QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Színház] Raine, Nina: Billy világa

2012.03.19. 11:00 | TrueY | 41 komment

Címkék: színház 2012

Pesti Színház
vigszinhaz.hu
2012. 02. 26. 19:11

Ismét egy nagyon jó darab! Érdekes, felkavaró, izgalmas, vicces és még mélységek is fel-feltűnnek. Úgy látszik, hogy az újabb színészgeneráció is tele van tehetséges fiatalokkal. Nagy öröm ez nekem!

Két nagyjából különálló történet. Adva van egy fiú (Telekes Péter), aki egy halló család, siket gyereke. És adva van egy lány (Bata Éva), aki viszont egy siket család halló gyereke. A csavar az, hogy ő viszont fokozatosan elveszíti a hallását. Első rész kifejezetten vicces, második rész inkább mély. Mintha az író maga sem tudta volna eldönteni, hogy melyik áspektusát szeretné kidomborítani a történetnek. Pedig mindegyik megérdemelne még egy kis búvárkodást! Ez egy pici hiányérzetet hagyott bennem, de már csak az előtérben, a kabátokra várva.

Szóval itt van ez a két fiatal, akik egymásba szerettek. Mind a kettőjüknek megvannak a maguk problémái. De lassan kiderül, hogy az "épek" sem teljesen probléma mentesek. Sőt! Az apa (Hegedűs D. Géza) ultrakonzervatívan liberális. Számára fontos a szó. Amit a gyereke nem hallhat. Az anya (Pap Vera) író, aki szeretné megérteni a gyerekei problémáit, de nem igazán megy neki. A lányuk (Péter Kata) félrecsúszott opera énekes, és a másik fiúk (Géczi Zoltán) gyermek filozófusszerűség. Billy mindebből kimarad. Őt sem nagyon értik. De ő sem érti a lányt, aki folyamatában lesz siket. Ő egy olyan világot veszít el, amit Billy soha nem ismert.

A hallók és siketek világa sok plusz súrlódást jelent. Azon felül, amit egy normális barát/barátnő megjelenése kavar egy családban. Persze mindenkit érdekel például a jelelés. És egy verset el is mutogat a lány. Ezzel kapcsolatban van az emlékeim ládájának fiában egy eléggé megrázó élményem. Az egyik Rózsa Gyuris műsorban szerepelt egy fizikálisan sérült német balett táncos, aki Máté Péter: Egyszer véget ér zenéjére mutatott be egy minimál koreográfiát, ami jeleléssel mutogatta el a számot hihetetlenül megrázó módon (Michael Knopf). Na ez az érzés kerített hatalmában, amikor Bata Éva elmutogatta a verset (elnézést, de elfelejtettem az írót).

Pap Vera és Hegedűs D. Géza nagyon jók, de a főszereplő két színész egészen fantasztikusat mutat. Már a Punkrock-ban is nagyon tetszettek.

Érdekes technikai megoldás, hogy a jelelt részek szövegei a falakra vannak vetítve. De a rendező továbbgondolta a dolgot és később már a gondolatokat is vetítik. Nagyon nagy ötlet, mert a nézőt még jobban bevonja a darabba, hogy folyton keresni kell a feliratokat és a beszéd megértése közben az olvasottakat is értelmezni kell.

Egy hang nélküli ajánló:

És egy másik nagyon furcsa ajánló:

További videók és infók: vigszinhaz.hu

Mindenképpen ajánlom megnézésre!

Halljuk meg egymást, minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr764213678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagyon jo kis poszt lett! A darab is jo lehet, a leirasa is figyelemfelkelto, es a ket video is nagyon erdekes.
Ez termeszetesen csak tenymegallapitas, nem dicseret! ;o)
De a ket fiatal szinesz gondolom, nem suket-nema (igen, en suketnek irom!). Ezert meglepo, hogy ilyen jol megtanultak a jelbeszedet!
@Attilajukkaja: "Nagyon jo kis poszt lett!"
Örülök, hogy tetszett! ;)

"csak tenymegallapitas, nem dicseret!"
No azé'! ;)

"a ket fiatal szinesz gondolom, nem suket-nema"
Nem. Más darabban is játszanak és ott feltűnt volna. :)

"Ezert meglepo, hogy ilyen jol megtanultak a jelbeszedet!"
Hát ehhez nem értek! ;)
@TrueY:
"Örülök, hogy tetszett! ;)"
En is orulok, hogy vegre felhotlenul orulsz! :o)

"No azé'! ;)"
Mara mar tudom, hol a helyem. ;o)

"Hát ehhez nem értek! ;)"
Ja, en sem, csak nagyon meggyozoen csinaljak. Habar lehet, hogy van egy kis akcentusuk... :o)
@Attilajukkaja: "En is orulok, hogy vegre felhotlenul orulsz!"
Én örülök, hogy Te örülsz, hogy én örülök, hogy Te örülsz! :)

"Mara mar tudom, hol a helyem."
Hö! :)

"csak nagyon meggyozoen csinaljak"
Színészek nem? Ez a szakmájuk! :)

"Habar lehet, hogy van egy kis akcentusuk"
Sőt biztos. Ahány helyen tanítanak jelnyelvet, annyi féle készlettel dolgoznak. Szóval nem csak nem nemzetközi, de még siket iskolák között is eltérő a jelnyelv. Én ezt olvastam valahol.
@TrueY:
""Mara mar tudom, hol a helyem."
Hö! :)"
Lehet, hogy lassan tanulok, de annal biztosabban! Ho-ho!

"Színészek nem? Ez a szakmájuk!"
Persze,...de azert vannak fokozatok!

"Szóval nem csak nem nemzetközi, de még siket iskolák között is eltérő a jelnyelv. Én ezt olvastam valahol."
Ez erdekes. Es mi van a Parkinson-korosokkal? Azok dadognak? (En kerek elnezest!) :o)))))
@Attilajukkaja: "Azok dadognak?"
Nem tudom, de milyen lehet vakon és süketen élni? Esetleg még vastüdővel nehezítve? Vannak a pokolnak bizonyos bugyrai, ahová nem szeretnék bepillantást nyerni.
Bár Stephen Hawking elég jól viseli magát. A TV-ben láttam a minap egy nőt, akinek nincs karja és mindent a lábával csinál. Zseniális! Azt mondta, hogy kesereghetne, de változtatni nem tud. Abból kell kihozni a maximumot, ami van. ;) Szép gondolat!

"En kerek elnezest!"
Naná, majd én! ;)
@TrueY:
"Vannak a pokolnak bizonyos bugyrai, ahová nem szeretnék bepillantást nyerni."
Nem biztos, hogy ok tudnak arrol, hogy ez a pokol. De tenyleg rossz lehet, ha valaki egeszsegesen szuletik es lassan epul le, mint Hawking. De sokan nem keserednek meg, hanem "uj" eletet kezdenek.

"nincs karja és mindent a lábával csinál"
Hu, ilyenrol tobb video is kereng a neten. Ez a kinai no ugyesebb a labaval, mint en a kezemmel.
www.youtube.com/watch?v=n4IqjW6aCo8
Vagy, aki repulot is vezet:
www.youtube.com/watch?v=DRJ4zfV-6b0
Tenyleg fantasztikusak! Amikor ilyet latok, eszembe sem jut sajnalni oket. :o)
@Attilajukkaja: "De sokan nem keserednek meg, hanem "uj" eletet kezdenek."
Nagyon jó lenne ilyen embereket mutatni (ott van Mosolyka blogja). Annyi hülyeségen besírunk, holott az ilyen emberektől sok türelmet és kitartást lehetne tanulni.

