QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Hájtek] Java Runtime környezet telepítése Debian alatt

2011.09.10. 11:00 | TrueY | Szólj hozzá!

Címkék: linux 2011 hájtek

Debian Linux alatt felpakoltam a Java Runtime Environment-et, ami Iceweasel alatt egy darabig jól is működött. Majd valami miatt meggondolta magát és onnan kezdve nem volt hajlandó működni. Viszont vészesen közeledett az adóbevallás ideje, amire mindenképpen fel kellett élesztenem a JRE-t, hogy az ÁNYK javás verzióját (Általános Nyomtatványkitöltő program :) ) fel tudjam tenni.

Ezt a próbálkozást írtam le. Szerencsésen megoldódott. Az ok egészen egyszerű volt. Egy hálózatos alapértelmezés megváltozott két Linux verzió között és e miatt IPv6-ot szeretett volna használni. Csak a JRE nem volt rá felkészítve. A részletekkel a cikk végén lehet szembesülni. Erősen megvágtam, mert sok bénázásba, zsákutcába került, amíg a triviális megoldást megtaláltam.

Nézzük meg, hogy milyen verzió van fent:

# java -version
java version "1.6.0_24"
Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.6.0_24-b07)
Java HotSpot(TM) Server VM (build 19.1-b02, mixed mode)

És mi a legfrissebb elérhető? Megnéztem a java honlapon. Ott 1.6.0.25

Itt egy csomót próbáltam link-elni, hogy a jó verziót találja meg. Pl. ilyeneket:

cd /usr/share/iceweasel/
ln -s /usr/lib/iceweasel/plugins plugins

De az /etc/alternatives alatt is sok link mutat össze-vissza. Pl. iceweasel-javaplugin.so -> /home/ego/jre1.6.0_20/plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so. Ezeket is legyaktam.

Firefox-ban az "about:plugins" URL-t beírva lehet mindig követni, hogy melyik az éppen használatos JRE verzió.

Kerestem a libjavaplugin_oji.so és libnpjp2.so könyvtárakat. Nem sikerült rájönni, hogy mostanában melyiket is használhatja. A libnpjp2.so-ra valahol azt olvastam, hogy "next generation". Akkor a libjavaplugin_oji.so nem is kell? És a libractrl.so sem világos, hogy kell-e. Vannak linkek az iceweasel-plugin-ra és a mozilla-javaplugin-ra is.

A sok linkelgetés és javás csomagletöltögetés után kicsit több időt fordítottam a java debugger ablakra is, ami  ezt a hibaüzenetet adta:

"java.net.SocketException: Network is unreachable"

Rágugliztam és találtam egy idevágó cikket, amiben le van írva a megoldás, ami kb. ennyi. Javítsuk ki a "net.ipv6.bindv6only" beállítást 0-ra az /etc/sysctl.d/bindv6only.conf file-ban.

Utána gond nélkül ment is!

Mérgelődjünk minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr92891339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása