QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Film] Harry Potter és a Halál ereklyéi II. rész

2011.08.23. 11:00 | TrueY | 31 komment

Címkék: film 2011

(Harry Potter and the Deathly Hallows: Part II)
színes, magyarul beszélő, angol-amerikai fantasy, 131 perc, 2011 (12)
port.hu, IMDb:8,0 (NO WAY!)

Na végre! Ez is befejeződött valahára! Hát mit mondjak, pont itt volt az ideje. A nézőknek is nehéz szülés volt, de csak eljutottunk idáig. Ez a rész határozottan jobb volt, mint az előző, de még így is messze van attól, amit én jó filmnek neveznék. Nem annyira uncsi és talán 2 poén is van benne, de ezeket elfelejtettem.

Az idő közben felnövekedett gyerek színészek még mindig nem tanultak meg rendesen játszani. A nagy öregek meg mintha már belefásultak volna az egészbe. Draco Malfoy pedig megmaradt egy kétdimenziós, kidolgozatlan papírmasé figurának. Ezért felesleges volt végig cipleni nyolc részen át és a végén megmenteni. Béna, kiszámítható és szánalmas figura.

A képi megoldásokban kicsit sok helyről van lopkovic. Nem világos, hogy amikor meghal, akkor valóban meghalt-e. Ha nem halt meg, akkor miért pusztul el a woldermorti nyolcadik utas? Ha meghalt, akkor miért éled újra? A követ eldobta, tehát az nem segíthetett. Vagy csak a klinikai halál állt be, vagy ideiglenes kóma???

A pályaudvaros jelentetnél a 2001 Űrodüsszeia képi világát emelték át a Mátrix pályaudvaros jelenetébe. Nem sikerült semmi újat kitalálni. Sajnos.

A történet lényegében két helyszínen játszódik. Az első a bankrablás (Ja tudom, hogy mi volt az egyik poén. Az ukrán pléhasú sárkány (vagy acélhasú? :) ). Szegény pára.). Itt leamortizálják a bankot. A páncélszekrény lényegében egy Aladdin csodabarlang, ahol nem jó semmihez sem hozzányúlni. Persze hozzá nyúlnak egy bármihez és majdnem rá is fáznak.

A másik helyszín a Roxfort legyalázása. Teljes pusztulás. Ahogy elnézem pár évig volt dolguk a tetőfedőknek. A kőkatonák tetszettek, csak kicsit többet vártam volna tőlük! A trollok ellen kevésnek bizonyultak.

Persze itt is vannak szép számmal végig nem gondolt jelenetek. Ilyen pl., amikor bele ugranak a sárkány hátáról a tóba. Nincs valami szárító varázslat, vagy bűbáj? A fiúk derékig vetkőznek, Hermione miért nem? Szegény csak bénázik a gombokkal, majd magára terít egy nagy pokrócot! Így tüdőgyuszit fog kapni a forgatás érdekében! És a nézőknek lett volna egy is felvillanyozás. Ezt a ziccert kihagyták. :) Az biztos, hogy Emma Watson messze kiemelkedik a többi bénázó közül.

Nem világos, hogy most akkor mi van az ereklyékkel? A kendő már az első résztől nála volt, a követ eldobja és a bodza pálcát eltöri. Most akkor mi van?

Lehet, hogy az a gond, hogy én a filmen keresztül szeretném megérteni a szerte és szana ágazó történetet, pedig előtte végig kellett volna magam rágódtatni vagy tízezer oldalon. Hát nem.

Örülök, hogy nekem a klasszikus Csillagok Háborúja jutott, mint gyerekkori film alapvetés.

Legyen varázslatos minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr123155164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Na végre! Ez is befejeződött valahára!"
Idaig ertettunk egyet.

"Örülök, hogy nekem a klasszikus Csillagok Háborúja jutott"
Hm. De mitevo legyen a magamfajtaja, akinek a Pokember es Csillagok haboruja is csak egy hulyeseg? Aki Howard P. munkassagabol is csak a Csontbrigadot elvezte igazan? Akinel Winnetou vagy Old Shatterhand csak egy misztifikalt foldonkivuli? Aki nem dol be a mostani trendnek? A Bibliat pedig csak elvetve forgatja.
Nekunk ki ir hiheto meset?
@Attilajukkaja: (Lassan megkapod a legtöbbet kommentező olvasóm kitüntető címet! :) )

CsH: Én szeretem. Akkoriban voltam 10en éves és egy adag nyugat volt. Főleg ha összehasonlítjuk az 1972-ben készült Pirx pilóta kalandjaival. Vagy az 1975-ös A feladat-tal.

