QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Film] Az Argo-akció

2013.01.15. 11:00 | TrueY | 12 komment

Címkék: könyv 2013

(Argo)
színes, feliratos, amerikai thriller, 120 perc, 2012
port.hu: 8,5, IMDb: 8,1 (tényleg meglehetősen jó)

"- Mindenki ismeri a Hollywoodiakat. Pol Potot is hagynák filmezni Sztálingrádban ha zsíros pénzt kapnak. A többi lehetőség rosszabb. A legjobbat kell választanunk.
- Szóval, nincs jobb rossz ötletük?
- Ez a legjobb rossz ötletünk, uram. Messze a legjobb.
"

Választhattam volna a hivatalos plakátot is, amit pl. az IMDb is használ. De az annyira semmitmondó, hogy inkább elvetettem az ötletet. Kicsit borzoltam a neccen és a fenti képet találtam. Ez sokkal kifejezőbb. Az európai (jelen esetben é-amerikai) ember kívülállósága a keleti világban.

Szeretném leszögezni, hogy szerintem ez egy jó film. Nem túlzottan, nem eget rengetően, nem katartikusan, de mégis. Amerikaiaktól szokatlanul akciómentes akciófilm. Thriller? Nem. Inkább dokumentarista filmnek mondanám. Meglehetős pontossággal és hitelességgel dolgozták fel a '70-as évek végének valós történéseit.

Itt nincs izomagyú Rambó, aki egyetlen késsel mészárolja le a teljes Afgán hadsereget, nincs lövöldözés végtelenített tárakkal, nincs helikopter attak, nincs rettegés az ismeretlen gonosztól. Meglehetősen lineáris történet. Az ügynök végzi a dolgát, kidolgoz egy tervet, amivel ki tud hozni 6 embert az ellenséges Iránból. Az operatőri munka is jól oda van téve. A 70-es évek szemcsés filmjeit látjuk megelevenedni. No meg persze a bajuszok és a szemüvegek. Jól megteremtett hangulat. A végén sok klasszikus fotó is visszaköszön (utcákon felakasztott emberek, zászlóégetések). Számomra meglehetősen hiteles. Főként, mert már vannak emlékeim a Carter érából és a híradó nálunk is követte az iráni túszok sorsát.

Persze azért vannak furcsaságok. Vicces a végén a Jumbo rendőrautós üldözése. Miért nem a toronyból állítják meg? Miért kell odarohanni az iráni katonáknak? Telefon nincs? Nem gyanús a farsziul (új-perzsa) jól beszélő kanadai filmes? De igazából ezek nem annyira fontos részletek, hogy megakasszák a történet izgalmát. Bár egy kicsit hiányoltam legalább egy történet végigjátszását. Sok szálon fut a mese, de egyik sincs kielégítően megmutatva. De megértem, mert az egészet 120 percbe bele kellett szuszakolniuk.

Azt kell mondanom, hogy Ben Affleck valahogy színésszé érett itten a szemünk láttára. Távolt tartván magát az akciófilmek dágványától egyre több a színészet benne. Bár nem mondanám egy grimasz bajnoknak.

Magyarul persze kicsit vicces a cím, mert nekem egyből Balogh Tibi (Kovács Lajos) jut eszembe, az ő kultikussá lett cicanadrágjában (l. Argo, aki még nem látta: >tecső<)...


Ja, és egy ötlet. Ha nagyon hirtelen el kell hagyjunk egy rezidenciát (és a 70-es években vagyunk), akkor a telefont is tegyük tönkre, hogy a kecót elfoglalók ne tudjanak telefonálgatni.

Filmesüljünk minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr855002250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ez a kép is annyira sokat használt ám, mint a plakát. ;) És hasonlóan semmitmondó, illetve csak azt mondja, hogy Affleck mindenkinél magasabb. :)

Egyébként a film olyan patika mérleggel készült, hogy csak nah!

A hangsúlyok ott vannak ahol kell a zenék olyanok amilyennek kell lenniük akkor szólalnak meg mikor kell.

Affleck nagyon tud filmet készíteni.
@doggfather: "ez a kép is annyira sokat használt ám, mint a plakát."

Szerintem ebben nincs igazad. A film hangulatát (szerintem) jól visszaadja. Sokat van egyedül és vívódik.

"Egyébként a film olyan patika mérleggel készült, hogy csak nah!"

Igen, ebben igazad van. De arra gondoltam, hogy talán tényleg ilyen "eseménytelen" ez a munka.

Egyébként pedig, ha a végén kihagyják a felszállópályán az üldözést, akkor maximumot is mertem volna neki adni. Az nagyon hiteltelen volt...
@TrueY: nekem is az tetszett benne a legkevésbé.
@doggfather: Mint kiderült, nem is volt ilyen. A többi viszont elég hitelesre sikerült. A nagy öregek pedig zseniálisak voltak. És a 70es évek hangulata is megvolt. Azok a zsaru keretes SZTK szemütyők nagyon ütöttek! ;)
@TrueY: a ruhák, fények, színek, hangulatok nagyon eltaláltak, mondjuk, hogy mindenkinek harcsás bajusza volt az érdekes volt. :D

Goodman zseniális volt, és Affleck alakítása is több, mint meggyőző.
@doggfather: Érdekes, ahogy "szemcsésítették" a filmet. Sok háttérmunka lehetett benne.

Goodman-t imádom. De a producer is nagyon jót alakított. Affleck kicsit sok volt nekem.

Ja, az is furcsa volt, amikor az egyik amerikai "filmes" farsziul kezdte magyarázni a filmet. Az azért kicsit feltűnő lett volna. Szerintem.

Elmerengtem, hogy ért-e ez Oscart. Az billentett az igen felé, hogy tegnap megnéztem a TV-ben a "Túl a baráttságon" című eposzt és az 3-at is kapott. Pedig szerintem az egy kifejezetten nem jó film.
@TrueY: nem amerikai, kanadai. ;)

Ezt már máshol is olvastam, de én nem tartom ezt annyira gáznak, elvégre a stáb előmunkát, kutatást végzett egy majdani filmhez.

Ahhoz azért, hogy megtalálják a helyszíneket, szerződjenek stb nem árt ha van velük legalább egy aki beszéli a nyelvet, nem??

Miért volt sok Affleck???
@doggfather: "kanadai". Ja, igazad van! ;)

"a stáb előmunkát, kutatást végzett egy majdani filmhez"

Egen. Odamegyek és felbérelek a tolmácsot. Nekem gyanús lett volna, ha ránézésre sem odavalósi ember valami miatt megtanulja az amúgy nem mainstream nyelvet. Amikor arab országokban jártam, mindig megkérdezték, hogy miért tanultam meg arabul, pedig csak pár szót beszélek.

"Miért volt sok"

Szerintem sokat néz mélabúsan, belsőleg vívódva... :)
@TrueY: oda menni és keresni tolmácsot, vagy vinni magaddal nem nagy különbség. szerintem.

lehet, hogy drágább, de a filmek olyan súlyos pénzekbe kerülnek, hogy azt is el tudom képzelni, hogy viszik a sajátot.

Jah, értem a vívódás a sok. :D
@doggfather: A helyi tolmács (szerintem) jobb választás, mert a környezetet is jobban ismeri. Pláne egy forrongó országban. De legyen neked igazad... :)
@TrueY: a film szempontjából mindegy is, hogy kinek van igaza, csak azt akartam jelezni, hogy (sokakkal ellentétben) engem az a momentum nem zavart a filmben.
@doggfather: El tudom képzelni, hogy a valóságban is így volt, de az a gyanús, ami nem gyanús! ;)
süti beállítások módosítása