QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Zene] Yazoo: Upstairs at Eric's

2011.09.12. 11:00 | TrueY | 83 komment

Címkék: zene 2011

1982
wikipedia

Kamaszkorom kedvenc szintipop együttese volt a Yazoo. Egy szintis fiú (Vince Clarke, aki a Depeche Mode-nak írt dalokat és a Yazoo felbomlása után az Erasure nevű (a wikipedia szerint) new wave csapatban folytatta. Egy nagy slágerük >itt<) és egy énekes lány (Alison Moyet) hozta össze a csapatot. Csak két (szerintem) zseniális LP-t adtak ki, majd általam nem ismert okból szét is váltak útjaik. Kár értük. Érdekes, hogy hatásuk sokkal nagyobb, mint ami a rövid (durván két éves) fennállásukból következne.

Én ezt az első albumot ismertem meg később. Ez valahogy misztikusabb, kísérletezőbb volt és e miatt jobban is tetszik. Az első lemezük platina lett, a második csak ezüst (ilyen is volt?). A nekem meglevő CD-ről sajnos kidobták a kedvenc számomat, az "I Before E Except After C". Így ezt a neccről kellett összevadásznom. Viszont a meglévő LP-n csak 11 szám van. Gondolom a bakelit (vinyl) lemez korlátai miatt.

Alapvetően jellemző a sok ismétlés. Lényegében egy rövid dallam ismétlődik és a refrén is többször elhangzik. Nehogy elfelejtsük. ;) Erős a dob(gép) alap. Az énekesnőnek nagyon jó, olyan Annie Lennox-os hangja van. Úgy látom, hogy szólistaként meglehetősen sok lemezt adott ki. No majd utána kutatok a neccen.

  1. Don't go (3:08) [szöveg] >tecső<- Erős lemez indítás. Jó. A klipp kicsit Frainkenstein-esre sikeredett.
  2. Too Pieces (3:13) [szöveg] - Csak meglehetősen érdekes verziókat találtam erről a tecsőn. Pedig ez is elég jó szám. Vicces, ahogy a koncerteken lényegében csak az énekes lány jelenik meg. A többit szintetizátor csinálja a háttérben.
  3. Bad Connection (3:20) [szöveg] - Egy elhagyás bejelentése telefonon keresztül. Csak a teló nem kapcsolt. Történet a mobil-korszak előttről. Mi tagadás, a dobgép hangja nagyon cikis.
  4. I Before E Except After C (4:42) [szöveg] >tecső< - Nagyon szeretem ezt a különleges számot. Hangmintákkal operál. Egy ffi és két női hangot kever össze. Nem is énekelnek benne, csak beszélnek. Zene csak nagyok kevéske van alatta. Érdekes. Valaki elküldhetné a szövegét. Nekem nem sikerült megértenem a 3 szólamot. Már az első megértésével is voltak gondjaim.
  5. Midnight (4:21) [szöveg] >tecső< - A'capella indul. Megcsodálhatjuk az énekesnő meglehetősen jazz orientált hangját.
  6. In My Room (3:52) [szöveg] >tecső< - Ez a szám is nagyon sok beszéd elemet tartalmaz. De a szöveg csak a főhősnő részét idézi. Az ő szobájáról van szó.
    "I stand alone and watch the clock
    I only wait for it to stop
    "
    Ezt a Zárai Márta: Homokóra című számában imígyen fogalmazta meg:
    "Szeretném a homokórát megállítani..."
    Ezek is a 70es évek, amit két számmal később Yazoo-ék szeretnének elfeledni. Valahol igazuk is van.

    "And in the room locked up inside me
    The cutout magazines remind me
    I sit and wait alone in my room
    "

    Ezekre a sorokra Pink Floyd: Brain demage száma rímel:
    "You lock the door and throw away the key
    There is someone in my head and it's not me.
    "

    További okosságokat is megtudhatunk:
    "The walls are white and in the night
    The room is lit by electric light.
    "
    Ehhez Tamkó Sirató Károly: Kattentotta című versét idézném ide.
  7. Only You (3:14) [szöveg] >tecső< - Jó hangzásvilágú, szerelmetes jellegű szám, egy kis megcsalással fűszerezve.
  8. Goodbye 70's (2:34) [szöveg] >tecső< - Búcsú a 70es évektől... Elegük is volt belőle. Ide kívánkozik Bereményi Géza - Cseh Tamás: A 74-es év című száma. Nekik sem tetszett. Persze hasonlóan lehetne 80's, 90's, 00's és lassan a 10's:)
  9. Tuesday (3:22) [szöveg] - Nem két versszakos, kicsit hosszabb lélegzetvételű versezettel ellátott szám. Sőt a szöveg franciául is alá van mondva. Ez utóbbi kicsit vízhangos, ezért egy pályaudvar érzetét kelti.
    Egy 30 éves nő kilátástalan helyzetét önti szintetizátorba. Gyerekek, férj, iszonyat! Azután meg csodálkozunk, hogy csökken a népesség.
  10. Winter Kills (4:05) [szöveg] - Az egyik kedvenc számom. Borongós, sötét hangulatja van neki. Nagyon szép, szívbe markoló!
  11. Bring Your Love Down (Didn't I) (4:40) [szöveg] >tecső< - Úgy látom ma ezek a szakítós szövegek dominálnak. Mint pl. ez is. Viszont jó az alap. Pörgös, jól énekel az éneklő.
  12. The Other Side Of Love (5:21) [szöveg] >tecső< - Ez az eredeti LP-ről lemaradt. Ha jól olvastam a sorok között, akkor asszem, hogy némileg átvitten, de a szexről szól. Nagyon szintipop, de ettől jó!
  13. Situation (5:45) [szöveg] >tecső< - Ez egy SP-ről mentették át az utókornak. Kicsit Axel Foley-es-Beverly Hills-i zsarus. Már aki tudja miről beszélek... Szintipop, az szinti pop.

Yazooljunk el minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr223146423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Azt hiszem, ket LP-juk is megvan valahol a pinceben. Nagy kedvencek voltak, es abban az idoben meg oriasi dolog volt ilyen lemezeket birtokolni :o)
En valamiert ugy emlekszem, hogy a The Other Side Of Love c. dal is rajta volt az egyiken, mert az volt a No. one-juk. Az enekes hangjat nagyon szerettem!
Orulok, hogy mas is emlekszik meg rajuk!
(Masik nagy kedvencem volt a T. Rex.)
Ismét megdobogtattad a szívem. A Yazoo nagy kedvencem nekem is.

Röviden megjegyezném még, hogy 2008-ban újra összeálltak koncertezni, amiről CD kiadvány is készült illetve, ha jól emékszem pont még a koncertezés előtt kiadtak egy dobozos kiadványt (nekem meg is van) amin a régi CD-k vannak remastered formában jelentsen ez bármit is, + B oldalas számok és egy DVD, amin több szám BBC-s verziói nézhetők meg.
Nem nagy szám, de én akkor nagyon hálás voltam, hogy összeraktak egy ilyen csomagot.

Itt rendelhető/hallgatható/nézhető is: www.yazooinfo.com/
@FleXoft:
Meghallgattam azt, ami meghallgathato az altalad belinkelt oldalon. A csajszi hangja meg ma is frenetikusan hat ram. Annyira szugessziv! :o)
Koszi!
@Attilajukkaja: Nekem vagy 500 LP-m van egy szekrény tetején. Meg 2 lemezjátszóm egymáson. Viszonylag ritkán használom őket. :) Mivel vízszintes felület ezért már tele van pakolva a tetejük.

T-Rex-től csak a Children of The Revolution-t ismerem, de meglehetősen műmájer csapatnak tűnt. A tévedés lehetőségének fenntartásával. :)
@FleXoft: Örülök, hogy tetszett!

A 2008-as koncertről egy csomó bootleg van a tecsőn, de élvezhetetlen a minőségük.

A másik lemezük is pár héten belül felkerül. Már a csőben áll... :) Csak a King Crimson-ból ok(k)ulva inkább nem egyben tolom ki őket. :)
@TrueY:
500 db.? Wow! En a lemezjatszomat is levittem mar a "pincebe" :o)

Nincs kizarva, hogy a T. Rex mumajer volt es most mar nem is tetszene, de tinikent nekem nagyon bejott! Akarcsak a Love story...:o)
(A film zeneje is megvan egy LP-n!)
@Attilajukkaja: Ez a T-Rex kicsit messze visz a szintipoptól hagyjuk is...
Ahogy én is írtam a Love Story nekem is bejött, de kíváncsi vagyok, amikor újra megnézem a gyerekekkel, akkor milyen lesz! Visszatérünk még erre...
Egyébként a lemezborítója is kafa! ;-)
@Attilajukkaja: Ennél sokkal több volt, de a bátyám ezek eladásából fedezte a külhoni tanulmányútját. Hát annak is már van egy ideje. Ezért pl. Queen LP-m egy sincs.

Azért tartogatom, mert azokat a lemezeket, amiket nem vettem meg CD (hát abból is van pár száz), be szeretném digizni. Ilyen pl. a Meteo LP. Nem is értem, hogy miért nem adták ki még DVD-n a filmet! Én egyszer megpróbáltam utána járni, hogy ki a jog tulaj, de mindig zsákutcába jutottam. Lehet, hogy majd alkalom adtán még egyszer nekifutok...
@FleXoft: Az elfűrészelt próbababák??? A másik nekem jobban tetszett. Az olyan Vasarely-Zebrás...
@FleXoft:
"T-Rex kicsit messze visz a szintipoptól hagyjuk is... "
Jo, hagyjuk. Nem akartam eroltetni. De nekem akkor is tetszett!!! He-he.

@TrueY:
Az LP-ket mi is digitalizalni szerettuk volna, de a regi lemezjatszot eleg nehez lenne osszekotni a szamitogeppel, igy valahogy mindig elodazodott ez a projekt. Na meg a meglevo CD-k nagy reszet se nagyon hallgatom, mert nem nagyon van ra idom, illetve ma mar otthon, takaritas vagy fozes kozben szivesebben hallgatom a Kossuth radiot. Azelott menyire mas volt ez is: rengeteg zenet hallgattam. Most meg egyre ritkabban.
A Meteo-t sajnos nem lattam.
@Attilajukkaja: Én forrasztottam egy thuel-jack kanócot és így megy. A CD-kkel hasonló nálam is a helyzet, de most legalább végig nyomom őket.

A Bizottság lemezeket fogom most majd beposztolni, a kiállítás végett...

Meteo-t nagyon ajánlom. Bár ha sci-fi-t nem szereted, akkor lehet, hogy nem lesz akkora élmény. Szerintem zseniális a film. Kicsit Stalker-es hangulatól. Eperjes egyik legjobb alakítása.
@TrueY:
"Én forrasztottam egy thuel-jack kanócot"
Ja, ja. Nem mondom, hogy lehetetlen a project,...csak valahogy mindig eltolodik mas, fontosabb dolgok miatt. Es finoman probaltam erzekeltetni, hogy mar a motivaciom sem a regi :o)

AEB most reneszanszat eli :o) Lehet, hogy ujra adnak koncertet is. Oket is nagyon szerettem.

Meteo ajanlast koszonom. Ha szembe jon velem, igerem megnezem :o)
@TrueY:
Van egy jo es egy kevesbe jo hirem :o)
A te, es csakis a te hatasodra betettem ma nehany CD-t, amig itthon tettem-vettem-motyogattam.
A rossz (?) hir, hogy a Sziami "Egy vagy egy se", utana pedig a Kezi Chopin "Igeret foldje" c. albumat hallgattam vegig.
@Attilajukkaja: Nem ér rám kenni! ;)

A Sziámit nem ismerem. Én URH-Kontroll-Európa kiadó hallgató vagyok. Igaz, hogy nem akkor, amikor feltűntek, hanem már 90 után, amikor a BAHIA kiadogatta a CD-jeiket.

A Kézi Chopin CD nekem is megvan. Engem nem nyűgözött le, de van pár jó szám azon is az emlékeim szerint. Nagyon régen hallgattam.
@Attilajukkaja: "csak valahogy mindig eltolodik"

Én a kazettákkal vagyok így. Van jópár begyűrt régi kabaré kazettám és be kellene digizni őket. Nem tudom, hogyan tudnám kivasalni a művelet előtt.

A VHS-eimet már bedigiztem, a VIDEO-t elajándékoztam. A kazikat egy speciális bentlakásos sulinak ajándékoztam. A Mézga Aladár és David Attenborough összessel még tudnak valamit kezdeni, de a Delicatessen-nek mit fognak kezdeni??? ;)

Sajnos van egy King Crimson sztereo VHS is, amit én nem tudtam bedigizni. Keresnem kellene egy céget, aki megcsinálná nekem. Szülinapomra kaptam a feleségemtől és sajnálnám...
@TrueY:

"Nem ér rám kenni! "
Es ha jol esik? Akkor sem?
Megis mit veszithetsz vele? :o))))

Az URH-Kontroll-Európa kiadó nalam is
egy alap volt. Az AEB-t kihagytad. De meg masokat is emlithetnek. Mindegy.
A Kezi-Chopint meghallgattam tegnap. Tetszett. Felet sem ertettem, de azert tetszett.
A digitalizalasi gondjaiddal legfeljebb egyutterzek. Nyilvan nem en vagyok az embered ebben az ugyben.
Sajnalom :o)
@Attilajukkaja: "Es ha jol esik? Akkor sem?" Nem! ;)

"Az AEB-t kihagytad." - Nem hagytam ki. Ők nem abba a kategóriába tartoznak. Szerintem. Az előbbiek zenélni szerettek volna, az AEB meg poénból indult valami X-faktor elődön. :)
@TrueY:
"ha jol esik? Akkor sem?" Nem! "
Nagyon karakteres, hatarozottan elutasito valasz. Rendben :o)
Pedig az igazsag az, hogy ha nem olvasom a blogodat, tegnap eszembe sem jutott volna talalomra kivalasztani ket CD-t a "hazai" fakkbol es meghallgatni.
Vannak dolgok, amiket nyugodt szivvel bevallalhatsz anelkul , hogy azzal torodj/attol felj, a masiknak ezzel meg oromot is szerzel :o)

"Az előbbiek zenélni szerettek volna, az AEB meg poénból indult valami X-faktor elődön."

Na, ez az X-faktor picit mellbe vagott.
Nem pontosan ertem, mire gondolsz, de ez szamomra most ugy csapodott le, mintha azt irtad volna, hogy Picasso nem is tudott festeni, vagy Kurtag Gyorgy nem is ismerte volna a kottakat.
feLugossy László, ef Zámbó István, Wahorn András nem egy Picasso vagy Kurtag. Amator zeneszek, de amit osszehoztak, az korszakalkoto volt. Es nem kerte oket erre senki, nem hirdettek semmifele palyazatot, hogy X orulteket keresnek. Szerintem hiba lenne oket a zenei kifinomultsaguk alapjan besorolni barhova is, mert az felrevezeto lenne. Azt is sajnalom, ha valaki az URH-t vagy az Europa Kiadot azert hallgatja, mert olyan jok benne a gitarszolok. Nyilvan nem errol szol a tevekenyseguk. Picasso is direkt ferditett a kepein, mert valami mast vagy maskeppen akart bemutatni, ami eltert a megszokottol, amire felfigyelnek az emberek.
Igen, az URH-Kontroll-Európa kiadó nalam is egy alap volt. Igaz, en nem a tokeletes zenet kerestem bennuk.

