nyitok vitát! :)

"Tulbohockodta, karikirozta a dolgokat"
Ez tényleg sok művére igaz. Pl. a Piszkos Fred közbelép, meg a Megkerült cirkáló eleje. De az Elveszett cirkálóban vannak megrendítő, megható részek is. Az inkább krimi. Szerintem.

"majd egyszer még pótolnom kell."
Most már fent van ezek egy része neccen is.

@NYJetsTD: "Himsoviniszták FC. "
Kösz, hogy megvédtél! :)
@TrueY: "Kösz, hogy megvédtél! :)"
Milyen bátor vagyok így a neten keresztül...
nemkutya.com/2011/09/superman-pizsi/
@TrueY: @NYJetsTD:
"Gyerekkoromban sokat olvastam Rejtőt (is), akkor szuper volt, lehet hogy most másképpen tekintenék rá"
Szerintem minden konyvnel nagyon fontos, milyen korban vagy lelkiallapotban olvasod el. A reakciod eg es fold lehet! En valoszinuleg mar tul keson vettem kezbe.

"De az Elveszett cirkálóban vannak megrendítő, megható részek is. Az inkább krimi. Szerintem."
Akkor lehet, hogy meg megprobalkozom vele! :o)
Egyikotok sem kerdezett ra, melyik volt az az egyetlen Rejto konyv, ami tetszett nekem. Valoszinuleg azert nem, mert tul egyertelmu a dolog. De az is azert tetszett mert szepen, humanusan irt le benne elegge megrendito dolgokat.

"Most már fent van ezek egy része neccen is."
TrueY ezt neked szanta, NYJets, csak veletlenul irta nekem a nagy felfordulasban. :o)

Superman pizsi nagyon jo! :o)))

"Én értem, TrueY érti, 2:1 a pasik javára...."
En is ertem, csak azt is latom, hogy a dolog ketertelmu!! :o)
Vagyis a ti logikatok csak egy-, az enyem pedig tobbsavos. Es a Himsovinisztak FC miatt meg leallosavom is van. Amire ki is fogok mindjart huzodni, de elotte meg elmagyarazom. :o)

"Pedig de. És nem nyitok vitát! :)"
A vitat te legfeljebb lezarhatod! Demokratikusan, egy 1/3-os tobbsegi gombnyomassal. :o))
""Minden telített pénztárca, a súlyából annyit veszt, mint az általa, kiszorított versenypiac súlya... (NYJetsTD)(bocs) ""
"Azért veszít, mert ugyanazt az árút drágábban fogod megkapni, ha csökkented a versenyt..."
De kinek a telitett penztarcajarol van szo? A vevojerol? Mert akkor igazad van. Ha a konkurens cegerol, akkor nincs. Mindketto igy vagy ugy kiszorithat egy piaci versenyzot a szinrol, de az eredmeny szamara mas es mas lesz.
Most pedig leallok egy kicsit pihizni, mig ti elhuztok mellettem 200-zal es befogom a fulem, hogy ne halljam, ahogy a falba csapodtok! :o)))))
@Attilajukkaja: jókat derültem a szösszeneteiden, holnap mindenképpen reagálok rá, csak most el kell mennem telíteni a pénztárcám... 200-zal megyek majd : ))))
@NYJetsTD:
"200-zal megyek majd : ))))"
Azert vigyazz magadra!!! ;o) Meg kivancsi lennek, mit akarsz reagalni!
@TrueY: @NYJetsTD:
Kozben elokerestem nektek a mult szombati Teri nenit (Radiokabare, 1 ora). A kabare csak akkor indul el, ha a megadott oldalon rakattintotok a 13:05-os idopontra. Ha van idotok vagy kedvetek, hallgassatok meg! :o)
@NYJetsTD:
"mint nagy Füles rajongó (atyaég, több mint huszonöt éve veszem!)"
Itt a lehuzodosavban idom volt neked is elokeresni valamit. Egy interjut Kim Lane Scheppele, a Princeton Egyetem alkotmanyjogasz-professzoraval, aki amerikai letere tobb evet elt Magyarorszagon. Reszlet a beszelgetesbol:
www.168ora.hu/itthon/a-demokracia-nem-ilyen-90722.html
"– Mi vonzotta annyira?
– Itt szinte mindenki olvasta kedvenc könyvemet, a Micimackót, és egy egész ország Fülessel azonosul, akárcsak én. Amerikában mindenki azt kérdezi: megőrültél, miért éppen szegény Füles? Magyarország más, itt az emberek imádnak panaszkodni – ahogy én is. Tréfán kívül: ez hihetetlenül intellektuális ország, ahol a szellemi önállóságnak még azok szemében is nagy az értéke, akik nem jutottak el a felsőfokú tanulmányokig." Stb.
Vagyis mi vagyunk az egyetlen orszag, ahol a depresszios Fulessel azonosulunk a legjobban, sot, meg erdekesnek, tanulsagosnak es szorakoztatonak is talaljuk! :o)))
(Vajon Scheppele asszony tudja, hogy nalunk a Fules elsosorban egy rejtvenyujsag???) ;o)
@Attilajukkaja: "Akkor lehet, hogy meg megprobalkozom vele!"
Nekem tetszik. Én ajánlom. A Piszkos Fred is jó. Szerintem. Meg a 14 karátos autó. Bár annak a vége kicsit ellaposodik a sivatagi hajszában...

"melyik volt az az egyetlen Rejto konyv, ami tetszett nekem."
Már írtad. Azt hiszem, hogy a Csontbrigád.

"Superman pizsi nagyon jo!"
De Csák Norisz milyen pizsiben aluszik???

"Ha a konkurens cegerol"
De nem... :)

"Kozben elokerestem nektek"
Hol a link??? Lusta vagyok! :)

"miért éppen szegény Füles?"
Woody Allennek van egy filmje, aminek az a címe, hogy "Füles". Tök félre vezető! Nem a csacsiról van szó, hanem inkább informátorról! (Scoop az eredeti cím, azt hiszem)
@TrueY:
"Én ajánlom. A Piszkos Fred is jó. "
Nem, nem. A Piszkos Fred nekem mar nem jon be. Sajnalom.

"Már írtad. Azt hiszem, hogy a Csontbrigád."
Biztosan irtam. A fenebe is. Mennyivel jobb let volna, ha magadtol jossz ra. :o)

"De Csák Norisz milyen pizsiben aluszik???"
En a kommenteket is elovastam. Ez volt az egyik kerdes ott is.

""Ha a konkurens cegerol"
De nem... :)"
OK!! Ertem. Ha nem, akkor nem. Szobol ert az ember. :o)))

"Hol a link???"
Hat nem adtam meg? Ugye csak viccelsz, mert most komolyan zavarba hoztal. Megijesztettel.
De igazad van, eleg benanak erzem magam, hogy nem tudtam megadni a direkt linket. Pedig annak idejen az is ment. En kerek elnezest, hogy a radio honlapja megvaltozott. Talan a capslock segithetett volna (?)...
(De ha tovabbra sem tudod elerni, ...akkor utananezek.)

"Scoop az eredeti cím, azt hiszem"
Nem lattam. De utananezek! :o)
Koszi az infot,...mert Woody-t szeretem.
@Attilajukkaja: "A Piszkos Fred nekem mar nem jon be. Sajnalom."
Én a Szkénében láttam az Arvisura színház egy Piszkos Fred előadását. No az zseniális volt! Megnéztem egyből kétszer is!

"Ez volt az egyik kerdes ott is."
Meg az enyimé is! :)

"akkor utananezek"
No majd megnézem... Kösz!

"Koszi az infot,...mert Woody-t szeretem."
Nem volt annyira jó, mint a Jáde Skorpió, de határozottan nézhető volt!
@TrueY:
"En a Szkénében láttam az Arvisura színház egy Piszkos Fred előadását."
A Szkenebe en is jartam annak idejen. Eszmeletlenul jo eloadasok voltak. Nagyon szerettem!

"Nem volt annyira jó, mint a Jáde Skorpió"
Nekem mar a Jade Skorpio sem jott be annyira. Szeretem/imadom Woody Allent-t,...de lehet, hogy kifulladt?
@TrueY: @Attilajukkaja: Szolgálati közlemény:
Bocsánatot kérek amiért ilyen váratlanul eltűntem, tudom hiányom kietlen űrt ütött lelketekben...
De még hajnali háromnegyed négykor is képes vagyok nektek pötyögni, mutatván kegy gyakorló képességem : ))
Szóval az történt, hogy csütörtökön este meghalt a vinyóm. Se kukk, se másolhatóság, se búcsúlevél. Rajta fél életem, meg még a zsíroskenyér receptjeim. Most szereztem bele egy másikat, de jövő héten el kell vinnem adatokat visszanyerni a régit.
Nem könnyű az élet. Puska kellett volna bazzeg...
Híreinket olvashatták, a viszontlátásra...
@NYJetsTD:
Oh. Ez rosszul hangzik. Orulok, hogy nem volt a kozeledben egy valodi puska! Remelem az adatvisszanyerest olcson meguszod. :o/
@Attilajukkaja: "Eszmeletlenul jo eloadasok voltak."
Láttam egy Hófehérke és a hét törpe előadást is. Az is nagyon jó volt. Meg talán egy Mester és Margarétát.

"Nekem mar a Jade Skorpio sem jott be"
Nekem viszont nagyon! :) Helen Huntot is imádom. Bár neki a Lesz egy még így semben nyújtott alakítása tetszett a legjobban. :) Woody Allen teljesítménye pedig hullámzik. A Scoop elég jó.

@NYJetsTD: "meghalt a vinyóm."
Gyenge szöveg! Ezt még az IMF sem venné be! ;)
@TrueY:
"Helen Huntot is imádom."
Oh, ot en is. Jo no, jo szineszno. Picit olyan nekem, mint Jodie Foster. A lesz ez meg igy sem c. filmben pedig mindharom foszereplo zsenialis!!!
@TrueY: @Attilajukkaja:
"De Csák Norisz milyen pizsiben aluszik???"
Chuck Norris nem alszik, Chuck Norris vár.
Chuck Norris 20 perc alatt nézi végig a "60 perc" című tévéműsort.
Nincs evolúció, csupán azon élőlények listája, akiket Chuck Norris élni hagyott.
Táguló világegyetemben élünk. Minden Chuck Norris elől menekül.
Chuck Norris elszámolt a végtelenig. Kétszer.
Chuck Norris egyszer Big Mac-et kért egy Burger Kingben. És kapott.
Chuck Norris tele tárral is játszott már orosz rulettet. És nyert.

"meghalt a vinyóm."
"Gyenge szöveg! Ezt még az IMF sem venné be! ;)"
Pedig most akartam kérdezni, veled történt-e már ilyen és hova vitted... Néztem pár céget a neten ( a kürtbe nem viszem, nem vagyok én többszörös milliomos) egy X. kerületi ajánlat tetszik eddig a legjobban.
@Attilajukkaja: "Jo no, jo szineszno"
Ebben azt hiszem nem értünk egyet. Szerintem nem jó nő. Inkább csinos. De színésznőnek zseniális. Hihetetlenül lehelet finoman játszik.

"mindharom foszereplo zsenialis"
Nekem a festő egy árnyalattal fakóbb. De Joker méltó párja HH-nak. ;)

@NYJetsTD: "Chuck Norris vár."
Jó, hogy nem suspend módban van. :)

"Chuck Norris egyszer Big Mac-et kért egy Burger Kingben."
Én már kértem Fishmac-et BK-ben. És kaptam. Egy halas szendvicset. ;)

"veled történt-e már ilyen és hova vitted"
Velem még nem történt ilyen. Egyszer szállt el a vinyóm, de még le tudtam menteni róla mindent! Az én kollégáim a Kürthöz szokták cipelni ilyen esetben.

Most van folyamatban egy eset, mert a lakásban levő egyetlen XP (T-Home STB-ről grab-belek róla filmeket) boot IDE HDD-jén 52 bad szektor van. Le kellene cserélni, de csak SATA diszk van benne és nem tud SATA-ról boot-olni az alaplap (jó régi). :( Nincs kedven újra húzni. Azt is beszívtam, hogy direkt RAID0-át szerettem volna, és vettem két 360 GB-os SATA HDD-t, de kiderült, hogy nem tudja valami miatt (az okot már elfelejtettem). Igy van egy 80 GB-os haldokló IDE HDDm és két 360 GB-os SATA-m. És aggódom, hogy előbb vigyen rá a lélek, hogy nekiálljak rendbe tenni, mint ahogy megdöglik az IDE diszk. És ez így megy már 3 éve... :)
@TrueY: Tök jó, az utolsó bekezdésből egy kukkot sem értek, de legalább beismerem... Szerintem ha kettőnkkel ezekről fogsz értekezni, akkor rövid eszmecsere lesz...

@Attilajukkaja: Oh, ot en is. Jo no, jo szineszno. Picit olyan nekem, mint Jodie Foster.
Egyij sem jó nő. Szeretem színészi teljesítményüket, de egyiket se cipelném ágyba...
Sokra értékelem a belső kisugárzást, de a jó nőhöz több is kell...
@NYJetsTD: "Tök jó, az utolsó bekezdésből egy kukkot sem értek"
Akkor bocs! :) Pedig nyilvánvaló! Mit nem értesz ezen? :)

"Jodie Foster"
Ő jó színésznő, de nekem túl kemény. HH légiesen könnyed és ezt nagyon szeretem benne! A férfi színészekben is Michael Caine, Roger Moore, Pierce Brosnan, vagy Hugh Grant hívő vagyok. Akik inkább játszanak, mint kemény csávók.

"egyiket se cipelném ágyba"
Foster kisasszonyt már csak azért sem, mert a lányokat szereti. :)
@TrueY: "Foster kisasszonyt már csak azért sem, mert a lányokat szereti. :) "
Én is... hurrá, akkor lehetek a Pánikszoba 2 főszereplője...

"A férfi színészekben is Michael Caine, Roger Moore, Pierce Brosnan, vagy Hugh Grant hívő vagyok. Akik inkább játszanak, mint kemény csávók."
Egyetértek. Mind a négy nagy kedvencem, bár sajna öregkorára Moore szinte csak melegeket játszik (vszeg nem véletlenül).
Na és persze ne feledkezzünk meg Dustin Hoffmannról sem, ő az egyik nagy kedvencem...

"Akkor bocs! :) Pedig nyilvánvaló! Mit nem értesz ezen? :)"
Az összes névelőt értem, a többit meg csak sejtem... : )))
@NYJetsTD: "akkor lehetek a Pánikszoba 2 főszereplője"
Itt most lett volna egy poénom, de nem sütöm el, mert durva... :)

"Dustin Hoffmannról"
Naná, csak ő nem szokott kémeket és kemény fiúkat játszani. Bár most mintha egy maffiózót játszana egy sorozatban. :)

"többit meg csak sejtem"
Ne má', hogy azzal van a gondod, hogy IDE, meg SATA, meg RAID0! :) Pedig még a WYSIWYNG-et nem is írtam bele! :)
@TrueY: "Itt most lett volna egy poénom, de nem sütöm el, mert durva... :)"
Na most már csak azért is süssd el, mostanra már úgyis teljesen szét offoltuk a témát, jöhetnek a durva poénok...

WYSIWYNG! Nekem mondod? Most kezeltettem penicilinnel...
@NYJetsTD: "Na most már csak azért is süssd el"
Na jó! De Te akartad! :)
>>"akkor lehetek a Pánikszoba 2 főszereplője"
Főleg, mert abban egy homi szado-mazo nyugger lesz a szoba fogja egy harci kutyával egyetemben... ;)

"Most kezeltettem penicilinnel"
Gyenge! A mostani bacik már okosabbak, mint az OMO...
@TrueY: @NYJetsTD:
"Szerintem nem jó nő. Inkább csinos."
Izlesek es pofonok. Nekem nokent is bejon. Jodie Foster is. Igaz, en nem a Barbie babakert vagyok oda...;o)))))
Nem baj, ha egy nonek kicsi a cicije (pl. Natalie Portman), de legyen benne valami, amitol ugy erzem, hogy meg a cigi utan is szoba akarok elegyedni vele... De lehet, hogy egyszeruen csak a ferfiasabb nokre bukom? ;o)
Igaz, ok sem lesznek mar fiatalabbak: www.contactmusic.com/photo/helen_hunt_5123679
image.imagesexplore.info/images/4.bp.blogspot.com/_AUZDi_FrfrE/TDMi0WR1TpI/AAAAAAAAAAU/ltXhEHNdqrI/s1600/Jodie+Foster+The+Beaver.jpg

"Ő jó színésznő, de nekem túl kemény."
Az a szerepen mulik. Tud o cicas is lenni, mint pl. a Maverick-ben.

"Foster kisasszonyt már csak azért sem, mert a lányokat szereti."
Mostmar igen!!! :o) De engem ez nem zavar.

"hurrá, akkor lehetek a Pánikszoba 2 főszereplője..." :o)))))

"Michael Caine, Roger Moore, Pierce Brosnan, vagy Hugh Grant hívő vagyok. Akik inkább játszanak, mint kemény csávók"
Nekem raadasul az alacsony, nem tul szep fiuk jonnek be leginkabb. Orok nagy szerelmem Dustin Hoffman. :o)
De a "kemenykedok" kozul a korai Silvester Stallone (Rocky, Oscar), vagy Antonio Banderas (Almovar filmjei) is bejonnek, a nagy oregrol, Marlon Barndorol, nem is beszelve. O is mindig kemenykedett. Szoval olyan vagyok, mint Gomboc Artur: johet minden, csak fincsi legyen!!!

"Na és persze ne feledkezzünk meg Dustin Hoffmannról sem, ő az egyik nagy kedvencem..."
Vaze, ilyen nincs!!!! :o)))))

"de nem sütöm el, mert durva..."
Miert? A ket kiskoru is rendszeresen latogatja a blogodat?????
(En mar nagyon varom, hogy egyszer valami nagyon durvat is elsussel!!! Kivancsi lennek ra! :o) )

"Nekem a festő egy árnyalattal fakóbb."
Nem szamit. Nekem harman adtak ki egy egeszet. :o)
(Azt hiszem a most szombati Radiokabareban volt, hogy azert kell ket felese'g, hogy legyen egesz-seg"...:o) Amugy megint volt Miko es Usztics,...de mar megengedtek maguknak egy keves Cohn-Bendit ellenes poent is,...vagyis kezd kibujni a szog csucske a zsakbol. De ez meg boven belefer. Nem emiatt volt Matyasunk most gyengebb, mint a multkor.)

"Chuck Norris nem alszik, Chuck Norris vár."
Ja, ja! :o)
Chuck Norris-os poenokkal internetet lehetne rekeszteni! :o)
Jokat szoktam nevetni rajtuk! Szegeny Chuky! :o))))

"( a kürtbe nem viszem, nem vagyok én többszörös milliomos) egy X. kerületi ajánlat tetszik eddig a legjobban"
En is megkerdeztem nehany hozzaertot. Azt mondtak, nem nagyon uszod meg a tobbszazezres Kurtit, ha valoban nem csak mechanikai a gond. Abszolut pormentes, streril laborszeru kozegben szerelhetik csak szet a gepet,...olyanja pedig nem sokmindenkinek van. :o[
@TrueY:
Kozben beirtad: "abban egy homi szado-mazo nyugger lesz a szoba fogja egy harci kutyával egyetemben... ;)"
Hu de durva! De hol itt a leszbikus Jodie? Neki mar nem is osztottal szerepet? Vagy o a harci kutya???
@Attilajukkaja: Jodie és NYJetsTD egy filmben? Elviszi a teljes költségvetést! :)
@TrueY:
"Jodie és NYJetsTD egy filmben?"
Na jo, tudom, hogy NYJets nem osztogatja fillerekert magat,...de Jodie-val meg tudnek egyezni.
@Attilajukkaja: Hát igen, én is ettől féltem! ;)
@TrueY:

"Hát igen, én is ettől féltem! "
Ha adsz nekem egy kis idot es besegitesz, akkor NYJetsz-et is mepuhitjatjuk. Ugy erzem, az elszallt hard disc egy jo kiindulopont lehetne. Annak visszanyereseert most mindent megadna. Onnantol kezdve viszont gyorsan kell cselekednunk!!!
@Attilajukkaja: "NYJetsz-et is mepuhitjatjuk"
Azt mondod, hogy Most megcsíptük Oszikám? :)
@TrueY:
"Most megcsíptük Oszikám?"
:o)))))))))

Júúúúúj! Azokat a hülye filmeket sem szetrettem soha, de ide most nagyon illik ez a beszólás!!! Jót röhögtem rajta!!! Gratula.
@Attilajukkaja: @TrueY: "Ha adsz nekem egy kis idot es besegitesz, akkor NYJetsz-et is mepuhitjatjuk."
Én meg azt hittem, az a jó ha kemény vagyok...

>>"akkor lehetek a Pánikszoba 2 főszereplője"
Főleg, mert abban egy homi szado-mazo nyugger lesz a szoba fogja egy harci kutyával egyetemben... ;)"
Ez nem túl nagy kihívás nekem, még 20 év és már nem is kell megformálnom a karaktert... egy az egyben adom...

"Abszolut pormentes, streril laborszeru kozegben szerelhetik csak szet a gepet,...olyanja pedig nem sokmindenkinek van. :o[ "
Na akkor nekem kár volt elkezdenem szétszedni... pedig olyan jól megtámasztotta a macskaalom széle, pont neki tudtam támasztani a már teli porszívó porzsáknak, az alját meg odaragasztotta a már úgyis kifolyt jaffa maradék... viszont, hogy adjak a higiéniára, előtte lemostam a winchesteremet hypós-szappanos vízzel... remélem így már megfelel a kényes ízléseteknek... : )

"Amugy megint volt Miko es Usztics,...de mar megengedtek maguknak egy keves Cohn-Bendit ellenes poent is,...vagyis kezd kibujni a szog csucske a zsakbol. De ez meg boven belefer. Nem emiatt volt Matyasunk most gyengebb, mint a multkor..."

Ezzzel már a Szuhay is befürdött. Rendelésre, vagy erőltetett igazolásra használni a humort nem könnyű. Csak ezek már annyira elvakultan próbálják védeni az "eszmét", hogy nem is érdekli őket a humor lényege, a nevettetés.

"Na és persze ne feledkezzünk meg Dustin Hoffmannról sem, ő az egyik nagy kedvencem..."
Vaze, ilyen nincs!!!! :o)))))
...és mégis van... Dustin Hoffmann kifőzde? : ))))

"Jodie és NYJetsTD egy filmben? Elviszi a teljes költségvetést! :)
Na jo, tudom, hogy NYJets nem osztogatja fillerekert magat,...de Jodie-val meg tudnek egyezni."
Én csak annyit kérek a szerepért, amennyit képviselőink "mellékesként" hazavisznek, vagy amit a BKV "nem" létező jutalékként kioszt egy évben...
@TrueY: Legalább egyszer szánd meg buta fejem, de mivel most új XP van telepítve, ezen nem működik blog kommentelés közben a helyesírás funkció, hogy a fenébe kell bekapcsolni? Hilfe! Help!S.O.S. ! Au secours! Soccorso! De Hulp! Pomoc!
@NYJetsTD:
"Én meg azt hittem, az a jó ha kemény vagyok...'
Jol hitted! Csak nem itt es nem most!

"Na akkor nekem kár volt elkezdenem szétszedni... pedig olyan jól megtámasztotta a macskaalom széle"
Hja. De mégsem vicces. Az adatok visszaszerzése sajnos nagyon sokba kerül. És tudom, hogy te is tudod. Én csak próbáltam utánajárni,....de sajnos nem jártam sikerrel.
@Attilajukkaja: ""Most megcsíptük Oszikám?"
:o)))))))))"
Nem jó választ! A helyes megoldás: "Meg, Dezső!" ;)

"Azokat a hülye filmeket sem szetrettem soha"
Én szerettem a Bors Mátét... Meg az Egy óra múlva itt vagyok-ot is. :)

@NYJetsTD: "Nem emiatt volt Matyasunk most gyengebb, mint a multkor..."
Ezzel egyet is értek!

"Én csak annyit kérek a szerepért"
Mondom, hogy elviszed a teljes büdzsét! :)

"nem működik blog kommentelés közben a helyesírás funkció"
A borzoló alá telepítsd a magyar nyelvet. De nem tudom, hogy IE, vagy Firefox, vagy Chrome, vagy mi az izét használsz. Én FF ügyben tudok segíteni, mert ez egyik posztomban le is írtam. Talán... :)
@NYJetsTD:
"viszont, hogy adjak a higiéniára, előtte lemostam a winchesteremet hypós-szappanos vízzel... remélem így már megfelel a kényes ízléseteknek."
Hja. Kenyes az izlesem, de a hypo izet nem kedvelem! Nem is akarki winchesteret nyalom le.
De komolyra forditva a szot, itt nem valodi sterilitasrol, csupan pormentes kozegrol van szo. Ez is nehez ugy. Csak ezt akartam mondani.
@TrueY: Borzoló? Az mi? IE-t használok.
@TrueY:
"A helyes megoldás: "Meg, Dezső!" ;)"
Nem "meg, Dezso batyam" volt?
@NYJetsTD: Ön nyert! IE-n azt hiszem alapból benne van. Firefox-hoz külön telepíteni kell. Szerintem IE-nél a network szettinx magasságában lehet keresgélni. Én legalábbis azt tenném. Illetve gugli... Nekem linux-om van, így IE-ben nem tudok sokat okoskodni... :)

@Attilajukkaja: "Igazad van, olyan is volt. De azt hiszem, hogy az első részekben még csak per Oszi és Dezső voltak. Később előléptették őket és e miatt változtatták a mexólítást. :)
@TrueY:
"Később előléptették őket és e miatt változtatták a mexólítást."
Hatareset,....
@Attilajukkaja: "Hatareset"
No, már mihez képest? :)
@TrueY:
"No, már mihez képest? :) "
Az emlekeimhez kepest. Hogy eloszor Oszi meg Dezso volt, es csak utana jott be a "batyam".

"Én szerettem a Bors Mátét... Meg az Egy óra múlva itt vagyok-ot is. :)"
Azokat en is! Ezt a Bud Spencer koppintast nem szerettem. Nekem Bujtor Istvan se nagyon jott be. Pontosabban nem lattam egyetlen olyan alakitasat sem, amiben szerettem volna. Valamiert Bessenyei Ferencet es Bubikot sem. Talan azert, amit mar te is emlitettel: annyira nekem sem jon a be a "falu bikaja" tipus. Oket pedig foleg ilyen szerepekben lattam. Bujtorrol nem tudom (es valamiert nem is hiszem), de a masik ketto allitolag a maganeletben is tesztoszteron tultengessel kuszkodott. Eleg agressziv emberek voltak.
Sztankayt es Harsanyi Gabort (en lenni gorog diplomata) viszont mindig szerettem. Nekem Szilagyi Istvan sem Lopici Gasparkent nyomodott le az agyamban, hanem Sipos urkent (Bors). :o)
Harsanyi Gaboron pedig picit meglepodtem, amikor olyan 4-5 eve meghivtak a Heti Hetesbe. O Jaszai Mari-dijas szinesz, plussz iro, es en azt hittem, hogy egy intelligens ember. Abban az egy adasban (soha tobbe nem hivtak vissza) pedig egy elegge primitiv, kozonseges embert lattam. Na jo, tetelezzuk fel, hogy en egy intelligens ember vagyok. Valoszinuleg en is igy viselkednek a kamerak elott, ha ott teremnek egy ilyen musorban,...de azt a zavaromnak es a lampalazamnak tudnam be. Harsanyinal ilyesmirol mar nemigen lehet szo! Kiabrandito volt a szereplese....Nagyon sajnaltam ot.
@Attilajukkaja: "Azokat en is! Ezt a Bud Spencer koppintast nem szerettem."
No most akkor elmondanám, hogy a "Most megcsíptük Oszikám" a Bors Mátéban volt! ( port.hu/pls/fi/films.film_page?i_film_id=3934 ). A két csendőrt Ormándy Oszkárnak és Zentay Dezsőnek hívták. ;)

"Bessenyei Ferencet es Bubikot sem"
Bessenyeit szeretem, Bubikot és sem.

"Harsanyi Gaboron ... en azt hittem, hogy egy intelligens ember."
Én láttam vele interjúkat. Hát, nem egy 100-as izzó. Inkább bohóc.
@TrueY:
""Most megcsíptük Oszikám" a Bors Mátéban volt!"
Basszus!!! Akkor teljesen el vagyok tevelyedve!!!! Bocsanat!!! :o)))
Olyan regen volt....

"nem egy 100-as izzó. Inkább bohóc."
En is ezt lattam,...es csalodast okozott. Talan azert fajt annyira, mert egy egesz korszakot kepviselt az eletemben. Dehat az elet tele van ilyen csalodasokkal!
@TrueY: @Attilajukkaja: élvezet olvasni ahogy nosztalgiáztok, mint amikor gyermekkoromban ültem a sámlin és az öregek megbeszélték a "dógokat"... lassanként a nyugdíjas kedvezményeket kezdjük el tárgyalni... : )))
Nekem ebben a "fekete-fehér időben" a Tenkes kapitánya és Kántor volt Csupatival a "sztár"...
Mondjuk Madarasnak is pokróc stílusa volt, de legalább illett a szerephez...
@NYJetsTD:
"ültem a sámlin és az öregek megbeszélték a "dógokat""
A samli nagynyamnal a sparhelt mellett vplt. Egy vekonyka parna is volt rajta, Az volt az oreg macska helye. Ha veletlenul megis en ultem oda, a cirmos azonnal az olembe feszkelte magat. Es onnan figyeltuk, mit beszelnek a felnottek. Kozben cirogattam.
Soha nem kepzeltuk, hogy egyszer majd mi is nyugdijasok leszunk. SOHA!

A Tenkes kapitanya is egy elmeny volt. Madaras pedig Jancso kedvence volt.
Szegyen ide, szegyen oda, en Jancsot egyaltalan nem szeretem. Ugy is mondhatnam, hogy nem ertem. Sorry!
@Attilajukkaja: "Es onnan figyeltuk, mit beszelnek a felnottek."
... és micsoda hangulata volt ezeknek a történéseknek. A szagok, illatok, zsivaly, poharak vagy sörösüvegek zörgése, nagy nevetések, az a sok felnőtt, akinek már mindent szabad...és persze a jó meleg sparhelt, vagy kemence....

"Soha nem kepzeltuk, hogy egyszer majd mi is nyugdijasok leszunk. SOHA!"
nem is leszünk. Minket már csak úgy fognak hívni, kolonc. Vagy esetleg munkára már képtelen társadalmi felesleg...

"en Jancsot egyaltalan nem szeretem. Ugy is mondhatnam, hogy nem ertem."
Az tény, néha az öreg jobban szerette a cicik látványát, mint a történet pörgését....
@NYJetsTD:
"... és micsoda hangulata volt ezeknek a történéseknek."
Oooooh! Nagyanyam paraszthaza ugy volt felepeitve, hogy a gangrol a kozponti helyre jutottal: a konyhaba. Szerintem az volt a legnagyobb helyiseg, mert ott zajlott az elet. A konyhabol jobbra nyilott a haloszoba (ott aludt mindenki), balra pedig a tiszta szoba. Ott csak nagyon ritkan aludt barki is. A gangrol nyilott meg a kamra es a nyari konyha. Kint, a kertkapun tul voltak az allatok es a budi. Na meg a kert.
A lenyeg, hogy az Elet a konyhaban zajlott,...es nem volt sok titok. Mindenki hallott mindent. De meg a haloszobaban is csak akkor szeretkeztek az "oregek", amikor azt hittek, mar mindenki mas alszik. Aztan vagy aludt, vagy nem. Torodtek is ok vele!!! :o))
Ezeknek a torteneseknek nem csak hangulatuk volt, hanem zajuk, illatuk es szaguk is. Mindet rogzitettem. Itt, az agyamban. :o)

"Minket már csak úgy fognak hívni, kolonc."
Engem csak ugy, hogy halott.

"az öreg jobban szerette a cicik látványát, mint a történet pörgését"
A mezitelen nok es lovak latvanya nem zavart,...de a tortenet porgese valoban lelassitotta az ember agyat! Tul sok volt nekem a szimbolika, es az erotika sem volt mindig a helyen. Bocsi, nem szeretem Jancsot. Nem vagyok ezzel nagyon nepszeru, tudom. Nehany ev mulva meg is hal, es akkor majd vegkepp nem akarom, hogy barki emlekezzen erre a beirsasomra! :o)
@NYJetsTD:
"A szagok, illatok, zsivaly, poharak vagy sörösüvegek zörgése, nagy nevetések, az a sok felnőtt, akinek már mindent szabad...és persze a jó meleg sparhelt, vagy kemence...."
Ja, ja, ja!!!!!!
Nagybatyam ritkan nevetett, de ilyenkor kivillant a jobb felso fem foga is. Csak ilyenkor lathattuk. Es a hazi turo savanyu szaga lengte be a konyhat. Es valakinek mindig szoltak, hogy hozzon mar egy masik szodat a pincebol, mert az valamiert mindig kifogyott. Es a felnottek tenyleg sokat nevettek. A gyerekeknek meg kulon asztaluk volt, mert nem fertek a nagyokehoz. Engem tilos volt szadizni, mert en voltam a legkisebb, meg lyanygyerek,... de a tobbiek nem kimeltek egymast. Aztan mar engem sem. A felnottek ugysem figyeltek oda. Egy ido utan a levegot mar a bor aporodott szaga es a hangos beszed toltotte be...eppen, ahogy irod.
Jo bulik voltak! Nem eppen Valentine napi osszejovetel volt, inkabb valami disznovagas vagy nagyanyam szulinapja adta az urugyet.
@Attilajukkaja: "En is ezt lattam,...es csalodast okozott. Talan azert fajt annyira, mert egy egesz korszakot kepviselt az eletemben. Dehat az elet tele van ilyen csalodasokkal!"

Én nem csalódtam benne. Én a szerepei alapján is láttam, hogy nem észjátékos. De nincs is ezzel baj. Játsszon!

"samli nagynyamnal a sparhelt mellett vplt."
Én még emléxem, amikor a nagyim csinálta a karamellás tejes. Az olvadt cukrot kicsöpögtette a sparhert szélére és azok voltak a pénzek. El lehetett szopogatni! :)

Jancsót én csak módjával szeretem. Én sem vagyok egy "túl szimbólikus" darab.

"gyerekeknek meg kulon asztaluk volt"
Nálunk ezt "macskaasztalnak" hívták.

"Jo bulik voltak!"
Szüleim társasága gyorsan eljutott 56-ig és mindig figyeltem, hogy miket mesélnek. Tüntetések, sortüzek. Így nekem 56 alapélményemmé vált, pedig messze nem éltem még akkor. Meg a SZER (Soroksár :)) el-elcsukló hangja.

@NYJetsTD: "Tenkes kapitánya és Kántor volt Csupatival a "sztár"..."
Meg a Pirk pilóta! :)
@TrueY:
"De nincs is ezzel baj. Játsszon!"
Persze, persze. De ennyire lepcsohaznak azert nem gondoltam volna! Tudod, amelyik sotet es korlatolt.

"El lehetett szopogatni!"
Tok jo!! Ilyesmirol meg nem is hallottam! :o)))

"Nálunk ezt "macskaasztalnak" hívták."
Meg ezt sem. :o)

"Meg a SZER (Soroksár :)) el-elcsukló hangja."
Ezt nem tudom, mit jelent.
Mi azt szerettuk hallgatni, amikor rolunk meseltek sztorikat. :o)
@Attilajukkaja: "ennyire lepcsohaznak azert nem gondoltam volna! Tudod, amelyik sotet es korlatolt."

Ez tetszett! Majd terjesztem! :)

""El lehetett szopogatni!"
Tok jo!! Ilyesmirol meg nem is hallottam! :o)))"
Kétféle állapotban lehet a friss karamellát tálalni. Még a tej ráöntése előtt kicsöpögtetve kis tallér formában, vagy a tej ráöntése után furcsa szálakat húzva. Mind a kettő érdekes és finom. :)

A macskaasztal eléggé elterjedt kifejezés. Tudtommal. :)

A SZER (alias Soroksár) a Szabad Európa Rádió volt. URH 41, 45, 49 (ha jól emléxem) MHz-en volt fogható, de nagyon zavarták.
@TrueY:
"Kétféle állapotban lehet a friss karamellát tálalni"
Cukorral mar dolgoztam. Ezt elmeselem.
Egy idoben a barataink gyermekeinek rendszeresen keszitettem mezeskalacs hazikokat. Eloszor csak nagyon egyszerueket, aztan egyre nagyobbakat, komplikaltabbakat. Egyszer egy egesz templomot csinaltam. Ropibol. Ugy nezett ki, mintha faronkokbol epult volna. Olyan norveg stilusban. A bejarat feletti rozettat pedig haronm kis ropi perecbol allitottam ossze. Nagy ablakai voltak, amikre szines vitrazsok kerultek. Ezekhez toltetlen, szines kemenycukorkakat vasaroltam. Alufoliabol negyszogletes "csonakokat" keszitettem, es a durvara tort cukorkakat random elszortam bennuk. Sutoben megolvasztottam, amig ossze nem folytak es amorf szines "uveget" nem adtak. Amikor kihultek, tojasfeherje mazzal belulrol a templom uresen hagyott ablakaira belulrol felragasztottam. A templomot egy kartonpapirra epitettem, aminek a kozepet a ferjem kifurta es kis elemlampabol valahogy kiszerelte az egot (?), es az epulet belsejebe dugta. Nem tudom, hogy csinalta, de meg lehetett gyujtani, es a vitrazsokon atszurodo feny nagyon szep volt. Azok az ablakok is ugy keszultek, mint nagymamad aranytallerjai. :o)

"A macskaasztal eléggé elterjedt kifejezés. Tudtommal. :)"
???? A parom sem hallotta meg soha.

"A SZER (alias Soroksár) a Szabad Európa Rádió volt."
Ah soooooo!!!! En csak a Luxemburg radiora emlekszem. De az kicsit kesobb volt. :o)
@Attilajukkaja: Én egyszer ropiból és karamellából Süsü ketrecet csináltam egy várhoz (azt is mi csináltuk). De az közel nem volt ilyen komplex. Van róla fotó???

"A parom sem hallotta meg soha."
A guglin is csak 1170 találat van. :) Akkor most tanultál valamit. :)

"En csak a Luxemburg radiora emlekszem"
A Radio Luxemburg inkább zenei adó volt, ha jól tudom. A SZER meg ellenpropaganda. Az USA pénzelte.
hu.wikipedia.org/wiki/Szabad_Eur%C3%B3pa_R%C3%A1di%C3%B3
@TrueY:
"Van róla fotó???"
Oh, oh. Valahol van. Megprobalom elokeresni.....

"ropiból és karamellából Süsü ketrecet csináltam egy várhoz (azt is mi csináltuk)"
Hat az is eleg komplex lehetett!!!!!!!!!!

"A Radio Luxemburg inkább zenei adó volt"
Igy van. De a hetvenes evekben ez is nagy dolog volt! Azert emlekszem ra, mert akkor mar eltem.

"A SZER meg ellenpropaganda. Az USA pénzelte."
Azt hittem, a britek. Vagy az egy masik radio volt? A BBC-nek is volt hasonlo csatornaja.
@Attilajukkaja:
"Megprobalom elokeresni"
Ok!

"Hat az is eleg komplex lehetett"
Nem annyira. 4 tortalap volt élére állítva. Pudinggal töltöttük meg. Csokival bevontuk. Az 5. tortalapot 4 részre vágtuk. Abból lettek a bástyák. Ostyából voltak a lőrések. Még ágyugolyókat is felhalmoztunk. Francia drazséból. Süsü ketrece meg középre került. Karamellel összeragasztva. :)

"Igy van."
Azt én nem annyira hallgattam . Inkább a SZER-t. :)

"Azt hittem, a britek."
Volt az Amerika hangja is. Azt is hallgattuk. :)
süti beállítások módosítása