QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Film] Az ajtó

2012.07.17. 11:00 | TrueY | 2 komment

Címkék: film 2012

színes, magyar-német filmdráma, 98 perc, 2012
port.hu, IMDb: 6,2 (azért egy picit kevés. No, nem nagyon.)

Feleségemet rábeszéltem, hogy nézzük meg. Nagyon érdekelt, hogy mi lesz belőle. Előre bocsátom, hogy a könyvet nem olvastam. Sajnos nem vagyok Szabó Magdában büfé. Igazából csak a klasszikusát ismerem, az Abigélt. Azt is filmen. Szándékozom ismereteimet bővíteni, de hát ez most nem sokat segít a mű befogadásában. Szerencse, hogy a neccen elolvasható (Szabó Magda: Az ajtó).

Az világos, hogy a történet Szabó Magda életéből vett szemelvényeken alapul, de az nem, hogy mennyi a valóság és mennyi a fikció. Pedig engem perszonalice érdekelne. A központban Szabó Magdának (Martina Gedeck (Magda)) és bejárónőjének (Helen Mirren (Emerenc)) nem túl felhőtlen viszonya áll. Létezik még a történetben egy férj is, akit Eperjes Károly szoborint meg nem túl fajsúlyosan. De hát nem is róla van szó itten.

A film bemelegítő 10 perce után fokozatosan hatalmasodott el rajtam a hiányérzet. A film valamiféle Miss Daisy sofőrje szeretne lenni (én legalábbis a felütés után erre vártam). De ami ott működött, itt nem igazán akar. Na jó, itt a szolgáló a bunkó és nem a megbízó. De azt hiszem, nem ezen múlik. A műfajnak megfelelően lazán összefüggő apró töredékekből áll össze a film váza. Lényegében a legvégére. Mindig egy picit megtudunk a bejárónő életéből. Először fokozatosan bemártja az író, majd az egyes sötét pontokra fény derül. De hiányzik a feszültség. Nem szippant be a sodrás, nem kezd egyre jobban érdekelni a történet.

A képi világ elég jó, de semmi több. Leginkább az megmaradt meg, hogy a bejárónő sepri az évszaknak megfelelő hulladékot a járdáról.

Talán valamiről lemaradtam a nagy figyelésben, de nekem valahogy nem feslik ki a történet végső drámája. Így Magda (erősen megkérdőjelezhető) árulásának fényre derülése nem annyira megrázó, mint kellene lennie.

Szerintem jó közepes alkotás. Nem tudtam beleszeretni. Szabó Istvántól és Szabó Magdától többet vártam. Jó iparos munka, de nem több. Kár érte!

Az ajtók záródnak, minden nap!

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr474462033

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az ajtó két oldala 2012.09.26. 00:25:09

Jobb későn, mint soha: a napokban elolvastam Szabó Magda Az ajtó című regényét. Szerencsére rám nem áll a gonosz jellemzés: „Mindent tudott az irodalomról, kivéve azt, hogyan élvezze.” Egyrészt korántsem tudok mindent az irodalomról, másrészt ha olvaso...

Trackback: Az ajtó két oldala 2012.09.26. 00:25:04

Jobb későn, mint soha: a napokban elolvastam Szabó Magda Az ajtó című regényét. Szerencsére rám nem áll a gonosz jellemzés: „Mindent tudott az irodalomról, kivéve azt, hogyan élvezze.” Egyrészt korántsem tudok mindent az irodalomról, másrészt ha olvaso...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ezek alapján a könyv verzió jobb.
@FleXoft: Majd elolvasom és akkor megmondom! ;) Tervezem, hogy Szabó Magdát is előveszem. Van vagy 4-5 könyve a polcon és 2 hangoskönyvben. No és a DIA-n fenn van az összes elektronikusan!
süti beállítások módosítása