QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Könyv] Lorenz, Konrad: Összehasonlító magatartás-kutatás

2012.03.07. 11:00 | TrueY | 29 komment

Címkék: könyv 2005

(Az etológia alapjai)
Gondolat Könyvkiadó, 1985
antikvarium.hu

Egy vérbeli etológia tankönyv 1985-ből. Persze nagy dolog lehet egy tudományág alapítója által írott tankönyvből tanulni. Amit Csányi Vilmos lektorált.

Először is meglehetősen hosszú módszertani bevezetővel kezdi. Ilyen szép fejezetcímekkel: "Az ontológiai redukcionizmus". Majd rátér az evolúció bevezetésére (homológia, konvergens alkalmazkodás, analógia). Utána az állatot érő ingerek és a keltett válaszok csoportosítása, bemutatására következik. Öröklött minták, ösztönös mozgások. Pillanatnyi információkon alapuló mechanizmusok (kinézis, fóbikus- és topikus reakciók). Majd sorra veszi a magasabb szintű tanulási folyamatokat (trauma, imprinting, feltételes gátlás, kondicionált tanulás, motoros tanulás, fürkésző magatartás).

Nagyon jól rendszerezett könyv és mind ehhez párosul Lorenz letisztult stílusa. Laikus érdeklődőknek is tudom ajánlani!

Tanuljunk valamit minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr553291263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Attilajukkaja: Igen, jó kis darab! Bár van egy frissítettebb tankönyve is, csak azt még nem cikkeltem meg. :)
@TrueY:
Akkor az meg alapkonyvebb lesz?
@Attilajukkaja: "Az állati és emberi viselkedésről" című könyv némileg vaskosabb (2 kötet) tankönyv. Az már nem csak az etológi alapjairól, hanem felepjeiről is szól. :)
@TrueY:
Felepjeirol? :o))))))
Te egy igazi kis Kazinczy vagy, hallod-e?
CsV az emberi viselkedesrol is adott ki konyvet nem tul (?) regen, de en leginkabb a szerelmes allatokrol irottat szeretnem elolvasni.
@Attilajukkaja: "Te egy igazi kis Kazinczy vagy, hallod-e?"
Nem is olyan kicsi! ;)

"CsV az emberi viselkedesrol is adott ki konyvet"
Erre gondolsz?
qltura.blog.hu/2009/03/21/konyv_csanyi_vilmos_az_emberi_viselkedes
;)

",de en leginkabb a szerelmes allatokrol irottat szeretnem elolvasni. "
qltura.blog.hu/2011/02/15/konyv_csanyi_vilmos_szerelmes_allatok
;)
@TrueY:
Igen, ezekre gondoltam! :o))))

"Nem is olyan kicsi!"
Miert, mekkora vagy? En 175, a feleseged 180 cm - ennyit mar tudunk.
@TrueY:
Nem akarok ahhoz a poszthoz kommentelnii, mert igy is szetforgacsolodnak mar a beirasok. Szoval CSV szerelmes allatokrol szolo konyvet pont olyannak kepzeltem, ahogyan leirtad. Tovabra is izgalmasnak tartom. Az is erdekel, hogy az allati vilagban mennyire es milyen formaban vannak jelen azok a jelensegek (pl. homoszexualitas), amit az emberek hajlamosak perverzitasnak nevezni. De a poligamia, a matriarchatus es fekete ozvegy jelenseg is izgalmas temak!!!
Itt vannak pl. a kedvenc bonoboid. Matriarchatusban elnek es ha a rangletran feljebb akarnak jutni, nem restek a leszbikus szex gyakorlasara sem: www.youtube.com/watch?v=K5zOlPsO6U4

Pain - A szex vajon mi? c. notat viszont nem ismertem, es nagyon tetszik! Koszi. :o)
@Attilajukkaja: Kb. 183-ak vagyunk... :) A kocsiban nem kell a tükröket folyton állítgatni. :)

"homoszexualitas" - Erről valamelyik Lorenz könyvben olvastam. Nyári ludakról írta, hogy egy homoszexuális párhoz szokott egy nőstény betársulni. Így 2 apuka is vigyáz. Több tojást rak a tojó és többen is maradnak életben. Van előnye...

