QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Adáshiba] Cymothoa exigua (halnyelv kajáló rák)

2012.03.09. 11:00 | TrueY | 25 komment

Címkék: adáshiba 2011

Vannak érdekes állatok a Földön. Erre a furcsaságra Kila barátom hívta fel a figyelmet (hu.wikipedia.org).

A kis Cymothoa exigua a Lutjanus guttatus hal kopoltyúfedele alatt slisszol be a szájüregébe. "Az első három pár lábával a nyelv tövéhez rögzíti magát, és addig szívja belőle a vért, amíg az teljesen el nem sorvad; ezután teljesen átveszi a nyelv funkcióját, és a hal táplálékának egy részét elfogyasztja. A nyelv elsorvasztásán kívül más kárt nem tesz a gazdaállatban. A Cymothoa exigua az egyetlen ismert parazita, amely képes átvenni egy szerv funkcióját.

A Lutjanus guttatus a kaliforniai tengerpart közelében él. 2005-ben az Egyesült Királyságban is kifogtak egy egyedet, szájában parazitával."

Én néha azt gondolom, hogy bizonyos "fontos" emberek nyelve helyén is egy ilyen rák lakik és ezért nem tudják azt mondani, amit mondaniuk kellene. Lehet, hogy a paraziták már át is vették a hatalmat a világon? Milyen jó horrorfilmet lehetne ebből forgatni! Ja, de már le is forgatták ezt a filmet (A parazita). Elég ócskán sikerült.

Több dolgok vannak földön és egen, minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr543428725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Undorító egy féreg :).... A kardszárnyú delfin is szereti a nyelvet, a fogatlan bálnák nyelvét eszi ki úszás közben, vagyis egyik bálnafajnak, sajnos nem emlékszem pontosan melyik.
@Cetül Ordít:
En is szeretem. A macskanyelvet! :o)
@Cetül Ordít: Az egyik Attenborough sorozatban volt. Azt hiszem, hogy a kék bálna kicsinyét ölik meg. Csoportosan csesztetik a mamát és a borját, amíg a borjú el nem fárad és lemarad az anyjától. Akkor megfojtják és kieszik a nyelvét. Brrr...

@Attilajukkaja: "En is szeretem. A macskanyelvet!"
Brutális! Szegény cicák! ;)
@TrueY:
De miert pont a kis balna nyelvet?

"Szegény cicák!"
Csak ne sajnald oket!!!!
files.sharenator.com/funny_ugly_cat_RE_Worlds_strangest_looking_animals-s516x600-2310.jpg

Amugy irtam a poszthoz egy kommentet, amirol azt irta ki nekem, hogy sikeresen el lett kuldve. Csak eppen a megerkezese nem volt sikeres. (?)
@Attilajukkaja: "De miert pont a kis balna nyelvet?"
Mert a mamával nem tudnak elbánni. Sokkal erősebb, mint ők. :(

"Csak ne sajnald oket!!!!"
De csúnya szegény... Viszont, aki szőrallergiás, annak jó lehet! :)

"Csak eppen a megerkezese nem volt sikeres."
Ilyen már nekem is volt. Valami remegés lehet az erőben! Mindjárt jön Smith ügynök! :)
@TrueY:
Nem, nem! Azt kerdeztem, hogy miert pont a nyelvet??? A kisbalnanak. :o))))

"aki szőrallergiás, annak jó lehet"
Szerinted szoktak oket simogatni is? Szegenykek! :o)

"Mindjárt jön Smith ügynök!"
A matrixosra gondolsz? Az a film nem tetszett. Annyira unalmasnak talaltam, hogy felidoben otthagytam. A Mr. es Mrs. Smith viszont jopofa volt!
@Attilajukkaja: "Nem, nem! Azt kerdeztem, hogy miert pont a nyelvet???"
Ja! :) Finom, puha színhús.

"Szerinted szoktak oket simogatni is?"
Persze, macska arra való! :) Képzeld el, amikor a lábadhoz dörgölődzik. Te is megsimogatnád! :)

"A matrixosra gondolsz?" - egen. Nekem tetszett.
"Mr. es Mrs. Smith" - no engem az nem tudott lenyűgözni. Pedig Jack miatt megnéztem.

Amúgy meg szomorú vagyok! Márc. 25-én lesz John Malkovich a Vígszínházban! De nincs már egyetlen egy jegy sem! Bakker! Mondjuk 20k-t nem adnék érte. Kétszer pláne nem. De egy 5k-t (x2) megreszkíroznék. Imádom!
@TrueY:
"Finom, puha színhús"
Dehat az egesz kis balna az!