"Ez a kinai no ugyesebb a labaval, mint en a kezemmel."
Az a tűbefűzés egészen zseniális volt! Csak hát ezt kisbaba korban kell elkezdeni. Különben nem lesz ilyen hajlékony.
A TV-ben egy doki nézte a nő lábfejéről készült röntgen felvételt és azt mondta, hogy egészen olyam, mint a kézfej csontjai.
@TrueY:
Mosolyka blogjat nem ismertem. Koszi, megneztem. Nekem egy kicsit sok, vagyis eroltetett ez a folyamatos mosolygas. Ertem en, hogy mi a lany uzenete, es nagyon tiszteletremelto, ahogy viselkedik, de ebben a mufajban akkor mar inkabb Nick Vujicic. Egy hosszu DVD anyaga van fent a neten, de en csak az elso ket reszt linkelem be. Az elso vicces, a masodik mar komolyabb. Ha van idod, erdemes vegignezni legalabb ezt a ket reszt. Remelem, az angol feliratozas is segit a szoveg erteseben (nem megserodni, csak nem tudom, mennyire vagy otthon az amerikai akcentusban!).
www.youtube.com/watch?v=snDQe3tWwRQ
www.youtube.com/watch?v=Hd05kpKaYr8

"azt mondta, hogy egészen olyam, mint a kézfej csontjai"
Ha nezed a videojat, akkor a kinai nonek is sokszor ugy mozognak az ujjai, mintha nem is labujjai lennenek!
@TrueY:
Bocs, a srac ausztral, csak a kiejtese "amerikai". :o)
www.youtube.com/watch?v=DeTMVq6kQZI
@TrueY:
Off. Azert van valami ijeszto ezekben a blogos statisztikai adatokban. Ha belegondolok, egy csomo ember kihallgat minket. Nem szolnak semmit, csak olvassak, amiket irunk egymasnak.
Nem mintha ezzel ne lettem volna tisztaban eddig is,...de akkor is fura erzes. Se te, se en nem adunk ki olyan infokat magunkrol, amiket utolag megbannank.
Szoval nincs okom az ertetlenkedesre.....es megis fura! Vagy csak nekem az?
@Attilajukkaja: Köszi a videót! Egészen zseniális a pasi! Én nagyon meghatódtam. Egy furcsaság volt. A második közepén azt kezdtem érezni, hogy egy keresztény prédikátor. És tényleg. :)

Nagyon megható, de gondolom sokat tanult prédikálni. A hanghordozása nagyon árulkodó. Az é-amerikai angollal egyébként viszonylag jól elboldogulok. A brittel van gondom.

"Azert van valami ijeszto ezekben a blogos statisztikai adatokban."
Igen. És a a fejlesztések is abba az irányba mennek, hogy az emberekről minél jobb karakterleírásokat csináljanak. Valószínűleg kis kutatással ki lehet nyomozni, hogy én ki vagyok a nick mögött. Én már szereztem rólad valamilyen adatot, amit nem feltétlen akartál kiadni (bocs!). Igen, ez egy ilyen világ. És ezért nem szeretek belemászni mások lelkébe, mert nyoma marad. Majdnem örökre. De olyan sok adat van, hogy szinte elveszel benne. Ahogy a replikáns mondja: "All those moments will be lost in time, like tears in rain!" De szép! ;)

Olvasom Cseh Tamás honlapját ( www.cseh-tamas.hu/ ). Honnan derül ki, hogy ez az ember már nem él? Az önéletrajza végén egy mondat. Nagyon furcsa!
@TrueY:
"Én nagyon meghatódtam."
En is.

"Egy furcsaság volt. A második közepén azt kezdtem érezni, hogy egy keresztény prédikátor. És tényleg."
Igen, o ebben hisz. Problem? :o)

"A brittel van gondom."
Erdekes, nekem is!
E-amerikai angol pedig nem letezik,... . Na jo most kicsit ellentmondok magamnak, de Nick egyaltalan nem azt a tipikus ausztralt beszeli.

"Én már szereztem rólad valamilyen adatot, amit nem feltétlen akartál kiadni (bocs!). "
Csak magamnak koszonthetem, hogy kiadtam magamrol azt, amit. Nem csak azt a bizonyos adatot, hanem annal sokkal tobbet. Ha valaki utanaolvasna (nem irigyelnem!!!), akkor nagyon sokat megtudna mindkettonkrol. Szerencsere az internet oceanjaban mi csak egy csepp vagyunk,...Vagyis remelem.

"olyan sok adat van, hogy szinte elveszel benne."
Ja, ja. Pont erre gondoltam! :o)

"ezért nem szeretek belemászni mások lelkébe, mert nyoma marad"
A lelek es az adatok ket kulonbozo kategoria. Ne hidd, hogy mar nem masztunk bele egymas lelkebe! De ez nem feltetlenul rossz dolog. Valamilyen minimalis nyomot hagyni. En meg nem erzem gaznak. Szerintem meg kordaban tartjuk az esemenyeket,...es en a jovoert sem aggodom. Nem latom, miert kellene!

"All those moments will be lost in time, like tears in rain!"
Az egesz eletunkre is igaz a strofa....

"Honnan derül ki, hogy ez az ember már nem él?"
Miert? Szamit? Az a jo, ha nem derul ki.
A honlapot csak ezutan fogom megtekinteni.
@TrueY:
Sajnos nem tudom, mar melyik videoban hallottam Nick-tol, hogy fontosnak tartja a hitet. Azt mondja, hogy o Jezusban talalta meg, de te barmi masban is megtalalhatod. Nem erdekes. Ez szimpatikus volt szamomra!
A pasinak van ket felsofoku vegzettsege, de motivacios eloadasokat is tart. Mondjuk van is hozza tehetsege!
Az egyikben eppen arrol mesel, mennyire boldog, hogy a szulei nem tudtak, milyen fogyatekossaggal szuletik majd, mert akkor biztosan az abortusz mellett dontottek volna.
Hihetetlen, mennyi derut es optimizmust sugaroz magabol,...es egy pillanatra sem erzed eroltetettnek a dolgot.
Ellenkezoleg! Egy nagyon tehetseges es eletrevalo ember benyomasat kelti. Mert az is!
Es megint ugyanoda lukadtam ki: en ezt az embert egy pillanatig nem sajnalom, pedig el tudom kepzelni, valojaban mennyi nehezseggel kell megkuzdenie nap, mint nap. Profan dolognak tunik, de pl. ki tudja torolni a feneket a WC-n?
@TrueY:
"Az önéletrajza végén egy mondat. Nagyon furcsa!"
Megneztem.
Nem furcsa, hanem szep! Ugy erdemes elni, hogy a halalod csak egy mondat legyen, ne tobb! ;o)
@Attilajukkaja: "En is."
Akkor már ketten vagyunk... :)

"Igen, o ebben hisz. Problem?"
Annyi, hogy a beszédstílus kicsit taszít. Olyan porszívóügynökös. :)

"Erdekes, nekem is!"
Vicces, hogy egy nemzetközi csapatban a spanyol, francia, bulgár, orosz, német, holland sőt még a dél-afrikai (szegény az időzóna miatt az Európaiakhoz került) angolt simán értettem. De a brit srácot mindig zaklattam, hogy ismételje már meg, hogy mit is mondott. :) A holland srácnak volt egy jó szövege. Nem tudnak sz-t mondani és így kínált hellyel: Plíz sit dáun. :)

"E-amerikai angol pedig nem letezik,..."
Írjak "usai"-t? ;)

"Vagyis remelem."
The big brother is watching You!"