Az indiános könyve nekem sem tetszettek. Az olajkirály-t próbáltam elolvasni, de a 10. oldalnál feladtam. Viszont rengetek sci-fi-t olvastam anno. Asimov, Clark. Nekem Brian Aldiss a kedvencem. Csak eredetiben nagyon nehéz olvasni. Vagy ajánlom Lem-et. Nagy kedvencem! Vagy a Stalker a Sztrugackij fivérek és Tarkovszkij együtt működéséből.

qltura.blog.hu/2009/04/01/film_stalker
@TrueY:
"Lassan megkapod a legtöbbet kommentező olvasóm kitüntető címet! "
Ajaj. Nem volt szandekomban eluralni a terepet, csak jol esett velemenyt cserelni. Majd visszafogom magam :o))
Nekem sajnos ez a fajta sci-fi sem igazan jott be, de a Stalker az jo volt filmen! Most ugy tunik, mintha valami orosz-maniam lenne (pedig egyaltalan nem!), de a masik ilyen jellegu film, ami bejott az a Solaris. Az az igazsag, hogy akkor meg en is fiatal voltam es azota nem nagyon nezek sci-fit.
@Attilajukkaja: "Majd visszafogom magam :o))" Nem ez volt a cél! :) Szívesen válaszolok! Bár néha csak 2-3 nap múlva... :) Ha akkor sem, akkor lehet rámszólni, mert benéztem valamit. :)

Engem nagyon kevesen kommenteznek. Lehet, hogy a témák, lehet, hogy a stílusom miatt. Neked mi a véleményed? Ha már van egy külső szemlélődő...

A Stalker és a Solaris szerintem is nagyon jó. Bár a Solaris könyvet jobban szerettem. Az USA feldolgozás meg elszúrt koncepció volt. Már a célcsoport miatt is. IMDb-n 6,1-et kapott. Pedig ennyire azért nem volt sz*r.

A USA: qltura.blog.hu/2009/03/28/film_solaris
USSR: qltura.blog.hu/2009/04/01/film_solaris_i_ii

Magyarok közül én Zsoldos Pétert szerettem... Sokáig fenn volt a MEK-en egy csomó könyve.
@TrueY:
Nofene!! Szokatlanul gyorsan valaszoltal.

"Nem ez volt a cél!"
Akkor koszonom,...de benned is az merulne fel elsore, hogy "Jessszusom, most talan valamit tulzasba vittem (?)".
Ha nem zavar, hogy beirkalok, akkor folytatom. Elobb-utobb ugyis osszeveszunk valamin :o)))))
Nem, termeszetesen nem ez a cel,...csak ismerem magamat. Persze mindig en vagyok a ludas,...mert neha tul egyenesen irom le a velemenyemet (magyarul bardolatlan,...meg magyarabbul bunko tudok lenni). Remelem, minel kesobb kovetkezik be ez a pont! Tudok olyan emberekrol is, akik evtizedek ota elviselnek. Van remeny :o)

"Neked mi a véleményed? Ha már van egy külső szemlélődő..."
Nem azert szavaztam a blogodra, mert nem tetszik. Ez nyilvanvalo. Tematikaban elegge megosztott, ami elonye es egyben hatranya is. Az irasaid jok es erdekesek.
A marketing az, ahol urt latok. Oriasi urt! Ezen ketfele modon lehet javitani: (i) egy benfentes haverral, (ii) egy-ket utos posztttal, amire a blog.hu is felfigyel. Tobben probaltak/probalnak meggyozni arrol, hogy ez az utobbi ut is jarhato.
Ne csak "magadnak" ird le a gondolataidat, hanem figyeld a trendeket es irjal olyasmiket is, amire szerinted mas is felfigyel.
A stilusoddal semmi gond sincs!

Ne haragudj, most munka kozben csak ennyire tellett :o)
A tobbit majd....
Ezt ne tudom magamba folytani. Multkor Tokodi Ilona operaenekesnovel keszult egy riport a Kossuthon (MR1). A kerdezo az egyik kedvencem volt, Farkas Erika, es az volt az elso kerdese, hogy "miert tartjak Tokodi ilona hangjat SZEPNEK"?
Az operaenekesno kitert a genetikailag meghatarozo tehetseg es a hangkepzes fejlesztesenek fontossagara, de kihangsulyozta, hogy az igazan szep hang a szivbol fakad. Azt nem lehet tanitani. Az belulrol kell, hogy jojjon.

Talan minden titok nyitja a szeretetben van. Ki tudja? (Nem vagyok vallasos!!!) Szeretni pedig sokfelekepp es modon lehet. Ha csak magadra figyelsz, akkor nem biztos, hogy mast is megerint a muved.
Irjal olyat, ami masoknak is szol!
(Csak gondolatokat kozoltem, a franc sem tudja, mi min mulik!!!)
@Attilajukkaja: "Tudok olyan emberekrol is, akik evtizedek ota elviselnek. Van remeny :o)"

Én viszonylag (ahogy az a TV-ben hallottam) "toreláns" vagyok. :) Hogy a klasszikusokat idézzém "Zisz is a beggining of a bjutiful frendsip!" :)

Köszi a visszajelzést! Egyetértek vele. (Na nem azzal, hogy neked tetszenek az írásaim. Ennek inkább örülök. :) )
Egyszer kerültem fel a blog.hu főoldalára. Majd' 20 órára. Azóta sem értem, hogy miért Kb. 5500 látogatóm volt. Tönkre is tette a statisztikámat. :). És miért pont azt a cikket? ( qltura.blog.hu/2011/07/13/hajtek_hogyan_kapcsoljuk_ki_a_caps_lock_billentyut ). Lehet, hogy már a goldenblog előkészületeként... Másra nem tudok gyanakodni.

Bennfentes haverok nincsenek. Viszont van egy-egy trenedfigyelő posztom is (Kelemen kabátban). Szégyenlem is őket. :)

Az is érdekes, hogy néhány cég felkért könyvkritikákra, de mondtam, hogy az általuk forgalmazott könyvek nem tartoznak az érdeklődési körömbe. :)

Többnyire magamnak írom a gondolataimat. Igaz már 1995-ben szerettem volna ilyet csinálni, de nem jött össze. Illetve volt egy jelentős irány változtatásom is. A rövid-frappáns cikkek helyett egyre hosszabbakat írok. :)

Viszont főleg a hájtek bejegyzéseimet jómagam is sűrűn használom.
@Attilajukkaja: "Talan minden titok nyitja a szeretetben van. Ki tudja? (Nem vagyok vallasos!!!) Szeretni pedig sokfelekepp es modon lehet. Ha csak magadra figyelsz, akkor nem biztos, hogy mast is megerint a muved.
Irjal olyat, ami masoknak is szol!"

Ez nehéz! Kik a mások? Ezen már én is sokat gondolkodtam! Szerintem csak magunknak érdemes írni! Ez vagy rezonál másokkal, és akkor sikeres lesz a szerző, vagy nem és akkor senkit sem fog érdekelni.

Ha már azzal kezded, hogy "mit fognak gondolni majd mások", akkor kezdődik az öncenzúra és az átlagosodás.

Ez történt a Kft-vel is. Az első lemezük volt a legütősebb. A többi már az eladhatóságra koncentrált. Uff, én szóltam! :)
"Szerintem csak magunknak érdemes írni!"
Csak nekunk tetszo temarol es modon erdemes irni. En nem hiszem, hogy Darwin, Csehov vagy Einstein csak maganak irt volna.

"Ha már azzal kezded, hogy "mit fognak gondolni majd mások", akkor kezdődik az öncenzúra és az átlagosodás."
Ezzel viszont egyetertek!!!

Kft. A Macska az uton nekem is nagyon tetszett, de az utana kovetkezo nehany lemezuk is.
@Attilajukkaja: "Darwin, Csehov vagy Einstein csak maganak irt volna."

Ezen kicsit elgondolkodtam. Nem hiszem, hogy Darwin azért kezdett el hajózgatni, hogy majd másoknak megírja. Magának figyelte meg a dolgokat és feljegyezte. Csak az egész túlnőtt rajta az egész. Nem hiszem, hogy van olyan Nobel-díjas tudós, aki úgy indult neki, hogy "no ez most Nobel-díjat fog érni"!.

A "magunkank írni"-t nem úgy értettem, hogy a fióknak, hanem, hogy úgy lehet csak írni, hogy magunknak tessen. A magunk igényszintjének megfelelően.

Én is szeretem a későbbi Kft.-ket is, de azért az igazi nagy dobásuk az első volt. A többi már a közönségnek szólt és vesztett a lendületéből.
@TrueY:
"úgy lehet csak írni, hogy magunknak tessen"
En is hasonloan fogalmaztam :o)
De attol meg lehet olyasmikrol irni, ami masoknak is szol. De a lenyeg valoban a szeretetben van: szeresd, amit csinalsz, aztan egyszer majd ujra kikerulsz a cimoldalra :o)
Mint irtam, a te vegyes felvagottadban konnyen talal barki olyan temat, bejegyzest, ami felkeltheti az erdeklodeset.
A marketinghez pedig en sem ertek....

Off.
"Nem hiszem, hogy Darwin azért kezdett el hajózgatni, hogy majd másoknak megírja."
Ha jol tudom, Darwin a hajoutjan csak feljegyzeseket, rajzokat keszitett, de irni csak azutan kezdett, hogy eloadasaival otthon komoly szakmai sikereket ert el. Lehet, hogy felkertek az irasra, mert azok joval a hajout befejezese utan keszultek el es jelentek csak meg. Eredetileg esze agaban sem volt irni! Ezek persze csak lenyegtelen aprosagok, amik kutyafuttaban jutottak az eszembe. Nem akartam mondani veluk semmit! :o)
@Attilajukkaja: "majd ujra kikerulsz a cimoldalra" Az az igazság, hogy nem tudom, hogy érdekel-e annyira ez a dolog, hogy címlapon legyek. Örülök, ha másoknak tetszik, de ez nem motivál. :) Persze az sem, ha senki nem olvassa. :)

Darwin összegyűjtött egy csomó megfigyelést, majd felépített rá egy szép, jól működő elméletet. Szép tiszta munka. :)
@TrueY:
"Szép tiszta munka."
Valoban irigylesremelto eletut! Meg akkor is, ha kicsit docogosen kezdodott, hiszen Charles apja elobb orvost, majd teologust akart faragni belole. De az sem volt semmi, hogy sajat unokahugat vette felesegul. Tokos egy gyerek volt! A szo szoros ertelmeben is, mert 10 gyermeke szuletett. Igaz, harom kozuluk koran meghalt.

A cimlapra kerules csak azert fontos, hogy megismerjenek az emberek. En csak veletlenul akadtam rad a Vilagevon :o)
Az elso cimlapra kerules utan hanyan maradtak "allando" olvasoid?

"Örülök, ha másoknak tetszik, de ez nem motivál."
Aha. Ezt most el is hittem! :o))))
Meg ha azt irtad volna, hogy "de nem ez motival". Erdekes, egy egyszeru szorendcsere mennyire megvaltoztatja a mondat ertelmet!
@Attilajukkaja: "Az elso cimlapra kerules utan hanyan maradtak "allando" olvasoid?"
Várgyá csak, itt van például, ... No és még sorolhatnám. Azt hiszem, hogy egy ujjamon meg tudnám számolni őket! :)

Szerintem 2-3 állandó olvasóm lehet. Ha már a feleségem nem érdeklődik. :)

Sok cikket (főleg a hájtek-eseket) tényleg főleg magamnak írtam. Van pár cikk, amit a közönségnek. De a többség nem ilyen.
@TrueY:
"Azt hiszem, hogy egy ujjamon meg tudnám számolni őket!"
Ez fura. Igaz, azok az olvasok valoszinuleg foleg az informatika iranti erdeklodesuk miatt kattintottak a posztodra (szuk erdeklodesi kor),....de akkor is nagyon furi.
@Attilajukkaja: Hát igen. Nem sok embert érdekel a gyerekversektől a genetikáig sok mindent lefedő viszonylag széles spektrum.
@TrueY:
Kerdezhetek valamit? Egy ovis gyere(ke)ket nevelo apuka miert akar Petofi verset tanulni?
Amugy a sved gyerekversek nalam is kedvencek. Azok kozul is a kovetkezo:

Siv Widerberger: Bélyeg

Bélyeget gyûjtöttem.
Papa hozott egyszer egy kilót.
Azóta nem gyûjtök bélyeget.
@Attilajukkaja: Szerintem a Petőfi vers még a legegyszerűbb. De ennek is oka vagyon. Mégpedig egyik kedvenc filmemben, Az ötödik pecsétben hallatszik el a refrén. Ezért tanulom mostanság.

Sajnos nagyon nehezen tanulok verset. Valszeg ez buzdít, hogy legyőzzem magam. A buszmegállóhoz való séta közben pár sort minden nap meg lehet tanulni. Így végül csak összeáll egy-egy vers.

Egyetemen nem kisebb költeményt, mint Dante: Az Isteni színjátékát kezdtem el tanulni, ha már lúd alapon ( mek.oszk.hu/00300/00362/html/index.htm ). A pár száz versszakból talán 10-15 versszakig jutottam. :) Olyan 5-6 éve kezdtem el verset tanulni újra. Igazából ezért: qltura.blog.hu/2009/11/29/adashiba_jozsef_attila_remenytelenul . Ez után jött, hasonló okokból: qltura.blog.hu/2009/12/02/adashiba_babits_mihaly_jonas_imaja . És a többi...
@Attilajukkaja: Ja, ez a vers nekem is megvan. :) Olvastam anno ezt a svéd gyerekkötetet. Nagyon tanulságos volt.
Azt tudtad, hogy Babits ezert a Dante forditasaert Mussolinitol kituntetest is kapott? Bar nem volt nacionalista-jobbikos vilagnezetu, mint Kosztolanyi (akit szinten kituntetett), de mar tudta, hogy a halalan van es annyira baszta a csoret, hogy itthon gyakorlatilag semmilyen hivatalos elismeresben nem reszesult, hogy elment es boldogan atvette a dijat. Amugy tenyleg nagyon szep forditas!
A tobbi emlitett kolto is nagyon jo. En is szeretem oket. Petofi volt az egyik kedvencem kis- es nagy gyerekkent, eppen az egyszerusege miatt (az en iskolamban nem volt kotelezo olvasmany, onszorgalombol olvasgattam) . Csak felnotkent ertettem meg, hogy a versei nem is olyan"egyszeruek". A sved gyermekversek is gyerekborbe bujtatott sztorik felnottek szamara, szerintem :o)
pici.web.elte.hu/gyerekv.htm
Na de minek a verseket fejbol tudni?
Erdekes, a dalba szedett verseket/szovegeket en is konnyebben megjegyzem. Nem mert meg akarom jegyezni, hanem mert ragadnak.
Ugy erzem, hogy nagyon radszalltam. Ez nem egeszseges.
Igaz, minden nap tudnek irni valamit,..de felek, ez nem lenne hasznodra.
Most nem irok egy darabig.
.....
Egy hetig. OK?
(Addig jarj utana, hogy valoban mit is jelent az OK!)

Addig is legy rossz! :o)))
Legalább valaki olvasott... :)

Zero Killed...
@Attilajukkaja: Igen, olvastam a HVG-ben.

Én azért tanulok verseket, mert nehezen megy... És nem rossz séta közben verset mondani... Hátha marad valami az aggok házára is. :)
@TrueY:
Letelt a het. Nem, nem buntibol maradtam tavol, csak gondoltam, adok eselyt, hogy ne az en nevem jelenjen meg folyamatosan a "+jegyzések" rovatban :o)

"Legalább valaki olvasott..."
Ne maaaaaa! Tovabbra is olvastalak, csak nem irtam be. Ez nagy kulonbseg! Amugy is jo volt talalkozni veled mas blogokon. Nem gondoltam volna, hogy ennyire erdeklodsz a gasztronomia irant IS :o)

"Zero Killed... "
Erdekes. Miert eppen e verzio mellett dontottel?
Nyilvan utananeztel es lattad, hogy rengeteg spekulacio szuletett az akronim eredeterol. Senki sem tudja igazan, honnan szarmazik az OK, ezert erdekelne, hogy miert eppen a Zero Killed mellett tetted le a voksodat.