"engem az nem tudott lenyűgözni"
Engem sem nyugozott le, de jopofanak talaltam. Egy nagyon forro nyari napon ultunk be ra egy legkondis moziban. Ez volt a legnezhetobb film, amire rogton lehetett jegyet is kapni.

"nincs már egyetlen egy jegy sem"
Ezen nem csodalkozom!!! En lassan mefveszem mar a jegyeket az oktoberi Dead Can Dance koncertre. Az sem lesz olcso! :o/
@Attilajukkaja: Gondolom más a nyelv íze, mint a zsíros bőrnek. Másrész viszonylag könnyen hozzájuthatnak, mert nem tud védekezni az áldozat. :(

DCD-re nem megyek. After Crying szokott lenni mifelénk és a MÜPÁban is. :) Óccsóbbér'
@TrueY:
"viszonylag könnyen hozzájuthatnak"
Miert? Mert folytogatasnal kidugja? :o[

"Óccsóbbér' "
Ez is jo, az is jo! DCD nekem nagy szerelmem. Mar regota. Az nekem egy muszaj! :o) Ahogy egy Paul Simon koncertert is elmentem annak idejen a vilag vegere! ;o)
@Attilajukkaja: "Miert? Mert folytogatasnal kidugja?"
(Smittpali??? :) ) Megfullad, majd kizabálják a nyelvét.

Paul Simont én is komálom DCD-t szinte alig. Ez nekem kimaradt. Életem egyik legjobb koncertje viszont egy Suzanne Vega koncert volt valami nagyon szélső kerületi Műv.Házban. 1,5 órát váratta a közönséget. Már majdnem hazamentünk. A koncert viszont egészen zseniális volt! Később a Margit Szigeten is volt egy koncert és nagy csalódás volt, mert lényegében a lemezei anyagát nyomatta le.
@TrueY:
"Megfullad, majd kizabálják a nyelvét."
Azt irtad, konnyen hozzafernek. A nyelvehez? Ezt meg hogyan?
Jaj, ez nagyon morbid!

"Ez nekem kimaradt."
En sem itthon kattantam rajuk. Magyarorszagon szinte mar csak akkor lehetett hallani roluk, amikor eloszor feloszlottak. A csaj hangja szerintem egeszen kulonleges.
www.youtube.com/watch?v=NErGv6Vbntg
De a ferfie sem rossz!
www.youtube.com/watch?v=y7bhtGi3Bg0
Nem egy kommersz diszkozene, az igaz, de ha valakinek bejon az ilyesmi, az nagyon megszeretheti. :o)
Suzanne Vegat is nagyon szeretem! Irigyellek a koncertjeert!
@Attilajukkaja: "Azt irtad, konnyen hozzafernek. A nyelvehez? Ezt meg hogyan?"
Van egy fulladt bálnabébi. Nem hiszem, hogy olyan nagy feladat rávenni, hogy azt mondja, hogy "ÁÁÁÁÁááááá" :)

"Nem egy kommersz diszkozene, az igaz,"
Mert a King Crimson az? ;)
www.youtube.com/watch?v=8Ubc5_owhl0
No, majd meghallgatom a linkeket...

Az elsőért irigyelhetsz is! Nagyon jó zenekarral jött. Hammond orgona, meg mindenféle furcsa kütyük. Olyan szólók voltak, hogy nosza. Egészen meglepődtem, mert azt hittem, hogy a lemezeket fogja egy szál gitárral lenyomni.
A második ehhez képest nagy gáz volt. :( Ott tényleg a lemezeket nyomta. Talán egy gitáros és egy dobos volt vele.
@Attilajukkaja: No, meghallgattam. Én elszunyókálnék egy ilyen koncerten... ;) Már Enya is majdnem megölt. Egyszer végighallgattam 5 CD-jét egyvégtében és nem értettem, hogy miért fulladok. De tényleg. Alig kaptam levegőt. Valahogy kicsit lassabb ütemben megy a zene, mint az én lélegzetvételem üteme és hozzá lassultam. :)
@TrueY:
"Nem hiszem, hogy olyan nagy feladat rávenni, hogy azt mondja, hogy "ÁÁÁÁÁááááá"
Valoszinuleg igy van. Bar fogalmam sincs hirtelen a kek balna anatomiajarol. Mekkora a nyelve? Akkor is durva dolog elkepzelni az egesz jelenetet. Amugy a zsir energia szempontjabol sokkal vonzobb, mint az izom. Lasd, jeges medvek is foleg a fokazsirra mennek. Tehat a nyelv az orca-nal is valami inyencseg lehet.
Brrr!