"nem restek"
Jaja. Mindent konfliktot szexszel rendeznek. :)

"es nagyon tetszik!"
Inkább vicces, de mindenképpen érdekes a srác előadásmódja... :) De örülök, ha okoztam pár kellemes percet.
@TrueY:
"Kb. 183-ak vagyunk."
Vagytok? Szerintem merj onmagad lenni! Nem kell szegyelni a termetedet!!! Csak batran! Mondd ki hangosan, hogy EN 183 vagyok! :o)))

"A kocsiban nem kell a tükröket folyton állítgatni."
Nalunk igen (175 vs. 186), ezert mindig hagyom, hogy a parom furikazzon engem! ;o)

Az allatvilagban eleg gyakori jelenseg a valodi vagy tettetett homoszexualitas, eppen ezert erdekes. Szerintem az emberek sem viselkednek maskepp. :o)

"Mindent konfliktot szexszel rendeznek."
Bar mi is igy tennenk! Es itt most nem a sorozatos eroszakolasokra gondoltam, ami inkabb szitja, mint lerendezi a konfliktusokat.

"De örülök, ha okoztam pár kellemes percet."
Igen, megvan ez a jo szokasod. :o)
@Attilajukkaja: "Vagytok?"
Ő is annyi és én is annyi... :)

"mindig hagyom"
Én nem szeretek vezetni. A feleségem a fő vezető nálunk.

"Bar mi is igy tennenk!"
Elképzelem, hogy az ellenőr megizéli a bliccelő utast a tömött 7-es buszon... :)
@TrueY:
"Ő is annyi és én is annyi."
Igaz, egyszer csak ennyit irtal a nejedrol: "180+ cm magas és mindig kilógott a sorból."
Igazad van. Ez akarhany centit is jelenthet. Az emlekezetemben csak a 180 maradt meg.
Viszont megertem a nejedet, mert annak idejen az en nevetseges 175-ommel se nagyon talaltam magamnak noi cipot.

"Én nem szeretek vezetni"
Nalunk evekig en voltam a sofor, de ez mostanra valahogy megfordult. Talan meg kellene ujitani a jogsimat, mert mar masfel eve lejart! :o)))

"Elképzelem, hogy az ellenőr megizéli a bliccelő utast a tömött 7-es buszon."
Nyugi! Igy is basztatja eleget!
De miert nem azt kepzelted el, hogy az utas izeli meg az ellenort? :o)))
@Attilajukkaja: "annak idejen az en nevetseges 175-ommel se nagyon talaltam magamnak noi cipot."
Kicsit olyan, hogy a kék szemmel nem találtam megfelelő kesztyűt. :)

"Nalunk evekig en voltam a sofor,"
Nálunk főleg én vezetek. De nem szeretem.

"az utas izeli meg az ellenort?"
Az ellenőr az agresszor és nem az utas... :)
@TrueY:
"Kicsit olyan, hogy a kék szemmel nem találtam megfelelő kesztyűt."
Kicsit olyan?
Lehet, hogy eppen olyan viccesen hangzik, de a valos eletben az volt, hogy egy 39-40 meretu labbal rendelkezo no nem talalt maganak egy normalis cipot, csak a ferfi szekcioban. Tinedzser koromban ezt frusztraciokent eltem meg. Ma mar boldogan viselek ferficuccokat. Pl. apam saljat, pulcsijat. :o)
Mara a magasabb nokre is felkeszult a piac. Most kicsit konnyebb. De nem irigylem az anyamat, aki annak idejen csak cipesznel keszithetett labbelit, mert a noi 42-es meret egy ismeretlen fogalom volt. :o)

"Nálunk főleg én vezetek. De nem szeretem."
Miert nem? Autot vezetni jo dolog!

"Az ellenőr az agresszor és nem az utas"
Lehet, hogy ez a teoria, ...de a valosag teljesen mas. Ettol fuggetlenul, valoban nem szeretem, amikor az utast gyalazzak/alazzak meg.
De arrol csak kulon keresre irok, :o)
@Attilajukkaja: "no nem talalt maganak egy normalis cipot, csak a ferfi szekcioban."
A feleségemnek 40-es a lába és azt mondta, hogy nem volt problémája. Te nem Vietnámban kerestél cipőt? :)

"Autot vezetni jo dolog!"
Igen, csak a közlekedők pont úgy leképzik a magyar társadalmat, mint pölö a kommentelők. Több, mint 20 éve vezetek és olyan autótöréseim voltak, hogy mondjuk a zebránál átengedtem egy gyalogost, a mögöttem levő megállt és az utána jövő rám tolta. Tök egyenes, belátható úton. Na ezért nem szeretek az utakon létezni. Inkább BKV és addig is olvasok! ;) Hogy legyen mit posztolni. ;)