"azért tanulok verseket, mert nehezen megy"
Ez dicseretes. Az agyat is tornaztatni kell, nem csak a testet. De nem akarlak elkeseriteni, az aggok hazara CSAK a versek maradnak majd (ezt latom idos Apamon), ami persze jobb, mint a semmi :o)
(Apam idos, de csak a szenilitas normalis jeleit mutatja. Neha megis ugy erzem, hogy Toldi megannyi versszaka es az Arpadhazi kiralyok tortenete kiszoritja az agya'bol azt, hogy mit mondtam neki az elozo nap :o) De lehet, hogy neki van igaza, mert fontossagi sorrendet allit fel, es amit en mondtam, gyakran tenyleg az utolso helyre szorul.)
@Attilajukkaja: "nem gondoltam volna, hogy ennyire erdeklodsz a gasztronomia irant IS." - ez is a PR része :). Amíg nem kommenteztem, addig alig olvastak. Azóta kb. 5* annyian. Keresem a lehetőségeket. :)

"Zero Killed... " - valahol olvastam és ez maradt meg.

aggok háza: Az én szüleim 80 évesek, de ezen kívül szerencsére nem sok bajuk van. Azt hiszem ez érdeklődés kérdése is. Aki inkább befelé fordul, annak maradnak a versek. Meg persze kórtörténettől is függ...
@TrueY:
"ez is a PR része"
Ertem. Nem mondom, hogy orulok neki, de legalabb egy egyenes emberre utalo valasz. Es ez mindenkeppen dicseretes.
Es igazad van, en is egy gasztroblogon figyeltem fel egy valaszodra. Ha nem is tul nagy hatekonysaggal, de a dolog mukodik!

OK. Mindig is erdekelt, honnan ered ez a "szo". Ezek szerint megsem jartal utana, csak azt irtad be, amire emlekeztel. Na jo, mar ez is tobb, mint amit az emberek errol az akronimrol tudnak,...csak azt hittem, te egy ilyen utanajaros tipus vagy :o)

"Az én szüleim 80 évesek"
Akkor te kesoi gyerek lehetsz, mert ugy gondolom, nalam fiatalabb lehetsz. Vagy te vallaltal egy kesoi gyereket. :o)
De gyanus, hogy sok olyan dolgot ismersz, kedvelsz, ami kifejezetten az en korosztalyomra jellemzo ;o)

"Azt hiszem ez érdeklődés kérdése is."
Feltetlenul. Es a fizkiai edzettsegee is. De ezek sem jelentenek garanciat semmire. A kornyezeti behatasok, a genetikai hatter is belekop neha a levesbe.
Remelem, a te szuleid is jol vannak. Az enyemek (79 es 83) Hal' Istennek, viszonylag jol vannak. Nem szorulnak segitsegre. Attol meg az ember persze besegit ott, ahol tud :o)
(Elnezest a szemelyi hurok megpenditeseert. Ha erre nem valaszolsz, termeszetesen nem veszem zokon!)
@Attilajukkaja: "Nem mondom, hogy orulok neki, de legalabb egy egyenes emberre utalo valasz."

Ahogy azt korábban hallottam, a hazug embernek legyen jó memóriája. No, nekem az nincs, így kénytelen vagyok megmondani az őszintét... :)

Ez véletlenül jött. Elkezdtem kommentezni és láttam, hogy sokan megnézik a kommentező URL-jét. Gondoltam, hát akkor nosza. Kellemetlent a haszontalannal... :)

"0K": egyszer utánanéztem. És az Élet és Todományban is volt erről egy kis cikkecske. Azóta nem néztem meg a legfrissebb kutatási eredményeket. :) De most az "OK etimology"-ra guglizva ezt kaptam: en.wikipedia.org/wiki/Okay . Ebben nincs felsorolva az általam ismert verzió.Hoppá! :)

Egyrészt már atyám is késői gyerek volt. Én sem voltam éppen korai. És az én gyerekeim sem azok. Így megyen ez... :)

Az utolsó felvetésedre igazán nem tudok érdemlegeset hozzátenni. A "környezeti hatások"ra viszont van egy jó történetem. Mamám pár éve tüdőszanatóriumban volt és a doki azt monda, hogy milyen jó karban levő (akkor még) 75 éves. A doki azon merengett, hogy bezzeg ők már nem is fogják megélni ezt a kort, mert ugye a mai világ. Erre a mamám felvilágosította, hogy ő 10évesen hónapokat volt egy pincében, miközben a fejükre bombázták a házukat, utána jött a vidám 50es évek. Tényleg sokkal rosszabb manapság. :)
@TrueY:
"kénytelen vagyok megmondani az őszintét"
Ja kerem! Igy jar az, aki az egyszerubb utat valasztja :o)

"Kellemetlent a haszontalannal"
Azert ugy latom, ezeken a gasztroblogokon sem szenveded magad halalra ;o) Legfeljebb atugrod a receptleirasokat, de a legtobb iras nem is a fozesrol szol, hanem az evesrol, utazasrol, kulonbozo kulturakrol, amit en nagyon elvezek!!! En sem kedvelem azokat a gasztroblogokat, amelyek pusztan csak receptgyujtemenyek. A jo sztorik viszont minden temaban elvezetesek!

OK. Itt benne van a Zero Killed is: hu.wikipedia.org/wiki/O.K.
Az altalad megadott linkben viszont sokkal tobb variacio van megadva!

"Tényleg sokkal rosszabb manapság."
Hat igen. A mamad sztorija aranyos :o)
Az en nagyszuleim parasztok voltak, a tuzo napon kidolgoztak a beluket. Szalonnat ebedeltek, nem jartak haziorvoshoz, otthon szultek (es legalabb 5-6 gyereket, hogy abbol 3-4 megmaradjon), tuleltek ket vilaghaborut, egy nagy gazdasagi valsagot, az 50-es eveket, oszt a 13 testverbol az en nagyanyam halt meg a legfiatalabban: 87 eves volt. Az igaz, hogy egyik nagyapam sokat rontott a statisztikan, mert 45-ben elvitte a TBC, amikor meg nem volt 50 eves. Es a gyermekhalandosag is eleg magas volt.
Viszont a szuleimen azt latom, hogy nekik mar fiatalabb korukban is sok rossz foguk volt, apam izuletei sajognak, mert amikor o motorozott fiatalkoraban, meg nem voltak jo vedoruhak, meg ilyenekre gondoltam a kornyezeti hatasok alatt.
Minket mas kornyezeti hatasok ernek es nehez eldonteni, mi artalmasabb az egeszsegre. A recski munkatabor vagy a sok punnyadas, az ehezes vagy a sok telitett zsiradek es adalekanyag, a dohos pince vagy az eros UV sugarzas, a taposo aknak vagy a karcinogen vegyuletek tomkelege?
Dehat egyszer valamibe csak bele kell halni. A vegelgyengules sem egy kellemes dolog am!
@Attilajukkaja: "Kellemetlent a haszontalannal" - én is beleolvasok és ha az első bekezdés érdekes, akkor haladok tovább...

Atyám kutatott a családunk után. Volt olyan, hogy diftéria járványban egy család 10 gyereke 2 hét alatt halt meg (fél évestől - 16 évesig). Borzasztó... Ezt szoktam mesélni, amikor valaki visszasírja a régi korokat. Romániában még ma is van lepra kórház. Persze ma már csak kigyógyult emberek élnek benne.

Én úgy szeretnék meghalni, mint Szabó Magda. Olvasás közben..
@TrueY:
Igen, torokgyikban nekem is halt meg unokatestverem egeszen pici koraban. Eleg gyakori volt ez akkoriban, pedig ez mar az 50-es evekben volt! De sok baba mar a szuletese kornyeken meghalt, ahogy nem keves szulo anya is.
Hat igen.

"úgy szeretnék meghalni, mint Szabó Magda"
Vagy mint Faludy: almaban, egy 65 evvel fiatalabb no mellett ;o)
@Attilajukkaja: Mondjuk ez a nagy halál, valamikor a XIX. században volt. Mostanában lett az az érdekes helyzet, hogy már nem a csecsemőknél a legnagyobb a halandóság, hanem a kamaszoknál. Ennyit fejlődött a csecsemő gyógyászat.

A 65 évvel fiatalabb nő még bejöhet. Ha ápolónőre gondolunk.. :)
süti beállítások módosítása