QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Adáshiba] Harlekinkatica

2012.01.13. 11:00 | TrueY | 72 komment

Címkék: adáshiba 2011

Pici gyermekkorunk óta szeretjük a katicabogarat. Gyerekdalok szólnak arról, hogy milyen édi-bédik ezek a bogárkák. A katicák a legbutább bogarak közé tartoznak. Az algoritmusuk roppant egyszerű. Menj felfelé. Ha tetűt találsz, akkor forgolódj picit, mert még több tetűt fogsz találni. Ha nincs tetű, akkor megint mássz fölfele. Ha vége az ágnak, szállj el. A katicabogár nem okoskodik tehát. Főként nem akar okosabb lenni nálunk. Valszeg ezért szeretjük őket.

Serdülőkoromban az NDK-ban kajaktúrán vettem részt. A helyi lány egy szigetre mutatott, hogy ne menjünk oda, mert katica rajzás van és nagyon csípnek. Én jót kuncogtam magamban. Persze, katica, amelyik csíp. Hihi. Megálltunk. Egy légköbméterben olyan 10 milliárd katica lehetett. Ennyit én még életemben nem láttam. Persze rögtön beleptek és piszok kellemetlenül csíptek! No ennyit az édi-bédiségről. Aki éhes, az éhes.

Persze már Bartos Erika életművéből is megtudhatjuk, hogy katica nem csak egyféle van. Amiről mi általában beszélünk, az a Hétpettyes katicabogár (Coccinella septempunctata). Jól felismerhető a névadó 7 pettyéről. Európában bennszülött faj és nagyon hasznos, mert megkajolja a tetveket. Észak-Amerikába is ezen tulajdonságai miatt telepítették be.

De az ember mohó! Keresett egy még nagyobb zabagépet. És aki keres, az vagy talál, vagy Emil. Ázsiában őshonos a harlekinkatica (Harmonia axyridis). Be is telepítették Észak-Amerikába és Nyugat-Európába is több felé. Jól érezte magát, megtelepedett és kezdett terjedni. Hozzánk 2008-ban érkezett meg. A harlekinkatica kicsit nagyobb, mint a mi katicánk és agresszívabb is. Szép lassan kiszorítja a mi hétpöttyösünket. Egyrészt mert ügyesebben kajolja a tetveket, másrészt gyorsabban is szaporodik, harmadszor a rokonok lárváit is megeszik. Kannibál ante portas.

A különböző netes periodikák igyekeznek felhívni figyelmünket a katicáinkra leselkedő veszélyre. Nehány pleda: origo.hu, index.hu.

Irtsuk őket!

Bogarásszunk minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr483359750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem is tudom. Mintha gyerekkoromban engem sem csiptek volna a katicak, azota pedig tobbszor is. Van valami a levegoben, ami agresszivva teszi oket!! Egy nap aztan igazi terminator katicakra ebredunk majd? :o)
De lehet, csak arrol van szo, hogy mostanaban nyaron gyujtom oket, aztan az erkelyemen levo novenyekre telepitem. Huszbol egy nem repul el, hanem csaladot alapit, es rovidesen megjelennek a kis fekete larvak is. Amikor eloszor meglattam oket, majd fraszt kaptam, de aztan utananeztem, es kiderult, hogy ezek csak az "ovis" kis katicak.

A harlekinkatica tenyleg csiposebb, es nalunk valoszinuleg a globalis felmelegedes miatt szaporodott el (?). Betelepitettek Europaba is, de a vad egyedek megkjelenese csak az utobbi 4-5 evre teheto. Kb. harom-negy eve volt egy zold portal, amely megprobalta felmerni a magyarorszagi harlekin populaciot (Harlekin Projekt). Felhivast tettek kozze, es az volt a dolgunk, hogy fenykepezzuk le a talalt katicat, majd pusztitsuk el. Mi csapatban dolgoztunk es en csak egy beszallito voltam. Egy srac lefenykepezte oket, majd bekuldte a megadott cimre. Azota a reszleges eredmenyeket is kozzetettek: www.coleoptera.hu/harlekin/

"Gyerekdalok szólnak arról, hogy milyen édi-bédik ezek a bogárkák."
Hja. Lehet, hogy ezektol a szado-mazo daloktol gorombultak be ennyire a hetpettyesek? Valami olyasmire emlekszem, hogy mely kutba vetlek, onnan is kiveszlek, kerek ala teszlek, onnan is kiveszlek, stb. De lehet, hogy nem en teszem-veszem ki, hanem valaki mas? Hogy is szol az eredeti?

"A katicák a legbutább bogarak közé tartoznak."
Vannak okos bogarak is?
@Attilajukkaja: "Mintha gyerekkoromban engem sem csiptek volna a katicak"
Engem még soha. Az NDK élmény kivéve.

"Van valami a levegoben, ami agresszivva teszi oket!!"
Pl. éhesek? ;)

"Huszbol egy nem repul el, hanem csaladot alapit, es rovidesen megjelennek a kis fekete larvak is"
Igen, a lárvái eléggé 8 utas kinézetűek! :)

"Betelepitettek Europaba is, de a vad egyedek megkjelenese csak az utobbi 4-5 evre teheto"
Igen. Nem tudott vad populációja kialakulni, majd egyszer csak mégis. Alkalmazkodó egy kis genya. :)

"Kb. harom-negy eve volt egy zold portal, amely megprobalta felmerni a magyarorszagi harlekin populaciot (Harlekin Projekt)."
Igen. Nekik én is küldtem fotókat!

"kutba vetlek, onnan is kiveszlek, kerek ala teszlek, onnan is kiveszlek, stb."
No és a fületlen-farkatlan boci? Az sem lehet egy szép látvány! ;)

"Vannak okos bogarak is?"
Termeszek? De egy normál csoltány is bonyolultabb algoritmussal rendelkezik! :)
@TrueY:
"Engem még soha. Az NDK élmény kivéve."
Engem nem stasi, hanem rendes magyar hetpettyes csipett meg mar nem egyszer! Biztosan nem akart hibiszkuszra koltozni a finom kis pazsitrol.

"Pl. éhesek?"
Na de pont ram???

"a lárvái eléggé 8 utas kinézetűek!"
He-he :o)))) Ez jo! Tenyleg olyanok.

"Alkalmazkodó egy kis genya"
Ezt a globalis felmelegedes teoriat egy entomologustol hallottam. A harlekinnek es bizonyos poloskaknak kedvez, hogy mar nalunk sem olyan hidegek a telek.

"Nekik én is küldtem fotókat!"
Nahat! Hogy mik ki nem derulnek? :o)

"No és a fületlen-farkatlan boci?"
Errol volt annak idejen az a vicc, hogy mi az? Zold mezo kozepen all, elol-hatul veres, kozepen meg tarka-barka. :o)
Dehat a legtobb klasszikus gyerekdal (vak varjucska, ve'res labu golya, fagyott ludak, ego hazu csiga, stb.) es mese ilyen horrorisztikus es egyaltalan nem az eselyegyenlosegre epul. Amelyik meg nem ilyen, annak semmi ertelme (szerelem csutortok dobszerda).

"Termeszek? De egy normál csoltány is bonyolultabb algoritmussal rendelkezik!"
:o)))
Rafkos kis hangyak: www.youtube.com/watch?v=IBTjQMtbViU
@Attilajukkaja:
"Biztosan nem akart hibiszkuszra koltozni a finom kis pazsitrol."
Gyilkoltad volna le a kis genyát! ;)

"Na de pont ram???" - Ha egyszer Te vagy ott!

"Ezt a globalis felmelegedes teoriat egy entomologustol hallottam."
Ezt én is olvastam valahol. Meg, hogy jönnek a malária szúnyogok is! Romániában már nyomulnak!

"Nahat! Hogy mik ki nem derulnek? :o)"
Nem magamról! :)

"mese ilyen horrorisztikus es egyaltalan nem az eselyegyenlosegre epul." - nem is mesélek Andersen meséket a gyerekeimnek! Bogyó és Babóca! ;)

"Rafkos kis hangyak:" - Köszi, jó kis film! Szerintem lassan átveszik a hatalmat felettünk is! ;)
@TrueY:
"Gyilkoltad volna le a kis genyát!"
Nem akartam en ot bantani, csak tudod, "senkit nem hagyunk az ut szelen!" Ezert atkoltoztettem. :o)

"Ha egyszer Te vagy ott!"
Mi vagyok en? Mount Everest? A katica pedig egy George Mallory?

"Nem magamról! :)":
:o)))))
Az derult ki, hogy ugyanoda kuldozgettunk fenykepeket 3 vagy 4 eve! Na ennek mennyi volt az eselye?

"nem is mesélek Andersen meséket a gyerekeimnek! "
Ja, azok nagyon depisek es nagyobb gyerekeknek valok. Bar a Rut kiskacsa azert heppienddel vegzodik. Viszont a Grimm testverek meseit nem kerulheted ki.

"Szerintem lassan átveszik a hatalmat felettünk is!"
Mint tudjuk, NYJets-nel mar atvettek!
@Attilajukkaja:
"Nem akartam en ot bantani, csak tudod, "senkit nem hagyunk az ut szelen!" Ezert atkoltoztettem."
Harlekinkatica kilövendő! 7pettyes rulez! :)

"Mi vagyok en? Mount Everest? A katica pedig egy George Mallory?"
Nem ismerem a méreteidet. De katica szemmel nézve sem hiszem, hogy Csomolungma lennél. :)

"Az derult ki, hogy ugyanoda kuldozgettunk fenykepeket 3 vagy 4 eve! Na ennek mennyi volt az eselye?"
Biológiai érdeklődéssel nem olyan kicsi...

"Ja, azok nagyon depisek es nagyobb gyerekeknek valok."
Én a Mézga Aladár különös kalandjait olvastam a lányomnak. :)
"Viszont a Grimm testverek meseit nem kerulheted ki."
Ja, Eperke feldolgozásban... :)

"Mint tudjuk, NYJets-nel mar atvettek!"
Miért gondolod? Menekül a chemotox elől? ;)
@TrueY:
"7pettyes rulez!"
Valahogy igy. En ketpettyessel nem nagyon szoktam talalkozni. Hat te?

"Nem ismerem a méreteidet"
Arra utaltam, amit George Mallory modnott, mikor megkerdeztek tole, hogy mi a francnak maszta meg a Mount Everestet.

"Biológiai érdeklődéssel nem olyan kicsi... "
Akkor ugy kerdezem, mennyi az eselye, hogy eppen a te blogodra kezdek beirogatni (biologiai erdeklodesed ismerete nelkul), es egyszer csak kiderul ez a harlekines kepkuldes?

"Eperke feldolgozásban..."
Sajnos itt passz!

"Menekül a chemotox elől?"
:o)))))
Ha okos hangya lennek, biztosan nem chemotoxszal (ezt igy kell irni?) kergetnem NYJets-et a szobaban! Amugy o irta a Z, a hangyas posztnal, hogy nem birja kiirtani oket.
@Attilajukkaja: " En ketpettyessel nem nagyon szoktam talalkozni. Hat te?"
Azok valahogy a kicsit. Még nem férnek el a pöttyök, így nem ragasztja fel! :) A harlekinkaticának meg van egy csomó.

"Arra utaltam, amit George Mallory modnott, mikor megkerdeztek tole, hogy mi a francnak maszta meg a Mount Everestet."
Igen, ezt tudtam. :) Én arra próbáltam utalni, hogy lehetsz-e egy katicának Te a Csomolungma. De arra jutottam, hogyha orosz kosaras vagy 2,5 m-rel, akkor sem. :)

"Akkor ugy kerdezem, mennyi az eselye, hogy eppen a te blogodra kezdek beirogatni (biologiai erdeklodesed ismerete nelkul), es egyszer csak kiderul ez a harlekines kepkuldes?"
Ez így nem ér! :) Utólag kiszámítani valaminek a valószínűségét felesleges. Előre, az már valami. :)

"chemotoxszal (ezt igy kell irni?)" - Igen!
www.youtube.com/watch?v=3phMeNLGkNw

"Amugy o irta a Z, a hangyas posztnal, hogy nem birja kiirtani oket."
Szerintem atombomba, vagy költözzön a Marsra... :)
@TrueY:
"Még nem férnek el a pöttyök, így nem ragasztja fel!"
Vagyis a hetpettyes eleteben van a 8. utas stadium, az egypettyes, a ketpettyes, sot tobb? :o)

"A harlekinkaticának meg van egy csomó."
Vagy nincs.
www.galeria_gyonyoru_vadallatok.abbcenter.com/weboldal/galeria_gyonyoru_vadallatok/gallery/harlekinkatica2011_thumb.JPG

"Igen, ezt tudtam."
OK! Sejtettem, csak nem tudtam biztosan. :o)
(Vagy ahogy S. Stallone mondja az Oscar-ban: "tudtam, csak nem sejtettem!")