"Mert a King Crimson az?"
Nem, nem az. Nem is azt akartam kihozni belole!!!

"Ott tényleg a lemezeket nyomta."
Az miert gaz? Teljesen mas egy szam hangulata eloben, mint egy studiofelvetelen. En szeretem, ha eloben enekelnek el egy dalt, amit mar ismerek!

"Én elszunyókálnék egy ilyen koncerten."
Nem eroltetetm a dolgot. Izlesek es pofonok. De itt is azt mondom, hogy egy elo koncert teljesen maskepp jon le, mint egy ilyen kisse meditativ, hanghordozorol hallgatott zene. Nekem a no hangja akkor is megkapo. Kulonleges hangvilaga van. Nagyon szugessziv! Itt egy a capella ir ballada tole:
www.youtube.com/watch?v=1p2g2WuGXwE
(A no, Lisa Gerrard, amugy ir szarmazasu, de az iszlam vilagban toltotte gyerekkorat, ezert sok arab jellegu zenet vitt be az egyuttes zenejebe.) Sokaknak a Gladiator c. film dalbetetjebol lehet ismeros a hangja:
www.youtube.com/watch?v=UVjjyQiqJ2k

Enya-t en sem kedvelem. Nekem tul nyalas.
@Attilajukkaja: "Akkor is durva dolog elkepzelni az egesz jelenetet"
Attenborough egyik sorozatában vagyon dokumentálva.

"foleg a fokazsirra mennek"
Egen, ezt tudom. Az emberek is ezért imádják a csokit (zsír+ cukor).

"Az miert gaz?"
Mert piszok jó volt az előző koncert. Ahhoz képest csalódás volt. CD-i megvannak. Beteszem a gépbe és hallgatom. :)

A zenéket holnap meghallgatom. Ha nem felejtem el, akkor referálok az eredményről. :) A Radiátor a feleségem egyik kedvenc filmje.

"Enya-t en sem kedvelem. Nekem tul nyalas."
Nekem nem nyálas, de túl egysíkú. Zongora klimpír és némi ének. Az 3 CD-jéről kb. 20 számot sikerült összebányászni. De azokat nagyon szeretem. Csináltam egy saját válogatás CD-t. :)
@TrueY:
"Attenborough egyik sorozatában vagyon dokumentálva."
Sajnos, csak az elejet talaltam meg.
www.youtube.com/watch?v=ELm8yRxAK9o

"Az emberek is ezért imádják a csokit (zsír+ cukor)"
En is szeretem de csak a keserut (>85%). Fozni is szoktam vele mexikoi kajakat. Szerintem en az ize miatt szeretem! Semmi edeset nem eszek, max. ha erossel kombinaljak. Es persze a gyumolcsoket is szeretem, de azokbol is a savanykasabbakat, es csak nyersen. :o) Nem mindenki edesseg fuggo!

"Beteszem a gépbe és hallgatom."
Nekem a ketto nem ugyanaz! Ilyen alapon semmilyen elo koncertre nem lenne erdemes elmenni, amit egyszer mar rogzitettek. De az is igaz, hogy nem mindegy, egy CD anyagat hogy adjak elo eloben: van benne valami plussz, vagy egyszeruen csak letudjak a fellepest.

"Radiátor a feleségem egyik kedvenc filmje."
Nem ismerem, ezert nem ertem az osszefuggest. :o)

"Csináltam egy saját válogatás CD-t."
Az jo dolog! Nekem tole nem jonne ossze annyi, hogy erdemesnek tartsak egy ilyen CD elkesziteset! :o/
@Attilajukkaja: "Nem mindenki edesseg fuggo!"
Ez a genetikai diverzitás előnye... :)

"Ilyen alapon semmilyen elo koncertre nem lenne erdemes elmenni,"
Azt hiszem nem sikerült tisztán leírnom mondanivalóm lényegét. A koncert (szerintem) arra való, hogy ne azt adjuk elő, ami a lemezen van, hanem annál többet. Én rock-on nevelkedtem és ott rengetek szóló van. Hallgasd meg a Led Zep Moby Dick című számát a stúdió felvételen és koncerten.
A stúdió (II.) verzió 4:21 mp. A dobszóló 1:00-4:00 között van.
www.youtube.com/watch?v=Lw61c8NSejA
A koncert (Song remains the same) 11:03 mp
www.youtube.com/watch?v=1h2CIMMMKBk
Dobszóló: 1:04-10:30.
De akár mondhatnám a Kft: Bál van az Interneten koncertjét is. Egészen zseniálisan jók lettek a számok.
No az első SV koncert élményem valami ilyesmi volt.

