aftercrying.hu
Az együttes első élő felvételeket tartalmazó albuma. Nagyon valószínű, hogy nem egyetlen koncert felvétele, hanem több különbözőé. Az első szám elején példul spanyolul konferálják be őket. Érdekesség, hogy a dupla koncertalbumból (kék borítós, ez van meg nekem) csináltak egy egylemezes verziót is (rózsaszín borító). Bevallom nem értem, hogy vajh mi okból? Ez leginkább a gyűjtőket vezeti félre, mert megveszik mind a kettőt. Ahogy én is majdnem tettem.
Többnyire a korábbi lemezeikről érkeznek a számok, de akad kakukk tojás is és vannak külsősök is. Az egyik Latinovits Zoltán (no persze felvételről), a másik John Wetton, aki a King Crimson: Starless című számában működik közre, mint King Crimson tag.
Mivel két lemezről vagyon szó, ezért a válogatás meglehetős keresztmetszetet ad az AC munkásságáról. 29 szám, 2 óra 17+ perc zene és némi szöveg. Az anyag elég jó, de sajnos nem sokkal több ennél. Nem nagyon van koncert hangulatom tőle. Lényegében (kevés kivétellel) a stúdióban felvett számok újrajátszva. Én két érdekességet fedeztem fel...
Az első az egyik kedvenc King Crimson számom, a Starless (14. szám). De ez a dal pont mintha egy KC albumról pattant volna ide elénk. A hangzat, a szóló, minden. A másik érdekesség egy 3:45 hosszú dobszóló (26. szám). Ismét csak sajnálni tudom, hogy nagyon kevés improvizációt válogattak az albumra. Aki AC rajongó, annak igazából nem érdemes megvenni ezt a lemezt, mert e két bon bon-on kívül már minden megvan a korábbi lemezeken. De kari-ajinak megteszi. És adhatjuk külföldi szerettünknek/kollégánknak/rabtársunknak is, mert most vettem észre, hogy szinte csak instrumentális számot válogattak be (az első nem instrumentális szám a 13. és még 5 ilyen számot találtam + 2 vers betét). Talán nem véletlen az angol címválasztás is. Így a külföldi koncerteken lehet árulni a CD-ket. Számomra nem annyira prog.rock., hanem inkább egy komolyzenei koncert felvételének tűnik.
Nézzük hát a számokat szépen sorban, ahogy az a lánglelkű költő is megénekelte (biztos volt egy ilyen költemény). Külön most nem jegyzetelem ki a dalokat, mert már valamennyiről megtettem ezt korábbi cikkeimben. De azért pár megjegyzést imitt-amott fűzök hozzájuk.
- Viaduct (5' 14") - jól megválasztott, lendületes belépő. Valahol spanyol nyelvterületen.
- Stalker (12' 32") (A vers kivételével instrumentális) - ebben szaval Latinovits Zoltán (József Attila: Reménytelenül)
- Sleepin' Chaplin (3' 16")
- Little Train (2' 23")
- Suburban Night (3' 36") - szép trombita szóló
- To Black - excerpt I. (1' 34") - Ez gyönyörű!
- Intermezzo (2' 32")
- Pilgrim's March (5' 8") - Ez is egy kedvencem.
- Sonata for Violoncello and Piano (3' 47")
- Burlesque (3' 6")
- To Black - excerpt II. (ImproVision) (5' 5")
- Goblin Dance (5' 15")
- Hommage a Frank Zappa (8' 46") (szöveg)
- Starless (feat. John Wetton - voice and bass) (11' 40") (angol szöveg) - Oaaahhh! Gyönyör hömpöly!
- Fun Fair Landing Opening - excerpt (1' 24")
- Judas (9' 15") (szöveg)
- Windblown Waltz (3' 13")
- Struggle for Life (8' 22") (A József Attila vers kivételével instrumentális)
- Fun Fair Finale - excerpt (2' 5")
- Crash and Cry (5' 30")
- Stonehenge (4' 34")
- Conclusion (10' 32") (angol szöveg)
- Arrival of Manticore II-1 (5' 19") (szöveg)
- Cello-Guitar Duet (2' 24")
- Piano Solo (1' 33")
- Drum Solo (3' 45")
- Trumpet Solo (1' 18")
- Arrival of Manticore II-2 (1' 49") (szöveg)
- Conclusion - Finale (2' 35")
Össz játékidő: 2ó 17' 46"
Egervári Gábor – fuvola, szövegek, narráció, koncerthang
Görgényi Tamás – szövegek
Lengyel Zoltán – zongora, szintetizátor
Légrádi Gábor – ének
Madai Zsolt – dob, ütőhangszerek, szintetizátor
Pejtsik Péter – cselló, basszusgitár, hegedű, ének
Torma Ferenc – gitár, szintetizátor, vokál
Winkler Balázs – trombiták, szintetizátor, zongora, madár
Az alkotó forog és a gép pihen, minden nap!
+jegyzések