QL.túra

Kulturális smörgåsbord Esterházytól Wass Albertig, a gumicsizmától az iPad-ig, a Teletabiktól Sexpírig, a makrofágtól a mikrokontrollerig, miazmás...

Címkék

2000 (20) 2001 (6) 2002 (16) 2003 (164) 2004 (61) 2005 (40) 2006 (31) 2007 (28) 2008 (33) 2009 (175) 2010 (188) 2011 (201) 2012 (86) 2013 (40) 2014 (36) 2015 (26) 2016 (10) adáshiba (91) android (1) animáció (93) cygwin (3) film (410) gezarol (13) hájtek (159) hangoskönyv (32) ipad (17) klip (12) könyv (191) linux (29) színház (169) vers (17) windows (37) zene (111) Címkefelhő

+jegyzések

Most ...

... múlok .osan

bmi_tiny.png


... hallgatom
Szabó Magda: Régimódi történet
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqTmZEqlCRFgojyt52Q2n_qiMTyVlt-zJu-DpbNKVY6OQbBh4u


... olvasom
Alexander Steele (szerk.): Kezdő írók kézikönyve


... (Kik ezek? Kik ezek az embek? Kik ezek?)
profile for TrueY on Stack Exchange, a network of free, community-driven Q&A sites
free counters

[Hájtek] iPad

2011.01.18. 12:00 | TrueY | Szólj hozzá!

Címkék: 2010 ipad hájtek

Nagy meglepetésemre kaptam egy iPad-et. Lehetőségem volt választani Mac, vagy Android. Én az Android-ot választottam. Erre kaptam egy iPad-et. (Tudom, hogy ez így kissé rejtélyes, de hát jól van ez így...)

Még nem használtam Mac-et, ezért bekapcsolni is féltem, meg volt más dolgom (pl. kariaji készítés). Egy hét elteltével egy családlátogatás alkalmával a bátyám bekapcsolta. Egészen az iTunes kapcsolat kéréséig jutottunk. De már láttam, hogy nem kerülhetem el a first contact-ot.

Sajna Linuxra nincs iTunes, ezért egy W7-re tettem fel. Rögtön felajánlotta a 4.2.1-re OS update-et. Ezután elkezdetm használni próbálni. Nem egyszerű. Nekem legalábbis nem volt az.

Kerestem pölö, hogyan lehet ékezetes betűket írni. Az iTunes-on láttam, hogy magyar billentyűzet kiegészítőket 0,75€-ért vehetek. De azt, hogy hogyan lehet ékezetes betűket bepötyögni arra véletlenül jöttem rá (hosszan kell lenyomni az adott betűt). Mindenhol azt olvastam, hogy a "hungarian umlaut"-os betűket nem lehet beírni. A 4.2.1 OS update után nekem tökéletesen működött. Nagyon zavaró, hogy a gépelést gyorsító tippelő algoritmus a hunglish gépelése közben folyton lecseréli a beírt szót. Vakon ugye nem lehet gépelni, így rendszeresen vissza kell menni, mert valami teljesen értelmetlen dolgot rakott be. Ezt végül sikerült kikapcsolnom. Vicces, hogy a billentyűzeten az F és J-n ott van a vak gépelésnél hasznos kidudorodás a két mutató ujjnál. Egy tapi képernyőn tök felesleges szerintem!

Safari browser nagyon jó, de a Firefox tab-os megoldása jobban tetszik. Nagyon hiányzik az ad-block bővítés. Probléma, hogy a blog.hu-ba nem lehet bejegyzést beírni, mert a beviteli ablakra nem jön fel a billentyűzet. Így a formázatlan szövegbeszúrást kellett kiválasztanom. Majd rájöttem, hogy a forráskód bevitel is jó. De ez is csak addig, amíg tele nem írom az oldalt. Valami miatt nincs scroll bar és így nem tudok tovább tekerni a szövegben. ... Nu, hosszas böngészés után megtaláltam, hogy két ujjal lehet ilyen ablakokban scroll-ozni. De a normál beviteli lehetőség nem működik és e nélkül eléggé problémás a html tag-ek bepötyögése. Mivel három billentyűzet van (abc, szám- jelek és a többi jel), ezért egy html tag beírása közben sűrűn kell váltogatni a billentyűzetek között.

Az iBook olvasó nem széria felszereltség, de ingyé letölthető. Nagyon impozáns a könyvespolc. A MEK-ről le is szedtem pár PDF file-t. Ezeket gond nélkül meg is nyitja. Sajnos nem lehet pdf-ben használni az ePub formátummal használható beépített szótárat (szótárat szintén ingyen letölthetünk. De sokkal egyszerűbb, ha egy szóra bökve egyből feljön a szótár) és a jegyzetelési lehetőséget. De találtam egy pdf-ePub átalakítót. Erről egy másik bejegyzésben bővebben is megemlékeztem. Szomorúságom, hogy nem lehet a könyveket szabadon pakolgatni a polcok között. Ő szépen sorrendbe rendezi és nem engedi, hogy én szabadon pakolgassam. Igaz, hogy új szekrényeket be tudok állítani.

A gmail/mailbox-os accountjaimat szépen tudtam integrálni. A freemail-eshez picit több beállítás kell. Vagy safarin keresztül is nézegethetem. Illetve smtp kliensként be lehet rakni, de az egy kicsi másként kezelődik, mint a gmail esetén.

Jó a beépített TeCső, de egy állvány is kellene. Amikor a lányom kórházban volt, nagyon jól jött volna. Az aksi jó sokáig bírja, de azért nehéz sokáig tartani támaszték nélkül.

Csuda jó, hogy 2 mp alatt már teljesen működőképes a rendszer, de nagyon hiányzik a multi user mód. Miért nem lehetett ezt beletenni? Az iPhone személyes dolog, de az iPad már nem. Azt azért nem várhatja a Mac, hogy mindenkinek legyen egy saját kütyüje!

Letöltöttem a HVG ingyenes olvasgatóját. iPhone-ra van. Nagyon vicces a képernyő közepén nézegetni. Jó lenne, ha elő lehetne fizetni az egészre. Akkor a papíros verzió nem is kellene... Gyorsan le is töröltem. Safari-n kersztül jobb. (Közben megjelent a Digitális HVG)

El kell ismernem, hogy nagyon szépen kitalált az egész. De szokni kell a használatát.

Ezt a blog bejegyzést iPad-en írtam. Nem volt túl nagy öröm, de sokat tanultam közben is. Sokszor ezen a nagy képernyőn is nehezen nyomok meg valamit. Milyen lehet egy iPhone-on? No és hogyan fogok én erre programot írni??? ... Sajnos lelomboztak. Jobbára sehogy... Marad a CGI - javascript... Vagy veszünk egy Mac-et, vagy W7 alatt virtuális gépen.

Legyünk eltökéltek minden nap!

A bejegyzés trackback címe:

https://qltura.blog.hu/api/trackback/id/tr12550973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása