QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Hájtek] Nokia N96

2009.07.23. 23:09 | TrueY | Szólj hozzá!

Címkék: 2009 hájtek

europe.nokia.com

Kölcsönkaptam egy Nokia N96-ot. Első benyomásom az volt, hogy jó nagy a képernyője, de eléggé lassú. Két irányban is szét lehet csúsztatni. Az egyik állásban telefon billentyűzet, a másikban mp3/divx lejátszó. A 16 GB-os beépített memória eléggé impressziv. Én még tettem mellé 8 GB-ot uSD kártyán, hogy ne féljen egyedül :-). Az automata forgatást gyorsan kikapcsoltam, mert nagyon lassan váltja a képet és idegesített. Az mp3 lejátszó a szokott minimálkonfig. Nagyon butuska, de az oggplay sem sokkal jobb. Viszont a külön kirakott mp3 gombok jók (lennének). Meghökkentett, hogy van hozzá videó kábel is. Hoppá! Erről fogok majd TV-t nézni... Egyszer talán... :-)

Gondoltam megnézem, hogy milyen az útvonaltervező SW rajt. A feltelepített programot frissítettem az OVI 3.01-re és kértem hozzá egy egy hetes ingyenes licencet. A Flash grafikája elég jó, nagyon hasznos, hogy mutatja, hogy az út több sávos és mely sávokból merre lehet kanyarodni! Az is jó, hogy a sebesség korlátozásokat is tudja. De itt mintha elvágták volna! Az útvonaltervező része csapnivaló. Elindultunk Kehidakustányból Keszthely irányába. Arra vetemedtem, hogy az első bal kanyar helyett elmentem Felsőpáhok irányába. Ezt soha többet nem bocsátotta meg nekem! Gondoltam egy merészet és Hévízen rábíztam az irányítást. Nagy hiba volt. Visszavitt (volna) egészen Kehidakustányba! A kezelhetősége katasztrofális. A saját helyzet és új pont felvitele mindig egy külön kihívás volt számomra. A végén akkor adtam fel, amikor a tök üres háttér előtt kezdte el mozgatni a pozíciót. Nem kezdtem el kideríteni, hogy hová is tűnt a térkép. Nagy hibája még, hogy az mp3 kezelő gombokat nem lehet használni, ha ez be van kapcsolva!

No ekkor beszéltek rá a Garmin GMobileTX-re. A grafikája gyenge, a kezelhetősége a picit jobb, mint az OVI-é, de nem meggyőző.

Végül az egyik kollégám feltett egy Google Térképet (3.0.1.6). Nagyon fapad, de teljesen jól kezelhető. Útvonal újratervezés nincs és nem is sopánkodik, de jól kezelhető és pont annyit tud, amennyit én elvárok tőle! Ha bóklászni szeretnék a térképen, akkor nem visz minduntalan vissza a jelenlegi helyzetbe (csak ha akarom, akkor viszont ezt egy gombbal elérem). Hiányzik, hogy nincs sebességkijelzés és hogy nem lehet beforgatni a térképet, de ezt feledteti a kezelhetősége. Ennél maradtam.

Ennyit első blikkre...

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr301264003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása