QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Film] Halálkeringő

2012.03.26. 11:00 | TrueY | 22 komment

Címkék: film 2012

színes, magyar thriller, 100 perc, 2010
port.hu, IMDb: 5,1
Megtekinthető online: indavideo
m2, 2011. 12. 11. 00:35

"- Megragasszam?
- Ami egyszer eltört, az törött is marad, hiába ragasztgatják.
"

A thriller nem magyar műfaj. Pedig korábban is voltak jó próbálkozások. Gondolok itt példul Márkus Lászlóval főszerepelt Defekt (1977) című filmre.

Tetszik a főcím animációja. Szép és sokat sejtető. Érdekesek a kameramozgások. Az előre haladó történetben vissza-vissza ugrálunk. Elza (Dobó Kata) 30 éves és nehezen ébred. Kicsit kaptárosan nem érthető a szituáció. Visszalépés? Véres kések, LSD. Megjön Rusty (Kern Adrás), az apja, de nagyon nem akar beszélni vele. Gyűlölet van kérem itten megjátszva. Elza erősen szét van csúszva és valamitől fél, miközben nagyon terhes. 30 éves szülinap a lánynál, apukánál pedig torta. A kezdeti várakozás gyorsan leül. Kicsit bepunnyad a film.

Rendőr apuka kezdi feltérképezni a helyszínt. Vér mindenfelé. Kiderül, hogy apuka 10 évig nem volt sehol. Kilépett a lány életéből. Közben tüdőrák. A feleségét meg egy karambolban veszítette el, amit ő túlélt. Kezd érthetővé válni a szitu.

Nem létező dialógusok, káromkodásokkal tarkítva. De a felvételek érdekesek. Inkább a képi világra koncentrálnék. A film majdnem fekete-fehér. Pedig színes.

Végre belép egy harmadik szereplő is, a postás. Meg a negyedik, a férj. Kiderül, hogy miért véres a babaruha és miért kell a WC-ben összevarrni Elza vállát. Közben Rusty odabilincselve a fűtéscsőhöz. De nem igazából.

Apa nyomozni kezd. Rálel a csodagombára, telefonszámok, egyebek. Ja, közben előkerül egy lehallgató mikrofon . A férj (Patrik (Mészáros Béla)) kábítószer csoportban rendőr. Meg van valami Alex (Lengyel Tamás). Ő kábszer dealer. Elza szerelmes Alexbe, a férje meg utána nyomoz. Meg a felesége után is.

Ezen a ponton hosszan vekengenek Rusty és Elza, nagy cigizések közben. A lány is kutat egy kicsit az apja zsebében.

Jönnek a nagy kavarások, egymás után nyomoznak a lakásban. 90 perc után vissza jutunk a nyitó képsorokhoz. De akkor már értjük, hogy mi történik velünk. És ekkor megjelenik Alex egy bazi pisztollyal. Nagy kavarodás, lövések. Csak nem világos, hogy ki kit lő le. A vége meg nagyon brutális. Brrr...

Dobó Kata nem rossz, csak nem jó. Kern viszont jó a cinikus, öreg rendőrben. Az operatőri munka nagyon rendben van. Piszok nyomasztó az egész. A plakát páros is nagyon jó ötlet. Nekem tetszik.

Keringjünk minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr593908115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

érdekes lehet, egyszer meg lehetne nézni
@tesz-vesz: Szerintem érdekes film. Nem mondanám, hogy nagyon jó, de vannak benne kifejezetten érdekes részek, szép megoldások. És a neccről nézhető, ami nagy könnyebbség! ;)

Majd meséld el, hogy Neked hogy tetszett!
@TrueY: hol van? el vagyok maradozva a filmekkel
de előre is hasonlót mondnák mint te, vannak benne értékelhető részek, de maga a film nem túl jó
@tesz-vesz: "hol van?"
A cikk 3. sorában van a link. :)

"maga a film nem túl jó"
Ez igaz, de érdemes megnézni, mert érdekes a film. A vége kivételével egészen tűrhető. A végét kicsit összecsapták. Szerintem.
@TrueY: most a kill the irishmant kezdem el nézni, remélem jó lesz
@tesz-vesz: Az micsoda? Majd elmesélhetnéd pár szóban! Kösz!
@tesz-vesz: Köszi az ajánlót! Megnézem! Bocs, de a driver mi akar lenni?
@tesz-vesz: Köszi! Nekem a leírásodból úgy tűnik, mintha a Gengszterek sofőrje (1978) remake lenne...
@TrueY: az jó? én majdnem megnéztem egyszer, de nem érte el az ingerküszöbömet végül
@tesz-vesz: Én akkoriban voltam tizenéves. Nekem tetszett. Izgalmas film volt. Lehet, hogy ma már túl lassú... Most láttam a Szállító 3-at. Az nekem szinte nézhetetlenül gyors film.
@TrueY: hát nekem is béna, nem is beszélve az ilyen transzformersz 3-féle szemetekről, ahol olyan gyors a vágás, hogy elszádül az ember.
@tesz-vesz: Azt nem értem, hogy ha már sem a színészi játék, sem a látvány nem érdekes, akkor mi?
@TrueY: a pénz? a kis tinók megnéznek mindent, félelmetes néha mennyire sötét az alattam lévő generáció, szerintem értelmes ember már nemigen néz tévét.
@tesz-vesz: "sötét az alattam lévő generáció"
És ez már az ókor óta így megy! O tempora, o mores! :)

"értelmes ember már nemigen néz tévét."
Akkor én nem vagyok értelmes ember! A DunaTV-n sok színházi felvétel van. Én azokat szoktam nézni.
@TrueY: tsz, hát az más.
láttad a latinovitsos színházi felvételt a márió és a varázslósat?
@tesz-vesz: Nem sajnos. Felvettem egy csomót, de nem nagyon van időn mostanság TV-t nézni. Mindig közbe jön valami. De úgy látom, hogy néha ismétlik magukat, így talán van esélyem. :)
@TrueY: hát akkor nézd meg:

www.youtube.com/watch?v=0tqxB4ColqQ

nekem megvolt egészben is a vimeon, de az a szerencsétlen adminék letrölték az összes videómat, a marhák, ostobák, hogy lehettek ilyen hülyék
@tesz-vesz: Nagyon köszönöm! Meg fogom nézni! Nagyon szeretem a régi színházi előadásokat! Meg persze a mostaniakat is! ;)
Nekem tetszett. Kösz...
@Diucy: Szerintem is nagyon érdekes film. Kár, hogy nem volt teljesen végig gondolva...
süti beállítások módosítása