"hogyha orosz kosaras vagy 2,5 m-rel, akkor sem. "
Hat nem, meg egy fe'lpettyesnek sem.

"Utólag kiszámítani valaminek a valószínűségét felesleges."
Nem felesleges, mert minel kisebb a valoszinusege, annal nagyobb az orom, hogy megis megtortent! Euforianovelo.

"Előre, az már valami."
Valami. De tobbnyire az szokott felesleges lenni! :o)

Chemotox reklamra mar nem emlekeztem!!! Gyilkos poen! :o)))

"Szerintem atombomba, vagy költözzön a Marsra..."
En a bekes egyuttelest javasoltam neki. A Mars amugy sem jo. Ott egerek vannak.
@Attilajukkaja: "Vagyis a hetpettyes eleteben van a 8. utas stadium, az egypettyes, a ketpettyes, sot tobb? :o)"
Jaja. :) Adalia bipunctata a kétpöttyös katica. Most már csak a 3 pöttyöset kell megtalálni! :) Érdekelne, hogy minek a pöttyök!

""A harlekinkaticának meg van egy csomó."
Vagy nincs."
Vagy 2 van. Fekete alapon piros. :)

"A Mars amugy sem jo. Ott egerek vannak."
Ezt imádtam. Sajnos a tecsőn nincsenek fent a részek! Annyira bárgyú volt a történet, de figurák zseniálisak! A Baltazár professzor pont az inverze ennek... :)
@TrueY:
"Érdekelne, hogy minek a pöttyök"
Mert az olyan vonzo!
www.greenfo.hu/fotok/nagy/4423.jpg
www.metnet.hu/pic/metnet_upload.php?im=www.metnet.hu_4820_s.jpg
Vagy hogy a maci ne tevessze ossze a ribizlivel....:o)

"bárgyú volt a történet, de figurák zseniálisak"
Tenyleg aranyosak voltak. Baltazart nem nagyon neztem.
@Attilajukkaja: "Mert az olyan vonzo!"
És már megint ezek a harlekin katicák! Pfuj! :)

Baltazárban még mindig emlékszem, hogy egyszer feltalálta a lyuk gyárat. Konzervben voltak (miért nem este ki?) és csak fel kellett tenni a falra és már ott volt a lyuk. A gyár végül megsemmisült, mert egy akkora lyukat gyártott, hogy beleesett. :)

Valami ilyesmi: www.youtube.com/watch?v=P5_Msrdg3Hk
@TrueY:
"És már megint ezek a harlekin katicák! Pfuj!"
Es mar megint az eredendo bun! Nyami. :o)))

Ez a baltazaros sztori aranyos. :o))))) Viszont a konzerv-lyuk problema jogos, mert ha a konzerv lyukbiztos volt, akkor hogyan nyitottak ki? Talan egy friss (nem konzervalt) lyukkal?

A Black Hole filmet ismertem. Zsenialis!
@Attilajukkaja: "Viszont a konzerv-lyuk problema jogos, mert ha a konzerv lyukbiztos volt, akkor hogyan nyitottak ki? Talan egy friss (nem konzervalt) lyukkal?"
Nem, azt hiszem feltépős volt, mert volt egérlyuk méretben is és az egér ezzel menekült a macskától. :)
@TrueY:
"azt hiszem feltépős volt"
Ez most komoly? Ha tenyleg ez volt a rajzfilmben, akkor az nagyon cuki lehetett!
Amugy most is nehany mezei poloska es katica tarsasagaban ulok a munkahelyemen. Valahol nem zar jol az ablak, es bemasztak. A katica tulsagosan magasan van, nem latom, hogy barat-e vagy ellenseg, de nem erolteti a baratkozast. Bezzeg a polskak! Amugy ezek sem a regiek. Annak idejen szelesebbek es rovidebbek voltak.
img.index.hu/cikkepek/0810/velvet/poloska.jpg
Most meg vekonyak es hosszukasak.
bp.blogspot.com/_gqkkou9sYjw/TKaEjRJT-wI/AAAAAAAAB9o/qcu6eHS8qpQ/s1600/p01.jpg
Inseges idoket elunk! Mar a poloskak is.....
@Attilajukkaja: @TrueY: Irigyeltek a hangyásságom miatt mi??? : )
@NYJetsTD: az az igazi kérdés, hogy hangyás vagy, vagy csak bogaras? ;)
@NYJetsTD:
Nem irigyellek, mert - mint irtam - nekem poloskaim vannak. Ezek meg budosek is. Be-be-beeeeee!
@Attilajukkaja: Majd ráduszítom a harci csoltányimat és azok jól elintézik a te poloskáidat! ;)
@TrueY:
Csotanybol csak az orias madagaszkarit kedvelem. Azok helyesek! A nemetajkut nem szeretem!
Annak idejen az Almassy teren lehetett bogarborzere jarni csotanyt simogatni. :o)
@NYJetsTD:
Fenn vagy mar? Bogancs ma megint nagyot alkotott! Erdemes benezni hozza, :o)))))
@Attilajukkaja: Bogáncs? Ez kész teljesen. Ilyen egy nyalógép embert... Még jó hogy nem ő szervezi....

@TrueY: Az én fülkeforradalmár hangyáim poloska vért isznak reggelire és mindezt csótányok lábából készített tálkából... Úgy hogy rettegjen a világ, mikor szabadulnak el...
@NYJetsTD:
"Ez kész teljesen."
Viszont a hozzaszolasok eleg jok! Rendesen a helyere teszik a mernok urat.(Csak feltetelezem, hogy ferfi.) ;o)

"rettegjen a világ, mikor szabadulnak el... "
Mivel nalad szabadulnak el,...en annyira nem aggodom magam miatt! :o)))
@Attilajukkaja:
a gazdit csak nem eszik meg, Vagy igen? Hééé, mit csináltooook, seeegggííítsééé_________________________

he-he-he, indulunk hozzád!
aláírás:a hangyák
@NYJetsTD:
:o))))
"indulunk hozzád"
Akkor beszerzek gyorsan nehany pajzstetut. Erted? PAJZStetu. ;o)
@Attilajukkaja: Értjük. Zsoldosokkal dolgoztat. Mi pedig Erdélyből hozatunk buszokkal medvéket....
@NYJetsTD:
"Erdélyből hozatunk buszokkal medvéket...."
Hat ha ennyi medvet ossze tudsz szedni, akkor nekem eselyem sem lesz: www.utv.hu/kamera/hosok_tere/kos_karoly_setany
@Attilajukkaja: érdekes, hogy ezek a kamerák mindig csak az ellenzéki tüntetések idején vannak "karbantartva"...
@NYJetsTD:
Ez rosszindulatu ragalom!!! ;o)
Amugy nekem neha bejon a kep, neha nem. ???
@Attilajukkaja: mert már az antennáidat rágják...