"valoban nem szeretem, amikor az utast gyalazzak/alazzak meg."
Én csak olyat láttam eddig, hogy az utas gyalázza az ellenőrt. Bliccelt és neki állt feljebb. És az utasok nagyban kussolnak. Persze én is. :(
@Attilajukkaja: A bonobókról valahol azt is olvastam, hogy az egyetlen állatfaj, amely gyakorolja a csókolózást és az orális szexet is. Nem tudom, az igaz-e, de úgy tűnik jó lehet bonobónak lenni :)

Erről a témáról van egyébként magyar nyelvű könyv, szerintetek?
Mármint a bonobókról :)
@aranyláz: Csányi több könyvében is ír róluk. Vany ott van az általam nagyon kedvelt Jared Diamomd érdekes könyve: qltura.blog.hu/2011/11/19/konyv_diamond_jared_harmadik_csimpanz_felemelkedese_es_bukasa
@TrueY:
"Te nem Vietnámban kerestél cipőt?"
Ott nem jartunk cipoben! :o) Leginkabb papucsban, de monszun idejen mezitlab volt a legcelszerubb maszkalni.

"a közlekedők pont úgy leképzik a magyar társadalmat, mint pölö a kommentelők"
Igen, tisztaban vagyok ezzel!! En eddig meg megusztam ket kisebb koccanassal tobb, mint 20 ev alatt. Dehat hulyek mindenhol vannak, ahhoz nem kell volan moge ulni.

"Hogy legyen mit posztolni. ;)"
Ez igen,...es raadasul milyen praktikus! ;o)))

"Én csak olyat láttam eddig, hogy az utas gyalázza az ellenőrt."
Multkor allok a villamos megalojaban es odajon harom kozteruletfentarto egyenruhas es harom erosen BKV ellenornek kinezo no. Vidaman cseveresznek, mire az egyik ellenor ragyujt es a megallo tablajanal levo hamutartoba hamuzik. Ezt azert vettem eszre, mert ram fujta a fustot. Vetettem rajuk nehany szuros pillantast, de nem erdekelte oket. Nem birtam ki es odaszoltam, hogy a megalloban dohanyozni tilos. Ha nem egy BKV ellenor tette volna ezt, raadasul kozteruletisek tarsasagaban, akkor nem szolok, csak egyszeruen odebb allok. De a dolog felbosszantott, ezert emlekeztettem a tarsasagot a szabalyra. A valasz termeszetesen egy szemtelen "nem latja, hogy nem a megalloban allok, hanem a tabla tuloldalan?", es tovabb cigizett. Miutan elnyomta, meg hangosan es eleg megvetoen rakerdezett: "Nem birta volna ki, hogy ne szoljon be, mi?", es a tarsasag atvonult a megallo masik vegebe. Nem valaszoltam neki, mert lattam, hogy felesleges. Csak a fejemet ingattam. Pedig a megallo tabla kozvetlen kozele az bizony meg a megallohoz tartozik. Nem mondom, hogy megalazott volna (egy pillanatig sem ereztem igy), de nagyon cinikus es elkeserito volt a viselkedese. Igaz, en szoltam be neki, csak azt kaptam, amit megerdemeltem! Miutan leszalltak a villamosrol, azok az utasok, akik tanui voltak az esemenynek, elkezdtek kitargyalni a jelenetet. Persze mindenki mellem allt, ami jol esett, ugyanakkor tudom, hogy ezek az ellenorok nap mint nap sokkal tobb cinizmussal es bantassal talalkoznak, hogy automatikusan ne igy viselkedjenek. En lagalabbis igy magyaraztam meg magamnak a dolgot.