"Nem ismerem, ezert nem ertem az osszefuggest."
A poént képileg mutatom. Így már felismered? :)
kecskefeszek.net/poenkepek/kep/medium/radiator.jpg

"Nekem tole nem jonne ossze annyi"
Ez azért igazi sláger volt: www.youtube.com/watch?v=bkxjvZZ78Tc
;)
@TrueY:
"Ez a genetikai diverzitás előnye.."
Akkor en egy diverz vagyok! Mi mindannyian diverzek vagyunk! :o)))

"Azt hiszem nem sikerült tisztán leírnom mondanivalóm lényegét"
Meg nem hallgattam meg az osszes belinkelt cuccot, de szerintem en is hasonlot irtam, amikor azt mondtam, nem mindegy hogyan adnak elo eloben egy lemezt. :o)
En ugy erzem, hogy megertettelek.

"A poént képileg mutatom. Így már felismered?"
Bevallom,...nem. :o[ Valami lancszem hianyzik az agyi keptarambol.

"Ez azért igazi sláger volt"
Ez tenyleg jo volt! Oszt annyi!
@Attilajukkaja: "Mi mindannyian diverzek vagyunk!"
Én nem! ;)

"nem mindegy hogyan adnak elo eloben egy lemezt"
Én inkább azt mondanám, hogy a koncerten tessék szólókat beletenni. Elfelejtettem, hogy a régi rock koncertek és persze a régi és a mai jazz koncertek sajátja ez. Egy Depeche Mode koncerten megnyomták a gombot az elején és a kreativitás ki volt kapcsolva. Ezért volt csalódás a George Michael koncert ( qltura.blog.hu/2009/03/21/zene_george_michael_koncert )

"Bevallom,...nem"
Azt írta, hogy a Gladiátor a kedvenced. Itt a plakátja...
users1.ml.mindenkilapja.hu/users/genoim/uploads/Gladiator-1.jpg
Ennél többet már nem tudok segíteni... :)

"Oszt annyi!" - azé' nem egészen. Kb. 2 tucatnyi számot szedtem össze! No majd beblogolom őket! :)
@TrueY:
"Én nem!"
Pssszt! Kuss! :o))))))

"Én inkább azt mondanám, hogy a koncerten tessék szólókat beletenni"
Megint nem mondasz mast, mint en. Kell valami plussz a CD-hez kepest. :o)

"Ennél többet már nem tudok segíteni..."
Jaaaa! Nem irtam, hogy a Gladiator egy kedvencem lenne, hiszen nem is lattam (bar szeretnem megnezni!) Csak azt, hogy a nagykozonseg ebbol ismerheti leginkabb Lisa Gerrard hangjat. O viszont egy kedvencem. :o)

"Kb. 2 tucatnyi számot szedtem össze! No majd beblogolom őket! "
OK. Nekem nem volt turelmem kivalogatni a dalaibol egy fel tucatnyit sem. De ha megirod, uttoro becsulet szavamra vegighallgatom oket!
@Attilajukkaja: "Megint nem mondasz mast, mint en."
Akkor ezt megbeszéltük! :)

"Csak azt, hogy a nagykozonseg ebbol ismerheti leginkabb Lisa Gerrard hangjat."
Én meg azt hittem... :) Bocsika... De azért a Rediátor, Hő születik poén jó... :)

"De ha megirod, uttoro becsulet szavamra vegighallgatom oket!"
Stay tuned... :)
@TrueY:
"De azért a Rediátor, Hő születik poén jó... "
Persze, hogy jo, Pistike! Naddddon jo! :o)))
Viccet felreteve, igy, hogy mar tudom, mirol van szo, tenyleg jo! :o)))))

"Stay tuned... "
Tiszta ful vagyok! ;o)
@Attilajukkaja: Akkor ezt a Gladiátor vs radiátor dolgot kitárgyaltuk... :)

"Tiszta ful vagyok!"
Hiába, a modern higiénés viszonyok! :)
@TrueY:
"Hiába, a modern higiénés viszonyok!"
:o)))))
süti beállítások módosítása