Úgy láttam, már a húszezer fan sem könnyen jön össze... bár lehet, hogy este az MTI-ben ez is már kétmillió...
@NYJetsTD:
"már az antennáidat rágják."
:o))))) A kis antennak az en nagyomat?

"már a húszezer fan sem könnyen jön össze."
Dehogynem! Szerintem egesz sokan vannak. Ez mar egy kis Miskolcnyi ember.
@Attilajukkaja: "Szerintem egesz sokan vannak"
Majd ha az ellenzéki tüntetéseket is fizetett oda-vissza buszokkal szervezik, ott is sokan lesznek...
@NYJetsTD:
Azon is voltak elegen. A Hosok teren a parkoloban tobb, mint 40 nagy es kb. 20 kisbuszt szamoltak ossze. Az mennyi ember lehet? 3 ezer?
@Attilajukkaja: 2.7 millió ember nem tűnik el nyomtalanul. Még mindig azt mondják, 1-1.2 millióan a fityiszre szavaznának. Ők pedig örök fanok maradnak, mindent megesznek szó nélkül, ha nemzeti színű szalag van rajta.
De végül is teljesen mindegy. Nem az a fontos, mennyire szidja egymást kormányoldal és ellenzék, hanem hogy élhető, előremutató és igazságos országban élünk-e. Amíg sokkal többen érzik azt, hogy nem, addig körberöhögöm a békemenetet...
@Attilajukkaja: De szerintem hagyjuk itt a politikát, szegény TrueY infarktust kap(és jogosan), hogy erre használjuk az oldalát.
@NYJetsTD:
Ez nem egy politikai poszt, es nem kivanom ilyen temaval szetoffolni. A velemenyem, hogy kormanyparti szimpatiatuntetes szerintem nem szokott "spontan" szervezodni. A kormany valamiert ugy erzi, szulksege volt arra, hogy ezt megszervezze. Ez elgondolkodtato. En raadasul orulnek annak, ha valoban egy bekemenetet szerveztek volna, mert azt jelentene, OV belatta, hogy a hideghaborus fenyegetesei nem vezetnek jora. De a mai tuntetes szervezoinek szemelye nem ezt sugallja szamomra. Ezekkel az emberekkel en biztosan nem menetelnek egyutt, akarmilyen jo ugyert sem, mert az azt jelentene, hogy ideologiai kozosseget vallalnek veluk es a nyilatkozataikkal. Hogy a tobbseg valoban kinek az oldalan all, nem tudom. De hogy mindenki elmondhatja a velemenyet, akar az utcan is, az jo. Ha ma ennyien ereztek ezt fontosnak, akkor ennyien.
@NYJetsTD:
"szerintem hagyjuk itt a politikát, szegény TrueY infarktust kap"
Furcsa, hogy ismet egyre gondoltunk :o)))
(Az elozo bejegyzesemnel meg nem olvastam ezen soraidat!)
@Attilajukkaja: @NYJetsTD:
Ki az a bogánycs?

Én egyszer voltam kormány melletti tüntetésen. A taxisblokád alatt 90-ben. Mondjuk én nem tudtam, hogy ez szimpátia tüntetés. Én a taxisok ellen tüntettem, mert nem tartottam demokratikusnak, amit csináltak. Mindenki meglepődött, mert én voltam egyedül nagy FIDESZ jelvénnyel, pedig akkoriban a fidesz tagok hordták a teát a blokádozóknak.

Azóta nagyot változott a világ!
@TrueY:
Bogancs a Nivo blog egyik szerzoje. Ma arrol irt, miert kell elmenni a Bekemenetre. En nem szoktam oda beirni, mert neha rendkivul bugyutanak tartom az irasait, ezert nem tisztelem meg azzal, hogy kommenteljem. De NYJets nevet gyakran szoktam ott latni. Imadja Bogancsot!!! ;o)
Nem Bogancs ideologiai, politikai beallitottsaga zavar, hanem a szinvonal, amin ir. A blog amugy nem rossz, vannak rajta erdekes irasok is.

"Azóta nagyot változott a világ"
Hat igen. De nem elegge!
@Attilajukkaja: @TrueY: Már csak pár hónap és megtudjuk, hogy a föld lapos...
@NYJetsTD:
Azon azert csodalkozom, hogy tobb, mint 1100-an szavaztak ma a Nivo-n, es kemeny 2/3 ellenezte a mai "bekemenetet". Pedig ez nem egy ballibsi blog.
@NYJetsTD: @TrueY:
Kicsit/nagyon off, de multkor beszeltunk az okos allatokrol. Ezt a varjus (NYJets-nek hollos, he-he) videot muszaj belinkelnem!!!!
indavideo.hu/video/Ritka_mint_a_snowboardozo_hollo
@Attilajukkaja: "ezt a varjus (NYJets-nek hollos, he-he)"
KÖTSÖG!!! : ))))
Különben pár napja láttam én is, elképesztő...lehet, hogy pont ő volt az....? : P
@NYJetsTD:
Szerintem, te tetted vel az indara! :o)))
@NYJetsTD: @TrueY:
Mostmar tenyleg hagyom ezt a Nivo blogot, de nem tudom, hallgattatok-e a kabare sorozatukban a Bodocs Tibor szilveszteri szamat? Nekem tetszett.:o))))
nivo.blog.hu/2012/01/08/vasarnapi_kabare_hova_lett_bodocs_tibor
@Attilajukkaja: Szétröhögtem az agyam. Nagyon jó a srác...
Éppen most trollkodtam picit az egyenlítőn, nehezen viselem a szektásokat...
@NYJetsTD:
:o))))
Errol egy masik varjus video jut eszembe, a trollkodo. Ezt is lattad mar?
www.break.com/index/epic-troll-crow-starts-fight-between-two-cats-2287705
@Attilajukkaja: Most értem haza, meg is néztem gyorsan. Ez nagyon durva. Hozzáteszem hasonló nálunk is szokott lenni, dühös is vagyok miatta.
Láttam már madarakat több videón is hasonlóan viselkedni. Szerintem Lorenztől TrueY olvasott többet, majd ha erre jár : ) megkérdezzük mi lehet az oka...
@NYJetsTD:
OK. Kerdezzuk meg TrueY-t, de en ugy tudom, a madarak akkor lesznek agresszivek a ragadozokkal szemben, ha a kozelben van valahol a feszkuk. Tojassal vagy fiokakkal.
Kiveve, ha olyan hulyek, hogy osszetevesztenek egy kigyot egy kis kukaccal :o)))
www.youtube.com/watch?v=qCiiN9xfC14
@Attilajukkaja: Darwin díjjas... : ))))
Kár, hogy azt már nem mutatják, amikor végképp elkapja a kígyó és felzabálja...
De tényleg úgy tűnik méretes kukacnak látja.. : )))
Az én kedvenc macska vs. kígyó csatám ez volt:
www.youtube.com/watch?v=wvqEXN1XNvQ
@NYJetsTD:
Ez igen! A zeneje is nagyon ott van. :o)
Es amikor a kis gyik "kapja el" a macskat?
www.youtube.com/watch?v=FOrv2rcEoQc
@Attilajukkaja: "Bogancs a Nivo blog egyik szerzoje. Ma arrol irt, miert kell elmenni a Bekemenetre."

Aha! Azt én is megkommenteztem. A cikken csak átfutottam, de hitekkel nehéz vitatkozni.

"2/3 ellenezte a mai "bekemenetet"."
Szerintem hülyeség ellenezni. Ha ezt szeretnék, csinálják. Az a siralmas, hogy akik 10 évig tüzelték az embereket (kordon bontás, gyújtogatás), azok most a szeretet erejére hivatkoznak. Nagyon ellentmondásos! Bencsik, mint a szeretet prófétája! Vicces!

A varjú viszont sokkal viccesebb! Kösz! A másik is jó. Gondolom zavarta a zaj. :) Nem vagyok etológus, hogy mélyen elemezzem a történéseket. Lehet egyedi defektus is. :)

@NYJetsTD: Az nem elég unortodox! Valami extrémebb dolog lesz belőle! ;)
Bocs, kis kiegészítés:

@NYJetsTD: "a föld lapos... "
Az nem elég unortodox! Valami extrémebb dolog lesz belőle! ;)
@TrueY:
"hitekkel nehéz vitatkozni"
Foleg, ha mar nem csak hitrol, hanem vallasrol van szo!

"Szerintem hülyeség ellenezni"
Ha egyszer megkerdeztek, akkor viszont illik valaszolni. ;o)

"Ha ezt szeretnék, csinálják"
En is ezen az allasponton vagyok. Inkabb a bekemenet elnevezeset (nem a megbekelesrol szol), szellemiseget (nem letezo gyarmatositok elleni hadakozasra buzditast, az emberek abszolut megvezeteset, felelosseg atharitasat, stb.), megrendezeset (kormany sajat fenyezesere szerveztet egy megmozdulast, ki tudja milyen penzekbol?), nem helyeseltem. Ahogy Schmitt Pal elleni tuntetest sem a Varban. Amig nem valik egyertelmuve a plagizalas, addig ot is megilleti az artatlansag velelme.

"Nagyon ellentmondásos! Bencsik, mint a szeretet prófétája!"
Meg a Bayer!!!! Ha-ha! Picit tobb, mint ellentmondasos. :o)))

"Lehet egyedi defektus is."
Nem az! Es nem csak a varjak szeretnek trollkodni a macskakkal, tehat nem is egyedfuggo defektus. Tudnek meg linkelni videokat. :o)

"Valami extrémebb dolog lesz belőle!"
:o)))))
De az biztos, hogy Magyarorszag lesz a bokreta rajta!
@Attilajukkaja: "Foleg, ha mar nem csak hitrol, hanem vallasrol van szo!"
Hit, vallás 1 kutya... :)

"illik valaszolni"
Ez olyan TV2-s kérdés. "Ön szerint is keleten kel a Nap?" :)

"bekemenet elnevezeset"
Mintha 10-15 éven keresztül nem ők szították volna folyamatosan a feszültséget. Nagyon vicces és elszomorító! :(

"varjak szeretnek trollkodni a macskakkal,"
Ezt nem tudtam. Újabb érdekes adat. ;)
www.youtube.com/watch?v=j_TB5QGH-dk

"a bokreta rajta" - én valami profánabbra gondoltam. :)
@TrueY:
"Hit, vallás 1 kutya"
En nem igy latom. Hit az, amit sajat hattered, orlodeseid es megfontolasaid alapjan dolgozol ki melyen a lelkedben. A vallas kivulrol jon es bizonyos dogmakat, hierarchiat, ritualekat kenyszerit rad. Van, hogy a ketto egybeesik. Ez nem vitas.

"Ön szerint is keleten kel a Nap?"
Ja. Ez tenyleg olyan volt most. Es mindig akad, aki nemmel valaszol. Sajnos. Ok talan nem Magyarorszagon elnek, hanem a Fiji (?) szigeteken. De azert jo latni, hogy az emberek tobb, mint 2/3-a megis tudja a jo valaszt. ;o)

"Nagyon vicces és elszomorító!"
Viszont van benne orom is. Pl. hogy te is igy latod!!!

"én valami profánabbra gondoltam"
Tudom,..viszont en egy Urholgy vagyok (mert neha ilyen megszolitasu leveleket kapok), es nem megyek le a Subba szintjere (egy igazi magyar mag omleset, elveteset mutatjak be kis hazankat szimbolizalo CBA-s peksutemnyre). Na, en ilyet soha! Max a bokreta! Nekem mar az is eleg durva. :o))))))

(Videot csak most nezem meg.)
@TrueY:
Megneztem. Kimnovakot es Gallat is szeretem.
"Be'lfotomodellkedes", "Tudna emliteni akar egyetlen balnat is, amelynek a lemeze felkerult volna a slagerlistara?"
Ezen besirtam :o)))).
@Attilajukkaja: "A vallas kivulrol jon es bizonyos dogmakat, hierarchiat, ritualekat kenyszerit rad."
Egen. És pl. az, hogy a Föld gömbölyű. Ezt kevesen látták és kevesen tudnák bizonyítani. Ezért ez hit. A vallás is hasonló számomra.

Nekem tetszettek Galla cuccai és a Laár pour Laár-ban is jó volt. Bár a mostani csapat sem rossz. Én ezt akkor szoktam idézni, amikor ez jön, hogy "Egy újabb érdekes adat" :) Most éppen a
""varjak szeretnek trollkodni a macskakkal,"
Ezt nem tudtam. Újabb érdekes adat. ;)"
@TrueY:
"pl. az, hogy a Föld gömbölyű. Ezt kevesen látták és kevesen tudnák bizonyítani. Ezért ez hit. A vallás is hasonló számomra."
Nem vitatom, hogy a vallas a hiten alapul. Az ellenkezojet viszont igen. Letezik hit anelkul is, hogy azt egy bizonyos vallashoz kotned. A egyhazakat ide bele sem akarom keverni, mert az mar megint egy mas vilag. Isten ments! :o)
Bevallom, nem igazan ertem a felvetesedet. De majd biztosan elmondod.

Mar linkeltem be neked Laar Andras produkciot, amin en szetrohogtem magam, te pedig csak annyit mondtal ra, hogy szo-szo.
www.youtube.com/watch?v=7W7DMx01qOg
Izlesek es pofonok.

"""varjak szeretnek trollkodni a macskakkal,"
Ezt nem tudtam. Újabb érdekes adat. ;)"
Ertettem. Elsore is,... illetve csak masodjara. De akkor is! :o)
@TrueY:
Bocs. Nem is ezt linkeltem be annak idejen,...de ez sem volt rossz.
A kedvencem: www.youtube.com/watch?v=uqh_kWyj_iM
@Attilajukkaja: "Nem vitatom, hogy a vallas a hiten alapul. Az ellenkezojet viszont igen. Letezik hit anelkul is, hogy azt egy bizonyos vallashoz kotned."

A vallás lényegében intézményesített hit-komplexum. Alapjául ott vannak a dogmák, amiket nem lehet megkérdőjelezni, különben jön a máglya (vagy a mágia? :)). A többi hit elem erre épül fel, viszonylag konzisztens módon. Tiszta matematika. :)

"Bevallom, nem igazan ertem a felvetesedet. De majd biztosan elmondod."

Magyarázgatom... :)

"Mar linkeltem be neked Laar Andras produkciot, amin en szetrohogtem magam, te pedig csak annyit mondtal ra, hogy szo-szo."
Jó. Én szeretem Laárt, bár a műsorok kicsit laposodnak. Az Ember tragédia c. előadást még nem láttam. Érdekes, hogy a korábbi előadásaikat sem posztoltam be. Hmmm...
@TrueY:
"A vallás lényegében intézményesített hit-komplexum."
A vallas egy megkotesekkel terhelt hit-komplexum.

"különben jön a máglya"
Ahhoz mar tenyleg szukseges valamilyen intezmeny: a mi kulturankban altalaban egy egyhaz.

En eredetileg arra gondoltam, hogy lehet valaki istenhivo, de ezt a hitet nem koti egyik vallashoz sem. Vagyis hisz valami felsobbrendu, rendezo eroben, amirol nem tudja, pontosan mi is az. Feli Istent (ez is milyen kifejezo magyar szofordulat, nem?), de nem kotelezi el magat, nincs megelegedve egyik altala ismert vallas tanaival sem. Talan eppen a dogmak vagy a dogmak lete zavarjak. De attol meg hisz Isten leteben, ...csak maskepp definialja azt. Nekem van ilyen ismerosom. Nem is egy.

"Magyarázgatom... :)"
En is. Es en mar ertem magamat. :o)))

"korábbi előadásaikat sem posztoltam be. Hmmm... "
Ennyire fontos neked naplot vezetni?
Kislanykoromban en is kaptam egyszer egy olyan naplot, ami kulcsra volt zarhato. :o)
Asszem, ket oldalt irtam, toltottem ki benne. Aztan ugy gondoltam, hogy ez felesleges. Ez persze vermerseklet es alapossag kerdese, de en mindig ugy voltam vele, hogy amire nem emelekszem, arra talan nem veletlenul nem emlekszem. Persze baromi jo es, ha egy 20 eve nem latott barat eszedbe juttat olyasmiket, amikre mar nem is emlekeztel. De akkor ott es ennek megvan a sajat funkcioja.
Egy naplot persze irhat valaki az utokornak, a gyermekeinek is. Ha a kis Anna nem ir annak idejen naplot, akkor en biztosan nem latogattam volna el ama bizonyos hazba Amszterdamban.
Egy blogot akkor is irhat az ember, ha nem naplonak szanja,...de valamiert ugy erzem, a te esetedben nem arrol van szo.
Hosszura nyult a felvezetes, de ugy gondoltam kell ahhoz, hogy megkerdezzem, te miert irsz blogot? Nem aggodom. Ha tul intim a kerdes, majd ugyis lerendezel egy ugyes poennal. Rutinos roka vagy! ;o)
@Attilajukkaja: "A vallas egy megkotesekkel terhelt hit-komplexum."
Az ember hit komplexumai mindig megkötéssekkel terheltek. Ezért nehéz egy új, oda nem illő tényt beleszuszakolni. (Ez történik nálunk a politikában is. Süketek párbeszéde). Darwinról olvastam, hogy ha egy olyan megfigyelést végzett, ami nem illett az elméletébe, gyorsan feljegyezte, mert ezeket a "zavaró" dolgokat könnyen elfelejti az ember.

"En eredetileg arra gondoltam, hogy lehet valaki istenhivo, de ezt a hitet nem koti egyik vallashoz sem."
Igen, vannak ilyen emberek. De mégis valamilyen szállal kötődnek a kultúrában elfogadott vallásokhoz, vagy egyéb transzcendens hitekhez.

"nincs megelegedve egyik altala ismert vallas tanaival sem"
Igen, ezt Csányi is fejtegeti. Sajnos most túl nagy a kultúrák közötti választhatóság és ezt nehezen dolgozza fel az ember.

"Ennyire fontos neked naplot vezetni?"
Nem annyira, de szép lett volna belinkelni... :)
Én is többször nekifutottam a naplózásnak, de mindig abbamaradt. :)

"e valamiert ugy erzem, a te esetedben nem arrol van szo."
Én már '95-ben szerettem volna ilyeneket írni. Az első pár száz bejegyzés ebből az időből származik (látszik, hogy kb 2 hét alatt vittem fel vagy 300 posztot). Barátaimnak küldtem körbe a cikkeket, majd 2009-ben a levelesládáim mélyéről és a neccről vadásztam le a korábbi posztjaima. :)
A másik ok az, hogy a nehezen kiizzadt megoldásaimat elérhető helyen tartsam. Erről szól a [Hájtek] csapat... ;)
@TrueY:
"Az ember hit komplexumai mindig megkötéssekkel terheltek. "
Csak nem mindegy, ki koti ki a hatarokat: az ember maga, vagy egy kulso forras/dogma.