"Bliccelt és neki állt feljebb. És az utasok nagyban kussolnak."
Ja, legjobb vedekezes a tamadas! Amugy mar volt, hogy ilyen blicceloknek is odaszoltam miutan lattam, mennyire tehetetlen veluk szemben az ellenor (mostanra ezert jarnak kozteruletiesekkel egyutt). De en is csak akkor, amikor a bliccelo kulonosen pofatlanul viselkedett. Es abban sem volt sok koszonet,...vagyis az ellenorok megkoszontek. :o)

@aranyláz:
"A bonobókról valahol azt is olvastam, hogy az egyetlen állatfaj, amely gyakorolja a csókolózást és az orális szexet is."
Szerintem nem az egyetlen. Az emberszabasuaknal (Gorilla, orangutan, csimpanz) mar sok erdekes viselkedesi format leirtak. Pl. azt, hogy szeretnek szexelni, vagyis elvezetbol is csinaljak, nem csak muszajbol. Ebbol ered a tobbi, altalaban csak emberre jellemzo szexualis viselkedesi forma is. Vagyis a hir az oralis szexrol es a csokolozasrol igaz. Raadasul ok azok, akik a hagyomanyos parzasi pozokat valtogatjak is. Gorillaknal filmeztek le pl. a misszionarius pozt, amikor eppen ahhoz a pozhoz szottyant kedvuk. :o)
Eloszor arra gondoltam, hogy ez osszefuggesben lehet azzal, hogy ezek a nostenyek is menstrualnak, nem tuzelnek, mint az allatok tobbsege. Vagyis menzeszuk van, nem osztroszuk. De ezt aztan elvetettem. Rajtuk kivul tobb majomfele menstrual, megsem viselkedik igy.

"úgy tűnik jó lehet bonobónak lenni :)"
He-he. :o))))
De felek, nem....:o[
@Attilajukkaja: "Ott nem jartunk cipoben!"
Tényleg, a híres vietnámi papucs! Mennyit tüzeltünk vele a katonaságnál! :)

"Dehat hulyek mindenhol vannak, ahhoz nem kell volan moge ulni."
Azért nem mind1, hogy a ciber térben, vagy az úton koccanok egy idiótával! ;)

"Ez igen,...es raadasul milyen praktikus!"
Nem jó szívvel mondom, de amikor céges autóm volt, akkor is olvastam. A piros lámpáknál, és a dugóban araszolva.

"Nem valaszoltam neki, mert lattam, hogy felesleges. Csak a fejemet ingattam."
Elkérhetted volna az azonosítási számát! Mondjuk én odébbálltam volna.

"De en is csak akkor, amikor a bliccelo kulonosen pofatlanul viselkedett. Es abban sem volt sok koszonet,...vagyis az ellenorok megkoszontek."
Én ennél gyávább vagyok. Vagy alamuszibb. De a babakocsis kismamáknak segítek! :)

@aranyláz:
"Pl. azt, hogy szeretnek szexelni, vagyis elvezetbol is csinaljak, nem csak muszajbol."
Ez a delfinekre is igaz.

"Raadasul ok azok, akik a hagyomanyos parzasi pozokat valtogatjak is. Gorillaknal filmeztek le pl. a misszionarius pozt, amikor eppen ahhoz a pozhoz szottyant kedvuk."
Talán Csányinál olvastam, hogy a bonobó lányoknál a nemi szerv is a has felé elmozdult. Hasonlóan az emberhez.
@TrueY:
"Tényleg, a híres vietnámi papucs! Mennyit tüzeltünk vele a katonaságnál! :)"
Tenyleg a tuzbe dobtatok????? Annak a fustjerol es szagarol nem akarok tudni!! Vagy csak papirgalacsinokkal tuzeltetek vele a szomszed a'gy lakojara? :o))))
De megint beletrafaltal a vietnami kerdeseddel, mert gyerekkoromban eltoltottem ott egy keveske idot. :o)

"Azért nem mind1, hogy a ciber térben, vagy az úton koccanok egy idiótával! ;)"
Ugy ertem, a buszon es a metron is erhet baleset, vagy mas incidens.

"Nem jó szívvel mondom, de amikor céges autóm volt, akkor is olvastam. A piros lámpáknál, és a dugóban araszolva."
En igy nem szeertnek olvasni, max. valami napilapot. Konyvet semmikepp!

"Elkérhetted volna az azonosítási számát! Mondjuk én odébbálltam volna."
Egyiket sem tettem. Szavak nelkul jeleztem a meltatlankodasomat. Mondjuk a tarsasag nagy resze nem is mert a szemembe nezni. Illetve az egyik kozrendis, amikor elment mellettem, odahummogte, hogy szerinte a megallot jelzo tablatol 5 m-re nem szabad dohanyozni. Nem nezett ram, csak ugy felhangosan mondta magaban. Nem tudom, hogy igaza volt-e, de ennel tobb nekem nem kellett!!!! :o)

"Én ennél gyávább vagyok. Vagy alamuszibb. De a babakocsis kismamáknak segítek! :)"
Azoknak en is. Talan nem a gyavasagon mulik, hanem azon a bizonyos cernan, ami nalam konnyebben, gyorsabban elszakad. Nem szivesen gondolok rad, mint gyava emberre, mert valamiert (?) nem hiszem, hogy az lennel. Te egyszeruen csak megfontoltabb vagy, aki kepes akar egy napot is varni, hogy valaszoljon egy serto bejegyzesre. En meg nem. De ez egyaltalan nem azt jelenti, hogy batrabb lennek. Talan inkabb vakmerobb!?

