QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Adáshiba] M

2012.10.23. 11:00 | TrueY | 13 komment

Címkék: 2012 adáshiba

"Az élet olyan, mint egy nyári ruha mellénye – rövid és céltalan."
/Rejtő Jenő/

Hát igen. Ez is eljött. Ez pontosan az 1000. cikkem ezen a blog-on. Gondoltam összerittyentek egy kis visszatekintést. Lássuk hát miből is áll az előző 999 poszt. Már úgy is hiányolták páran, hogy nem nagyon vannak személyes dolgaim megjelenítve. Őket szeretném megnyugtatni, hogy most sem lesznek!

Erősen réteg blog. Egyértelműen azoknak szól, akik gyerekkorukban látták A négy  páncélos és a kutyát. És tetszett nekik. De már nem gyerekkorukban látták Az Orion űrhajó fantasztikus kalandjait. De meglepődtem! Mind a kettő 1966-ban készült. De mintha a 4 páncélost később adták volna le. Vagy én is már csak az ismétlést láttam??? Akkor legyen a Bors Máté és az Egy óra múlva itt vagyok.

Először is mindig van egy első cikk, amely az én esetemben 2009. március 19-én 07:41-kor került posztolásra. Afféle beköszöntő. Persze nem ekkor kezdtem el írogatni. Első és egyben utolsó internetre kitett honlapom 1995-ben készült (best viewed by Netscape 1.0N!).  Már akkor szerettem volna közzé tenni összegyűjtött tapasztalásaimat, de végül szerver hiányában elbukott. De azért itt-ott posztolgattam. Ezeket a korábban megjelent írásaimat szedegettem össze és még 2009 március végéig be is másoltam őket. Vannak vagy 400-an. Utána sokáig elég hektikusan írogattam, majd kezdett rendszeressé válni a dolog. A kezdeti nehány mondatos jellemzések után lassan, de biztosan elkezdtem túlburjánzani. Rájöttem ugyanis, hogy röviden nem tudok frappáncsan fogalmazni. Mondjuk hosszabban sem.

Nézünk egy kis statisztikát innen-onnan.

  • A legnagyobb forgalmú napok. Eddig kétszer kerültem ki az index honlapjára. Nem is értem, hogy miért! 24 óra alatt kb. 7000 ember futott bele a PC billentyűzettel foglalkozó cikkembe. Ez hozta az egy nap alatti legnagyobb látogató számot. 2011.07.14-én 4429 lapletöltés volt. A második kikerülést még kevésbé értem! Ez Dr. Kétyi Iván: Mikrobiológiai genetika című könyvéről szólott. Ez két nap alatt kb. 800 olvasót térített ide. Ezek az extrémumok és hónapokra tönkre is vágták a statisztikáimat. Egy 4000 fős csúcs mellett egy két nagyságrenddel kisebb alig látszik.
  • Jelenleg a legnézettebb oldal: [Hájtek] PDF, HTML konvertálás ePub formátumba (frissítve)
    A következő 10 helyen helyen általában valamelyik Rejtő hangoskönyv és Bartos Erika művei tanyáznak felváltva.
  • Legkeresettebb kifejezés: "imvns". Persze rákerestem, hogy mi a pék lehet ez, de senki nem tudja,. Az látszik, hogy több blogolónál is ez a legkeresettebb. Tipikus mém.
    Ezt kivéve a pdt-to-epub konverziót keresve lelnek rám leginkább.
  • A blog.hu statisztikája szerint eddig összesen 63 173 lapletöltés volt. Ezt nem egészen értem, mert a gugli analitix egy évvel később lett bekötve és ugyanennyi oldalletöltés ad.
  • Google analytics 2010. 03. 18. indult nálam, ami szerint 40 ezer látogató közel 64 ezer letöltést generált.
  • Flag counter-t 2012. 03. 07-én kötöttem be. Azóta kb. 20 ezer oldalmegtekintést ejtettek meg kb. 12 ezren.
  • Legbüszkébb arra vagyok, hogy Esterházy Péter elolvasta a Termelési-regény című posztomat és meg is kommentezte. No jó, nem önszántából, hanem mert felhívtam rá a figyelmét. Igazából azért örülök a cikknek, mert legalább két Esterházys gondolatot sikerült kicsiholnom magamból (a mondanivaló, amely meggörbíti a grammatikai teret és a szöveg megjegyzés szerinti deriváltja, no és annak primitív függvénye. Igazán szép irodalmi-matematikai konstrukciók, nemdebár?).
  • Igyekeztem a címkék számát alacsonyan tartani. 5 fő címke van: Könyv(Hangoskönyv), Film, Színház, Zene, Hájtek és van egy mindenes az Adáshiba. Ezekből rendre 176(+25), 350, 142, 101, 134 és 72 darabot posztoltam ki.  De még vagy 70 többé-kevésbé kész állapotban.
    Az egyes évek 2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (34) 2006 (29) 2007 (29) 2008 (33) 2009 (174) 2010 (188) 2011 (196) 2012 (43). A 2009 és az annál korábbi címkék az előző életem termékei.
  • A blog xml-be exportálva közel 4 MB. Bár ebben nincsenek benne a képek. Mondjuk nincs is olyan sok, de azért akad elvétve egy-egy. A zöm valahonnan belinkelt színesítő elem. Van nehány feltöltött JavaScript kód, Java applet és pdf doksi is.
  • Készítettem egy Nokia app-pot, amellyel a blog cikkeit és a hozzá(m) fűzött megjegyzéseket lehet böngészni. Sajnos a Nokiának eléggé leáldozott, de majd esetleg lesz Androidos verzió.
  • Volt egyszer egy kis kitekintő cikkem is.