"Ez történik nálunk a politikában is."
Sokaknal igen. Csak egy semat kovetnek. Masok gondolkodva jutnak el egy bizonyos "hitvallashoz". Magyaroszagon is akad ez utobbiakbol. Az mas kerdes, hogy a szavuk milyen messzire (nem) hallatszik.

"ezeket a "zavaró" dolgokat könnyen elfelejti az ember."
A tudomanyos megfigyelesek mind ilyenek. A negativ adat is fontos adat. Csak egy ornitologus eseteben senki nem latja ertelmet utolag manipulalni a leirt adatokat. Altalaban.

"valamilyen szállal kötődnek a kultúrában elfogadott vallásokhoz, vagy egyéb transzcendens hitekhez"
Hja, ezzel feloleltel gyakorlatilag BARMILYEN hitet, mindenkit egy kalap ala vettel! :o)
De azt hiszem, ertem, mire gondolsz. Talan arra, amire en is, amikor azt mondom, hogy megvannak a sajat erkolcsi normain, meg akkor is, ha nem vagyok hivo. Vagyis a normaimat nem tudom elvonatkoztatni attol a judea-kereszteny eszmevilagtol, amiben mar tobb, mint ezer eve "elek". Ebben sok az igazsag! A kulturkoromben elfogadott vallasok sokban jarulnak hozza az en "ateista" vilagnezetemhez. De ezt meg mindig kevesnek tartom ahhoz, hogy osszemossam a hit es a vallas fogalmat. Nem, nem azert rugkapalok, hogy feltetlenul nekem legyen igazam,...hanem mert meg mindig nem ertem, te miben latod a ketto kozotti egyenloseget.
Ha ugy gondolod, tulfeszitem a hurt, akkor nem ragaszkodom a temahoz. De ha meg latsz eselyt arra, megertselek, akkor kerlek, irjal!!!!
@Attilajukkaja: "Csak nem mindegy, ki koti ki a hatarokat: az ember maga, vagy egy kulso forras/dogma."

A dogmákat is emberek csinálják. Többnyire a kialakult szokásokat öntik vallási előírásokba (disznóhús fogyasztásának tilalma, körülmetélés). Ezek többnyire adaptívak, vagy azok voltak. A mai mélyhűtős világban már nem sok értelme van bizonyosaknak...

"Csak egy semat kovetnek."

Csányi mondja valahol, hogy az agy egy nagyon költséges szerv. Ha meg lehet spórolni a használatát, akkor az is adaptív. :) Volt.

"senki nem latja ertelmet utolag manipulalni a leirt adatokat."

Ó, dehogynem! Hírnév, pénz, publikációk... :)

"Ebben sok az igazsag!"

Ez a látomásokban is megmutatkozik. Viszonylag ritka, hogy nálunk Buddháról legyen valakinek látomása. Mária viszont sűrűn megjelenik. És vice versa.

"miben latod a ketto kozotti egyenloseget"
Az egyik a másiknak az intézményesített változata. A vallás hitekből és az arra épülő felépítményből áll. Én nem tartom lényegesen eltérőnek a kettőt.

"De ha meg latsz eselyt arra, megertselek, akkor kerlek, irjal!!!! "

Nem látok! Én (meg)érthetetlen vagyok! :)
@TrueY:
"A dogmákat is emberek csinálják. Többnyire a kialakult szokásokat öntik vallási előírásokba"
Ha valaki hivo, akkor nyilvan el kell fogadnia nehany dogmat. De van, hogy egy vallas tobb ilyet akar raeroszakolni az emberre, mint amennyit o befogadna. Valahogy igy alakulhatott ki a reformacio is: voltak, akiknek a katolikus dogmak mar soknak bizonyultak. Ezert uj vallast kellet alapitaniuk, amelybol teljesen elhagytak nehany tulzott dogmat (colibatus), mas dogmak helyett pedig sajatokat allitottak fel. (Nyilvan eros politikai okok is meghuzodtak a hatterben, de ettol most tekintsunk el.)
Mint irtam, van ismerosom, aki hivonek, vallasosnak tartja magat, megsem tartozik egyik egyhazhoz, vallasi vonulathoz sem, mert nem tudja elfogadni teljesen a dogmavilagukat. A judeo-kereszteny ertekek szerint el, mert eben nott fel, de ha megkerdezed, minek tartja magat, akkor nem tudja definialni.
Ezert irtam, hogy nem mindegy, azokat a dogmakat ki allitja fel. Te magad, vagy egy kulso forras. Ezert nem egyenlo szamomra a hit es a vallas. A vallas egy jol korulirhato, meghatarozhato fogalom, altalaban sajat "kezikonyvvel". A hit nem feltetlenul ilyen.

"Ó, dehogynem! Hírnév, pénz, publikációk... "
Azt irtam, altalaban. :o)
Es most is ugy gondolom, hogy az ornitologusoknal ritkabban fordul elo, mint a politikaban! ;o)
Multkor azt is irtam, hogy nem akarok palcat torni szegeny Alamelnokunk feje felett, amig az SE-n letrehozott fuggetlen szakmai bizottsag nem hoz iteletet a kisdoktorijarol (amit ugye kulfoldon PhD-kent ad el a mai napig). Ettol fuggetlenul nincs ketsegem az eredmeny felol, mert barmennyire is szakmai az a gremium, ha ugy iteli meg, hogy a vad valos, el kell venni SP doktorijat. Ezt semmilyen "objektiv" bizottsag sem fogja felvallalni. Nem veletlenul volt annyira nehez verbuvalni embereket, akik az ilyesmihez a nevuket adjak. Azt hiszem, nem is nyilvanos, hogy kik vannak benne.

Megjegyzem, az ornitologusoknal a penzt tennem az utolso helyre, a hirnvevet az elsore. Egy politikusnal nem tudom a sorrendet.

"Mária viszont sűrűn megjelenik. És vice versa."
Maria latomasaiban is surun megjelennek a hivok? :o)))

"A vallás hitekből és az arra épülő felépítményből áll. Én nem tartom lényegesen eltérőnek a kettőt"
Jo. Akkor maradjunk annyiban, hogy a tegla es a haz fogalma is ugyanaz. (?)

"Én (meg)érthetetlen vagyok!"
Ugy latom, mindketten eleg makacsan ragaszkodunk az allaspontunkhoz. :o)
Ez addig nem is baj, amig vannak erveink.
@Attilajukkaja: "Ha valaki hivo, akkor nyilvan el kell fogadnia nehany dogmat."