""Pl. azt, hogy szeretnek szexelni, vagyis elvezetbol is csinaljak, nem csak muszajbol."
Ez a delfinekre is igaz."
A szexelos dolgot en irtam, de valoban igaz mas fajokra is. Ahogy a csokolozas is. A maszturbalasi szokasokrol mar nem is beszelve! De a delfinek is egy kulonlegesen intelligens allatcsoport. Viszont az emberszabasuak felsorakoztatnak egy csomo olyan dolgot (nem csak egyet), ami leginkabb az emberi szexuallis viselkedesre jellemzoek.

"a bonobó lányoknál a nemi szerv is a has felé elmozdult. Hasonlóan az emberhez"
Errol nem tudok, de nem csodalkoznek rajta!
@Attilajukkaja: "Tenyleg a tuzbe dobtatok?"
Ez a szocilizmusban kapható műanyag papucs volt. Aminek 3 pontos a pántja. Piszok jól ég és szenes kályhánk volt. Utána gázolajjal segítettünk még rajta. :)

"De megint beletrafaltal a vietnami kerdeseddel, mert gyerekkoromban eltoltottem ott egy keveske idot."
Ezért irigyellek. :) Én csak majdnem jutottam el sok országba. :)

"Ugy ertem, a buszon es a metron is erhet baleset, vagy mas incidens."
Azért ha egy busznak megy egy kispolszki, nem mindegy, hogy melyikben ülsz! :)

"En igy nem szeertnek olvasni, max. valami napilapot. Konyvet semmikepp!"
Mivel kevés időm van, ezért minden pillanatot kihasználok. WC-n, kaja közben, két tárgyalás között menve, liftben. Sokan csak úgy ismertek, hogy az az izé, aki folyton olvas. :)

"Talan nem a gyavasagon mulik, hanem azon a bizonyos cernan, ami nalam konnyebben, gyorsabban elszakad."
Én nem szeretek konfrontálódni. Gondolom ezt édesanyámtól tanultam. Ő mindent békésen próbál megoldani.

"Nem szivesen gondolok rad, mint gyava emberre, mert valamiert (?) nem hiszem, hogy az lennel."
Minden esetre kerülöm az erőszakot. De extrém sportoltam is párszor. :)

"Talan inkabb vakmerobb!?" az a vak ló! :)

"A maszturbalasi szokasokrol mar nem is beszelve!"
Az is vicces, amikor az fiatal elefántbikák az orrszarvú lánykákon élik ki magukat! Micsoda perverzió! :)
@TrueY:
"Ez a szocilizmusban kapható műanyag papucs volt. Aminek 3 pontos a pántja."
Igen, igen! En masmilyet nem is ismerek.

"Piszok jól ég és szenes kályhánk volt. Utána gázolajjal segítettünk még rajta. :)"
Atya-gatya! :o)

"Ezért irigyellek. :)"
Es a B-52 bombazokat is irigyeled?

"Én csak majdnem jutottam el sok országba."
Valoban szerencses voltam gyerekkoromban. Aztan meg letettem egy idegenvezetoi vizsgat, harom nyelven. Aztan meg kulfoldon dolgoztam egy teljesen mas munkakorben. Tobb orszagban is. Es ma is imadok menni. :o)

"Azért ha egy busznak megy egy kispolszki, nem mindegy, hogy melyikben ülsz! :)"
Ezert nem erdemes kispolszkival nekimenni a busznak. Legfeljebb egy masik kispolszkinak. ;o)

"Mivel kevés időm van, ezért minden pillanatot kihasználok. WC-n, kaja közben, két tárgyalás között menve, liftben. Sokan csak úgy ismertek, hogy az az izé, aki folyton olvas. :)"
Olyan mar nalam is elofordult, hogy egy konyv annyira megragadott, hogy szo szerint nem tudtam letenni, de ez azert ritka. Eves kozben pedig plane nem olvasok: nalam a kaja fontosabb! :o)
Hemingway furdoszobajaban (Kubaban) lattam egy egesz komoly konyvalvanyt a WC mellett. Az oreg nem aprozta el a dolgokat! :o)))