"es en a jovoert sem aggodom. Nem latom, miert kellene!"
A Napból vörös óriás lesz és elnyeli a Földet. Ez engem aggaszt egy kicsit. Ja, és beszakadt a körmöm és most k*vára fáj! Na ettől kész vagyok! :)

""All those moments will be lost in time, like tears in rain!"
Az egesz eletunkre is igaz a strofa...."
Az idézet vége: "Time to die."
Mivel nem vagy SF rajongó, ezért valszeg nem tudod, hogy honnan való az idézet. Egy kis segítség:
www.youtube.com/watch?v=ZTzA_xesrL8
Abszolút klasszikus! ;)

"Miert? Szamit?"
Furcsa érzés, hogy valaki virtuálisan él tovább. Persze ilyen érzésem volt akkor is, amikor az After Crying Latinovits szavalatokat zenésített alá... :)
@TrueY:
"a beszédstílus kicsit taszít. Olyan porszívóügynökös."
:o)))) Ez jo hasonlat. Nekem az elso reszben meg nem volt ugynokos, inkabb olyan stand up-os. Aztan a masodik reszben jon az, amit te mondasz. Amikor elhasal a srac, kicsit tuuuuul hosszura nyujtja a motivacios beszedet, mielott felkel. Ott ebred fel az emberben a gyanu. Es amikor eloszor kimonja az Ur nevet, onnantol csap at a stilus valami masba.
Dehat o ebben hisz. Es neki meg el is hiszem, hogy valoban hiszi. Nyilvan ezert is penzt kap, dehat attol meg hiteles lehet a dolog. A szineszek peldaul olyasmiert kapnak kulfoldon oriasi penzeket, amiben nem is hisznek. Csak eljatszak, hogy ok Jack kapitany vagy Indiana Jones, pedig tudjak, hogy nem is. :o))))
Amikor hallgatom a sracot, neha arra gondolok, ennek tenyleg papnak kellett volna mennie. Annyira jo beszelojeke van,...de ott valoszinuleg nem elhette volna ki a huncut oldalat! Mert benne van a kisordog,...es eppen ezzel fogja meg a hallgatosagat. Nem tudom, Nick milyen ingatlanugynok vagy penzugyi tanacsado, mert abba nem latok bele, de en siman vennek tole egy porszivot azok utan, amit lattam rola.

"angolt simán értettem"
En mara mar a kinai es a japan angolt is ertem. :o)))
Sot, beszelem is! Igen, talan erre az "angolomra" vagyok a legbuszkebb! :o)

"Plíz sit dáun"
:o))))
Visszaterve a tipikus ausztral kiejtesre, ok ugy beszelnek, mint nalunk a paolocok,...vagy Gyozike. Nagyon nyitottak az a' hangok. Es persze en is megdobbentem, amikor eloszor a halalrol beszeltek, amikor annak semmi ertelme nem volt. Aztan az ember kapcsol, hogy nem azt mondjak "to die", hanem azt, hogy "today".
Ezek az akcentus dolgok tenyleg nagyon murisak lehetnek!
www.youtube.com/watch?v=dABo_DCIdpM

"Írjak "usai"-t?"
Ja, ja, igy mar jobb! :o)))
Nekem ott a "Southern accent" jon be a legjobban, ahol az emberek ugy koszontik egymast, hogy "Haudi", nem ugy, hogy "Hello". :o)
Angliaban pedig nagyon szines a paletta (nekem tulsagosan is). A Pygmalion egy teljesen valos tenyre alapulo mu. Nem is igazan ertem, hogy tortenelmileg hogyan alakult ki egy viszonylag kis ez zart orszagon belul ennyi fele akcentus. Talan a keltakkal valo keveredesbol? Nem, nem hiszem.
Erdekes tema, ha valaki erdeklodik a nyelvek irant. ;o)

"Ez engem aggaszt egy kicsit."
Asszem szinten az Annie Hall-ban volt, hogy Woody Allen miutan az iskolaban megtudja, hogy a vilagegyetem folyamatosan tagul, mar nem csinal tobb hazifeladatot. Mert minek? :o)))

"Abszolút klasszikus!"
OK! Koszi. Tenyleg nem tudtam. Ahogy sokaig azt sem, mi az a 49.

"Furcsa érzés, hogy valaki virtuálisan él tovább"
Igen, mert te meg eleteben ismerted Tamast.
De a nagyok mindig virtualisan elnek tovabb. Nalunk a ket vilag meg kicsit osszemosodik, ez okozza azt a kis sajgast a lelkunk vagy a szivunk tajekan.
@Attilajukkaja: "hallottam Nick-tol, hogy fontosnak tartja a hitet."
Ezzel egyetértek. Az ember alapvető tulajdonsága a hit. Csányi is írt erről valamelyik humánetológia tárgyú könyvében. Ezért nem szeretem a nagy hittel ateistákat, akik bizonyítani akarják, hogy a hit nem jó. Dawkinsban is ezt nem szeretem. Maradjon meg genetikusnak.

"A pasinak van ket felsofoku vegzettsege, de motivacios eloadasokat is tart. Mondjuk van is hozza tehetsege!"
Hát igen. Nagyon elgondolkodtató és ügyes a pasi!

"mennyire boldog, hogy a szulei nem tudtak, milyen fogyatekossaggal szuletik majd, mert akkor biztosan az abortusz mellett dontottek volna."
Az ilyennek mennyire tudok örülni. Kifejezetten jó látni, hogy mennyire kiegyensúlyozott. Remélem tényleg az. Kívánom neki!

"Profan dolognak tunik, de pl. ki tudja torolni a feneket a WC-n?"
És mennyi minden más...

Igen, a második rész felétől változik. Néztem több videót és ez a hasra esés egy jól begyakorolt dolog. ;)

"japan angolt is ertem"
Ja igen, voltak japán és kínai ügyfeleim is. Ja és ausztrál. Őket is viszonylag jól lehetett érteni! :)

"Erdekes tema, ha valaki erdeklodik a nyelvek irant."
Engem a homograph-ok akasztottak ki. Másként ejtjük és más rételme is van. Wind, wájnd, pl. de még van pár.

"mi az a 49."
??? Talán 42! ;)
@TrueY:
"Az ember alapvető tulajdonsága a hit."
Szerintem ezt az ateistak sem vitatjak. Ok a Hittel nincsenek kibekulve. :o)

"Remélem tényleg az. Kívánom neki!"
Azt hiszem, ezt nem lehet megjatszani. A srac valamelyik videojaban beszel arrol a sok frusztraciorol ami eddig erte, es a depresszios idokrol is. Talan eppen ezert olyan hiteles. Nem tudom, mert nem vagyok egy szineszkedo tipus, de engem meggyozott arrol az eletoromrol, ami belole arad.
Es ha mindez csak amitas,....akkor is egy nagy Riszpekt neki!!! ;o)

De az igazsaghoz hozzatartozik, hogy valoszinuleg en is elvettettem volna, ha a terhesseg alatt kiderul, hogy ilyennek szuletik. Nem tudom. (??) Nick is azt mondja, hogy ez valahol ertheto. Tobbek kozotrt ezert is szimpi a srac. Tolerans, a szo jo ertelmeben!

"a hasra esés egy jól begyakorolt dolog."
Az osszes tobbi poenja is az. Gondolom, sokat dolgoztt ezen. Es valahol nem hiszem, hogy mas irta volna neki a forgatokonyvet. Ha megneztel par videot, akkor azt is latod, hogy ugyanazokat a poenokat mennyire maskepp adja elo egy iskolas vagy egy idosebb egyhazi kozosseg tagjainak. Es mindenhol ul a mondandoja. Ezert tartom tehetsegesnek a sracot! Van hozza erzeke!

"Engem a homograph-ok akasztottak ki."
A wind-wajnd csapdajaba annak idejen en is beleestem! :o)))
Meg egy rahedli mas csapdaba is.
De a kornyezetemben azokra a tipikus magyar hibak elkerulesere probalom megtanitani a fiatalokat, amit pl. az analyzes es az analysis szavak jelentenek. A ket szot szinte egyforman irjak, de mivel a hangsuly mashol van, teljesen maskepp kell ejteni. Az egyik egy ige (enela*jzisz), a masik meg egy tobbes szam (ena*lizisz). A csillag az altalam velt hangsulyt probalta reprezentalni. A lenyeg, hogy az angolt csak konyvbol nehez megtanulni! :o)

"??? Talán 42!"
:o))) Ezek szerint mar vegigolvastad a konyvet!!!!! Csak szedited itt a kozonseget azzal, hogy most olvasod! Kis ravasz!
(Igy szoktam magam kimosni abbol a szoarebol, amibe sajat magamat ejtem. A parom annak idejen valami negyvenes szamot mondott. O tenyleg elolvasta azt az otkotetes trilogiat, amit a szerzo irt. Az elso konyvet imadta!)
@Attilajukkaja: "Szerintem ezt az ateistak sem vitatjak. Ok a Hittel nincsenek kibekulve."
Mérő László írja, hogy vannak az ateista hívők (szerintem Dawkins ilyen) és a hitvakok (ilyen vagyok én).

"Azt hiszem, ezt nem lehet megjatszani."
Minden meg lehet játszani. ;)

"A srac valamelyik videojaban beszel arrol a sok frusztraciorol ami eddig erte, es a depresszios idokrol is."
Az általad belinkel második részben is beszél erről.

'De az igazsaghoz hozzatartozik, hogy valoszinuleg en is elvettettem volna, ha a terhesseg alatt kiderul, hogy ilyennek szuletik."
Engem érdekelne, hogy milyenen a szülei! Nagyon rendben lehetnek ők is. Érdekelne, hogy a Cortengan bébikből mik lettek. Ott azt hiszem egy fájdalom csillapító okozott végtagnélküliséget Németországban.

"Tolerans, a szo jo ertelmeben!"
Van rossz értelme is? ;)

"Ezert tartom tehetsegesnek a sracot! Van hozza erzeke!"
Az biztos! Finom öniróniája van. Zseniális, az biztos!

"A lenyeg, hogy az angolt csak konyvbol nehez megtanulni!"
Árpi bácsinak és Kossuthnak is sikerült. :)

"Ezek szerint mar vegigolvastad a konyvet!!!!!"
Megnéztem filmen! ;) (akkor még nem blogoltam)

"O tenyleg elolvasta azt az otkotetes trilogiat, amit a szerzo irt. Az elso konyvet imadta!"
Én még csak az elsőt olvastam. A filmet is szerettem. Jó képi poénok vannak benne. Van egy rész, amikor kötött bábok lesznek a szereplők. Az tetszett a legjobban. :) De most próbálom angolul olvasni, de az iPad-en sikerült letörölnöm az összes kiszótárazott szót (3 fejezetben kb. 500 szó), így most újra fogom kezdeni... :)
@TrueY:
"vannak az ateista hívők (szerintem Dawkins ilyen) és a hitvakok (ilyen vagyok én)"
Nem is tudom. Nem ismerem a ket csoport definiciojat. Bocsi.

"Minden meg lehet játszani. ;)"
Nem, Hosszutavon biztosan nem.

"Engem érdekelne, hogy milyenen a szülei! Nagyon rendben lehetnek ők is."
Nick szerint azok. Amikor a fiuk megszuletett, nyilvan ketsegbe estek, de mindent megtettek azert, hogy a kolykuk teljes erteku ember legyen. Le a kalappal elottuk. Es az enyimek elott is, hiszen ugyanezt tettek velem is. Ugyan nincs latvanyos fogyatekossagom,....de ugyanugy megszenvedtek velem. Mint minden szulo....

"a Cortengan bébikből mik lettek."
Nem tudom. Szerintem mar mindegyik meghalt.

"Van rossz értelme is? ;)"
Igen, van. Amikor valaki azt hiszi, hogy a tolerancia azt jelenti, hogy mindenki mindent eltur.

"Árpi bácsinak és Kossuthnak is sikerült. :)"
Azert meghallgattam volna oket! Nem biztos, hogy atmentek volna nalam egy szobeli angol vizsgan!!!!!

"A filmet is szerettem. Jó képi poénok vannak benne."
Aha. (?)

"az iPad-en sikerült letörölnöm az összes kiszótárazott szót (3 fejezetben kb. 500 szó), így most újra fogom kezdeni."
Szerintem csak javadra valik!!!!
Bocsi,....de tenyleg igy gondolom.
@Attilajukkaja: "Nem ismerem a ket csoport definiciojat."
A hit is olyan mint a látás. Vannak, akik élesen látnak és vannak, akik kevésbé élesen. És vannak a születésük óta vakok. A hívő ateisták nagyon hisznek Isten nem létében és ezt mindenképpen terjeszteni akarják. Mint a hívők általában. A hitvakok (ahogy Mérő kifejtette) viszont nem (vagy nagyon kevéssé) képesek a transzcendensben való hitre. Nem is igazán érdekli őket.

"Mint minden szulo..."
Azért vannak fokozatok! ;)

"Szerintem mar mindegyik meghalt."
Én egy ilyen cikket találtam: "There are approximately 5000 survivors alive today, around the world."

"mindenki mindent eltur."
Azért az már nem tolerancia.. :)

"Aha. (?)"
Ajánlom, nézd meg! :)

"Szerintem csak javadra valik!!!!"
Jobban örültem volna, ha elkezdhetem tanulni és nem ismét a szótárazással menne el az idő! :)
@TrueY:
"hit is olyan mint a látás. Vannak, akik élesen látnak és vannak, akik kevésbé élesen."
Es ki mondja meg, hol van az eleslatas kozpontja????

"A hitvakok (ahogy Mérő kifejtette) viszont nem (vagy nagyon kevéssé) képesek a transzcendensben való hitre. Nem is igazán érdekli őket."
Akkor en megint nem tartozom egyik taborba sem. Basszus, mindig ez a vege! :o/

"Azért vannak fokozatok! ;)"
Azok vannak, de minden normalis szulo a maga 101%-at adja bele a gyermeknevelesbe.

"Én egy ilyen cikket találtam: "There are approximately 5000 survivors alive today, around the world."
Oh, errol nem tudtam. Ez borzsaszto lehet egy embernek, de foleg a szuloknek. En legalabbis igy gondolom.

""mindenki mindent eltur."
Azért az már nem tolerancia.. :)"
En is pont ezt mondom. Vannak, akik megis igy ertelmezik a tolerancia fogalmat. Ahogy a liberalizmuset is....

"Jobban örültem volna, ha elkezdhetem tanulni és nem ismét a szótárazással menne el az idő! :)"
Megertelek....., de nezd a pozitiv oldalat! Az ujboli szotarozassal jobban rogzulnek a szavak is. Kevesebbet kell tanulni oket!!!!
@TrueY:
Kedves TrueY,
Azt hiszem, szukseged lenne egz kis szabira. Az mindenkinek kijar. En most egy hetig nem irok neked. Igy dontottem.
Remelem, tenyleg tudsz pihenni egy kicsit.
Utana pedig meglatjuk.
......pusszantas!
@Attilajukkaja: "Es ki mondja meg, hol van az eleslatas kozpontja?"
Nem kell, hogy tudjuk, hogy pontosan hol van. Valahol az agyban... Plusz a szemek geometriája. :)

"Akkor en megint nem tartozom egyik taborba sem."
Ha nem vagy hitvak, akkor bizonyos mértékben képes vagy hinni a természetfelettiben. Mi a C terv?;)

"En legalabbis igy gondolom."
Kilenc hónapig várod, hogy egy egészséges babát lesz, majd egy gyártástechnológiai baki miatt egy kezetlen és lábatlan babát szülsz. Nem szeretném megtudni, hogyan lehet ezt feldolgozni. :(

"Kevesebbet kell tanulni oket!"
Nálam mindig nyűgös volt a szó tanulás...

"Igy dontottem."
Nem erőszak a disznó tor! Csak a disznónak! ;)

"Remelem, tenyleg tudsz pihenni egy kicsit."
Jó pihenést neked! Is... :)
@TrueY:
Szijjjjja!
Itt vagyok. Eppen valami sikerelmeny fe'leseg tolti el lelkemet, miutan elolvastam a hireket es meghallgattam a parlamenti kozvetitest. Csak attol felek, hogy a mamoros pillanatok utan nehogy valami meg rosszabb jojjon. De miert is felnek attol, ami nyilvanvalo. Azert persze bizakodva nezek a jovo ele! :o)

Remelem, tudtal pihenni egy kicsit. Igaz, latom, hogy nagyon aktiv voltal. Posztoltal, mint egy kisangyal, es meg nehany blog kommentjei kozott is osszefutottam a neveddel. ;o)
De most megint itt vagyok!!!!

