QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Adáshiba] Fogyó kúra (722. nap)

2015.06.02. 11:00 | TrueY | 2 komment

Címkék: adáshiba 2015

./conv.sh http://rewrite.origos.hu/s/img/i/1210/20121026-ez-zsir-igy-elnek-az4.jpg[<<Előzmény] [Utózmány>>]

Bevégeztetett. Az alkotó pörög és a gép pihen. Majdnem 2 éves megfeszített küzdés után a második célom is elérődött. Igaz, egy egészen picikét lejjebb vittem a célt 23.75-re és most már ez is megvan. Sőt, túl is teljesítettem. 30+-os BMI-ről indulva azt jelenti, hogy kiindulási tömegemnek a 21+%-át sikerült elégetnem. Bevallom, hogy az utolsó kis szakasz nehéz volt, mert nehezen vettem rá magam a fogyózásra. Ebben a patt helyzetben uszkve 50 napot töltöttem.

De most jön az igazi nehézség, azaz az életem végéig tartó súlytartás. A cél az lenne, hogy a 24 ± ¼ bmi sávban maradjak. Meglátjuk, hogy mennyire fog menni.

Véletlenül ráleltem egy elég jó cikkre Béres Alexandra billentyűzetéből (itt olvasható). Ő heti max ½ - ¾ kg fogyást mond. Én eredetileg köbö 1 kilót lőttem be. De azt havonta. Persze a Karácsonyi zaba dömping és a szabi alatti kisebb (ön)kontroll miatt nem számítottam nagy előrehaladásra. Ezt nagyjából jól tartottam. Sajnos a zsírpárna maradt (bár jelentőset csökkent), de vagy 4 lyukat kellett a szíjamra applikálnom, mert leesett volna a gatyám...

Béres Alexandra cikkének jogos felvetése eddig elkerülte a figyelmemet. Azt írja ugyanis, hogy a fogyókúra alatti sport több dolog miatt is fontos. Többek között a növekvő izom mennyiség fenntartása növekvő mennyiségű energiát fogyaszt nyugalmi helyzetben is. Tehát azonos bevitt kalória mellett több fordítódik az izom ellátására, ezért gyorsul a fogyás. Továbbá a sport eleve felpörgeti az anyagcserét. Ha olyan mozgást választunk, ami után ez a megemelt energiaigény tovább fennmarad, akkor még könnyebben elérhetjük célunkat. Magamon azt vettem észre, hogy egy 3-4 km futás után elmúlik az éhségérzet is. Gondolom punnyadt testem mozgatása akkora feladatot adott a szerveimnek, hogy a gyomrom korgatására már nem maradt energiám.

Összefoglalom a számomra új szempontokat:

  • Növekvő izom a bevitt energiából többet fogyaszt. Tehát érdemes felszedni pár kilót ebből a leadott zsír helyett.
  • Az izom sűrűsége nagyobb, mint a hájé. Tehát valós tömeg csökkenés nélkül is lehet térfogatot csökkenteni.
  • Lefogyás közben mindenféle hormonok termelési szintje megváltozik. E miatt kevésbé lesz éhes a versenyző. No és persze állítólag a gyomor is összemegy. Bár én ezt nem érzem. Az is lehet, hogy ez utóbbi csak extrém elhízás esetén áll fenn.

A grafikonhoz most már hozzáadtam a türelmi sávot is. Ez a felső grafikon jobbsó oldalán látható. Enyhe zölddel a 23 ¾-24 közötti sávot jelöltem, a világos pirossal pedig a 24-24 ¼ sávot. A cél elérése utáni családi vacsi miatt gyorsan visszaugrott egy kicsi, de ez most nem annyira érdekel. Majd a sáv felső szintjén újra elkezdem a küzdelmet... Most ücsörgök a babérokon egy kicsikét.

bmi_main.png


Bércsögjünk minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr757399166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gratulálok a fogyáshoz és sok sikert a szintentartáshoz!
süti beállítások módosítása