színmű egy részben
Rendező: KAMONDI ZOLTÁN
Vígszínház, 2011. 01. 22. 19:00
vigszinhaz.hu
Nagy lépés a technika ösvényén, hogy végre e-mail-ban értesítenek az új bérletes előadásról! Vivát! Egyébként is nagyon tetszik a Víg arculatváltása. Még nem látszik, hogy mi lesz belőle, de már adnak kis táskát, ha bérletet veszel, meg egyebek.
Röviden: Két család (apa-anya) összeül, hogy civilizáltan megvitasson egy kényes problémát. Kiváló színészek, de a darab nem jó. Átmenet nélküli hangulatváltások értelmezhetetlenek számomra. Sokszor nem értem, hogy az egyik fél miért kapja fel a vizet egy-egy mondaton. Átmeneti klikkek jönnek létre, majd Börcsök (Véronique) leissza magát. Ettől mindenki(be) be(le)rúg. A civilizáció csak álca magu(n)k és a világ előtt. A szomáliai vérengzésről ír, de veri a férjét... Mindenki másként degenerált.
Vannak benne ötletes színpadi megoldások. Ahogy torzul a világ, úgy egyre jobban dőlnek be a szoba falai és a tükör (monitor) képe egyre jobban torzul. Jót játszanak a guruló asztallal is, de nekem nem vicces, hogy Eszenyi percekig hány. Jó jó, értem én, hogy pszichoszomatikus alapon, de azt elég lett volna egyszer, röviden.
Nem szoktam elolvasni az ajánlókat, de most utólag megtettem: "A világhírű magyar származású francia írónő új, metsző humorú vígjátéka nyugodt, kifinomult társalgással kezdődik.". Csak ezt tudnám, hogy hol az a "metsző" a humor???
"Ritkán találkozik az ember ilyen kegyetlenül szórakoztató színdarabbal, amely bravúros játéklehetőséget kínál a színészeknek." Értelmezhetetlen az előadást látva. Nem szórakoztató és nem is annyira kegyetlen. Bár vannak benne vicces jelenetek és egy valóban kegyetlen rész is.
"Az öldöklés istene 2009-ben minden jelentős írói díjat elnyert, így a legjobb új darabnak járó Laurence Olivier-díjat és a tekintélyes Tony-díjat is." Úgy látom, hogy a dekadens Ejrópa már csak ilyen.
Öldököljünk minden nap!
+jegyzések