"Nem kell, hogy tudjuk, hogy pontosan hol van. Valahol az agyban"
Mivel hitrol vagy vallasrol van szo, ezert ez a magyarazat nem eleg egy altalanos eleslatas definiciojara. Meg azt sem mondhatom, hogy ezek szerint mindenkinek megvan a sajat eleslatas kozpontja, mert ha csak magambol indulok ki, akkor is csak egy elmosodott kepet latok. Persze nekem is megvan a magam hite, de messze esik attol, amit en eleslatasnak neveznek.

"Ha nem vagy hitvak, akkor bizonyos mértékben képes vagy hinni a természetfelettiben. Mi a C terv?"
Pontosan ez! A bizonytalansag, es a spekulacio.

"Nem szeretném megtudni, hogyan lehet ezt feldolgozni. :("
En sem kivanom senkinek. Csak remelem, ha olyan helyzetbe kerultem volna, mint Nick szulei, akkor hasonlokepp viselkedtem volna. A srac, szerintem, nem veletlenul lett ennyire eros. Sokat kaphatott a szuleitol, minden ertelemben. Persze a szulei sehol nem jelennek meg, roluk gyakorlatilag senki nem beszel,....de talan igy van ez rendjen.

Ez most nem Nick anyukajarol jutott eszembe, de a ti nyuszitok mar vemhes? :o)))
@Attilajukkaja: "Szijjjjja!"
Halihó! Hát Te is vagy még? ;)

"Itt vagyok. Eppen valami sikerelmeny fe'leseg tolti el lelkemet, miutan elolvastam a hireket es meghallgattam a parlamenti kozvetitest. Csak attol felek, hogy a mamoros pillanatok utan nehogy valami meg rosszabb jojjon. De miert is felnek attol, ami nyilvanvalo. Azert persze bizakodva nezek a jovo ele! :o)"
Nekem inkább szomorúság tölti el honfiúi szűmet! Én nem örülök, hogy egy ilyen piszlicsáré ügyben kerekedtek ovi felé. 100 ennél sokkal komolyabb ügy volt, amit el lehetett volna kezdeni nyomni.

"Remelem, tudtal pihenni egy kicsit."
Betegek a gyerekek már megint. Sokat kell őket dajkálni! ;)

"Igaz, latom, hogy nagyon aktiv voltal."
Nem igazán. Te ezt honnan látod? ;)

"Posztoltal, mint egy kisangyal,"
Ezek a hónapokkal korábbi darabok. Nem nagyon volt időm cikket írni.

"es meg nehany blog kommentjei kozott is osszefutottam a neveddel. ;o)"
Az előfordulhat... :)

"De most megint itt vagyok!!!!"
Hurrá!

"Persze nekem is megvan a magam hite, de messze esik attol, amit en eleslatasnak neveznek."
Arról van szó, hogy a hit erőssége is egy széles skálán mozog. És van, akikből hiányzik a képesség.

"Sokat kaphatott a szuleitol, minden ertelemben. Persze a szulei sehol nem jelennek meg, roluk gyakorlatilag senki nem beszel,....de talan igy van ez rendjen."
Azért lenne érdekes, hogy ők mit mondanak, mert segíthetnének olyan szülőknek, akik hasonló cipőben járnak.

"a ti nyuszitok mar vemhes? :o)))"
www.youtube.com/watch?v=Oi2hPhWs8h0
;)
@TrueY:
"Halihó! Hát Te is vagy még? ;)"
Mondtam, hogy kapsz tolem egy kis kimenot! ;o)
slagermuzeum.network.hu/video/bilicsi_tivadar/bilicsi_tivadar_asszonykam_adj_egy_kis_kimenot

"Nekem inkább szomorúság tölti el honfiúi szűmet! Én nem örülök, hogy egy ilyen piszlicsáré ügyben kerekedtek ovi felé. 100 ennél sokkal komolyabb ügy volt, amit el lehetett volna kezdeni nyomni."
Aki a kicsit nem becsuli...
Persze ertem, mire gondolsz. Csak azt nem tudom, hogyan lehetett volna nyomni. Az LMP-sek mar ulosztrajkoltak a (most meg) Kossuth teren, masok ehsegsztrajkoltak az MTV elott. De volt tuntetes a Radional, az Uj szinhaznal. Beadvanyok szulettek az EU-hoz, a Velencei Bizottsaghoz, Strasbourgba,...hogy csak a legfontosabbakat emlitsem. A baj, hogy a zemberek nem aktivizaltak magukat meg elegge orszagon belul. De ennek a mostani ugynek van egy nagyon is fontos hozadeka: sok mersekelt jobboldali embernek kinyilt a csipaja. A "nem leszunk egy kovetkezmenyek nelkuli orszag!" illuzioja sokak szemeben elszallt. Ha Orban okos, kevesbe hiu, nem hagyta volna idaig fajulni a dolgokat. Az utolso napok mindegyike egy-egy szog volt a Fidesz virtualis koporsojan.
Nem akarok itt politizalni, csak elmondani, hogy en nem kicsinyelnem le az elmult het jelentoseget.
Igazabol a Tulassay testverek es az SE szenatusanak viselkedese, es Palinkas Jozsefe (MTA elnoke) esett talan a legjobban. Fuggetlenul partallasuktol, kepesek voltak kepviselni azt, amire annak idejen feleskudtek. Ez engem nagy orommel toltott el!

"Betegek a gyerekek már megint. Sokat kell őket dajkálni! ;)"
Ooooh. Remelem, azota mar jobban vannak!

"Ezek a hónapokkal korábbi darabok. Nem nagyon volt időm cikket írni."
Akkor szolj, hogy mikor kersz tolem ujabb kimenot! ;o)

"Az előfordulhat... :)"
Egyikre valaszoltam is tegnap este. Fel voltam haborodva azon, amit irtal! :o))))

""De most megint itt vagyok!!!!"
Hurrá!"
Hm. Most ez egy kedves vagy egy gunyoros Hurra volt?
Gyerunk, gyerunk! Valld be, hogy picit hianyoztam!!
Na jo. Nem kell hazudnod,...csak ha jol esik. ;o)))))

"Arról van szó, hogy a hit erőssége is egy széles skálán mozog. És van, akikből hiányzik a képesség."
Az utolso mondatot nem ertem. Olyan emberrel meg sohasem talalkoztam, akibol hianyzott volna valamilyen hit. Csak olyat lattam, aki feladta.

"Azért lenne érdekes, hogy ők mit mondanak, mert segíthetnének olyan szülőknek, akik hasonló cipőben járnak."
Nick sikeres elete szerintem elegge jo pelda arra, hogy mindig erdemes! De bizonyara van valami olyan csoport, ahol az erintettek a hetkoznapi gondokat is megbeszelik a szulokkel, egymassal. De igazad van, nagyobb publicitast is kaphatnanak. Nekem sem veletlenul jutottak az eszembe.

"http://www.youtube.com/watch?v=Oi2hPhWs8h0"
Nem er! Ezt a felvetelt mar nehany hete kitargyaltuk egyszer. De azert jo volt ujra vegighallgatni! :o)
@TrueY:
Miutan leirtam azt a ket szot, hogy "valld be", azonnal eszembe jutott a Balaton. Na nem a to, hanem az egyuttes, mert annak idejen nagyon kedveltem oket. Nekik van egy ilyen cimu daluk:
www.c3.hu/~col/balaton/valdbe.html

A Balatontol mar egyenes ut vezetett a Trabanthoz es Mehes Mariettahoz (Eszkimo asszony fazik c. film megvolt?). Mindig ugy gondoltam rajuk, mint a Balaon noi valtozatara.
www.youtube.com/watch?v=n4IkBpXhWKQ
Aztan Marietta elment Amerikaba, de hosszu szunet utan adtak egy koncertet a Godorben. Nagyon jo erzes volt!
www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=6p-j9Jlrwfs&NR=1

Valahogy igy vagyok en a Dead Can Dance-l is. :o)
A jegyarak 7500-19000 Ft kozott mozognak. En egy kozepkategoriasat vettem.