És, hogy mit hoz a jövő? Azt a frász tudja. De van pár dolog, amit tervezek. Sajnos eleddig nem vitt rá a lélek, hogy saját kép készletet fabrikáljak a blog-nak. Tervben van, de nem vagyok nagy grafikus. A zöld helyett inkább bézs háttérre vágynék.

Hát ennyit mára... A következő 1000. húsz éven belül várható...

Legyünk ezredesek minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr494144807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mivel a kettővel ezelőttit jelezte nekem a blog.hu ezernek, az is igaz, de mivel a te számításod a saját blogra valós, így ez is igaz... legyen döntetlen...

www.youtube.com/watch?v=2sqTmhB0BNQ&feature=relmfu

A tortából mikor kapok?
@nk: Ha már ketten kérjük, biztosan.. TrueY toppant egyet a konyhában asszonykájának, az pedig már süti is izibe.

A hozzávalók:

10 dkg zero-width negative look-ahead assertion
2 csepp UTF-16LE
3 kanál NOAB
1 kg Spamalot
csipetnyi koyaanisqatsi

Remélem finom lesz... különben vehetek egy apfelstrudelt, aztatat pedig nagyon szeretem...
@NYJetsTD: Azt hittem, hogy a fekete lovagos történet lesz. De az tényleg túl vulgáris lenne! Mi az az apfel izé???

@nk: Torta nem lesz! Mert az élet nem habos torta! Elvtársak! Különben is az ünnepelt szokta kapni, nem? ;) Mi lesz a gyertya-kontigenssel?
@TrueY:
Mi az az apfel izé???
Almás rétes, de már megettem : P

"Különben is az ünnepelt szokta kapni, nem? ;)"
Rendben, de majd egyszer mi is kérünk valamit : )

Virág Árpád: Most már aztán nemsokára, igazán kérünk valamit magától, drága elvtársam.
Pelikán József: Tessék már kinyögni!
Virág Árpád: Türelem. Kellő időben a kellő csapást!
@NYJetsTD: De az almás rétes jami! Íreknél ettem forró almás pitét fagyival! Igazi fogzománc próbáló cucc, de nagyon fincsi!

Te azt hitted, hogy a blog-om demokrácia? Itt önkényuralom van! Itt én parancsolok! Nincs kérés! ;)
@NYJetsTD: Nem fogod elhinni, hogy mi oroszul a rétes!
штрудель :)

Mondjuk a gugli vicces. Ha beírom, hogy magyar->orosz és a magyarhoz a rétest, akkor azt adja, hogy "струдель". Ha megcserélem a nyelveket és az oroszhoz beírom, hogy "струдель", akkor a keresési javaslatra kiírja, hogy "штрудель". És hát a német eredet miatt ez utóbbi a sanszos! ;)
@TrueY: Mi a francért írod be a rétest orosz szótárba??? Perverz!
Különben a bolgároktól a lengyelekig sokan használják a strudelt, de Olaszországban is többször hallottam.

"Íreknél ettem forró almás pitét fagyival! Igazi fogzománc próbáló cucc, de nagyon fincsi!" Az biztos, nyami.
Ismertem az egyik nagy cukrászat főnöknőjét. na annak volt egy érdekes mániája, a frissen facsart narancslét felforrósította és abba tett egy gombóc fagyit. Remek okádék színű ehetetlenség lett belőle, de ő mint gasztronómiai ínyencséget próbálta állandóan előadni. Hogy a fogai mit szóltak hozzá, azt nem tudom.

"Te azt hitted, hogy a blog-om demokrácia? Itt önkényuralom van! Itt én parancsolok! Nincs kérés!"
Csak hogy mi (na ezen még én is röhögve sírok, bocs, bocs ezerszer) szóval mi kommentelők szakszervezetbe tömörülve kiharcoljuk a jogainkat! Megalakítjuk a szolidaritásra hajazva a trueydilatitást, holnaptól nyolc óra komment, nyolc óra kurvázás, nyolc óra piálás, alvást meghagyjuk a hanyatló nyugat ópiumának, strudelt minden éhező gyerek pofájába, de csak aki egyszerre lép, több panírt a rántott bárányfelhőkbe, egyforma lyukat minden sajtba, anyámnak egy új hűtőszekrényt, utcára mindenki, habzik a szám, orvost minden Jetre!
@NYJetsTD: "Mi a francért írod be a rétest orosz szótárba???"
A történet a következő: Sétáltunk a Várban és van egy nagyon jó kis rétesező a Balta közben. Ott volt kiírva oroszul. Mivel korábban Te írtad azt az apfel izét, ezért beugrott, hogy hát ez a németből jön. Ezért le szerettem volna ellenőrizni, no meg bemásolni a megjegyzésbe és a guglin szépen meg is jelenik ékes cirill betvekkel. :)

Lesz*rom a szakszervezeteket! Majd jól államosítom őket és a feleségemet (persze nagy pénzekért) beültetem oda vezetőnek! RESZKESS!

Fú, láttad a mostani Munkaügyeket? Ritka gusztustalan volt a csokipudingos kavarás. ;)
@TrueY: "Fú, láttad a mostani Munkaügyeket?"
Még nincs fent a tecsőn... : (

"Lesz*rom a szakszervezeteket! Majd jól államosítom őket és a feleségemet (persze nagy pénzekért) beültetem oda vezetőnek!"
Asszonyból túszt csinálunk, ha eleget fizetsz nem is kell visszakapnod... : )

"cirill betvekkel. :)"
állítólag jó nyolc évet tanultam oroszul... kb. 10 szóra emlékszem... se a tanárok, se a tanulók nem erőltették magukat. Ma bezzeg jól jönne...
@NYJetsTD: "Asszonyból túszt csinálunk..."
Vigyázz, mert akkor rád uszítom a lányomat! Véged lesz! ;)

"állítólag jó nyolc évet tanultam oroszul"
Akkor én nyertem, mert én 10-et! ;) És egy 6 hetes intenzív nyelvtanfolyam a jó öreg SzU-ban. Én mondjuk tudok 100 szót! ;) Meg a "tavaris pripadavatyelnyica, ja dakladuvaju vam, csto szivodnya szasztav gruppü..."
@TrueY: "Fú, láttad a mostani Munkaügyeket? Ritka gusztustalan volt a csokipudingos kavarás. ;)"

Most ezt komolyan kérded tőlem, akinek minden ilyen bejön? : )
Szóval tetszett.

"És egy 6 hetes intenzív nyelvtanfolyam a jó öreg SzU-ban."
Komcsiiiiiiii ! Személyesen Virág elvtárssal levelezek? ; )
@NYJetsTD: Tudom, hogy neked bejön. :)

Majdnem! Én vagyok talán Magyarország egyetlen olyan (volt) KISZ titkára, aki soha nem volt KISZ tag! Ugyanis parancsba kaptam! :) Megalapítottam a világ egyetlen Brian W. Aldiss alapszervezetét! Ő a kedvenc sci-fi íróm, de nem merték megkérdezni, hogy ki is volt ő. :)
süti beállítások módosítása