Hát, többé kevésbé. Még a papok sem fogadják el az egyházuk előírásait. Mit várjunk egy egység sugarú hívőtől. :)

"tobb ilyet akar raeroszakolni az emberre, mint amennyit o befogadna"

Szerintem nincs olyan, hogy több. Olyan van, hogy megváltozik a korfelfogás és már nem akarja elfogadni azokat és keres helyettük mást.

"Ezert uj vallast kellet alapitaniuk"
Vagy (mint VIII. Henrik) csak válni akart. :)

"Azt hiszem, nem is nyilvanos, hogy kik vannak benne"

Persze. Mert akkor lehetne huhogni... :) De így is lehet majd, akármi is lesz a végeredmény. De kiderült, hogy van egy német forrás is, akit szintén együttműködőként jelölt meg Idegen Tollak, de kiderült, hogy erről ő sem tud. ;) Bohózat!

Ezért Németországban miniszterek széke inog. Nálunk meg alig fodrozódik a pocsolya.

"tegla es a haz fogalma is ugyanaz"
Ha azt nézzük, hogy miből áll egy épület, akkor majdnem. :)

"Ez addig nem is baj, amig vannak erveink."
Normális országokban tanítanak retorikát. Ott véletlenszerűen kell valami mellett, vagy ellen érvelni. Szerintem fog ez nekünk menni! :)
Fábry és Hajós vitája az Európai Únióról:
www.youtube.com/watch?v=Fve2DIuAaow
@TrueY:
"Hát, többé kevésbé."
Igen. Mindenkeppen el kell fogadnia valamennyit. A tobbire meg ugyis rabeszelik!

"a papok sem fogadják el az egyházuk előírásait."
Nem tudom, ezt melyik egyhaznal turik el. A katolikusnal biztosan nem.

"Szerintem nincs olyan, hogy több."
Egyen szintjen biztos, hogy van.

"megváltozik a korfelfogás és már nem akarja elfogadni azokat és keres helyettük mást"
Pontosan erre hoztam fel a reformacio peldajat. De az egyen szintjen mindez maskepp csapodik le. Pl. abban, hogy ateista lesz.
Egy idoben nagyon is foglalkoztatott, hogy a szuleim, nagyszuleim generaciojaban miert lett annyi ateista. Miert? Hiszen szigoruan vallasos kozegben nottek fel. Mi kesztette oket, hogy tomegesen forditsanak hatat a kulonbozo egyhazaknak? M mar nem kutatom a valaszt,...csak kezdem sejteni.

"Vagy (mint VIII. Henrik) csak válni akart."
En nagyon birom VIII. Henriket. Tudott elni az oreg! :o)
A reformacionak nyilvanvalo politikai es vagyonmegosztasi hattere is volt.

"kiderült, hogy van egy német forrás is, akit szintén együttműködőként jelölt meg Idegen Tollak"
Olvastam rola. De mindegy is, hogy valakivel egyuttmukodsz-e vagy sem. Ha valaki egyszer lepublikalt valamit, az az o szellemi tulajdona. Ha nem vagy tarsszerzo, semmi kozod hozza. Akkor sem, ha egyutt kocsmaztatok valaha. Idezni pedig termeszetesen muszaj masok munkait, de szovegszeruen atvenni tole tobb oldalnyi szoveget, az tilos. Normalis esetben ez tenyleg plagiumnak minosul. En nem lattam SP dolgozatat, mert valamiert nem lehet hozzajutni (?). A bizottsag tagjait pedig sajnalom. De ha egyszer vallalkoztak ra, akkor Isten irgalmazzon nekik! :o)

"Nálunk meg alig fodrozódik a pocsolya."
Nem emelekszem, melyik blogon olvastam, de azt irtak, hogy SP legalabb huen tukrozi a magyar viszonyokat, erkolcsoket. Mert azok pont ilyenek. Ezert tokeletes alamfo!

"Ha azt nézzük, hogy miből áll egy épület, akkor majdnem."
Kiegyezek egy majdnemben! :o)
Ugyesen, kulturaltan zartad le a kerdest. Ugy ertjuk egymast, hogy egyikunk sem veszitett. Ilyen kompromisszumokba barmikor belemennek!!!!

"Fábry és Hajós vitája az Európai Únióról"
Oh, ezt termeszetesen lattam mar! :o)))
Mindketten jok voltak,...ahhoz kepest, hogy spontan reagaltak a dolgokra. Az eleje kicsit docogos, de aztan belelendultek! Tetszett, ahogy Fabry nagypofajuan bekiabal Hajosnak. :o)) Nagyon jol hozta a figurat. Tobb ilyet! Hogy is van? "Tobb vitakultura lecket minden nap." :o)
@Attilajukkaja:
"Nem tudom, ezt melyik egyhaznal turik el. A katolikusnal biztosan nem."

Dehogynem. A vidéki papok jelentős részének vannak "házastársai" és gyerekei. A falvakban mindenki tudja, hogy ki a "szerencsés". :)

"Szerintem nincs olyan, hogy több."
Egyen szintjen biztos, hogy van.

Azért gondolom, hogy nincs max limit, mert különben nem lennének öngyilkos szekták.

"Pl. abban, hogy ateista lesz."

Ezt Mérő László mondja, hogy vannak hívő ateisták. Én inkább hitvak vagyok.

"mar nem kutatom a valaszt,...csak kezdem sejteni."

Korszellem. Új vallás, legyünk ateisták. :) (Ti mindannyian egyéniségek vagytok... :) )

"A reformacionak nyilvanvalo politikai es vagyonmegosztasi hattere is volt."

Hát igen. A háttrében mindig a hatalom és vagyon van.

"De mindegy is, hogy valakivel egyuttmukodsz-e vagy sem."

Ez is csak egy újabb hazugság. A pasi kiakadt, mert ugye Németországban ezt komolyan veszik.

"SP legalabb huen tukrozi a magyar viszonyokat, erkolcsoket. Mert azok pont ilyenek. Ezert tokeletes alamfo!"

Nekem is ez a véleményem.

"Ugy ertjuk egymast, hogy egyikunk sem veszitett. Ilyen kompromisszumokba barmikor belemennek!!!!"

HR nyelven ez az asszertív kommunikáció! :)

"Tobb vitakultura lecket minden nap." :o)
:) Látom, ebből mém lesz! :)
@TrueY:
"Látom, ebből mém lesz!"
Amen! :o))))
süti beállítások módosítása