Nem szegyen a nosztalgia!

www.youtube.com/watch?v=NsqiG0Vl3iI
@Attilajukkaja: "Mondtam, hogy kapsz tolem egy kis kimenot!"
Szerencse, hogy a Bilicsi klip nem releváns. Elég nekem két nő és egy pasi, akik beosztják az időmet. .)

"sok mersekelt jobboldali embernek kinyilt a csipaja."
Ezzel nem értek egyet! Egy neo-kádárista párt szimpatizánsai nem jobboldaliak. Szerintem!

"Fuggetlenul partallasuktol, kepesek voltak kepviselni azt, amire annak idejen feleskudtek."
Hát igen, sajnos kevés ilyen ember van kis hazánkban! :(

"Akkor szolj, hogy mikor kersz tolem ujabb kimenot!"
Szerintem megoldom én azt egymagam. :)

"Most ez egy kedves vagy egy gunyoros Hurra volt?"
Kedvesen gunyoros! ;)

"Olyan emberrel meg sohasem talalkoztam, akibol hianyzott volna valamilyen hit."
Vannak ritka betegségek is! Leprással én sem találkoztam még! :)

Az Eszkimó asszonyt láttam, de nekem nem ez a nosztalgia. Én Deep Purple, Whitesnake, Barclay James Harves, zenékkel vészeltem át a kamaszkoromat. Utána Kft, King Crimson... :)

BJH: Child of the Universe
www.youtube.com/watch?v=oc55U1S49Ws
@TrueY:
"Szerencse, hogy a Bilicsi klip nem releváns. Elég nekem két nő és egy pasi, akik beosztják az időmet. .)"
Na es a boxer?
Nem tudom, a Bilicsi fele hangfelvetel klippnek nevezheto-e,...de vettem az uzenetet! Te egy onallo, nem gyarmatosithato szemelyiseg vagy, akinek ne diktaljon kivulrol senki! :o))) Meg akkor sem, ha ezzel csak kedvezni / kedveskedni akar neked. :o/
(Annak idejen te irtad, hogy akkora a forgalom a blogodon, hogy nincs idod uj cikkeket irni. Ezert gondoltam, hogy jot tesz neked majd a 10 napos husveti bojt,...de a gyerekek betegsege nem volt bekalkulalva.)
Rosszul idozitettem!

"Ezzel nem értek egyet! Egy neo-kádárista párt szimpatizánsai nem jobboldaliak. Szerintem!"
Ezt arra alapoztam, hogy tobbektol olvastam a blogokban valami olyat, hogy "en a Fideszre szavaztam, de most megbantam". Ugy erzem, ez az egesz Schmitt ugy valamikepp osszehozta azt a ket tabort, amelyet elegge mestersegesen valasztottak - es igyekszenek most is szetvalasztani - egyesek. Ez a Schmitt ugy annyira nyilvanvalova tett bizonyos dolgokat, amiket meg OVi sem volt kepes eltusolni. Es tobb Fidesz kozeli ember is felszolalt, ami szamomra nagyon is uditoen hatott. Es ami a legfontosabb, hogy a dolog nem allt meg. Most, hogy lecsengoben van a Schmitt ugy, egyre tobben kezdik kritizalni Matolcsyt is.
vastagbor.blog.hu/2012/04/05/kinek_akar_artani_szajlai_csaba
Az erozio egy lassu folyamat, de elemi erejet senki nem tudja megakadalyozni.

"Hát igen, sajnos kevés ilyen ember van kis hazánkban! :("
Szerintem meg van eleg,...csak ok nem kapnak publicitast. Az o viselkedesuk nem hirerteku. Mert az nem erdeke a mindenkori hatalomnak.

""Most ez egy kedves vagy egy gunyoros Hurra volt?"
Kedvesen gunyoros! ;)"
Nekem ez tul bonyolult. Nem baj. En csak sima kedvessegnek veszem. :o)

"Vannak ritka betegségek is! Leprással én sem találkoztam még! :)"
Mert szerencsed volt.
m.hvg.hu/egeszseg/20110127_romania_szegyene_betegek_lepratelep

"Az Eszkimó asszonyt láttam, de nekem nem ez a nosztalgia. Én Deep Purple, Whitesnake, Barclay James Harves, zenékkel vészeltem át a kamaszkoromat. Utána Kft, King Crimson... :)"
Mintha a ketto kizarna egymast!
A Kft, az LGT, a Konroll csoport, az Europa Kiado,....soroljam meg? Igaz, engem egy kulonois erzelmi kotodes is fuz a magyar "konnyuzene" vilagahoz:
www.youtube.com/watch?v=RpK9Bldaa-U

"BJH: Child of the Universe"
Nagyon szeo.
Na es Pink Floyd, a Urah Heep,...? Aztan ott voltak a lagyabb hangok: Simon es Garfunkel, Leonard Cohen. A regebbi idokrol nem is beszelve: Janis Joplin, Dylan... Ahhhh. Nem is emlegessuk! :o)
@TrueY:
Csak kellemes unnepeket szerettem volna kivanni!
Mindenkinek. :o)
@Attilajukkaja: "Na es a boxer?"
Noésa... :)

"Rosszul idozitettem!"
Inkább a tavaszi fáradtság. Még kb egy hónapnyi poszton van, azután generál pauza lesz, ha nem sikerül összekaparnom magam... :)

"en a Fideszre szavaztam, de most megbantam"
Szomorú, ha ezt S(k)iccpali hozta ki belőlük.

"Ugy erzem, ez az egesz Schmitt ugy valamikepp osszehozta azt a ket tabort,"
Szerintem meg nem. Aki vakon hisz, az vakon is szeretne hinni. Majd elmennek csíkos szoci vonalra.

"amiket meg OVi sem volt kepes eltusolni."
Hajós mondta jól. Most meglátszik, hogy ki-mit mond egy olyan dologról, ami mindenkinek nyilvánvaló.

"Mintha a ketto kizarna egymast!"
Mármint mi?

"A Kft, az LGT, a Konroll csoport, az Europa Kiado,"
Nekem az undorgrund (Bikini, URH) csak később jött, amikor a Bahia elkezdte kiadni CD-n.

"Na es Pink Floyd, a Urah Heep,...?"
PF is főleg az egyetemen. Ja az Animals és a Fal volt, ami megvolt bakeliten is. No és a Yazoo. :) Omega, de abból csak a Gammapolis és a Csillagok útján volt meg.

"Aztan ott voltak a lagyabb hangok: Simon es Garfunkel, Leonard Cohen."
SG-t én is szerettem. LC-t nem. Az nekem uncsi.

"A regebbi idokrol nem is beszelve:"
Ott nekem az Andrews sisters jön be. :)
@Attilajukkaja: Viszont. Utólag is sok locsolót.. :)
@TrueY:
"Noésa... :)"
Ugy ertettem, meg a boxer is beosztja az idodet valamennyire (?). Komolyabb dologra nem gondoltam,....eddig,

"Inkább a tavaszi fáradtság. Még kb egy hónapnyi poszton van, azután generál pauza lesz, ha nem sikerül összekaparnom magam... :)"
Ertem. Valahogy megsem aggodom. Ha nincs uj poszt, az sem gaz, mert eleg nagy a "torzsanyag", amin barki elragodhat a blogon. Szabira persze mindenkinek szuksege van. Ez maskepp nem is lenne normalis!