Mozart is sokat hibazott, allitolag.
@Attilajukkaja: "Az 1980-as évek elején egyik barátjuk arra biztatta őket, induljanak a Karthago együttes tehetségkutató versenyén. Mindenki jót mulatott az ötleten, de a barát erősködött: ha az elődöntőkben eljátszanak valamilyen slágert, bejutnának a televíziós döntőbe. És ott, a kamerák előtt majd belecsapnak valami punkőrületbe. A haditerv mindenkinek tetszett, ekkor jött az ötlet, hogy Bizottság névvel induljanak a versenyen. A hibátlan stratégiával csak egy baj volt: már az első elődöntőben kiestek. Ám a kudarc is gyümölcsözött: Nagy Feró meghívta őket előzenekarnak a Fekete Bárányok rockkoncertjére."

Forrás: hu.wikipedia.org/wiki/A._E._Bizotts%C3%A1g

Na jó, az X-faktor tényleg erős volt! Csak, hogy értsék a mai olvasók is! ;)

Itt most nem a zenei kvalitásokról, hanem az indíttatásról szóltam volt... :)

A 90-es évek közepén éreztem rá a volt magyar undorgrund zenekarokra. Először nem értettem, hogy a 80as évek közepén miért az Európa kiadót csípta mindenki és nem a Kontroll-t. Sokkal jobban szóltak a számaik. Aztán rájöttem, amikor eredetei felvételeket és nem a BAHIÁs kiadványokat kezdtem meghallgatni. A Kontroll eredeti állapotában borzalmasan szólt. A stúdió albumra kicsit rágyúrtak... :) Hozzájuk képest a Bizottság messze jobban felkészített zenekar volt.
@Attilajukkaja: (a Picasso-s, Mozart-os hasonlat azért egy kicsit túlzás volt, nem gondolod? ;) )
@TrueY:
Lehet, hogy a Wikipedia ez irja, de ha megkerdezed a zenekar tagjait, talan kicsit mast mondananak az indittatasokrol ;o)

"Először nem értettem, hogy a 80as évek közepén miért az Európa kiadót csípta mindenki és nem a Kontroll-t."
Mindketto csipve volt. A zene is sokat szamitott, de foleg a mondanivalojuk. A koncertjeiken ez egyertelmuve valt.
Muller Peter Sziami zenekara is valami hasonlo uzenetet hordozott. De nehez megindokolni, hogy az egyik banda miert jon be valakinek, a masik pedig nem.
www.youtube.com/watch?v=saLetauak30
www.youtube.com/watch?v=GY5n5bSH9iA

"a Picasso-s, Mozart-os hasonlat azért egy kicsit túlzás volt, nem gondolod? "
Igy ereznem, ha nem irtam volna oda rogton utana, hogy: "feLugossy László, ef Zámbó István, Wahorn András nem egy Picasso vagy Kurtag. Amator zeneszek"
A mufaj megujitasat akartam veluk szimbolizalni, ami meghokkentette a hallgatosagot. Sajnos nem talaltam erre hirtelen jobb hasonlatot a tortenelembol.
@Attilajukkaja: A TV-ben volt Wahornnal egy riport és ott megerősítette a poén elméletet... ;)

Mondjuk az URH is Sziámi, de én az URH-t ismerem jobban :) Nem az eredetit, hanem volt egy újra-összeállunk koncert. Azt is a BAHIA adta ki és nagyon jó!

Ezért írtam, hogy enyhe túlzás volt. :) De a farkas könyv megvolt... :) Vagy szőrös? Már nem emléxem. Kariaji lett belőle.
@TrueY:
Wahorn azota mindenkivel osszeveszett a Bizottsagbol. De o mindig is a poen elmeleteket fogja megerositeni :o)
Ettol fuggetlenul, nem erzem a parhuzamot kozottuk es az X-faktor kozott :o))))

"az URH is Sziámi"
Bizony! Sok kozuk van egymashoz. Te irtad, hogy nem ismered a Sziami lemezet. Ezert irtam azt, amit. Bocs, ha tulzottan szajbaragos voltam.

A farkas konyvben nem vagyok otthon.
@Attilajukkaja:
Most persze folyamatosan megy a gepemen a hatterben a Sziami.
Ha durvanak talalod ezt a mulatost, kitorlod, de en jot kuncogtam rajta :o)))
Pentek delutan mindenkinek ajanlom meghallgatasra!

+18!
www.youtube.com/watch?v=G6qgGKxU69U

Jaj a szegény Diána

Ha kimegyek magam elé
Hogyne néznék 3 felé,
Hogyne volnék igen bandzsa,
Mer akár merre tekingetek,
Másik pártnert ugyse lelek,
Csak én leszek jobbra-balra.

Megbasztam egy aranyhalat,
Abból se' lett tapasztalat,
Annak se' volt semmi haszna.
Azis olyan mint a többi,
Lökés, nyögés, meg stb...
Mér az ember mindig baszna.

Ref.:

Fából vaskarika
Fűből füstkarika
-rika, -rika,
-rika, -rika, radajdam.
Akik tudják megmondhassák,
Minden tagság viszontakság,
Minden kúrás fogyókúrás.

Be se nézek magam alá,
Mer a végén még ott találom
Magamat magam alatt,
Azaz érzés nagyon tréfli
haj az ember aztat érzi,
Magának is alul maradt.

Jaj a szegény Diána,
Fából van a pinája,
De még milyen kemény fából.
Kívül bellül csupa szálka,
Sok pénzért se' másznék rája,
Másszék rája haláltábor.
@Attilajukkaja: "Wahorn azota mindenkivel osszeveszett a Bizottsagbol. " hát ez lehet. Nem lehet könnyű ember.

Fábryval közösen kiadtak egy könyvet. Nagy tigrismintás műszőrbe volt kötve és hosszú, vastag cicafarka volt. :)
@Attilajukkaja: Hát a mulatós nem az én műfajom. Még akkor sem, ha irónikus. :) Na jó, Vogáéknak megbocsátom. Lesz hangulatom meghallgatom.

Nekem az Urh szövegek és zenék nagyon bejönnek. Szövegileg a kedvencem a Márti, zeneileg az Észak-Jemen. Linkek majd később...
@Attilajukkaja: No, meghallgattam. Hááát. Inkább cigány dalokat hallgatnék... Nem a műdalokat, hanem a tejeskannás verziókat.

A linkeket begyűjtöttem:
URH: Márti www.youtube.com/watch?v=gd3W8s821Zg
URH: Észak-Jemen www.youtube.com/watch?v=hAKAZcD9FZ8
2:30-as bevezető nagyon jó! Nekem egy másik felvétel van meg.
@TrueY:
Szombaton volt egy riport Wahornnal a Kossuthon. Ott az AEB szuleteset kicsit maskepp adta elo, mint ahogy te irtad. Ez persze nem azt jelenti, hogy neked ne lenne igazad, csak most W. egy kicsit mas szemszogbol adta elo a dolgokat. Az adas az AEB-rol szolt es ez volt a masodik resze. Az elozoben mondta Wahorn, hogy mara minden mas taggal osszeveszett.
Az "Elfújta a tigris"-t megneztem. Koszi, mert nem is tudtam rola. Gondolom, sokkal tobbet nem is fogok, mert az ara 32000 Ft-nal kezdodik :o)
Hogy nekem nem eri meg, az egy dolog, de nagyon nem is tudok elkepzelni olyan magyar gyujtot, aki ennyit adna egy ismeretlen relikviaert. Remelem, tevedek.
A Cadillac drive c. musorukat neztem egy darabig. Aztan unalmassa valt, mikor Fabry mindenbol csak poent akart csiholni.
Itt van pl. az individualis kovekrol szolo reszlet, ahol Wahorn felfigyel a a kulonbozo kovek alakjara.
www.youtube.com/watch?v=_OVti_8RAVY
Nehany evvel kesobb vagy elobb (?) egy magyar matematikus a gorog tengerparton figyel fel hasonlo dolgokra es kezdi gyujteni a kulonbozo kavicsokat. A gyujtese meglepo eszreveteleket es eredmenyeket hoz: Domokos Gabor a gomboc egyik feltalaloja lesz. A kavicsok innovativ osztalyozasaert pedig meg most is dijakat nyernek a diakjai:
www.metropol.hu/mellekletek/tudomany/cikk/703612

A ket dolog megint nem osszevetheto, mert Domokos celiranyosan jutott oda, hogy a kovekben keresse a valaszt, mig Wahornban a kavicsok kulonbozosege csak egy gondolatot ebresztett. Ezt Fabry le is lotte nehany poennal, de meg mindig tobbre ertekelem Wahorn "eleslatasat", mint Fabry kommersz es hatasvadasz poenkodasait.