"Én nem szeretek konfrontálódni."
Gondolod, en szerelembol teszem? :o)))

"Gondolom ezt édesanyámtól tanultam. Ő mindent békésen próbál megoldani."
Probalni en is probalom, de ez valahol nem csak intelligencia, hanem vermerseklet kerdese is. A parom olyan, mint amilyen te lehetsz. Nehez kihozni a sodrabol, de ha megis sikerul, inkabb tuntetoen hallgat. Mindenki hitetlenkedve nez, amikor azt mondom, mi meg soha eletunkben nem veszekedtunk, pedig nem tegnap kerultunk ossze! :o)

"Minden esetre kerülöm az erőszakot."
Vicces vagy. Az nem gyavasag!!!!!! Ahogy az eroszak sem batorsag kerdese. :o))))

"De extrém sportoltam is párszor. :)"
Huha! Mit?

"Talan inkabb vakmerobb!?" az a vak ló! :)"
:o)))) Olyan allat nincs is!

"Az is vicces, amikor az fiatal elefántbikák az orrszarvú lánykákon élik ki magukat! Micsoda perverzió! :)"
Azt a videot en is lattam. :o)
Errol jut eszembe, rovidesen itt a Husvet. Tudod-e, hogyan keszul a husveti tojas?
www.youtube.com/watch?v=_xbstHKvhXc
@Attilajukkaja: "Igen, igen! En masmilyet nem is ismerek."
Sárga és kék pánttal (vagy talán vice versa ;)). Nagyon jól ég. Meg a vegyvédelmi ruha. Úgy be lehetett durrantani a kályhában, hogy a kémény csöve a felső könyöknél is izzott! :)

"Es a B-52 bombazokat is irigyeled?"
Attól függ! Ha fel lehetett mászni rájuk, akkor igen. Ha pukkanós dolgokat szórta, akkor nem annyira. Egyébként meg igen: www.youtube.com/watch?v=z4T6JBB-w0g

"Az oreg nem aprozta el a dolgokat!"
Az egyik amerikai filmben volt egy jelenet. A nő kapott egy könyvet (verses) és feltette "a" könyvespolcra a másik 3(!) könyv mellé. :)

"Nehez kihozni a sodrabol, de ha megis sikerul, inkabb tuntetoen hallgat."
Engem is nehéz kihozni a sodromból, de akkor kiabálok. Ezen próbálok változtatni... :)

"mi meg soha eletunkben nem veszekedtunk, pedig nem tegnap kerultunk ossze!"
Ha a veszekedés azt jelenti, hogy repülnek a tányérok, akkor mi sem. Apósom ilyen hallgatós ember. A feleségem jobban szereti, ha kiabálok, mert akkor legalább kiderül, hogy mi a bajom. :)

"Huha! Mit?"
Hegymászás, hőlégballon, búvárkodás. De ez utóbbit már az Esterházy cikkből is tudhatod. ;)

"Tudod-e, hogyan keszul a husveti tojas?"
Most már igen! De a húsvéti nyulak titkos életéből itt egy pár történet:
www.youtube.com/watch?v=Oi2hPhWs8h0
@TrueY:
"Nagyon jól ég. Meg a vegyvédelmi ruha. Úgy be lehetett durrantani a kályhában, hogy a kémény csöve a felső könyöknél is izzott! :)"
Anyam borogass! Ti sem voltatok kispalyasok!

"Attól függ! Ha fel lehetett mászni rájuk, akkor igen. Ha pukkanós dolgokat szórta, akkor nem annyira. Egyébként meg igen: http://www.youtube.com/watch?v=z4T6JBB-w0g"
En mindket verziot ismerem. Sajnos.

"Az egyik amerikai filmben volt egy jelenet. A nő kapott egy könyvet (verses) és feltette "a" könyvespolcra a másik 3(!) könyv mellé. :)"
A mai vilagban ez mar termeszetes!

"Engem is nehéz kihozni a sodromból, de akkor kiabálok. Ezen próbálok változtatni... :)"
Legalabb nem lesz gyomorfekelyed. Az enyem csak azert is csendben marad!!!!

"Ha a veszekedés azt jelenti, hogy repülnek a tányérok, akkor mi sem."
Mi sehogysem veszekszunk. Pedig azt hallottam, hogy nagyon edes a kibekules! Hat nekem meg ez sem jott ossze! :o)

"Apósom ilyen hallgatós ember. A feleségem jobban szereti, ha kiabálok, mert akkor legalább kiderül, hogy mi a bajom. :)"
En szavak nelkul is tudom mar. Ilyenkor ugy tud hallgatni, hogy ra sem merek nezni!

"Hegymászás, hőlégballon, búvárkodás. De ez utóbbit már az Esterházy cikkből is tudhatod. ;)"
Igen, a hanyos-buvarkodos resz. Az tenyleg extrem volt! :o))))
Holegballonban meg sohasem ultem, de azt szivesen kiprobalnam. Remelem, nekem kevesbe sikerulne extremre. :o)

"De a húsvéti nyulak titkos életéből itt egy pár történet:
http://www.youtube.com/watch?v=Oi2hPhWs8h0"
Jaj, erre emlekszem!!!! :o)))) Ez nagyon aranyos!
@Attilajukkaja: "Ti sem voltatok kispalyasok!"
Hát nem. A hadseregben semmi sem drága, csak el kell tudni lopni. Nekem példul volt kulcsom a gázolaj csaphoz, így soha nem volt hideg a kályha a szakaszparancsnok et. irodájában. :)

"En mindket verziot ismerem. Sajnos."
Én csak szüleim elbeszéléséből ismerem, amikor hónapokig monopoliztak a pincében. ( Helyesbítek. Capitaly-ztak. :)) Miközben rájuk bombázták a bérházat.

"Remelem, nekem kevesbe sikerulne extremre."
Csak hogy tudd, utána van egy beavatási szertartás. Vigyázz, hogy ne legyen rajtad hajlakk, mert csúnya véget érhet a frizurád! :)
@TrueY:
"A hadseregben semmi sem drága"
Mindig is az egyik legborzasztobb dolog volt szamomra ez a hosszu katonasdi. Ugy kepzeltem annak idejen, hogy ezert jo nonek szuletni. Mert nem hivnak be. Aztan eltoroltek. Azota nem tudom, miert jo nonek lenni! :o))))

"Miközben rájuk bombázták a bérházat."
Ezt a reszet megusztuk, de az ovohelyeket nem. Amikor pedig elkezdodtek a szonyegbombazasok, anyammal hazajottunk. Evek mulva apam is eppsegben hazakerult. Illetve kivulrol volt epp....

"ne legyen rajtad hajlakk, mert csúnya véget érhet a frizurád!"
?????
Ajaj! :o))))
@Attilajukkaja: "Azota nem tudom, miert jo nonek lenni!"
Gondolj a dupla X kromoszómára és hogy a nők tovább élnek. :)

"Amikor pedig elkezdodtek a szonyegbombazasok,"
Hát az nem jó. :(

"?????"
A beavatás egyik lépése, hogy egy tincset meggyújtanak a hajadon. Gizike magassarkú tipegőben, frissen hajlakkozva repült. A meggyújtás után egy szempillantás alatt égett le a haja. :)
@TrueY:
"Gondolj a dupla X kromoszómára"
Jo! Majd tobbet ikszelek az agyamban! :o)

" és hogy a nők tovább élnek."
En nem biztos, hogy tovabb szeretnek elni, mint a parom.

"A beavatás egyik lépése, hogy egy tincset meggyújtanak a hajadon. Gizike magassarkú tipegőben, frissen hajlakkozva repült. A meggyújtás után egy szempillantás alatt égett le a haja. :)"
Jesszusom! :o)
Azert eleg hulye egy beavatasi szokas, hallod-e! Jo, hogy nem a kosarbol lokik ki egy kicsit az embert a homokzsak helyett!
@Attilajukkaja: "En nem biztos, hogy tovabb szeretnek elni, mint a parom."

Pedig ha nem vagy nála idősebb egy 10essel, akkor jó esélyed van rá!

"Azert eleg hulye egy beavatasi szokas,"
Minden beavatási szokás hülye. Normálisan overálban szoknak repülni, nem tűsarkúban, kisminkelve, belőtt séróval. Ez egy sport! ;)

De van kilökős figura is! Versenyen volt, hogy az egyik srác ejtőernyővel ment fel és 1500 m-en kiugrott... :)
süti beállítások módosítása