""en a Fideszre szavaztam, de most megbantam"
Szomorú, ha ezt S(k)iccpali hozta ki belőlük."
Ne legy ennyire intolerans!!!
Az elmultnyocev tett arrol, hogy kitermelodjon egy nagy tomeg, amely a Fideszre szavazott. Az optimizmus mutatok Magyarorszagon allitolag mar evek ota nem lendultek at pozitiv ertekbe, csak 2010-ben. Vagyis egy felmeres alapjan, sok-sok ev utan, vegre tobben nyilatkoztak optimistan a jovore nezve, mint pesszimistan. Ezen nem csodalkozom.
Ket ev multan nagy volt a visszaeses, de meg igy is sokan maradtak, akik nem akartak elengedni a remeny utolso cerna/szalmaszalat. Meg hinni akartak mindabban, amit a kormany kommunikalt felejuk,...mert nem akartak teljesen ketsegbe esni. Es nem, ezek nem azok voltak, akik larvanyosan bekefelvonultak, akik EU-s muanyag zaszlokat probaltak elegetni (sikertelenul, mert a muanyag nem lobban langra!!!), akik elmentek az Uj Szinhaz bemutatojara.
Ez az a tomeg, amely mar erezte, hogy itt valami nem stimmel, de meg remelte, hogy mindez tenyleg a gonosz EU-s osszeeskuvesnek koszonhetjuk, hogy nalunk minden a legnagyobb rendben van,....csak hat az a gonosz karvaj toke (amirol mar az iskolaban is hallottak annak idejen), az tehet mindenrol. Ez az a tomeg, amelynek mar kilogott a kormany lolaba, de amelynek kellett egy ekkora arconcsapas, hogy ki is merje mondani, ezek sem jobbak, mint gyurcsanyek. Sot!
En ezeket az embereket egyaltalan nem nezem le, mert ertem, honnan, mibol meritettek.
A bajt abban latom, hogy se en, se ok nem tudjak, most eppen akkor hova is tartoznak, milyen parthoz/mozgalomhoz is csapodjanak akar a Fidesz, akar mas helyett. Nincs olyan ero, amely ezt a frusztralt tomeget megmozgatna. Es en csodalkozva allok ezen jelenseg elott!!!

"Szerintem meg nem. Aki vakon hisz, az vakon is szeretne hinni. Majd elmennek csíkos szoci vonalra."
Szerintem meg nincsenek olyan sokan, akik vakon hisznek. Igaz, az o hangjuk hallatszik messzire.
De sokan vagyunk, akik nem vagyunk elvakultak. Es ehhez meg 8 elemi sem kell!

"Hajós mondta jól. Most meglátszik, hogy ki-mit mond egy olyan dologról, ami mindenkinek nyilvánvaló."
Ja! :o)

""Mintha a ketto kizarna egymast!"
Mármint mi?"
Hat a jo magyar es kulfoldi zene!!!! En jottem par magyarral, mire te riposztoltal nehany angolszasz klasszikussal. Mindkettot lehet szeretni!

"Nekem az undorgrund (Bikini, URH) csak később jött, amikor a Bahia elkezdte kiadni CD-n."
Kis taknyos....:o)

"PF is főleg az egyetemen. Ja az Animals és a Fal volt, ami megvolt bakeliten is. No és a Yazoo. :) Omega, de abból csak a Gammapolis és a Csillagok útján volt meg."
Hallottad, hogy az Omega ujabb turnekra megy a szulinapukkal kapcsolatban. Nemetorszagban is ujra koncerteznek majd, ami nagy szo! Vagyis meg ott is van igeny rajuk!!!

"SG-t én is szerettem. LC-t nem. Az nekem uncsi."
Sokaknak Cseh Tamas is uncsi...:o)

"Ott nekem az Andrews sisters jön be. :) "
Ok a 40-es evek termekei. Majdnem egyidosek Mickey Mouse-szal. :o)
Amugy tenyleg aranyosak voltak!
De akkor mar inkabb Mahalia Jackson!!!!!
www.youtube.com/watch?v=gPZuWzZvoYQ

"Utólag is sok locsolót.. :) "
Koszi.
Irtam volna meg valamit a locsolokrol es a nedvessegrol..., de a ketto osszefuggeserol majd talan jovore fejtem ki a velemenyemet! ;o)
@Attilajukkaja: "Ugy ertettem, meg a boxer is beosztja az idodet valamennyire"
Jaja! Főleg a szétmarcangolt újságok feltakarításával. :)

"Ertem. Valahogy megsem aggodom. Ha nincs uj poszt, az sem gaz, mert eleg nagy a "torzsanyag","
A törzsanyag egy picit le lett járatva, nem gondolod? ;)

"Ne legy ennyire intolerans!!!"
De! Én elvek szerint politizálok. Többnyire. Szegény Siccpali inkább szánalmas, mint gonosz. Én sajnálom valahol.

"Az elmultnyocev tett arrol, hogy kitermelodjon egy nagy tomeg, amely a Fideszre szavazott."
De az elmúlnyócév is több szereplős. Nem csak Fletó volt ott a ludas. Azok is, akik a fradi B közepet akár indirekt módon is kiterelték gyújtogatni. :(

"Az optimizmus mutatok Magyarorszagon allitolag mar evek ota nem lendultek at pozitiv ertekbe, csak 2010-ben."
Én azt olvasom, hogy az emberek 80%-ka szerint rossz irányban mennek a dolgok. Most akkor hogyan is van ez?

"Meg hinni akartak mindabban, amit a kormany kommunikalt felejuk,..."
Hát igen! Én ezért csodálkoztam, hogy Fletó őszodi izéjéből mekkora balhé lett, mert nyilvánvaló volt, hogy csak sumákra játszik, hogy nyerjen még 4 évet. Aki ezen meglepődött, annak csak gratulálni tudok!

"Ez az a tomeg, amelynek mar kilogott a kormany lolaba, de amelynek kellett egy ekkora arconcsapas, hogy ki is merje mondani, ezek sem jobbak, mint gyurcsanyek. Sot!"
Részint egyet értek a fejtegetéssel, részint meg nem. A manyup péznek lenyúlásakor senki sem hőbörgött. Skiccpalin meg igen. Szerintem ez a pénzügyi analfabétizmus minősített esete!

Most meg jön a babakötvények lenyúlása és a lakás előtakarékosság állami mederbe terelése. Mindez azért, hogy ne kelljen az IMF-fel tárgyalni! Szánalmas!

"En ezeket az embereket egyaltalan nem nezem le, mert ertem, honnan, mibol meritettek."
Érteni értem, de mentális problémának gondolom.

"Nincs olyan ero, amely ezt a frusztralt tomeget megmozgatna. Es en csodalkozva allok ezen jelenseg elott!!!"
Én meg pont attól félek, hogy lesz egy ilyen erő! Hitler is demokratikus szavazással jutott hatalomra. :(

"""Mintha a ketto kizarna egymast!"
Mármint mi?"
Hat a jo magyar es kulfoldi zene!!!! En jottem par magyarral, mire te riposztoltal nehany angolszasz klasszikussal. Mindkettot lehet szeretni!"
Ja értem az első mondatodat! Ez nem kontradikció (ahogy ér értettem), hanem inkább egy kérdés féle. Úgy igen... :)

"Kis taknyos....:o)"
Gimiben nem ragadott meg. Akkor éppen BJH-t hallgattam szakmányban. :) Kft is csak később jött be nekem.

"Hallottad, hogy az Omega ujabb turnekra megy a szulinapukkal kapcsolatban. Nemetorszagban is ujra koncerteznek majd, ami nagy szo! Vagyis meg ott is van igeny rajuk!!!"
Ja. Csak én sok pénzt nem adnék ki egy koncertér. George Michaelre elmentünk a feleségemmel, de nekem az csalódás volt.

"Sokaknak Cseh Tamas is uncsi...:o)"
Ja.

"De akkor mar inkabb Mahalia Jackson!!!!!"
Őt nem ismerem...