Sziami.
"Inkább cigány dalokat hallgatnék..."
Akkor bocsanat. Igerem, tobbe nem linkelek be ilyesmiket!
Nyilvan nem pentek delutan hallgattad meg, amikor az ember agya mar ugy pang munka kozben, hogy az ilyesmin is jol szorakozik (es titokban mar valami "aranyhal"-rol fantazial).
Az altalad belinkelt dolgok is jok. Kevesbe vidamak, lazitosak, inkabb morbidok. De jok!
Voga-Turnovszky pedig egy orok duo :o)))
(A neten sajnos nem talaltam olyan linket, amit szivesen most bemasolnek.)
@Attilajukkaja: Hát 32 rugót biztos, hogy nem ér meg! Én még könyvesboltban vettem... :)

A Cadillac drive-ból én alig láttam valamit. Fábryt nagyon szerettem, de egy kabarettista nem politizáljon, főleg ne 1 oldalújan. Ezt már Hofinál sem díjaztam.

Dalok jöhetnek, legfeljebb lefikázom őket... ;)
@TrueY:
"Én még könyvesboltban vettem... :)"
Wow! Ekkora nagy rajongo vagy?
Es megerte?

"Fábryt nagyon szerettem, de egy kabarettista nem politizáljon"

Fabry mind a harom kazettaja/CD-je megvan. Rendszeresen ujrahallgatom oket es mindannyiszor nagyon jokat nevetek rajta. Sot! Rendszeresen vegighallgattatom ot az idos szuleimmel az autoban, amikor rokonlatogatasra megyunk valahova messzire. Ok is nagyon szeretik.

Engem nem zavar, ha egy humorista politizal. Sot! Kifejezetten szorakoztat. De Fabry tenyleg elvetette a sulykot. Mar nekem is partbohocca valt. Meg amugy is tuljatsza magat. Szamomra mar nem elvezetesek a musorai.
Hofi egy teljesen mas teszta. A palyafutasa legnagyobbik resze alatt nem tehetett mast, minthogy behodoljon Aczel Gyorgynek. De meg abban az idoszakban is intelligenciaval csinalta/mondta azt, amit. Es a rendszervaltas utan sem vesztett hitelebol.
Kivancsi vagyok, Hofinal konkretan mi volt az, amit nem dijaztal.
@Attilajukkaja: Akkor nagy rajongója voltam, és jó ppén volt megvenni ajinak.

Én is szeretem hallgatni a régi Fábrykat. Nekem a karácsonyi cd-je van meg és pár felvétel abból az időből, amikor fellépett a rádió kabaréban.

Igazad van! Kihagytam az "egyoldalúan" jelzőt! ;) Szóval a Horn érában ez Hofiban is zavart. Még mindig az MDF kormányon lovagolt. Pedig új bohócok léptek a színre. Egyébként imádom ma is!
@TrueY:
Nekem mind a harom legalisan rogzitett Fabry stand-up-ja megvan. Es akarhanyszor meghallgatom, semmit nem veszit az aktualitasabol.
(Neked a Tandenbaum van meg, ugye? A masik ketto a Vietnami balzsam es a Lejto ordoge.)
Hofiban is ezt szerettem.
Es mint Hofi eseteben, szalloigek szulettek a kazettak alapjan.
Tovabbra is varom, hogy Hofiban konkretan mi zavart? Altalanos ervenyben ertem, amit mondasz, csak jo lenne ezt illusztralnod. A neten annyi Hofi video forog, hogy talan nem lenne nagy gond belinkelni egyet.
@Attilajukkaja: Azt hiszem ezek az mr1-ről nekem is megvannak. A karácsonyi cd-n is.

Hofi: Többször is láttam az élelem bérét. Az Antall-kormány alatt is és a Horn-kormány alatt is. A második alkalommal is még a Horhy temetésről szóltak a viccek. Pedig a Horn érában is voltak vicces dolgok.

Fábry ágyúja is nagyon egy irányba hord. :(
@TrueY:
"A karácsonyi cd-n is."
Akkor nem tudom, mi az a karacsonyi CD, mert nekem ezek kulon-kulon vannak meg. A lenyeg, hogy akkor az osszes stand-up-jat ismered. Fabryt nagyon tehetseges embernek tartom.

"Az Antall-kormány alatt is és a Horn-kormány alatt is."
Ezekben az evekben eppen nem itthon eltem, csak a Horn kormany vege fele jottem haza. Talan ezert nem is nagyon ismerem az akkori Hofit. De amit az utolso eveiben hallottam tole, abbol nekem nem az jott le, hogy a kritikai egyoldaluak lettek volna. Hogy o baloldali beallitottsagu volt, azt sohasem probalta palastolni, de nekem ugy maradt meg, hogy o mindket oldalt kritizalta. Pontosabban azt, ami neki nem tetszett, fuggetlenul attol, melyik oldalrol jott. Persze lehet, hogy csak azert emlekszem igy, mert szinte mindenben egyetertettem vele, ergo elfogult vagyok.
Erdekes, hogy Fabry kritikaival is gyakran egyetertek, de o valahogy sokkal irritalobban csomagolja a megjegyzeseit, mint ami nekem bejon. A lehengerlo, cezaromanias, pisi-kaki-punci poenokkal teletuzdelt, gyakran harsany es eroltetett musorvezetoi stilusa nekem tul sok. "Le style, c'est l'homme", mondta Leclerc, a Francia Akademia tagja. Vagyis a stilusaval van a legnagyobb bajom. Hofinal nem volt ilyen gondom.
Amugy termeszetesen Hofitol is van jo par LP-m :o)
Kezdve attol, aminek ugy emlekszem, csak annyi volt a cime, hogy Hofi. Azon az elso lemezen volt a "Bakfitty", "Csizma, de csiz holnap is?", "Sebes Guszti bacsiek" es mas jelenetek. Oszinten sajnalom, hogy nem elt tovabb.

Mas. Szombaton 18 ora utan a Kossuthon folytatodott az AEB sorozat. Most ef Zambo meselt. Elmondta, hogy ok mar tobb performanszot es kiallitast is oszehoztak Lacaval es Wahornnal, amikor beszaltt kozejuk zenelni Waszlavik Gazember. Es egy ido utan o mondta, hogy valami tehetsegkutato versenyre nevezzenek be, de ehhez nevet kell adni a tarsasagnak. Igy szuletett meg az AEB, mint zenekar. Vagyis neked is igazad volt, tenyleg egy versenyre vezetheto vissza a zenekar megalakulasa,... de nem a letrejotte :o)
ef Zambo szerint amugy nagyon leszerepelt a tarsasag, mert minden, ami elromolhat, el is romlott. Kesz katasztrofa volt a fellepesuk, de a zsurinek, koztuk Brodynak is, tetszett a "mutatvanyuk" :o)))))

Lenne egy szemelyes kerdesem is: ugye nem mostansag (mondjuk egy honapja) volt a nevnapod?
@Attilajukkaja:

"Neked a Tandenbaum van meg, ugye?" Igen. :) Én is tehetséges embernek tartom, de sokadszorra is ugyan azokat a poénokat süti el. Hofi folyton tudott újat mutatni. Azt hiszem Fábry túl öntörvényű. Hofi alázatosabban állt a szakmához. Szerintem.

Nekem a második Élelem bére csalódás volt. Azért, amit korábban leírtam.

A stílus problémáidat osztom. Nekem is az altesti-alpári humorral van gondom. Jim Carrey-nál is a Dumb és Dumber nagy csalódás volt. Pedig az Ember a Holdon, vagy a Truman show-ban megmutatta, hogy tud komoly szerepeket is játszani.

Hofi LP-inek nagy része megvan. De már bedigizve. Meg a DVD sorozata is.

Waszlavi Gazember Sámán is nagy arc. A This is my autó igazi kultikus darab. :)

Nem mostanság van/volt a névnapom. De, hogy jön ez ide? ;)
@TrueY:
"sokadszorra is ugyan azokat a poénokat süti el"
Ez igy ebben a formaban nem igaz.
Hm. De ha belegondolok, akkor valoban sok poent sut el tobbszor is. Talan megis igazad van :o)

"Hofi folyton tudott újat mutatni."
En is igy latom.

"Nekem a második Élelem bére csalódás volt. "
Ertem,....de nem tudok hozzaszolni. Nem ismerem.

"A stílus problémáidat osztom."
Nnna! Ez is valami :o)
Jim Carrey-al kapcsolatban az merult fel bennem, hogy neki mindig megmondjak, milyen figurat kell alakitania. Nem o alakitotta sajat magat. Fabrynal kicsit mas a helyzet,

"De már bedigizve. Meg a DVD sorozata is"
Mazlista!!!!
Ugyanakkor belegondoltal, hogy kinek csinaltad? Ki fogja ertekelni?
De tenyleg!

Waszlavik. Annak idejen jartam Pomazon a viskojanal. Lattam a Velorexet. Azt a bizonyos autot :o)
Ezek az emberek azert voltak hitelesek, mert nem penzert csinaltak, amit csinaltak.
Egy reg elmult kor letunt szereploi. Lehet rajuk emlekezni, hivatkozni,....de elmultak, mint a faraok dicsosege.
Wahorn ugy meselte, hogy sohasem jott ki Waszalvikkal. Ezert van az, hogy a lemezuk mar Waszlavik nelkul jelent meg. Addigra mar kirugtak.
@TrueY:
"Nem mostanság van/volt a névnapom."
Tenyleg?
Izgi, mi?
:o))))
Szamba vettem azon ismeroseimet, akik fraktalokkal foglalkoznak/foglalkoztak.

Ennyi :o))))))
@Attilajukkaja: Az lehet a titok, hogy nem vagyok az ismerősöd! Erre még nem gondoltál? :)

Mondjuk nem olyan nagy szám. Kb. középiskolás matek ismeret kell hozzá. Csak izgatott, hogy olyan régen elkezdtem LaTeX-esíteni és nem akartam veszni hagyni... :)
@Attilajukkaja: "
"sokadszorra is ugyan azokat a poénokat süti el"
Ez igy ebben a formaban nem igaz.
Hm. De ha belegondolok, akkor valoban sok poent sut el tobbszor is. Talan megis igazad van :o)"

Nekem az "elől sáfrányos, hátul enyhén fékcsíkos" fordulat pl. már a könyökömön jön ki. Elsőre még jó poén volt.

""Hofi folyton tudott újat mutatni."
En is igy latom."

Pedig neki nem volt akkora háttér geg csapata, minta Fábrynak. Mondjuk ő meg Friderikusztól tanulta a szakmát.

""Nekem a második Élelem bére csalódás volt. "
Ertem,....de nem tudok hozzaszolni. Nem ismerem."

Akkor itt a lehetőség: www.youtube.com/watch?v=1I03zvEVKJ4

""De már bedigizve. Meg a DVD sorozata is"
Mazlista!!!!
Ugyanakkor belegondoltal, hogy kinek csinaltad? Ki fogja ertekelni?
De tenyleg!"

Ezt nem értem. Magamnak csináltam. Most már felesleges lenne, mert már minden kint van neccen.

"Waszlavik. Annak idejen jartam Pomazon a viskojanal. Lattam a Velorexet. Azt a bizonyos autot :o)"

:)

"Wahorn ugy meselte, hogy sohasem jott ki Waszalvikkal. Ezert van az, hogy a lemezuk mar Waszlavik nelkul jelent meg. Addigra mar kirugtak."

Ezt nem tudtam, de Waszlavik-ok nem tudom elképzelni a csapatban... :)
@TrueY:
""elől sáfrányos, hátul enyhén fékcsíkos"
Bocs. "Elol safranyos, hatul vonalkodos" :o)))

"Pedig neki nem volt akkora háttér geg csapata"
Egy ismerosom szerepelt Fabrynal. Azt mondta, kb. 100 ember tolongott a produkco korul. Fabry ugy ordibalt veluk, mint egy eszelos. Az egesz felvetel kb. 8 oran keresztul tartott. Ez ido alatt senki nem hagyhatta el a studiot. Azt mondta, mindenki nagyon profi volt, de nyomaszto volt az egesz.
Hm.

"Ezt nem értem. Magamnak csináltam. "
Akkor talan tenyleg felesleges volt. A gyermekeid meg amugy sem ertenek a poenokat/dalokat.
Tobbek kozott ezert sem torom ossze magam, hogy atmentsem az utokornak a sok LP-met.
Sajnos nem latom ertelmet.

"Waszlavik-ok nem tudom elképzelni a csapatban"
Pedig egyutt indultak. De eleg hamar kirugtak. Szegenykem, ..talan a VHK-ban folytatta? Miert? Szerinted milyen (zenei) kvalitasa hianyzik egy ilyen orult bandahoz?
@Attilajukkaja: "Elol safranyos, hatul vonalkodos" - bocs! Igazad van! A fékcsíkot a fajanszon hagyja... :)

Én is hallottam, hogy Fábry nagy hajcsár. A Showder alatt sem lehet kimenni rötyóra.

Waszlavik azért antizenét játszik szerintem. A Bizottság ehhez képest képzett zenészek csapata. Szóval punk zenésznek jó (pl. az MC5-ot szeretem ebből a stílusból), de alternatív zenésznek keves.
(Bocs, de véletlenül kimoderáltalak! :))
@TrueY:
"Az lehet a titok, hogy nem vagyok az ismerősöd! Erre még nem gondoltál? :)"
De! Es picit meg is nyugodtam. Milyen hulyen nezne ki, ha itt ulnel a szomszed szobaban mikozben hosszasan levelezgetunk :o))))

"Waszlavik azért antizenét játszik szerintem."
Hat igen :o)
O valojaban egy jelenseg: a kinezetevel, a furan porgo raccsolasaval, a kituno szovjet voros diplomajaval, a velorexevel, stb. Kozben, ha elbeszelgetsz vele, akkor kiderul, hogy egy tok normalis, konszolidalt es nagyon ertelmes emberke. Wahornrol ugyanezt mar nem allitanam teljes biztonsaggal. Persze, o is tud normalis lenni, megsem ez az elso benyomas rola. Ez persze egyaltalan nem baj, csak egy megallapitas.
Waszlavik nagyon el is tunt. Fogalmam sincs, mi van most vele.
@Attilajukkaja: "O valojaban egy jelenseg"

Ezt aláírom. A velorexes száma iszonyatosan jó. Mind átvitt, mind abszolút értelemben. :)

Neki is vörös diplomája van? ;) Nem is gondolná az ember!
@TrueY:
"Neki is vörös diplomája van?"
Miert, meg kinek?

"Nem is gondolná az ember!"
Ugye, ugye? ;o)

"A velorexes száma iszonyatosan jó."
Tobb ilyen nem is nagyon volt.
@Attilajukkaja: "Miert, meg kinek?"
Pl. nekem. :)

"Tobb ilyen nem is nagyon volt. "
Gondolom azóta is a jogdíjakból él! :)
@TrueY:

"Pl. nekem."
Tudtam, tudtam, tudtam, hogy ezt valaszolod :o)))
De ahhoz illene kicsit jobban tudnod oroszul! Nem gondolod?

"Gondolom azóta is a jogdíjakból él!"
Ja. Gyakran nyomatjak meg most is a dizsikben :o))))
@Attilajukkaja: Vörös diplomát (illetve pirosat, ahogy azt az átadáskor mondták) itthon is lehetett kapni. Még túl sokat sem kellett teljesíteni hozzá. Az összes (3) szigorlat jeles, diplomamunka és védés jeles és azt hiszen nem lehetett az embernek 2-ese... (UV-ja lehetett. :))
@TrueY:
"Vörös diplomát (illetve pirosat, ahogy azt az átadáskor mondták) itthon is lehetett kapni"
Ezt nem tudtam! Most nagyon lelomboztal. De Waszlavik biztosan a SZU-ban szerezte. Azt hittem, ilyen diploma csak ott letezett.
Na, most lebuktam. Kiderult, hogy nem ismerem/ismertem a magyar rendszert.
@TrueY:
Ja,....es boritekoltam a kovetkezo kerdesedet :o))))
@Attilajukkaja: "Most nagyon lelomboztal."
Miért? A diplomában az van, hogy kitüntetéses, kívülről meg olyan bordós.

Viszonylag kevés embernek lehet ilyenje. Nálunk a 280 fős évfolyamon 2-nek volt. Szóval még az itthon tanulók sem feltétlenül ismerik.

Nem kell mindent megkérdezni... :) Mi fél szavakból is megértjük egymást... ;)
@TrueY:
"Miért? A diplomában az van, hogy kitüntetéses"

En azt hittem, voros diplomat csak az oroszok osztogattak.
Ugye most bolondozol velem? Csak szivatsz,...en meg bedolok neked :o)))

"Mi fél szavakból is megértjük egymást... ;) "
Eddig en is azt hittem......
@Attilajukkaja: "Csak szivatsz,...en meg bedolok neked"
Ohne szivatás. Nekem tényleg sötétbordó színű a diplomám (már az első) és kitüntetéssel végeztem. Ezt hívták a rendszer váltás előtt vörös diplomának.

Ha nem hiszed, lefotózom kívülről és beposztolom! :)
@TrueY:
OK. Fotozd le :o))))
(Csak vicceltem!)
Az en diplomamnak szine sincs. Csak egy darab papir....
Es csak egy van belole. Egy diplomam van.

"kitüntetéssel végeztem"
Gratulalok!
Lehet, hogy en is, csak nalunk nem volt ilyen kategoria.
@Attilajukkaja: Nálunk keményfedeles diplomák vannak. Többnyire sötétkék fedelűek.

"Gratulalok"
Igazán nincs mihez. Egyik diplomámat sem használtam. Na jó, az elsőt picit igen, mert 3/4 évig tanítottam.
Egyébként világ életemben rossz tanuló voltam. Ami érdekelt, az viszomt ragadt rám. Matek, fizika, kémia, biosz.
@TrueY:
Azt hiszem, az en eredeti diplomam is kemenyfedelu,...de mindig csak a hiteles forditasara volt szuksegem, ami csak egy darab papir. Igy mar nem is nagyon emlekszem az eredeti kinezetere.
A real tantargyakat en is nagyon szerettem, kivetel volt talan a fizika es az asztronomia. Ezek soha nem kerultek kozel a szivemhez, pedig allitolag, ha valaki szereti a kemiat es a matekot, abbol is foleg az algebrat (szamtant) es nem a geometriat, annak a fizika is be szokott jonni. Erdekes azert, hogy ezek a preferenciak mennyire tanarfuggoek tudnak lenni. Szerintem csak szar volt a fizika tanarunk es ez az aprosag elkiserte az egesz eletemet. Pedig jo lenne tudni a fizikat is!
@Attilajukkaja: Asztronómia, mint önálló tantárgy? Ált.isk-ben és gimiben nálunk a fizika tárgy alatt volt ilyen. Mondjuk nem túl spilázva. Én 4 éves koromtól kb. 10 éves koromig csillagász szerettem volna lenni, ezért én jókat olvastam az ilyen órák alatt...

Engem kevésbé érintettek a tanárok milyensége. Ilyen alapon az oroszt szerethettem volna, mert a tanárt szerettem. De mégsem... :)
@TrueY:
Olyan iskolaban jartam, ahol erettsegi elott az utolso evben fizika helyett asztronomiat tanultunk. Egesz evben. Talan azert volt ez a rendszer, mert abban az orszagban eleg fontosnak talaltaltak az urkutatast es kicsit melyebben tanitottak a csillagaszatot, mint a magyar altalanos iskolakban. Tulspilazva. Ezert hagytak az utolso evre, amikor mar megvoltak a kello fizikai ismeretek. ...Mar akinek :o)
Nem titok, orosz iskolaba jartam, de nem a SZU-ban!

Engem nagyon is megerintett a tanarok milyensege. Nem csak a szemelyiseguk, hanem hogy milyen jol adtak at/le a tantargyaikat. Nalam is elofordult, hogy a tanar, mint ember semleges volt szamomra addig, amig meg nem szerettette velem a targyat. Es miutan latta reszemrol az erdeklodest, az igyekezetet, o is picit maskepp kezdett viszonyulni hozzam es igy alakult ki egy kolcsonos szimpatia. Olyan viszont nem volt, hogy az embert magat nagyon kedveltem volna, de a targya hidegen hagyott. A legjobb persze az volt, amikor egy tanar emberileg es szakmailag is nagyon bejott. A fizikatanar sajnos egyik kategoriaba sem esett bele: se ot, se a tantargyat nem szerettem meg. Igy az asztronomiat sem. De kotelessegtudoan mindig feltornaztam magam nala is egy 4.-ig, mert en viszont jo tanulo voltam :o)
Az egyetemi diplomam is jeles lett, csak azon az egyetemen nem letezett se a voros, se a piros diploma fogalma. Hat igen, engem is ertek nagy csapasok az eletben :o)

"10 éves koromig csillagász szerettem volna lenni"
Es aztan mi tortent?
@Attilajukkaja: Mondjuk én valamilyen okból mindig matek-fizika faktos osztályba jártam. Nem értem, hogyan kerültem ilyenbe 6 éves koromban. Lehet, hogy a szüleim keze van a dologban?

Szerintem Te valami 3. hatalomnak kémkedsz! Majd jönnek az ürgebőrbe varrt jelentések! Vigyáznom kell veled, hogy milyen titkokat fecsegek ki! ;)

Nekem kétféle jegyeim voltak. Amit szerettem 5-ös, amit nem, az 2-3. Gimiben néha 1-2. Tudom nem érdem, de a suli után kb. este 9-ig programoztam. Tanulásra már nem nagyon maradt idő.

Utána programozó szerettem volna lenni. És az lettem. Már ha állíthatok ilyet némi szerénytelenséggel.

Most olvastam, hogy anno egy népszámlálásnál megkérdezték Arany Jánost (kb.):
- Írni tud?
- Hát ez nehéz kérdés...
- Tehát nem tud! - és beírta.

Aranyos, nem? :)
@TrueY:
"én valamilyen okból mindig matek-fizika faktos osztályba jártam"
Nem baj, nem szegyen az :o))))

"Vigyáznom kell veled, hogy milyen titkokat fecsegek ki!"
Szerintem, mar keso!!! Mar regen lenyomoztak a droidjaim... :o))))
A 3. hatalom pedig telitallat! Mostansag gyakran jarok Kinaba.

"Amit szerettem 5-ös, amit nem, az 2-3."
Tavolrol tekintve vissza, talan ez a normalis. Engem kotelessegtudatra tanitottak, ezert abban is igyekeztem megfelleni, ami nem erdekelt. Igaz, keves ilyen volt. A tortenelem, e'nek vagy foldrajz pl. sohasem tartozott a kedvencek koze. De az irodalomert, a nyelvtanulasert vagy a rajzert (me'g a muszaki rajzert is) mindig odavoltam. Utolso egy evben mi pl. muszaki rajzot tanultunk. Annyira szerettem rajzolni, hogy egy idoben rajzfilmes szerettem volna lenni. Szoval nem lehetett tudni, hogy milyen erdeklodesu vagyok: human vagy real? Lehet, hogy a te esetedben ez egyertelmubb volt?

"suli után kb. este 9-ig programoztam."
Megertem, mert a parom is pont ilyen. Igaz, o nem tanulas helyett csinalta, hanem azon kivul. Es ma is ezt csinalja :o)
Masbol szerzett diplomat, megis szamitogepes palyan van.
Sohasem lett programozo,...de valojaban ezt csinalja. Nem is akarmilyen szinten!

"Aranyos, nem? :) "
Persze, hogy aranyos, ha egyszer Arannyal esett meg.
Bocsi. Tul magas volt a labda ahhoz, hogy ne csapjam le :o)
Az anekdota nagyon is aranyos!
De a lenyeget persze felfogtam. Az elet furcsa fordulatokat hoz. A lenyeg, hogy van, aki megtalalja a maga helyet az eletben, akarmilyen eloelete is volt. Aztan van, aki nem....
Nincsenek szabalyok vagy eloirasok. Nincs semmi, ami segitene, csak a belso sugallat, ami szinten nem olyan, amit az ember hall. Csak utolag fedezi fel, ha egyaltalan felfedezi.
@Attilajukkaja: "Mostansag gyakran jarok Kinaba."
Akkor küldöm sok szeretettel: Monthy Python: I like chineese
www.youtube.com/watch?v=NH2P_pVze6s

A feleségem jó tanuló volt és ő is hasonló problémával küzd. Nem tudja, hogy mit is szeretne csinálni. Sok minden érdekli, de semmi sem nagyon mélyen. Én csak az egyetemen táltosodtam meg (több értelemben is), mert csak pár olyan tárgy volt, amit abszolúte nem érdekelt.

"Persze, hogy aranyos, ha egyszer Arannyal esett meg."
Egy (jó) poént nem illik megmagyarázni! ;)
@TrueY:
"ő is hasonló problémával küzd. Nem tudja, hogy mit is szeretne csinálni"
Nekem azert sikerult! Eleg melyen :o)
Te sem azonnal programozo akartal lenni. A csillagaszat meg biztosan megmaradt valami hobbi szinten, nem?

"Egy (jó) poént nem illik megmagyarázni! "
:o)))
Magyarazat nelkul olyan fellengzosnek, tudalekosnak tunt. Mondtam: tul magas volt a labda, amit uri no nem csap csak ugy le ;o)

Ezt a Monthy Python dalt nem ismertem. Koszi :o)
Abbol latszik, milyen regi, hogy akkor a kinaiak meg csak 900 millioan voltak! Kinai nyelvet viszont ilyen oreg fejjel mar nem tanulnek. Nem a szokincsevel es nyelvtanaval van bajom, mint annak idejen Fabrynak a francianal (ez megvan?), hanem azzal, hogy ez egy tonalis nyelv. A hanglejtesnek es kiejtesnek meghatarozo szerepe van. Mas nyelveken lehet ugy eros akcentussal beszelni, hogy az meg ertheto legyen, de kinaiul nem. Ahova jarok, ott a mandarint "pekingi" vagyis elit kiejtessel beszelik. Kinti partneremmel egyszer elmentunk Shanghaiba (nem, nem a nenikemhez!) es a taxisoforrel probalta megertetni, hogy a palyaudvarra vigyen minket. En csak arra figyeltem fel, hogy hosszan polemizalnak valamin es mindketten ugyanazt a szot ismetelgetik, egyre hangosabban. A taxisofor csak razta a fejet, aztan egyszer csak felvidult es meg hangosabban, kacagva mondta ki azt a bizonyos szot. Elindultunk, de mindket kinai feltunoen vidam volt, amig a palyaudvarra nem ertunk. Kiszalltunk es vegre megkerdezhettem, mi volt a vicc lenyege. Partnerem elmondta, hogy a hulye sofor nem ertette azt a szot, hogy "palyaudvar", mert nem tud rendesen kinaiul. Amikor pedig leesett neki, hova kerjuk a fuvart, mert korbeirta neki a helyet, akkor a sofor azt mondta, hogy "Miert nem ezzel kezdte, ember? Ha rendesen mondta volna, azonnal megertem." Utkozben mindketten azon somolyogtak magukban, hogy a masik mennyire nem tud beszelni. En meg ertetlenul alltam a problema elott, mert Isten a tanum, hogy mindketten tucatszor UGYANAZT a szot emlegettek. De nem!
A kinai otthon tobbeknek elmeselte a sztorit, a felesege es a kollegak is nagyokat kacagtak az eseten, de ugy, hogy csapdostak a terduket. Ekkor dontottem el, hogy a kinai nyelv nem nekem valo.
Az esetnek az volt a pozitiv kovetkezmenye szamomra, hogy onnantol tudtam, ha kinaiak kozott valami vicceset akarok mondani, akkor ezt kell elmeselnem :o)))))
Merthogy a humorerzek egy nagyon sajatos, geopolitikailag es kulturalisan is erosen behatarolt fogalom. En sok orszagban eltem hosszabb ideig, de csak akkor ereztem valahol otthon magam, amikor mar tudtam nevetni a poenjaikon :o)
@Attilajukkaja: "Nekem azert sikerult!" Remélem, neki is fog! Egyelőre a gyerekneveléssel elvan. :)

Én szívesen belekezdenék a kínaiba. Illetve valamelyik nyelvjárásába. :) Ez a tonalitás nagyon muris.

Nekem egy hasonló vicces élményem volt. Egy pécsi lágy beleszeretett egy külföldön tanuló arab srácba. Az arabok nem tudják kimondani a 'p' hangot. 'B'-t mondanak helyette (l. basa vs. pasa). No a srác a pályaudvaron kérdezte, hogy melyik vonattal kell Bécsbe menni, mire rámutattak a Bécsbe induló vonatra. Ezen azután jól elvitatkoztak. Végül valami feliraton megtalálta a pécsi gyorsot.
@TrueY:
"Remélem, neki is fog! Egyelőre a gyerekneveléssel elvan. :)"
Nagyon szoritok neki, mert biztosan megerdemli!

"Ez a tonalitás nagyon muris."
Jo voltal enekbol? Akkor talan hallod azt, amit en nem.
En maradtam a koreai nyelvnel,...az sem konnyu, de nincsenek benne ilyen tonalis csapdak :o)
A p-b, t-d, l-r athallasok ott is megvannak es tenyleg vicces sztorikat eredmenyeznek. (A koreaiban meg f hang sincs!!!)
Viszont van harom fele k es t hangjuk. A hang nem k vagy t, csak mi ilyen betukkel vagyunk kepesek leirni oket. Egy betut ugyanis neml ehet kiejteni,...csak egy hangot. A hangot meg csak szimbolizalni lehet.
En a kinaival nem veletlenul nem probalkoznek,...de merjunk nagyot almodni!
@Attilajukkaja: "Jo voltal enekbol?" Nem. :) Bár egyszer megpróbáltak beszervezni az iskolai énekkarba, de kb. 3 próba után úgy döntöttem, hogy nem érdekel. Inkább biosz, kémia és fizika szakkörre jártam. :)

"A koreaiban meg f hang sincs!!!"
Az hiszem, hogy a japánban meg "l" nincs. Helyette "r"-re mondanak.

"Viszont van harom fele k es t hangjuk"
Az arabban olyan "h"-k vannak, hogy nosza. És a busman csettintő hangjai is érdekesek.
@TrueY:
"egyszer megpróbáltak beszervezni az iskolai énekkarba"
Engem is beszerveztek egyszer, de szerintem nagyon megbantak! Veletlenul az egyik enek oran sikerult tisztan kienekelni nehany hangot. Nalunk sajnos kotelezo volt :o[

"Az hiszem, hogy a japánban meg "l" nincs. Helyette "r"-re mondanak."
Pont forditva :o))))
Se a kinaiak, se a koreaiak, se a japanok nem tudjak kimondani az "r" hangot. Nem is nagyon talalsz olyan altalanosan ismert szot vagy markat naluk, amiben lenne "r" betu. Az origami talan egy kivetel, de ok azt is "l"-el mondjak.

"Az arabban olyan "h"-k vannak, hogy nosza"
A slajmos "h"-ra gondolsz? Na az egyik koreai k/g is ilyen slajmosan kezdodik, csak ok ki is kopik a vegen :o))) Egy nagyon eros kh/gh hangra kell gondolni. Egy "nyugati" embernek mar csak az illemtudata miatt is nehez megtanulnia, de abban a kulturaban az orrszivas vagy kopkodes elfogadottabb, mint pl. a zsebkendo hasznalata.
(Egyszer egy kinai mondta nekem, hogy szerinte undorito dolog a taknyunkat egy kendobe vagy papirba fujni, aztan egesz nap a zsebunkbe hordozni mindenfele :o)))) )
@Attilajukkaja: "A slajmos "h"-ra gondolsz?"
Van nekik van 3 ilyen gyomorból feltörő hörgés szerű izéjük. :) Én megpróbáltam, de mindig rossz helyen alkalmaztam és letettem a próbálkozásról.

"papirba fujni, aztan egesz nap a zsebunkbe hordozni mindenfele," - van benne igazság. Ki lehet dobni a papírt! Persze nem el... :)
@TrueY:
"Én megpróbáltam, de mindig rossz helyen alkalmaztam és letettem a próbálkozásról"
En igy tettem le arrol, hogy valaha is megtanuljak kinaiul :o)

"Ki lehet dobni a papírt!"
Kivancsi vagyok arra, nalunk ezt hogy oldottak meg mielott kitallatak volna a PZS-t. Na jo, textil zsebkendovel. De elotte?
Es annak idejen hogy toroltek ki az emberek a fenekuket? Olyat hallottam, hogy kukorica csutkaval.
Lehet, hogy hulye kerdesek,...de tenyleg erdekelne :o)
@Attilajukkaja: "hogy oldottak meg mielott kitallatak volna a PZS"
Ingujj

Afrikában sértés bal kézzel kezet fogni, illetve enni. Kitalálhatod, hogy miért... :)
@TrueY:
Igen, igen, errol a bal kezrol mar sokat hallottam :o)
De en komolyan kerdeztem. Lehet, hogy nem vag a posztod temajaba, de tenyleg: annak idejen mivel toroltek ki az emberek a fenekuket?
Te valaha megkerdezted a nagymamadat vagy nagypapadat?

Szerintem ez is az elet resze.
@Attilajukkaja: Sajnos én egyik nagyszülőmet sem ismertem. De 100 évvel ezelőtt már volt Mo-n véce. Ha máshol nem, a kert végibe' egy űrgödrös potyogtató kiváló újságpapírral.

A "nyalánkságokért" még messzibbre kell menni. Bár a Dekameronban van egy árulkodó jelenet, amikor kiöntik a küblit az ablakon.
@TrueY:

En is csak egy nagymamat ismertem es nala is pottyantos budi volt. Eloszor ujsagpapirral, majd valami hajtogatos, eleg sprod papirral. Es annak idejen nekem sem jutott eszembe megkerdezni tole, hogy az o nagyszulei hogyan oldottak meg a dolgot.
Azt viszont lattam, mi volt a noknel a vatta es a szarnyas betet elott! De nem erdekes.
Ismet bocs, hogy elkalandoztam az eredeti tematol :o)

A lenyeg, hogy te is ismerted es kedvelted a Yazoo-t ;o)
@Attilajukkaja: "Azt viszont lattam, mi volt a noknel a vatta es a szarnyas betet elott!"

Erről édesanyám mesélt pár dolgot. :)

"A lenyeg, hogy te is ismerted es kedvelted a Yazoo-t ;o) "

Helyesebben ismerem és kedvelem.. :)
@TrueY:

"Erről édesanyám mesélt pár dolgot. :)"
Pont errol????????? Persze megesz a kivancsisag, de ugysem kerdezek ra. Nem tehetem.

"Helyesebben ismerem és kedvelem.. :) "
Igaz!
A mult ido inkabb magamnak szolt, mert en mar el is feledkeztem roluk :o)
@Attilajukkaja: "Pont errol?" Gondolom nem pont erről volt szó, de valahogy szóba került. Nálunk meg elég szókimondó a társaság. Ha valamit kérdez a gyerek, akkor az el lesz magyarázva. Lehet, hogy valami szárnyas betét reklám kapcsán ugrott fel a téma.
@TrueY:
A mi gyerekkorunkban meg nem nagyon voltak "szarnyas" reklamok!
Azert persze klassz, hogy ilyesmikrol is szo esett nalatok. A mi csaladunkban sem voltak tabu temak, de kiskoromban eszembe sem jutott apamat kikerdeni a prosztatamegnagyobbodas problemairol. Ma meg ilyen reklamok is mennek a TV-ben. Az en idomben, csak a "MUSZI", "Cipot a cipoboltbol" es a hurka reklamok mentek :o))))
www.youtube.com/watch?v=GAvU1fmTJ3c
@TrueY:
"Ha valamit kérdez a gyerek, akkor az el lesz magyarázva"
Toled mar kerdezett olyat a gyerek, amitol feszengeni kezdtel? :o)
Gondolom, a valasz egy NEM.
Tehat toled mar kerdezett OLYAT a gyerek? Es te mit mondtal ra?
@Attilajukkaja: Nem azt mondta, hogy kis gyerek. Úgy általában a gyerek. :)

A lányom még csak 4 éves (a fiam meg nem tud megszólalni). Még nem kérdezett igazán keményet, de azt hiszem nekem nem fog (komoly) problémát okozni. Egyrészt meglehetős biológiai hátterem van, így rengeteg latin szóval ki tudom kerülni a magyar nyelv aknáit. Másrészt nem szoktam azon izgatni magam, hogy mit szólnak valamihez mások. Igazából alig várom, hogy kérdezzen.
@Attilajukkaja: Én meg ezzel vágok vissza:
www.youtube.com/watch?v=W2_0ZIqE9Bo

Vigyázat! 22 perc! És semmi köze sincs a Yazoo-hoz, vagy a Nouvelle Vague-hoz, de szép és magyar. ;)

A Yazoo verziója egyébként jobban tetszik! :)
@TrueY:
Koszonom. Nagyon szep, de nem olyan zene, amit a munkahelyen hallgat meg a az ember. :o)
Otthon ejfel kornyeken majd vegighallgatom.

"A Yazoo verziója egyébként jobban tetszik! :) "
Erdekes. Nekem mindketto tetszik. Nagyon mas. A Yazoo-e egy kemeny, lazado verzio, mig a Nouvelle Vague annyira lagyan adja elo, hogy elsore fel sem ismertem a dalt. Nem is pontosan ertem a videojat, de az a legkevesebb.
A lenyeg, hogy amikor meghallottam, azonnal rad gondoltam es erre a posztra. Gondoltam, megleplek egy dallal.
Csak ennyi akart lenni az elozo beirasom. Igazabol valaszt sem vartam ra....visszavagast plane nem ;o)
Azert persze nem banom!

Az After Crying posztodat is olvastam, de nem akarok mindenre reagalni, mert mar igy is tul sok van itt belolem. Nem, nem felek beirni,...csak igyekszem nem tulcsordulni :o)
@Attilajukkaja: "Nagyon szep, de nem olyan zene, amit a munkahelyen hallgat meg a az ember."
Dehogynem! Én csak ilyeneket hallgatok munka közben! :) Erre való a fejhallgató! :)

"Nekem mindketto tetszik."
Ízlések és pofonok! :) Kinek a pap, kinek a paplan!

"Gondoltam, megleplek egy dallal."
Minden esetre kösz! Jól esett... :)

"visszavagast plane nem"
Pedig én vagyok a nagy visszavágások mesterének legifjabbik onokája! :)

"igyekszem nem tulcsordulni"
Ahogy érzed! Nem erőszak a disznó tor! Csak a disznónak! :)
süti beállítások módosítása