QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Színház] McCoy, Horace: A lovakat lelövik, ugye?

2012.12.25. 11:00 | TrueY | 19 komment

Címkék: színház 2012

(táncmaraton)
Vígszínház
2012. 06. 02.

Ismét egy nagyon jó darab a Vígből. Egy feldolgozás. Nem egyszerűen fordítás és újraértelmezés, hanem az eredeti előadás alapján egy új, magyar darabot írtak. McCoy eredeti darabja (They Shoot Horses, Don't They?) a nagy gazdasági válság idejében játszódik (1929-1933). Elkeseredett emberek jelentkeznek egy táncmaraton versenyre, hogy a nagydíjat (750 akkori $) elnyerve életük végre jó irányba mehessen. Film is készült belőle, Jane Fonda főszereplésével 1969-ben (port.hu).

Újra itt egy nagy gazdasági világ válság és annak rendje és módja szerint jól be is gyűrűzött Magyarországra (a rátett lapátokról itt most ne essen szó). És itt vannak a a nagy önmegvalósító TV show-k, no meg itt a média hatalma, mint kortünet. A darab újra feldolgozásért kiáltott és Eszenyi Enikő meghallotta ezt a kiáltást. Persze a Vígben megvan ennek az előképe. A zseniális Össztánc című darab a szintúgy zseniális és Oszkár-díjjal jutalmazott Le Bal című film magyarításából keletkezett.

Grandiózus darab. 40 fölötti számú színésszel, és egy 15 tagú élő zenekarral, akik a színpad fölötti vastraverzen állomásoznak és szórják ránk a remek magyar számokat. Nekem ezek jutnak most az eszembe: emil Rulez!: Helló turist, Quimby: Most múlik pontosan, Kovács Kati: Rock-and-roller, Illés: Sárika, Péterfy Bori: Hajolj bele a hajamba, Erkel Ferenc: Bánk Bán (Hazám, hazám)Ránki György; Garai Gábor: Villa negra. (Ha valaki még felismert más számot is, kérem segítsen kiegészíteni a listát.)

Mindenki nagyon jó! Külön öröm, hogy az éneklés is jól ment. Nem voltak fals hangok. A cigány srácot alakító színészt (sajnos a nevét nem tudom) emelném ki. Hangilag is és mozgásában is nagyon ott van a szeren!

Persze a tánc imitálása mellett még egyéni alakítások is elcsattannak. A TV közönség kedvéért. Hegedűs magánszáma fergeteges. Belebújik egy lufiba és ki is mászik belőle. Nem tudom ki találta ki, de a megvalósítás nagyon meggyőző!

Mindenképpen a filmmel kell összehasonlítanom. Azt meglehetősen gyerekként láttam, de érzések megmaradtak bennem. A darabban nekem hiányzott a teljes érzelmi kiüresedés. Nem látszott a totális kifáradás. Persze vannak jó megoldások is, de azok inkább álomszerűvé teszik a látványt és nem befásulttá. Én ezt az érzést kerestem, ami a filmben nagyon is megvolt.

Próbáltam utánanézni a táncmaraton kifejezésnek a neccen. Nekem az, hogy 1500 órát "táncolnak", 2 óránként 10 perc pihenővel, nem tűnik reálisnak. 1500 óra, az 9+ hét, több mint 2 hónap! Nem hiszem, hogy ki lehet bírni ennyit 10 perces pihenőkkel! Bár ha menetelés közben tud az ember aludni, akkor tánc közben is. A film magyar feliratát is megnéztem, de ott is 1072 óra az utolsó bejegyzés. Mondjuk ott folytatódik a verseny a főszereplők kiállása után is.

(Személy szerintem nem hiszek a válságban. Mármint abban, hogy a derült égből hullott le ránk. A válság már évtizedek óta itt van velünk, csak nem akartuk észre venni. Ez a mostani csak tovább mélyítette. Felkészületlenül ért minket és nem tudunk rá jó választ adni.)

A darab nagyon jó! Gratulálok minden résztvevőnek, a rendezőnek és a Vígnek! Eltűntek az unalmas darabok, unalmas rendezések! Éljen!

Válságtalanítsunk minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr274565659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jövőre is minimum ennyi érdekes bejegyzést, "me kö az embör gyerékénök a kútúra meg az átanálos művetség-e!"meg persze "eztkeecsinálnyi-e?" Ezt. : )

BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK!
@NYJetsTD:
Engem bezzeg hanyagoltal!
Csak azt ne mondd, ...csak azt nem mondd, hogy Knausznak is irtal, ...mert akkor MEGHALSZ!!!! Hrrrr,...amugy bekes uj evet! Csumii-puszi.
(A kes a torkodon van, kispajtas!!!)
Ugye Knausznak hivtak azt a beiro not, aki vilagmegvaltoan gyonyoru nonek irta le magat annak idejen?
Igazabol megsajnaltam ot, mert csak keson jottem ra, hogy amit csinal, az nem feltunesi viszketegsegbol fakad. Itt nagyon masrol volt szo. En meg aljas modon kifiguraztam ot. Ma mar banom, hogy elvicceltem a dolgot. Ezuton kerek bocsanatot tole.
Es elnezest kerek a blog tulajdonosatol is. Keson vettem eszre, hogy amit teszek, az nem helyes.
Teged, NYJetsTD, viszont barmikor hajlando vagyok kimyirni! Csak kerulj elem!!! :o))))
@Attilajukkaja: Drága cukorborsóm! Nem hanyagoltalak, csak az utóbbi időben annyiszor mondtad, hogy majd elfelejtelek, hogy be akartam bizonyítani, igazad van... : )
Pedig nagyon szeretlek, íme bizonyítéknak egy óriási csók (cuppp)!
Boldog Új Évet neked is és egy fontos kérdés, újra buli a klubban?

Knausznak pedig minek írnék, pontosan tudja, ki nem állhatom. Szeretem magam olyan emberekkel "körbeírni" akik öntömjénezése nem maróan karrierista, mert attól kedvem támadna újra duplán leszúrni Rittbergert...

"Teged, NYJetsTD, viszont barmikor hajlando vagyok kimyirni! Csak kerulj elem!!! :o))))"

Imádom a körmönfontan bújtatott, de mégis célratörő dugásra felhívást... : P

Különben már csak egy szavam van hozzád. Hiányoztál.

@TrueY: ?
@NYJetsTD: "?"
Egenis? Adhatom nagyobb kólával, nagyobb krumplival?
@TrueY:
Sajnalom, ha valaha is valami banto't irtam volna be.
Illetve megsem. Volt, amikor akarattal voltam szenya,..es EEEEELVEZTEM. De sohasem veled!!!! Azt nem!
Viszont nem tudom megtagadni onmagam, ezert nem irtam be tobbe. Sajnalom. Pedig kedvelem a blogodat. De megertettem, hogy nem vagyok idevalo!

Egy embertol viszont nagyon ovnalak. Csak suttogva: ez az nyjetstd egy a'lnev es o" egy arulo. nem is igy hivjak valojaban. nagyon vigyazz vele, shhhhh!
@Attilajukkaja: Na most majd lecsap ide is a Lencsés, mert elárultad, hogy anonim vagyok... satatatatataaaa
@NYJetsTD:
Lencses? Ha-ha-ha!
A mutatoujjam az orrodnal, vagyis tudod, hogy nem viccelek. A paradicsomos teszta receptje tovabbra is az enyem marad. Ebbol nem engedek!!! Ha beledoglesz, akkor sem!
A tobbit majd elintezzuk negyszemkozt. De addig se probalkozzal,...mert abbol semmi jo sem szuletik. Capice? (Magyarra forditva: kapisgalod?) A markomban vagy. (Neha szivesen markolasznalak is,...de a blog tulajdonosa nem ad lehetoseget arra, hogy ezt bovebben kifejtsem.)
Azt viszont szabadon leirhatom, hogy halalosan meg vagy fenyegetve!!! Egy kedves halalos fenyegetes meg itt is megengedett!!! Hat nem cuki?
@Attilajukkaja: "A tobbit majd elintezzuk negyszemkozt."
Már megint? Újra kívánod a kikötözést igaz?... huncut... : )

"Azt viszont szabadon leirhatom, hogy halalosan meg vagy fenyegetve!!!"
Állj be a sorba, húzz egy cetlit, 2018-ig betelt a naptár fenyegetőkkel... : ) nem cserélnéd be inkább valami jó kis erőszakra?

Jól érzem hogy napról napra egyre jobban szeretsz? Bizsergetően fincsi érzés... ; )

@TrueY: "Egenis? Adhatom nagyobb kólával, nagyobb krumplival?"
Ja, így könnyű... míg engem terrorban tart ez a hamvas kislány, te a mekkdonáldos munkádba temetkezel... hát itt engem meg akarnak izélni... és holnap is erre jövök...
@TrueY: Ja és szeretnék elnézést kérni, amiért megint szétcsesszük a statisztika egyenletes kimutatását, bár még az is előfordulhat, hogy mostantól ez lesz a sztenderd.
Valamint jelzem, megvettem az új Csányi könyvet, A kutyák szőrös gyerekek, még csak az ötvenedik oldalnál járok, de máris letehetetlenül érdekes. Ajánlom figyelmedbe.
@NYJetsTD:

"Újra kívánod a kikötözést igaz?"
Ne haragudj, de itt ez egy kulturalis blog. Szerintem tartozkodj a szelsoseges megnyilvanulasoktol! Amugy is mit kepzelsz? Kikotozes? Pffff.
Azt sem tudom, mit jelent.

Ja! A nagy kolat dupla jeggel kerem!!!! A kotozeshez pedig japan triplan fonott madzagokat es steril szajzarat kerek.

"megint szétcsesszük a statisztika egyenletes kimutatását"
Igazad van. Mindig csak a gond van velunk!

Igaz, lehetne ez maskent is.
Mi is tudnank normalisan viselkedni. Ha akarnank....Ha megkernenek minket (?). Ha megmondanak, hol huzodik a hatar.
De minek? :o)

"megvettem az új Csányi könyvet, A kutyák szőrös gyerekek, még csak az ötvenedik oldalnál járok"
Huha!
Ez egy nekunk valo olvasmany. Igaz, en mar kicsit gagyinak tartom Csanyit,...kicsit tuljatszotta magat a szememben,...de azert kedvelem.
Ha jo a konyv, szivesen megveszem. Jo lenne, ha picit irnal arrol is, miert tetszik.
@Attilajukkaja: "Csanyit,...kicsit tuljatszotta magat a szememben"
Mindenkinek vannak hibái. (oké, nekem nem, de hiszen ezt tudjátok).
Mit vétett ez a szegény ember, mesélj!

"Ha jo a konyv, szivesen megveszem. Jo lenne, ha picit irnal arrol is, miert tetszik."
Feltétlenül fogok. Most még csak a farkasokon rágtam át magam, illetve az ember-farkas viszonyon. Most tartok a kutyák kialakulásánál. Egyelőre annyit, könnyed olvasmány, érthető, kellemes, aki viszont keveset olvasott eddig tőle vagy a témában, pici hiányérzettel fog küszködni, mert elég sok a visszautalás régebbi művekre.
@Attilajukkaja: "Mi is tudnank normalisan viselkedni. Ha akarnank....Ha megkernenek minket (?). Ha megmondanak, hol huzodik a hatar.
De minek? :o)"
Ahun a lábom, ottan van a határ. Vagyis teret görbítek a netes lócámrúl és a blogból erőszakkal lefoglaltam a hozzászólók helyének minimum 1/3-át. Bár mostanság a 2/3 divatos, de mivel nem vagyok 3/3-as ezért ha kéred, helyet adok neked is. Persze előtte egy kis pávatánccal körbe édesgethetsz... : )))
@NYJetsTD: "megint szétcsesszük a statisztika egyenletes kimutatását,"

Az a meglepő, hogy már nem nagyon látszotok, mert valami miatt egyre többen olvasnak. Az okát még nem sikerült kiderítenem, de az látszik, hogy a legtöbben pdf-epub konverzióra keresés közben találnak rám. :)

"Ajánlom figyelmedbe."

Köszi! Még a A kentur természetrajza című könyvét is évek óta halogatom ( www.google.hu/search?q=Kentur+term%C3%A9szetrajza&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a ). Egyelőre egy 600 oldalas Esterházy van soron. :)
@NYJetsTD: Bocs, de kimoderáltam a kommentedet! Bakker! Az értesítő levélben pont ott van a link, ahol normálisan a kommentre mutató link szokott lenni! Nem volt direkt!

Az eredeti:

"@TrueY: "Az a meglepő, hogy már nem nagyon látszotok, mert valami miatt egyre többen olvasnak."

Bocsesz, nem bontottam ki az igazság minden szeletét, én a kommentekre gondoltam.

"Esterházy van soron"
Az nálam tegnap volt soron, a diós-vajas töltelékről 600 oldalt tudnék írni...

Esterházyt csak óvatosan olvass, most már ő is tiltott gyümölcs a NER kertjében..."
@NYJetsTD: " a kommentekre gondoltam."

A kommentekről nincs statisztika. Nincs mit elrontani. :)

"diós-vajas töltelékről 600 oldalt tudnék írni"

Akkor haj rá! ;)

"Esterházyt csak óvatosan olvass, most már ő is tiltott gyümölcs a NER kertjében..."

Bocs, de a demagógiát lesz*rom! Vámos sem nagyon van benne és Kertész Imre sem. A NER-esek olvassanak Wass Albertet és Csurkát. Bár ahogy tapasztalom, a többség úgy sem olvas semmit, csak a véleménye van meg nekije.
@TrueY: Basszus, véletlenül hamarabb kattintottam rá a követésnél a törlésre, annyit tudtam elolvasni az uccsó pillanatban, hogy valami link miatt törölted a hozzászólást. Ismételd meg légyszi, mert nem vagyok képben mi történt.
@TrueY: Ja, most már látom. No problemo...
@NYJetsTD: Minden komment két példányban érkezik meg. Az egyiknél Te vagy a feladó, a másiknál a commentnoreply@blog.hu. A Te leveledben felül van a komment link és a levél végén a kimoderálós link. A másiknál alul van a kommentre mutató link és nincs kimoderálós. Én nagy lendülettel az alsóra szokok kattintani és rendre kimoderálom a kommentelőimet. :(
süti beállítások módosítása