"Irtam volna meg valamit a locsolokrol es a nedvessegrol..., de a ketto osszefuggeserol majd talan jovore fejtem ki a velemenyemet! ;o) "

Szeretnék kérni valamit! Mivel a kommenteket néha a feleségem is olvassa, ezért arra szeretnélek kérni, hogy a félre érthető beszúrásokat szűrd ki, mert rosszul esik neki. Előre is köszönöm a megértésedet!

"Ha van hozza turelmed, megnezed. Ha nem, akkor nem."
Ok! Így fogok tenni! ;) Most éppen nagy a hajtás, de ha lecseng, akkor mindenképpen!
@Attilajukkaja: (bocs, de véletlenül kimoderáltam a hozzászólásodat! Nem voll szándékos, csak összekevertem a linekekt. :( )

"El tudom kepzelni! Zabalni valok ezek a haziallatok!!!!"
Jelen esetben inkább ők zabálnak.. :)

"Ellenkezoleg! Eppen hogy most nyerte el igazi ertelmet. Eddig azt sem tudtam mit jelent!"
Már értem az egészet! Olyan, mint az oktatólag elkövetett helyesírási hibák! ;)

"Hoppa! Ezek szerint meg nem olvastad, amit a Konzervatoriumra irtam neked."
Most kezdem utolérni magam.

"Igy van!!! A Fidesz nalam ekkor bukott meg. Nem erdekelte oket a haza es a nemzet, csak hogy sarba tiporjak az ellenfeleiket."
Nekem '98-ban. Volt egy fél évük. Akkor akartam kilépni. Nem sikerült. :)
"Egy jo politikusnak pedig nem ez kellene, hogy legyen az elsodleges szempont."
Szép álom!

""Én azt olvasom, hogy az emberek 80%-ka szerint rossz irányban mennek a dolgok. Most akkor hogyan is van ez?"
Ez ugy van, hogy 2010 elejen a kiabrandultsagi mutatok voltak nagyon magasak. Ezek vezettek a 2/3-os tobbseghez es ahhoz az optimizmushoz, ami a valasztasok utan mutatkozott."
Hol van az már! :)

" A legtobben azt hittek, ennel mar csak jobb johet. Jott is: a jobb es a Jobbik. Ket evvel a valasztasok utan pedig mar sokan (?) atlatjak azt, ami csak Szijjartonak nem nyilvanvalo."
Ebben én nem hiszek! Szerintem mindenki meg van zavarodva...

"A kerdes, hogy mi lesz 2 ev mulva? Lesz-e versenykepes alternativa."
Hát a DK-t már megfúrták. Persze visszamenőleges törvénykezéssel, ahogy szokták! Na jó, belőlük nem lenne versenyképes alternatíva.

"En ugy latom, hogy az ellenzeki partok hitelet csak a civil szervezodesek segitsege adhatja vissza."
Na ilyen nincs nálunk. Lekaszálták őket, mire megerősödhettek volna.

"Nagyon orulok, hogy a civil mozgalmak egyre erosebbek nalunk."
Én pont nem ezt látom! A pártok azokat is maguk alá gyűrték és pénzosztó helynek használják.

"Nekik bizalmi tokejuk van, de magukban nem kepesek valasztast nyerni."
Nálam legutóbb a milla ásta el magát. Hol van itten bizalmi tőke, kérem szépen?

"Nem veletlen, hogy az LMP a Millanak udvarol, az MSzP pedig a Szolidaritasnak. En bizom bennuk,....nem mintha lenne mas valasztasom. :o/"
Én nem bízom.

"Akkor nekem is gratulalhatsz, mert en meglepodtem az oszodi beszeden. Es masokkal ellentetben, udvozoltem azt (a beszed stilusat persze nehez elfogadni)."
Én is hasonlóan érzek. Végre valaki kimondta, hogy a király meztelen. Csak a kiskirályok ezt nem bírták elviselni... :(

"Rendben. Az. Miert is lenne Sanya penzugyileg kepzett az alfoldi tanyajan? Nem az. En sem vagyok az! Raadasul a manyup lenyulasa csak egy szukebb kort erintett. Sanyat biztosan nem. SP hitelesseget ronto hirek viszont mindenki szamara erthetoek voltak: lopott!!!!"
Nem azt mondom, hogy pénzügyileg képzett, hanem azt, hogy analfabéta. Mecsoda kölönbség!

"(Egyszer megprobaltam kitolteni egy ilyen IQ tesztet, es valami 70%-ot ertem el. Azota nem probalkozom!!! He-he.)"
Mérnökként én mindig jó voltam "IQ" tesztekből. Az IQ meghatározása egyébként az, amit az IQ tesztekkel mérünk. :)

"Pedig egy emblematikus alakja az akkori zenei vilagnak. Foleg azok ismerik, akik a jazz irant erdeklodnek."
Rólam is elmondható. Mondjuk módjával. :)

"A felreertheto dolgok nem neked szolnak, hiszen nem is ismerlek. Altalanossagban irom oket. Pajzankodasbol,...ami nem all tavol a jellememtol.
De megertettem a megrovo, into kerest.
Es eleget teszek a felkeresnek. Amen!"
Köszönöm szépen!

"(A humorerzek hianya pedig semmit nem potol!!!)"
Ez kb. így is van. Persze, hogy ki mit tart humorosnak, az nagyon sok mindentől függ.
@TrueY:
Nem kivanok reagalni, csak az utolso mondatodra: "Persze, hogy ki mit tart humorosnak, az nagyon sok mindentől függ."

Ezt a valaszodat boritekoltam!!! Valoszinuleg azert, mert en sem valaszoltam volna maskent.
Es igazad van. Fugg magatol az embertol es attol is, hogy az valamennyire ismerje a beszelgeto partneret. Megismerni valakit pedig egy folyamat, aminek soha nem lehet a vegere erni. Sok dolgot tudsz rolam es en is valamennyit rolad. Kedvelem a stilusodat es a humorerzekedet is. Soha nem volt szandekomban banto dolgot irni, csak eppen szeretek neha kajankodni. Ezt te altalaban veszed is, neha me'g ugyanebben a stilusban is valaszolsz. Ezen en jokat szoktam vigadni. Ahogy NYJetsTD hulyeskedesein is.
Az nem er, hogy neha beleolvas valaki az eszmecsereinkbe, es ugy hoz iteletet! Nem fair!!!!
De OK. Vettem a kritikat. Majd szu"rom a hozzaszolasaimat. Valoszinuleg mar ugyis kerni akartad.

Ha mas visszajelzest kapok a locsolkodast es nedvesseget idezo mondatomra, akkor egy Songkran-nal, thai ujevi fesztivallal kapcsolatos videot linkeltem volna be, azzal, hogy rossz, aki rosszra gondol. A poen persze mar nem ul (csak a rossz szajiz maradt utana), de a videot most megis belinkelem. A lenyeg, hogy a Thai Uj Ev is kb. ilyenkor van (ez nem ugyanaz, mint a kinai Hold Ujev), es a lenyege, hogy ok aztan tudnak locsolkodni! Minel nedvesebb lesz valaki, annal jobb:
www.youtube.com/watch?v=UBru3KrvH2Y
@Attilajukkaja: "Megismerni valakit pedig egy folyamat, aminek soha nem lehet a vegere erni."
Szép és örök igazságokat boncolgató mondat! ;) Benne egy taoista mester veszett meg! ;)

"Soha nem volt szandekomban banto dolgot irni, csak eppen szeretek neha kajankodni."
Én is így gondolom. A történetet azt hiszem, hogy kár lenne túlspilázni. ;)

"De OK. Vettem a kritikat. Majd szu"rom a hozzaszolasaimat. Valoszinuleg mar ugyis kerni akartad."
Én nem mondanám kritikának. Inkább kérés. És köszönöm, ha betartod.

"ok aztan tudnak locsolkodni!"
Eredetileg nálunk is a kútvizes verzió ment. Most már csak a csökevényes kölnis megoldás maradt. :)
süti beállítások módosítása