QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Adáshiba] Egy másik álom

2010.12.25. 12:00 | TrueY | Szólj hozzá!

Címkék: 2000 adáshiba gezarol

Egy másik álom

 

Azt álmodtam, hogy meghaltam. Bíbor bársonnyal letakart ébenfekete koporsóban feküdtem. Ünneplő öltöny volt rajtam, kezem keresztbe fonva pihent a mellkasomon. Arcom olyan nyugalmat és mégis emberfeletti erőt sugárzott, aminőt még soha életemben. A ravatalt vörös szőnyeg ölelte körül, amelyen a búcsúzni eljöttek sorjáztak végeláthatatlanul. Egyesek sírtak, mások magukba fojtották bánatukat, néhányan pedig csodálkozón álltak, mintha felfoghatatlan lett volna a teremtő visszavonhatatlannak tűnő döntése. A hatalmas terem telis-tele volt éjfekete ruhás emberekkel és színes tavaszi virágokkal. Az üvegtetőn keresztül betűzött a nap elnyomva a kristálycsillárok derengő fényét. A halk beszéd, a zokogás és néhány egészen pici gyerek sikongatása keveredett a betévedt méhek lágy döngicsélésével. Az emberek meghajoltak a koporsóm előtt, néhány szót morzsoltak szét szájuk szögletében, majd továbbléptek. A teremben nyugalom és béke honolt, kiszorítva a külsõ világ tülekedését, törtetését.

Hirtelen felriadtam. A rothadó szénával betakart kemény fapriccs fájón nyomta az oldalamat. A ruhám rongyokban lógott le rólam. Felültem és megmasszíroztam elgémberedett nyakamat. Fejemet a kezembe temettem, majd halk sercegéssel végigsimítottam mély ráncokkal barázdált arcomat. A teremben még sok-sok ugyan ilyen rongyos élőhalott álmodta nyomasztó álmát. Egyikük a hátán fekve horkolt, másikuk a karjával hadonászva próbálta elűzni a rárontó démonokat .A kis helységben összezsúfolt testek csípős izzadságszaga keveredett a vizelet és az ürülék undorító bűzével. Kövér döglegyek dongták körül az alvókat. Visszadőltem a priccsemre és megpróbáltam folytatni hiábavaló küzdelmemet a múló idővel.

Budapest, 1991 március 10.


Küzdjünk saját világfájdalmunkkal... Az Álom újragombolása. Itt nem a szerelem - egyedüllét ellentétre építve, hanem a magasztos halál - nyomorúságos élet dialektikájába ágyazva. (Görbe)tükör szerűen ismételve.

Dialektizálódjunk minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr982022041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása